Ja syy on yksinkertainen.
Olen nimittäin varsin varma siitä, että en tule hankkimaan lapsia.
Sitä nyt jotenkin kuvittelisi, että miehissäkin olisi niitä, jotka eivät ole perheenperustamiseta ja lapsista kiinnostuneita, mutta ei vaan osu kohdalle.
Eli toisin sanoen jostain käsittämättömästä syystä kaikki miehet joiden kanssa yritän minkäänlaista seurustelua yms. Ilmoittavat takuuvarmasti jossain vaiheessa suhdetta haaveilevansa suunnilleen suurperheestä, ja siinä meni sitten se suhde, kun ei sitä kannata suhdetta vakavoittaa ja viedä eteenpäin, kun jo heti on ne toiveet ja odotukset niin täydellisessä ristiriidassa keskenään
En taida löytää ikinä miestä
19
340
Vastaukset
- dbgrne
Miksi et halua lapsia?
- ....................
Mitä väliä sillä on? Minä taas haluaisin kysyä, että miten suhde on saanut alkunsa ennen kuin on kysytty tulevaisuudensuunnitelmista mitään...
Minä olen mies, joka ei halua lapsia.
- saathan kuitenkin
munaa säännöllisesti, eli mikä pulma?
- ...
Et usko itsekään väittämääsi. Ok, 3 tai usemamman lapsen hankkiminen yleistyy, mutta samalla yleistyy vapaaehtoinen lapsettomuus. Uskoakseni on huomattavasti helpompaa löytää velamies kuin -nainen, sillä miehiltä puuttuu sama hormooninarkoosivaihe, jota naiset kutsuvat biologiseksi kelloksi.
Vaimoni vinkui lapsia vuosia, sain lykättyä tätä milloin milläkin verukkeella ja nyt hän on selvittänyt päänsä tuosta narkoosista ja tullut järkiinsä, kykenee taas ajattelemaan aivoillaan kohtunsa sijaan.
Minä 6, nahkapokaaliräkätapit 0. Voitto, lopullinen, makea voitto. - 11+15
Ei-lapsia-haluavan naisen tilanne ei ainakaan parane vanhemmiten, koska vapaita miehiä on koko ajan vähemmän. Ja tuskinpa sinullekaan tulee mieleen pariutua eronneen miehen kanssa, joka ei halua lapsia, mutta jolla on valmiiksi lapsia edellisestä liitosta?
Minä olen aivan varma, että lapsiahaluamattomia miehiä on enemmän kuin naisia, vaikka vähemmistönä olemmekin. Minäkin löysin melko kivuttomasti ikäiseni, silloin 30-vuotiaan vela-naisen. Niinpä sinäkin löydät vastaavan miehen, jos viitsit tehdä asialle jotain muuta kuin passiivisesti odotella.
- juuuuyia
Kyse ei ole siitä etteikö vela-miehiä olisi, taitaa enemmän kenkä puristaa siitä ettei aloittajan ja tällaisten miesten tiet kohtaa. Joka taas on hyvin tyypillinen ongelma - pyöritään niin eri ympyröissä että sattumalta ei valitettavasti törmätä niihin "parhaimpiin matcheihin".
Olen 25 ja aina tiennyt etten halua lapsia. Tässä vaiheessa elämää en olisi uskonut tämän olevan mikään kynnyskysymys seurustelusuhteelle, mutta viimeisen 4 vuoden aikana kaksi pidempää suhdetta (itseä vain 2-3v vanhempiin miehiin) kippasi, kun miehet tajusivat että minun kanssa niitä lapsia ei oikeasti koskaan tulla tekemään. On valtava harmi löytää muuten loistava ihminen, jonka kanssa on ihana olla - mutta sitten tuollainen yksi aspekti kaataa koko korttitalon, siinä mielessä kyllä ymmärrän aloittajaa.- 2+18
Kannattaa varmaan mainita siitä ei-lapsien haluamisesta jo tutustumisvaiheessa. Yhtälailla se on sen miehenkin kannalta aika epäonnistunut suhde ja hukkaanheitettyä aikaa.
Noin muuten jos olet onnistunut hankkimaan useamman pidempiaikaisen suhteen ihanan miehen kanssa, niin eipä tuo elämä niin kamalalta kuulosta, vaikkei lopputulos olekkaan ollu haluttu. Elämässäsi on kuitenkin ollut pitkiä ajanjaksoja, jolloin olet ollut onnellinen. Ja kun et kerta lapsiakaan halua, niin ei ole senkään puolesta kiire. - 12+13
2+18 kirjoitti:
Kannattaa varmaan mainita siitä ei-lapsien haluamisesta jo tutustumisvaiheessa. Yhtälailla se on sen miehenkin kannalta aika epäonnistunut suhde ja hukkaanheitettyä aikaa.
Noin muuten jos olet onnistunut hankkimaan useamman pidempiaikaisen suhteen ihanan miehen kanssa, niin eipä tuo elämä niin kamalalta kuulosta, vaikkei lopputulos olekkaan ollu haluttu. Elämässäsi on kuitenkin ollut pitkiä ajanjaksoja, jolloin olet ollut onnellinen. Ja kun et kerta lapsiakaan halua, niin ei ole senkään puolesta kiire.Aika harvoin tulee nuorille, tuollaisille alta kaksvitosille varsinkaan, pieneen mieleenkään tutustumisvaiheessa lähteä pohtimaan tulevaisuutta noin pitkälle. Silloin kun itse olin parikymppinen niin ei todellakaan tulleet lapset suhteessa puheeksi.
- ..............
12+13 kirjoitti:
Aika harvoin tulee nuorille, tuollaisille alta kaksvitosille varsinkaan, pieneen mieleenkään tutustumisvaiheessa lähteä pohtimaan tulevaisuutta noin pitkälle. Silloin kun itse olin parikymppinen niin ei todellakaan tulleet lapset suhteessa puheeksi.
Minä olen ajatellut niin, että jokainen parisuhde on potentiaalisesti se viimeinen ja näin on myös lähipiirissäni lähes kaikilla. Siinä tapauksessa tulevaisuutta pitää ajatella. Mutta jokainen tyylillään...
- Mieli usein muuttuu
Luepas minun kommenttini mieli usein muuttuu sieltä alempaa.
- h4hth
Mielesi voi vielä muuttua. En minäkään vielä parikymppisenä halunnut lapsia mutta sitten jossain 25 vuoden tienoilla mieleen hiipi ajatus että tahtoisin joskus itsekin tulla isäksi. Joku viisas on sanonut että kun lapsi syntyy loppuu "suhde" ja aletaan opetella elämään perheenä.
- mies32
Minulle eivät lapset ole mikään kynnyskysymys. Mutta se voisi olla jos nainen olisi ehdottomasti niitä vastaan, vaikka itselleni pieni vauvakuume iskisi. En vaan ylipäänsä jaksa ymmärtää tuollaista ehdottomuutta. Ehdotonta pitäisi olla vain niiden kahden ihmisen ja heidän välisensä rakkauden. Kaikki muu pitäisi olla neuvoteltavissa.
Eli lapsettomaksi jonkun fyysisen syyn takia jäävän ymmärtäisin täysin. Jos sellaiseen rakastuisin, niin se olisi sitten siinä, ei biologisia lapsia, eikä asia juuri harmittaisi. Adoptiosta toki voitaisiin vielä keskustella. Mutta lapsia vihaavaa naista olisi paljon vaikeampi hyväksyä. - mies37,5
En minä halua lapsia ja se on satavarma juttu. Eli aletaanko seurustelee?
- Jaa, itselläni on
juuri päinvastainen ongelma. Kaikki naiset, joita olen tapaillut ovat jo äitejä tai haluavat sellaiseksi mahdollisimman pian. Lapsettomasta el'ämästä kiinnostuneita naisia en ole tavannut. Tai jos olen tavannut, ne ovat jo parisuhteessa samanlaisen miehen kanssa.
- Mieli muuttuu usein
Minäkin ajattelin ennen etten lapsia halua. En voinut edes kuvitella naimisiin meneväni. Kun olin 29 kaikki alkoi pikkuhiljaa muuttua. Tajusin että haluan jonkun kanssa olla ja kun lopulta löysin hyvän miehen ja rakastuin, halusin myös lapsen. Niin se mieli voi muuttua. On aika iso riski varta vasten etsiä mies joka ei lasta halua. Sinun mielesi voi vanhetessa muuttua vaikka nyt olisitkin varma. Mutta sen miehen mielipide välttämättä ei. Kannattais vain ilman suuria ehtoja etsiä mies jonka kanssa on hyvä olla. Katsoo sitten miten käy.
- mdn1
Mieli saattaa tosiaan muuttua mutta saattaa se muuttua myös toisin päinkin eli jos on nuorena ehdottomasti ollut sitä mieltä, että joskus haluaa lapsia mutta vanhemmiten ei sitten enää haluakaan. Miksi tuota mielenmuutosta ei koskaan korosteta?
Lasten hankkiminen tai hankkimatta jättäminenhän on kuin kiikkulauta ympäristön ja yhteiskunnan välillä. Yhteiskunnalle on tärkeätä, että väestö ei ikäänny liikaa joten uusia ihmisiä tarvitaan. Ympäristön kannalta taas lapsen hankkiminen on ympäristörikos.- mies32
Siksi minä aina tapankin kaikki mahdolliset lapset. Ihmislapsia en tietenkään voi tappaa, mutta metsäneläimistä ei ole niin lukua. Jokainen tapettu hiilidioksidintuottaja on hyvä teko. Olen tappanut jo niin monta, että olen ansainnut oikeuden tehdä yksi lapsikin ja jalanjälkeni on edelleen plussalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756