3000m cooperissa

pölliss

Oon 14v tyttö. Vuosi sitten keväällä Cooperissa juoksin n. 1800m Ja sitten syksyllä jo 2200m. Nyt taas keväällä ois cooper, Ja tavote ois 3000m, jos en sitä vielä nyt keväällä saa juostua, nii viimestään ensi syksynä. Mut oisko mitään vinkkejä miten treenaisin , kuinka kovaa Ja kuinka paljon ? (:

9

1324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elizee

juoksija-lehden sivuilla on aika hyvät ohjelmat cooperin tuloksen parantamiseen: http://www.juoksija-lehti.fi/Default.aspx?tabid=3464

kannattanee juosta tasavauhtisten kevyiden lenkkien lisäksi myös intervalleja (lyhyitä ja pitkiä) sekä tasavauhtisia kovia. sopiva harjoitusmäärä voisi olla 3-4 lenkkiä viikkon, joista kaksi kovempaa treenikertaa, ja kaksi kevyttä. lenkkien ja intervallien pituudet riippuu myös siitä, millä tasolla olet nyt, juoksetko peruslenkkinä 5 km, vai 10 km.

• Kuukaudessa?!

En ole alkuperäinen kysyjä, mutta onko mitään mahkuja parantaa cooperin tulosta, jos aikaa treenaamiseen on vaan yksi kuukausi? Jos on miten pitäis treenata? Olen juossut jo useamman kuukauden, mutta tämä cooperin testi tuli yllättäen ja en ole siihen siis treenannut. Jaksan kyllä hölkätä tunnin verran (yleensä lenkit kuitenkin 30-45 min) ja juostakin kohtuuvauhtia. Mutta kovaa en ole juossut treeneissäni. Olen juossut 2-3 krt viikko. Tavoite on 3 krt/vko, enempää en ehdi. Toiveena olisi juosta yli 2500 m Cooperissa.

• elizee
        Kuukaudessa?! kirjoitti:

En ole alkuperäinen kysyjä, mutta onko mitään mahkuja parantaa cooperin tulosta, jos aikaa treenaamiseen on vaan yksi kuukausi? Jos on miten pitäis treenata? Olen juossut jo useamman kuukauden, mutta tämä cooperin testi tuli yllättäen ja en ole siihen siis treenannut. Jaksan kyllä hölkätä tunnin verran (yleensä lenkit kuitenkin 30-45 min) ja juostakin kohtuuvauhtia. Mutta kovaa en ole juossut treeneissäni. Olen juossut 2-3 krt viikko. Tavoite on 3 krt/vko, enempää en ehdi. Toiveena olisi juosta yli 2500 m Cooperissa.

kuukaudessa ei paljoa ehdi juoksutulokset parantua. jos tulos paranee, se on todennäköisesti kohdalle osuneen hyvän päivän ansiota, tiedäthän, juoksu kulkee joinakin päivinä vaan paremmin kuin toisina. voithan kokeilla onko intervalleista (esim. 4x2 min, välissä 1 min kävelyä tai kevyttä hölkkää) tai kovavauhtisista lenkeistä (15-20 min) hyötyä, jollei cooperiin ennätä, niin ainakin kunto niillä kohenee useammassa viikossa.

• elizee
        elizee kirjoitti:

kuukaudessa ei paljoa ehdi juoksutulokset parantua. jos tulos paranee, se on todennäköisesti kohdalle osuneen hyvän päivän ansiota, tiedäthän, juoksu kulkee joinakin päivinä vaan paremmin kuin toisina. voithan kokeilla onko intervalleista (esim. 4x2 min, välissä 1 min kävelyä tai kevyttä hölkkää) tai kovavauhtisista lenkeistä (15-20 min) hyötyä, jollei cooperiin ennätä, niin ainakin kunto niillä kohenee useammassa viikossa.

lisäys edelliseen: intervallitreeni tai kovavauhtinen lenkki kerran viikkoon, 80-90 % maksimista plus sitten kaksi kevyempää lenkkiä, joista toinen voisi olla hiukan reippaampi, niin, että syke 60-70 % maks. ja kevein noin 50 % sykkeellä. noilla pääset jo alkuun. tsemmpiä treeneihin ja cooperin koitokseen! :)

• 3600 m kuupperissa j

Kokeile juosta 1km 4minuutin vauhtia tai 500m 2minuutissa niin saat tuntumaa, miltä 3000 metrin kyyti tuntuu. Jos ei onnistu, niin älä kuitenkaan lannistu. Lisää yritystä vaan.
      Käy lenkkeilemässä, että kunto nousee. Käy kuntosalilla tai muuten treenailet lihaskuntoa ja sitten intervalleja ja reipasta juoksua.

Tytölle 3000 metriä kuupperissa on kova tulos.

• 3700mCooperissa

ilman treeniä.

Aika lahjatonta jos ei mee 3000m cooperissa treenaamatta.

• viittätoista

Vaatii 15 km/h keskinopeuden 12 minuutin ajan.

• Kova tavoite?
      • Kova tavoite

Tai siis taulukon mukaan erinomainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7768
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3732
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1180
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1033
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      983
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      782
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      749
    10. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      740
    Aihe