Sopparissa lukee "keskimääräinen työaika 25 tuntia/viikko". Sehän tarkoittaa sitä että vähintään 25 tuntia on työnantajan pakko tarjota mutta enemmänkin saattaa tulla. Kohta alkavat työpaikallamme kevätkiireet niin varmasti pomo haluaa tarjota lisää tunteja. Mutta kun minä en niitä halua. Tämä on minulle juuri sopiva työaika ja käy kerta kaikkiaan mainiosti minulle. Lisäksi minulla on opiskeluhommia työn ohella enkä todellakaan pysty tekemään tuon enempää. Eihän minun tarvitse ottaa lisätunteja vastaan?
Onko pakko ottaa lisää tunteja?
2
189
Vastaukset
- c~~
Ei tarvitse tehdä enempää ja voisit oma-aloitteisesti asian myös esimiehellesi kertoa heti.
- työnraataja
Sanohan ajoissa pomolles, luulee muuten,että tottakai lisätunnit kelpaa.
Itse en sanaut ajoissa suutani auki, niin niitä lisätunteja on joka viikolle. Tosin luulin, että jos sopparissa lukee 110,5h/ 3viikkoa, niin ei siinä yhdelle 3viikon jaksolle kovin monta tuntia tulisi lisää....ed. tililnauha näytti kyllä 155h..ja seuraavassakin on jo "tunnit täynnä" vaikka viikko olisi vielä jaksoa jäljellä..Vähemmänkin tunteja kelpais ja riittäis. Ylityökorvaukset on laiha lohtu, kun ei aika ja voimat riitä normaalieloon :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2464502Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1232949Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412712Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?781689Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051532- 511251
- 891185
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2031054- 461017
- 591003