Miten päästä suhteesta irti?

apuva1

Auttakaa hyvät ihmiset! Millä ihmeellä pääsen irti suhteesta, josta olen yrittänyt päästä irti niin useasti aiemminkin? Mies loukkaa ja satuttaa kerta toisensa jälkeen, mutta aina uskon ja annan uuden mahdollisuuden. Olen henkisesti riekaleina, enkä enää kertakaikkiaan jaksa ;( Onko kukaan ollut vastaavassa tilanteessa. Tai varmasti monikin. Miten olette päässeet suhteesta eroon ja miten olette pystyneet jatkamaan eteenpäin? Rakastan tätä ihmistä koko sydämestäni, mutta en enää halua satuttaa itseäni.

19

2887

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konsteja on

Yksi tapa ehdotuksena ja ainakin toiminut mulla. Yksinkertaisesti katkaisee kaikki välit. ei puheluita,tekstareita, ei kavereina fb:ssä tms, ei sähköposteja, ei tapaamisia. Kirvelee jonkin aikaa mutta kun suurin suru helpottaa,voi onnitella itseään kun huomaa että pärjää itsekseenkin.
      Se vaan täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja selventää itselleen ensin että nyt se on loppu ja joka kerta kun tekee mieli ottaa yhteyttä, palauttaa oma lupaus itselleen mieleen ja tehdä jtn muuta vaikka sitten niinkin yksinkertaista asiaa kuin tiskaus,siivous,lenkille lähtö tms. Ystävien seurakin on tervetullut vaihtoehto, ja heidän kanssa puhuminen ja muiden asioiden ajatteleminen/tekeminen.
      Tämä on vain yksi tapa, mutta itse pääsin tällä irti juurikin kuvailemastasi suhteesta.

• tyttönen

Mulla on tällä hetkellä tasan sama ongelma ku sulla... Mies satuttaa ja haukkuu minua ainakin 2 kertaa kuussa. Jättää olen yrittänyt monta kertaa, mutta annan aina mahdollisuuden.. :/ Nyt oon vakavissani miettinyt, että ero tulee 2 viikon sisällä.

• lifemocker

tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

• voivattu1

Joo, sama on tilanne täälläkin.

• vaikeaaseon

Vaikeaa se on. Itse tein sen päätöksen 7 v suhteen jälkeen. Pitkään meinasin jättää miehen, mutta aina peruin aikomukseni. Rakastin häntä yli kaiken. Mutta hän loukkasi minua liikaa, lupasi kaiken muuttuvan eikä mikään muuttunut. Luottamus katosi. Sitten kaikki päättyi, en nyt osaa sanoa, kai minä olin se joka jätti. Ero oli vaikea ja tuskaisa. Sanoisinko, että ensimmäiset kuukaudet olivat helvettiä. En voinut syödä, itkin päivät ja yöt. Yritin vain selviytyä ja jatkaa arkea. Kuukausi kuukaudelta vähän helpotti, silti vasta nyt 3 vuoden jälkeen alkaa tuntumaan, että ehkä selviän sittenkin. Ehkä voin rakastua toiseen mieheen vielä joskus. Mutta kaipaan häntä edelleen, olisin niin halunnut olla hänen kanssaan mutta eihän se ollut mahdollista. Päätin rakastaa itseäni enemmän. Ero voi tuntua siltä, että kuolee. Elämä on tyhjää. Siltä se tuntuikin. Mutta samalla, minusta tuli vahvempi. Ja olen oppinut itsestäni enemmän kuin koskaan. yritän ajatella, että tämä mies ei ollut minua varten, ehkä hän tuli elämääni vain siksi, että vahvistun. Uskon että asiat ainakin jotkut menevät niiikuin niiden on tarkoitettu. JOssakin tuolla on minua varten mies, joka kohtelee minua hyvin ja rakastaa minua ja vain minua koko loppuelämämme. Sen avulla minä jaksan eteenpäin.

• lifemocker

niin oletko koskaan miettinyt että oikeasti LOPETAT sen suhteen ja lähdet etkä vain PUHU lopettamisesta ja lähtemisestä?!

aika helvetinmoinen ero aina sanoilla ja teoilla

• älä syyllistä

ootpa kova kun osaat sanoo helvetti

• Ei! kynnysmatoille!
        älä syyllistä kirjoitti:

ootpa kova kun osaat sanoo helvetti

Näin se vain on. Pitää joskus pystyä olemaan kovakin. Omaa itseään pitää puolustaa. Sanoista viis, teot ne puhuu puolestaan. Näin se vain on.
        Nimimerkillä "helvetistä selvinnyt"
        Ja by the way, jos minä olen selvinnyt, niin muutkin voivat selvitä.

• hoh hoijaa

Teet sen päätöksen ihan ITSE. Ei sitä kukaan sinun puolestasi tee. Uskotko todella siihen, että tilanne tulisi muuttumaan kerta toisensa jälkeen. Tuskinpa. Ala ARVOSTAMAAN itseäsi juuri nyt ja lopeta tuollaisen suhteen ylläpito. Eipä siihen muuta tarvita kuin päätös. Voi olla vaikeaa tunnetasolla, mutta näin ulkopuolisen näkökulmasta tuo ei kuulosta yhtään hyvältä.

• Taivaassa

Kärsi kärsi - kirkkaamman kruunun saat.

• ~cissi~

Aina epäilen, mahtaako kyse olla rakkaudesta ollenkaan tuollaisissa suhteissa. Sen voit arvioida parhaiten ehkä jälkeenpäin, sitten joskus kun olet päässyt eroon siitä torvesta.

Itse olen taipuvainen pitämään satuttavassa suhteessa riippumista sairautena, joka vaatii lääketieteellistä hoitoa. Lääkkeet saat lääkäriltä, ja muuta apua psykologilta. Lisäksi suosittelen aina kaikkiin vaivoihin 20 km lenkkiä päivittäin. Jos sen jälkeen jaksaa vielä masentua tai surra, on aika kyky.

• hoh hoijaa

Todellakin olen samaa mieltä "cissin" kanssa. Ei tuo ole rakkautta. Jokin riippuvuus suhde pikemminkin. Lenkille vaan ja itsestään nyt pitämään huolta...hopi hopi. Tämä on KÄSKY!!

• 2+6

"Lisäksi suosittelen aina kaikkiin vaivoihin 20 km lenkkiä päivittäin. Jos sen jälkeen jaksaa vielä masentua tai surra, on aika kyky."

:D

Tää on kyllä totta.

• lifemocker
        hoh hoijaa kirjoitti:

Todellakin olen samaa mieltä "cissin" kanssa. Ei tuo ole rakkautta. Jokin riippuvuus suhde pikemminkin. Lenkille vaan ja itsestään nyt pitämään huolta...hopi hopi. Tämä on KÄSKY!!

läheisyysriippuvaisuuskin on sairuas, johon näitten "uhrien" tulisi hakea apua!

ihan sama vaikka saadaan turpaan, kunhan ei tarvitse yksin olla??

ei oo tervettä

• ideaa3

1. Asu erillään ainakin.
      2. Keskusteluapu terapeutin kanssa auttaa, koska hän tietää parhaiten pehmeät lauseet ja kikat, miten pääset eroon. Eikä töksäytä kuin palstalla ihmiset tekevät. Kirkolla ja kriisikeskuksella on terapeutteja osa.
      3. Nauhoita ilkeää puhetta(?) tai poista viesti nopeasti jos siinä ilkeilee. Videokuvaa yhteisiä hetkiä, kehtaako mies niissäkin töksäyttää.
      4. Onko miehellä toinen, hän ei rakasta? Ilkeys viittaa noihin. Tai siihen ettei miehellä ole kaikki ok, onko narsistimies?
      5. Olo paranee kun on erillään, eikä mies romahduta pahoilla sanoilla. Ikävä jää, mutta elämässä on muuta tekemistä. Itse en ole enää entiseni kun oikea mies lähti, mutta olen elossa. Voin hankkia lääkettä lääkäriltä tarvittaessa ahdistukseen ja ikävään.
      6. Kyllä minäkin rakastan miestä edelleen, mutta hyvin kaukaa. Hän on muiden kanssa tai muun henkilön kanssa. Hän oli huijari.
      7. Hanki sitä komeampi mies ja parempi luonteeltaan. Mitä jos joskus kohtaa sellaisen. Vaikka olisi yksin ensin.

• ideaa3

Se tuntuu kuin toinen olisi kuollut, kun hän lähtee tai itse lähtee. Se on kauheaa. Mutta ei siinä oikein ole muuta mahdollisuutta. Itse on kaikkensa yrittänyt. Ja toinen vaan vihaa, ei ole kivaa.

• petetty ja jätetty

Juuri tuolta minustakin tuntui, kuin toinen olisi kuollut, kun mies lähti. Hän on peluri, pelaa minun tunteillani ja elämälläni. Ei hän välitä siitä että pilaa elämääni tempuillaan ja siksi tein päätöksen että hän saakin mennä lopullisesti. On yrittänyt pitää yhteyttä ja kerran meinasin sortuakin mutta mies ei ilmestynytkään paikalle vaikka niin sanoi. Eli pelasi jälleen kerran ja testasi vain olenko minä vielä saavutettavissa. Ja kun huomasi että olin niin ei sitten tullutkaan kun ei vaan kiinnostanut.
      Nyt olen päättänyt että en enää vastaa hänelle koska lopputulos voisi helposti olla se että sortuisin ikävissäni tapaamaan. Hän haluaa vain jalan oven väliin jotta voi taas häipyä teilleen ja minä ihmettelisin kotona mitä taas tapahtuu.
      Parasta olisi siis katkaista välit kokonaan eikä vastata enää mihinkään yhteydenottoihin.

• not fun

Mielisairasta sellainen pelaaminen, palikat jotenkin sekaisin päässä..
        Kuulostaa teinien touhulle, elämässä ei muuta jännitystä kuin pettäminen?

• Opiskele

Lue kirja Rachel A. Sussaman:"Erokirja-naisen opas erosta toipumiseen." Siinä on hyvät neuvot miten irtautua sinua vahingoittavasta suhteesta.

Rakkaushöpinäsi ja itsepetoksesi ymmärrät myös, kun luet kirjan. Ei se ole rakkautta (sinultakaan), että antaa toisen kerta toisensa jälkeen vain loukata itseään, se on läheisriippuvuutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      75
      4547
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3793
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      147
      3509
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      41
      1992
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      89
      1239
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      125
      1064
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      136
      991
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      57
      933
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      25
      847
    Aihe