Ostoksena vain laatikollinen kaljaa...

mäyräkoirakainalossa

Tyhmän ja köyhän ihmisen, kuten meikäläinen, täytyy repiä jokapäiväinen ilo ja huumori siitä mistä sen helpoiten saa, niin minusta on varsin koomista katsella kun miehet käyvät ruokakaupassa ja ostavat pelkästään laatikollisen kaljaa...

No suuri osahan näistä miehistä on ukkomiehiä, joille varmaan oma eukkokulta ostaa ja kantaa selkä väärässä muonat kotiin, mutta on näissä kaljalaatikon kantajissa varmaan aika paljon sinkkujakin.

Ettekö te jumalauta keksi mitään muuta ostettavaa sieltä kaupasta kuin sen kaljan? Kuten esim leipää? Tuskin te sillä kaljalla elätte?

Oon joskus miettinyt, että se mahtaa olla aika miehekäs olo kun kävelee kaupasta ulos autolle ja heittää sen laatikon sinne Nissanin takapenkille. Testosteronit oikein jylläävät... Taas on kaljaa, yeah!

Itsekin olen sinkkumies. Aika harvoin tulee edes ostettua sitä kaljaa, joskus tölkkipari. Kesähelteillä kieltämättä ostan koko laatikon, kun sitä tulee hellesäillä enemmän litkittyä.
Mutta kyllä minä sieltä kaupasta ostan yleensä ihan oikeata ruokaa...

18

314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdggsgsdgdgdg

Ehkä he hakevat sen kaljakeissin hetken mielijohteesta. Ruokaa on jo haettu aiemmin kaupasta, mutta lauantai-iltapäivänä päätetään, että helvetti vois hakea vielä mäyräkoiran. Sitten vaan nissani tulille ja mäyriksen noutoon. Tai vaihtoehtoisesti ei ole edes siihen nissaniin varaa, näytetään jo sellaiselta hampuusilta ja haetaan se mäyris siitä lähiön Siwasta.

• Ikisinkku M

Itse olen joskus huvittuneena pannut merkille kun jonkun vapun tai juhannuksen alla on vakikaupassa ollut kaljatarjous niin eipä missään ole nähnyt suurempaa onnellisten hymyjen määrää kun ukot on kantaneet kaljakorejaan autoon. Emännät ei varmaan suostu kaljakoreja kantmaan niin kuuluu sitten uroksen tehtäviin, aika huvittavan näköistähän se kieltämättä on tuollaisena massatapahtumana.

Yksi kaveri on sellainen sinkkumies että ostaa kaupasta lähestulkoon pelkästään kaljaa tai ainakin aika usein vain sitä kun yleensä sillä on tapana syödä jokapäivä jossain lounaspaikassa tms. niin eipä niitä muita ostoksia sitten hirveästi kerry välttämättä joka kauppareissulle, ihan normaali jannu se muuten on mutta tykkää ottaa saunanpäälle pari pulloa ja saunahan sillä lämpiää lähes jokapäivä.

Mulla aika sama kuin sulla että tulee ostettua kaljaa ihan yksittäispulloja pari-kolme kertaa vuodessa, ei ole minun juttu kaljanjuonti kotona, baarissahan sitä tulee sitten helposti otettua.

• johkis84

heh repesin kun luin tän, oon sitä itekin nauranut

no toisaalta kun oon päässyt joskus kurkistaan jonkun sinkkumiehen jääkaappiin, niin eipä siellä juuri muuta oo kun sitä kaljaa ja jotain einesmättöö. Makkaraa.

• mies32

Aika usein varmaan hakevat juomisia illanistujaisiin. Voi olla kutsuttuna koko kaverikööri saunailtaan.

Enkä itse muista usein nähneeni, että pelkkää kaljaa ukkomiehet hakisivat. Junnut kylläkin, mutta heillä selvästi nimenomaan kyse pohjien ottamisesta. Mitäpä siihen turhaan ruokaa sotkemaan, kun ei yleensä edes olla menossa omaan kotiin?

• mies 86

Juuri tänä ko. lauantai-iltana, jolloin sadattuhannet suomalaiset taas kittaavat/lähtevät jonnekin kittaamaan tuota pyhää kullanväristä nestettä, niin minä itse makoilen sängylläni läppäri sylissä ja kirjoitan tätä viestiä koska tunnen olevani samalla aaltopituudella aloittajan kanssa. Aikaisemmin illalla ajattelin vielä että mitä jos kaupasta hakisin pari olutta, eihän ne paljoa mitään maksa.

Mutta miksi. Olen huomannut että harvemminpa se mieltä kohentaa. Toisinaan tulee kyllä käytyä oluella keskelläkin viikkoa, ja yhdellä isolla oluttuopilla voi olla parantava vaikutus. Oluen juomisessa itseäni turhauttaa erityisesti se, miten mainstreamiksi koko juoman nauttiminen on mennyt. Jos ei mitään muuta esimerkiksi keksi kasvokirjaan päivittää, niin eikös sinne keskelle omaa seinää taas ilmesty jonkun hedonistikerskujan lisäämä kuva isosta kolmosesta. Vittu.

• mies32

Oluen juominen hedonistista kerskumista? Oikein suolan hieromista köyhän haavoihin? Olisiko kuva graavilohisiivuista leivän päällä vielä törkeämpää?

• mies 86
        mies32 kirjoitti:

Oluen juominen hedonistista kerskumista? Oikein suolan hieromista köyhän haavoihin? Olisiko kuva graavilohisiivuista leivän päällä vielä törkeämpää?

Menit pointin vierestä. Tarkoitin että itseäni vituttaa katsoa seinältä kun jotkut tuntemani tyypit toistuvasti lisäävät kuvia ostamistaan oluttuopeista ja hakevat sillä huomiota. Minua ei kiinnosta mitä vittua he vapaa-ajallaan tekevät, kunhan se pysyy terveen järjen rajoissa.

• karhun juoja

Aika moni noista kaljan ostajista on ukkomiehiä, joille vaimo ei suostu ostamaan sitä kaljaa. Sitten nämä urhot käyvät vaimoltansa salaa ostamassa kaljansa ja jemmaavat sen johonkin autotallin kaappiin. Siellä sitten käyvät ohimennen siemaisemassa taskulämmintä ööliä.

Itse en osta ikinä kuin yhden tai kaksi kaljaa, siten sitä ei tule kitattua liikaa. Jos ostaisin koko laatikon, varmaan tulisi juotua paljon enemmän ja alkaisi ceissi kasvamaan...

Nykyajan nuorisossa ja nuorissa aikuisissa on juuri tästä syystä paljon liikalihavia, kun kaljaa ja muita virvokkeita myydään monen litran pakkauksissa.

• realismus

Suomi on paikoitellen harvaanasuttu maa, kaikilla ei ole Alkoa säädyllisen matkan päässä. Tässä odotellessa viinien tuloa maitokauppoihin...

• anti-gyylä

hommaa ny `saatana itelles joku harrastus !. kyllä tämä suomi on jumalauta kyylien luvattu maa.

• gahshhsh

Voin hyvin kuvitella ap-kyttääjän lähi-siwan kassajonossa:
      "Ei saataná toi tyyppi osti PELKÄN HAMMASHARJAN!!!!! Se varmaan kuolee nyt nälkään! Olis ees ostanut ruisleipää kylkeen, ettei menettäis mainettaan!"

Ilmeisesti kaupasta on pakko ostaa jokaisella käyntikerralla ruokaakin, vaikka sitä riittäisi ihan riittävästi kotoakin jopa sinkulta.

• Olin hampuusi..

..perjantaina ja käväisin kaupasta vain olutsalkun. Aloittajan tapaisilla kyylillä oli varmasti hauskaa. Vähemmän hauskaa varmaan oli lauantaina, kun ronttasin kaksi kassillista ruokatarpeita siitä samasta kaupasta. Lauantaisaunan päälle tulikin väsättyä melkolailla herkut pöperöt. Aika iso satsi vieläpä, loput pakkaseen.

• 20+10

Minusta on koomista, että joku kyylää toisten ostoksia.

• 2+12

Jaa. Varmaan jostakusta on huvittavaa myös se, kun mä sinkkunaisena ostan joskus pelkän keissin kaljaa. Helpompi kantaa se pelkästään kuin kaksi kassia ruokatarpeita se "joulukalenteri". Painaa niin pirusti.

Mitäköhän ap ajattelee jos se näkee jonkun ostavan pelkkää vessapaperia? "Onkohan tuolla kuinka paha ripuli?"

• 5475ututu

Tai sitten, että onkohan toi joku runkkari ku menee vessapaperia noin paljon :D Kenellä naisella olis pokkaa mennä ostamaan kurkkuja, porkkanoita ja kesäkurpitsoita, kondomeita ja jotain liukastusainetta mitä marketista saa? Välillä kyllä hymyilyttää väkisinkin kun näkee he-vi -osastolla naisia, jotka valkkaavat kurkkuja kovin arvioivan näköisenä :DD

• 2+12
        5475ututu kirjoitti:

Tai sitten, että onkohan toi joku runkkari ku menee vessapaperia noin paljon :D Kenellä naisella olis pokkaa mennä ostamaan kurkkuja, porkkanoita ja kesäkurpitsoita, kondomeita ja jotain liukastusainetta mitä marketista saa? Välillä kyllä hymyilyttää väkisinkin kun näkee he-vi -osastolla naisia, jotka valkkaavat kurkkuja kovin arvioivan näköisenä :DD

No, joskus kyllä olen miettinyt, että mitäköhän muut miettivät kun mä puristelen kurkkuja ja valkkaan niitä huolella... :D

Siihen on kyllä ihan oikea syy: kurkun päät eivät saa olla pehmenneet - se alkaa silloin olla jo pilalla. Kerran tuli ostettua vanhahko kurkku - parin päivän päästä se alkoi liioittelematta SULAA jääkaappiin, (Siis muuttua nesteeksi.) Mätänevä kurkku haisee muuten melko ällöltä... :p
        Tuon tapauksen jälkeen olen ollut tarkempi kurkkujen suhteen. En kumminkaan syö sitä kerralla heti kokonaan.

• ...........

Pizza toimitetaan kotiovelle, idiootti. Vain kalja täytyy itse hakea.

• 13+12

Jospa ne käy hakemassa ruokansa pizzeriasta tai mäkkäristä tai juurikin tilaa kotiin pizzaa&kepabia. Sitten pitää käydä vielä hakemassa kaljalaatikko kaupasta kun sitä ei voi kotiin tilata. No tottapuhuen aivan se ja sama mitä kukakin kaupasta ostaa ja millä elää. Ei liikuta ainakaan minua pätkääkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      81
      4620
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      176
      3627
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      63
      2062
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      71
      1928
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      78
      1268
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      128
      1125
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      140
      1050
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      49
      979
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      26
      891
    Aihe