Joskus, täysin sattumanvaraisissa tilanteissa, muutamia kertoja vuodessa, yleensä kun olen suht rentona tunnen vasemman puolen kylkiluiden kohdalla rinnan alapuolella todella kivuliasta puristavaa kipua joka tulee "sykäyksittäin" ja kestää aina yhteensä noin 10-15 sek. Kohta on joka kerta sama, muualla en tälläistä kipua tunne. Viime aikoina on tapahtunut useammin joten olen välillä vähän huolissani.
Mistä saattaisi johtua, voiko olla perna? Pernani tuntuu lievästi suurentuneelta mielestäni jos voi mitenkään liittyä asiaan. Vai onko se joku että lihas jää kylkiluiden väliin puristuksiin tms. mutta miksei tälläistä sitten ikinä tapahdu oikeassa kyljessä? En turhaan haluaisi lääkärille mennä joten kysynpä täällä ensin
Puristava kipu kylkiluiden kohdalla
2
458
Vastaukset
- uuuu
Mul on kyseistä vaivaa ollu vuosikaudet ja aina se säikäyttää.Sydän on tutkittu jne.,mut kerran yksityislekuri arveli sen johtuvan jonkun hermon jäämisestä puristuksiin.
- AH-VHH
Voi olla perna tai sappirakko. Olisi hyvä tarkistaa asia.
Minulla oli jonkin aikaa sitten sappi vikaa. Tyttäeni kysäisi lääkäriltä mitä pitäis asian hyväksi tehdä, niin lääkäri sanoi, ettei voi oikein antaa ohjeita, koska käsitykset ovat muuttuneet. Ennen pidettiin rasvaa syynä samoin, kuten puhutaan rasvamaksasta. Useimmat lääkärit nykyisin myöntävät hiilihydraattien olevan syyllisiä molemmissa tapauksissa.
Monissa vastaavissa tapauksissa ruokavalion muutos on auttanut. Elikä kannatta olla kuukausi ilman viljatuotteita ja kuulostella mitä tapahtuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1086927- 954441
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483846Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 513518
- 1893465
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242969- 672674
- 472507
- 131904