Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia kaakkois-suomen elyn palkkaturvan käsittelyajoista? Meinaa vaan kestää ja kestää.
Sinänsä oikein hieno päähänpotkittu fiilis, työnantaja meni konkurssiin, viimeiset palkat, lomat ja pekkaset jäi sisään ja palkkaturvaan tietenkin laput uskomattoman paperipainin jälkeen.
Pesänhoitaja ilmoitti, että ei tehdä ns. nopeutettua yhteistä hakumenettelyä palkkaturvaan, vaan kaikki 11 äijää tekee ne itse, sen hoitajalta erikseen varmistin. Tuntimiesten ammattiliitto teki kuitenkin kaikessa hiljaisuudessa omalle porukalle laput ja toimitti ne pesänhoitajalle joka laittoi ne sittenkin nopeutettuna eteenpäin. Me 2 muuhun liittoon kuuluvaa jäätin sitten ihmettelemään omien lappujen kanssa, jotka ei enää ehtineet samaan nippuun, eikä oma liitto enää voinut asialle mitään. Pojat sai rahansa vähän rapiassa viikossa, melkein samana päivänä kun minä jätin oman hakemuksen. Siitä päivästäkin jo 2kk, eikä mitään havaintoa tilanteesta. Nämä pelit ei aina ole ihan reiluja, jonku minä poljen suohon tästä hyvästä, tietäisi vaan että kenet...
Palkka"turva"
3
1731
Vastaukset
- dane5
Mulla kesti roheat puoli vuotta, tosin pirkanmaan elyn kautta, kolme vuotta sitten. Tuo viikko on pelkkää provoa.
- odotteleeee
Eipä ole provoa, pojat olivat laittaneet laput 18.1. ja rahat tileillä tammikuun puolella. lainaus elyltä: "konkurssien käsittelyssä on yleensä käytössä ns. nopeutettu palkkaturvamenettely, jossa hakemus käsitellään muutaman päivän sisällä hakemuksen jättämisestä. " Tähän menettelyyn ei minun ja kollegan laput päässeet mukaan.
- Plkkaturva.
Juuri näin, pitää vaatia konkurssiasiamieheltä, että lisää saatavasi työsuhdesaatavien luetteloon, ja on riidattomissa saamisissa hakijana suoraan Ely- keskukseen. Saa rahat nopeutetussa käsittelyssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e1644182Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä372473- 1552141
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla161699- 801292
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241261Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!
Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https311139Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1441112Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista
Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.101923Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi
Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannanhoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.115840