Aliarvostettu laji Suomessa

PJK

Vielä 50 - 60 - luvulla jääpallo oli Suomessa suositumpaa, kuin jääkiekko. Laji vaatii katsojilta asenteen sietää "ankarampia" olosuhteita verrattuna lätkään. Ruotsissa sikäläisen City - lehden mukaan laji on 5. trendikkäin maassa. Siksi mm. Ari Holopainen meni tästäkin syystä Ruotsiin pelaamaan.

Itse 70 - luvun alusta peliä seuranneena - varkautelainen kun olen - se on säilynyt "kuningaslajina". Paljon siistimpää, kuin lätkä ja vaikka yksinkertaistaen se voisi olla, kuin jalkapalloa luistimilla, niin bandyssa tapahtuu paljon enemmän, kuin jaliksessa.

Lätkä on mennyt niin fyysiseksi, ettet menesty, jos et ole "vaatekaapin" kokoinen. Jääpallossa taas luistelunopeus korostuu ja kestävyys. Siinä hennonpikin kaveri vie pallolla 70 metrin soolon!

Toivottavasti maailmanmestaruus hyödynnetään ja ihmiset ilman ennakkoluuloja kävisivät katsomassa otteluita. Uskon, että moni huomaa, miten vaiherikkaasta lajista on kysymys.

Onnea muuten Tornioon mestaruudesta. WP:llä taitaa olla mitalivuodet vähäksi aikaa takana. Syy on erään huippuilmapeli pelaajan lopettamisessa...

5

1285

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Torniolainen

Ei kai meidän torniolaisten oma lempilampsi Harri K. ole vain lopettanut. Joskus ennen Näränperässä tuli Harrille katsomon puolelta kuitattua hänen mennessä jäähylle. Harri taisi kuitata takaisin syöttämällä ja tekemällä maalin. Peli taisi silloin päättyä ToPV - WP-35 5-5. Harri on huippu.

• PJK

" Menalla" (Harri) on ollut vuosia selkäongelmia. On joutunut huilaamaan yl.väh. 5 peliä / kausi.
        Nämä aiheuttivat lopettamisen. Olen kuullut jotain huhuja Harrin suosiosta Torniossa. Se todistaa yleisön asiantuntemuksen ja tietyn kypsyyden, mikä vähän Varkaudessa puuttuu. Itse totesin " sotasireenimiehelle" Varkaudessa vuosia sitten, että on hienoa, kun jääpalloperheeseen on tullut aktiivinen, uusi seura. Pelotti vain toPV:n pelaajien vauhti, että pärjääkö WP siinä kyydissä.

Tuntuu, että näillä joukkueilla on tietty kunnioitus toidiaan kohtaan: Ei sikailua, yms. Kämärin henki aiheuttaa vierailijoille ylimääräistä painetta; satuin kuulemaan ToPV:n pukuhuonetunnelmia joskus.

Liiton hommiin pitäisi saada Torniosta porukkaa. Poriakin ihmettelin, miten perinteinen lätkä paikkakunta kohosi nopeasti huipulle.

• liitto

no toivottavasti jaapalloliitto ite ei ala möhlimään mahdollisuuksiaan hyödyntää maailmanmestaruus lajin levittämiseksi laajemmealueelle suomessa. Takavuosina jääpalloliitto itse tuhosi miltei kokonaan koko jääpallon peluun suomessa nostamalla kaikki maksut ,osanoto,jäsen ,erotuomari ,ym.maksut niin että pohjois-suomessa suurinosa seuroista pisti ns.pillit pussiin ja siirtyivät halvenpaan lajiin eli kaukalopalloon. Pohjoisen seurat olisivat halunneet pelata 1 ja 2 divisjoonaa mut liito esti sen korottamalla maksut liian korkeiksi jotta pelaaminen olisi ollut mielekästä. Eihän siinä ollut mitään mieltä nostaa maksuja , kun seurat eivät halunneet pelata ylemmällä tasolla , lisivat pitäneet maksut niin että seurat olisivat pystyneet toimimaan. Toivottavasti edes nyt litto sen älyää ettei ala seuroilta ja pelaajilta vaatimaan mahdottomia maksuja...

• Ääriliike

Mitä tekee tuollaisella marginaalilajilla, jota harrastetaan vielä vähemmän maailmalla kuin toista marginaalilajia lätkää? Paskaako kukaan jaksaa noteerata jotain jääpallon "maailmanmestaruutta" joka on yhtä arvoton maailmanmestaruus kuin vaikkapa eukonkannon taikka kännykänheiton mm?

• Torneå

sie olet turha eikä jääpallo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      47
      859
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      843
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      778
    4. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      42
      753
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    6. 52
      654
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      597
    8. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      597
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      566
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      111
      527
    11. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      518
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      18
      497
    13. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    14. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      487
    15. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      44
      485
    16. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      63
      450
    17. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      437
    18. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24
      429
    19. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      33
      425
    20. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17
      420
    Aihe