Kaveri olikin pe

Jotain outoa

Noniin, moro vaan kaikille lukijoille. En ollut nyt ihan varma mihin osioon tämä pitäisi kirjoittaa. Elikkä mulla oli tämmönen "paras kaveri" koulussa, joka oli valehellu mulle kuukausia päin naamaa. Hän oli esittänyt kaveria, mutta samaan aikaan jotain sanonut äidilleen, että kiusaan häntä koulussa, joka ei ole edes minun mielestäni totta. Olin koulussa maininnut hänelle, että hänellä on r vika ja se on aika oudon kuuloinen. No sitten hän oli kertonut siitä äidillensä ja he olivat ilmoittaneet asiasta koululle. Ja miksi niin piti tehdä? Eikö häntä muka häiritse jos jotkut haukkuvat häntä homoksi? Muutenkin olin hänen ainoa kaverinsa... Nyt hänellä ei ole ketään, kenelle puhua koulussa, hän lymyää aina kotona. Kannattaisiko muka yrittää viellä olla kaveri? En kyllä edes hänen luokseenkaan enään menisi, kerran äitinsäkin ilmoittanut koululle että muka kiusaan häntä ja tämmöisen jälkeen en kyllä enään menisi luottamaan häneen. Mitä olette mieltä?

6

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suhisija ollut

Ärrävika on henkilökohtainen ominaisuus jonka jokainen kuulee, mutta sen sanomisesta voi joku loukkaantua koska kyseessä on puute jolle ei voi mitään.
      Lihaville ei kannata sanoa että "olet läski, se näyttää hassulta".

Äitien puolestaan kuuluu ilmoittaa koululle jotta siellä opetettaisiin että toisten ulkonäköä tms. ei saisi kommentoida ilman että ymmärretään että mm. ulkonäköpaineet ovat kovat. Esimerkiksi kovalla pakkasella kuljetaan kesävaatteissa.

Homoja ja huoria ovat "kaikki", eli sitä ei voi ottaa henkilökohtaisesti. Paitsi jos oikeasti on epävarma suuntaumisestaan eikä halua että asiasta puhutaan.

Mitä kaverisi oli sinulle valehdellut? Se että hän puhuu äidilleen omista asioistaan ei ole valehtelua.

• Jotain outoa

Siis oli esittänyt kaveriani, mutta ei oikeasti ollut... kuukausi tolkulla

• jätkä28asasfasdfa

Oletko varma että hän on sanonut äidilleen nimenomaan että kiusaat? Voisin kuvitella sellaisenkin mahdollisuuden, että hän vain mainitsi ädilleen sinun huomauttaneen r-viasta, ja tästä äiti sitten veti rankat johtopäätökset ja soitti kouluun että hänen lastaan kiusataan.

Vaikea sanoa miten homma on tarkalleen ottaen mennyt, mutta pahaa tahtoa voi olla kaverisi puolelta pelissä vähemmän kuin pelkäät ja äidinkin reaktio on varmaan ensisijaisesti lapsensa suojelua. Voi toki olla että kaveri otti huomautuksesi harvinaisen pahalla. Enkä ole täysin vakuuttunut että sinäkään sitä mitenkään täysin hyväntahtoisesti olisit tehnyt.

Toisten huonoista ominaisuuksista huomautteleminen nimittäin on yksi v*ttuilun muoto. Et taida olla niin nuori ettetkö olisi jo huomannut että sellaisistakin huonoista ominaisuuksista, joille ei oikein voi mitään, kiusataan aika lailla. En tiedä miksi sinä siitä huomautit tai ansaitsiko kaverisi näpäytyksen, mutta tuollaisilla sanoilla tapaa olla seurauksensa. Ja ne sinä nyt joudut kantamaan.

• Jotain outua

Siis se siinä eniten minua suoraan sanoen vituttaa, kun tyyppiä homoksi haukutaan ja muutenkin kiusataan ja tästä vielä kertoi äidillensä, eikä muusta haukkumisesta, eikä minulle mitään maininnut siitä että se r vian muistutus häntä häiritti ja esitti kaverie vissiinkin noin parisen kuukautta.

• jätkä28____--____---

Ehkäpä häntä ei vähemmän tärkeiden ihmisten taholta tuleva homoksi haukkuminen niin vaivaa sillä tavalla kuin se, että kaveri johon luottaa sanoo jotain mitä voi verrata vyön alle lyömiseen.

Jos sinä et halua olla hänen kaverinsa niin älä sitten ole. Suomi on melko vapaa maa. Jos se on sinusta niin paska tyyppi niin älä sitten hengaa sen kanssa. Ei kai sinulla mitään sellaista velvollisuutta ole.

• Jotain Outoa

Noniin no nyt tänne ei tarvi enään vastailla. Kun nämä Suomi24 tyypit ovat saaneet tästä tyypistä kuvan, että hän olis joku mahtavan kiltti tyyppi ja minä se "kiusaaja". Ei kai tässä enää ole mitään tehtävissä. Hyvästi vaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4168
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3137
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe