Rasittavimmat luonteenpiirteet

3+13

Mikä on mielestänne rasittavimmat luonteenpiirteet ihmisessä? Joiden kanssa ystävyys on vähintääkin haasteellista?

Mielestäni huumorintajuttomat näsäviisastelijat
Kaikesta pitää tehdä jonkinlainen analysointi jopa jostain huulen heitosta.

Masentuneet itsensä säälijät, valittajat ja ammattimaiset mielensäpahoittajat
Mikään ei ole hyvin ja kaikki on päin p:tä.

Mustasukkaiset ihmiset
Pitää olla mustasukkainen jopa uusista farkuista jotka olet ostanut

Kateelliset
Sulla on jotain parempaa kuin mulla, nyt alkaa murjotus ja eipäs pidetä yhteyttä vähään aikaan tämän takia

Ne joilla on paljon sanottavaa mutteivät kuuntele sinua
Pitävät sinua roskakorina jolle voi kertoa ihan kaikki mutta kun aukaiset suun niin päällesi höpötetään vielä lisää, eikä sinua kuunnella.

13

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+2+2

Monesti on niin, että pahimpia piirteitä on samassa ihmisessä monia.

Välttelen kateellisia ihmisiä, joiden päätyönä on mollata muita ihmisiä ja heidän tekemisiään. Se, ettei itse ole saanut mitään merkittävää aikaan, johtuu tietysti siitä, että tätä ihmisitä on syrjitty niin työhönotossa kuin muissakin asioissa. Eli katkeruus ja laiskuus.

Toinen tyyppi jota välttelen on minäminäminä tyyppi, jolta tuskin saa suunvuoroa. Ei itse edes tajua, miten hölmöltä kuulostaa itsensäkehuminen. Esimerkiksi työpaikalla kaikki ovat nollia ja tämä ihminen itse ainoa nerokas :D

Kolmas tyyppi, jota välttelen, ovat juoruilijat. Joukossa on ihan mukaviakin tyyppejä, mutta ystäväksi ei voi ajatella, koska omat asiat leviäisivät samalla tavalla kuin muidenkin.

• 879767543

Valittajat ja juoruilijat pahimmat minun mielestäni. En halua hengailla heidän kanssaan.

• yksi seikka

" omat asiat leviäisivät samalla tavalla kuin muidenkin. "

Minua taas harmittaa salailijat. Kaikki pitää kysyä erikseen, mitään ei kerrota oma-aloitteisesti. Pitää tavallaan tietää jo etukäteen mitä ottaa puheenaiheeksi.

• Eitosikamu

Toisten seläntakana haukkuminen, itsekehu, kateus, epäluotettavuus, kovaäänisyys= Kaakatus, epähienoa on myös alkaa puhumaan puhelua jos sinulla on vieraita, silloin voi sanoa; Soitan sinulle kohta, minulla on nyt vieras. Puhelimessa ollessa huutaa samaan aikaan jollekin toiselle huoneessa.
      Silmien pyörittely. Huonoa käytöstä on myös kiroilu ja ikävien asioiden puhuminen lasten kuullen. Epähienoa on kertoa myös toisten asioita eteenpäin, kaikesta valittaminen mutta ei kuitenkaan kestä itse vastaansanomista. Vaatii enemmän muilta kuin mitä itsekään on valmis antamaan. Tavaroiden lainailu.

• neidontatar

Itsekehu ja lauseiden aloitus aina sanoilla " minä, minulla... " sekä muiden päälle puhuminen.

Ystävystyin tällaiseen ihmiseen, josta muutaman vuoden aikana alkoi pikkuhiljaa paljastua edellä mainitsemiani piirteitä. Harmittaa, koska hän on muuten mukava ihminen, mutta nuo luonteenpiirteet ohjailevat voimakkaasti ystävyyttämme.

• .................

- anteeksi, että olen olemassa-ihmiset, jotka suutahtavat helposti.

- mustasukkaiset takertujat, jotka eivät siedä muita ystäviä toisella ja vaativat päivittäistä yhteydenpitoa.

• adjö

Kehdataan udella toisen intiimejä tai henk koht asioita, kateus ja juoruaminen.

Sitten ne tyypit, jotka pitävät ystäviä hyödykkeinä.
      Näytetetään selvästi ettei kuunnelta toista ja puuhaillaan itse kokoajan muuta, puhutaan päälle sekä ryhmän ulkopuolelle sulkeminen.

• trust5

Epälojaali ja epärehellinen. Sama piirre.

• ei enää

- patologinen valehtelija
      - käyttäytyy epähienosti ja röyhkeästi ja naamioi tämän huumoriksi
      - omalla valehtelullaan kehuskelija
      - korostaa olevansa muita älykkäämpi
      - naisystävä, joka yrittää tuhota ystävättärensä parisuhteen, kihlauksen puhumalla näistä pahaa miehelle, ja kehuu tätä muille ystäville
      - ihminen, joka haukottelee, kun kerron hänelle tärkeää asiaa
      - ei tunne syyllisyyttä eikä myötätuntoa
      - nauttii, kun ystävällä menee huonosti
      - saa mielihyvää toisen ihmisen kärsimyksestä
      - juoruilee ja levittelee valheita, erityisesti ystävistä ja hakee vakuuttavuutta kertomalla olevansa juorujen kohteen paras ystävä
      - pyörittelee silmiään, kieroilee, ei ota asiaa reilusti puheeksi
      - mollaa muiden kuullen ystäviään, nolaa
      - arvostelee kaikki tutut ja tuntemattomat
      - ei kunnioita toista ihmistä, ellei tämä ole hänen arvostamassaan ammatissa, eli lääkäri
      - kaksinaamaisuus (liittyy valheellisuuteen)
      - kaikenlainen ilkeily ja vinoilu
      - epähienotunteinen käytös ja puheet
      - vitsailee jatkuvasti ja yrittää olla hauska, usein toisten kustannuksella
      - kadehtii avoimesti kaikkea ja on pahansuopa, mutta ei näe tätä ongelmana
      - liiallisen paneutunut omaan ja muiden ulkonäköön, vaatteisiin ja autoihin
      - pyytää usein apua, mutta itse kiireinen, kun pitäisi uhrautua toisen puolesta
      - jättää yksin vaikeassa elämäntilanteessa, mutta hänet pitää aina ottaa huomioon
      - haluaa aina ja kaikkialla olla jakamattoman huomion keskipisteess ja hakee huomiota usein shokeeraten muita
      - ei koe tarvetta muuttaa mitää yllä mainituista ikävistä luonteenpiirteistään, vaan on ylpeä niistä ja kokee niiden olevan osa jokaisen naisen persoonaa.

• 2+16

Tässä muutama, mikä minua häiritsee.
      Halutaan, että jos on tutustunut toiseen esim. jonkun sairauden tiimoilta, joka "yhdistää" että toinen sitten ´näköjään loppuelämänsä joutuu muistamaan tämän sairauden kun toisella se on mennyt alaspäin ja itsellä lähtenyt paranemaan niin toinen haluaisi että keskusteltaisiin vain tästä sairaudesta ja siitä kuinka huonosti "menee" ja tsemppaa vaikka ei olisi enään edes erityistä tarvetta.
      Tämä samainen piirre ajaa sitten myös kyselemään toiselta joko on nyt mennyt jo niin ja niin huonosti ja anteeksi että kysyin.
      Ei siis sallita toisen toipumista vaan itsepäisesti vedetään omaan maailmaan jotta olisi edelleen kohtalotoveri ja sairaudesta, ahdistuksista jankuttaja.
      Erittttäin rasittavaa!
      Ja samaan gategoriaan nämä joilla ei koskaan mene mitenkään hyvin vaan aina huonosti. Ymmärrän siis jos hetkellisesti menee huonosti ja tuen kyllä, itsekin tarvitsen tukea, mutta seuraavat 50-60- vuotta en halua jatkuvaa huonosti menemistä kuunnella.

• No friend

Mahdollisesti tähän liittyen:

Podin muutaman vuoden melko pahaa masennusta reaktiona traagisiin kokemuksiin tuota edeltävänä aikana, ja käytin vuoden verran mielialalääkettä. Kerroin tästä ihmiselle, jonka luulin olevan ystäväni. Hän syyllisti minua lääkkeen käytöstä ja moitti narkkariksi yrittäen ilmeisesti tsempata "yrittämään" enemmän. Kun sitten toivuin masennuksesta, pystyin jättämään lääkkeet ja olin jälleen oma iloinen itseni, kyseinen "ystäväni" syytti, että olin valehdellut masennuksestani aiemmin. Kuinka muka masennuksesta voisi toipua!? - hän ei pystynyt ymmärtämään. Iloisuuteni hän tulkitsi mielikuvituksen puutteeksi.

Onkohan kuinkakin tavallista, että läheinen ystävä tai tuttava loukkaantuu, kun masentunut ei olekaan enää masentunut? Mitä järkeä sellaisessa on?

• Entinen ystävä
        No friend kirjoitti:

Mahdollisesti tähän liittyen:

Podin muutaman vuoden melko pahaa masennusta reaktiona traagisiin kokemuksiin tuota edeltävänä aikana, ja käytin vuoden verran mielialalääkettä. Kerroin tästä ihmiselle, jonka luulin olevan ystäväni. Hän syyllisti minua lääkkeen käytöstä ja moitti narkkariksi yrittäen ilmeisesti tsempata "yrittämään" enemmän. Kun sitten toivuin masennuksesta, pystyin jättämään lääkkeet ja olin jälleen oma iloinen itseni, kyseinen "ystäväni" syytti, että olin valehdellut masennuksestani aiemmin. Kuinka muka masennuksesta voisi toipua!? - hän ei pystynyt ymmärtämään. Iloisuuteni hän tulkitsi mielikuvituksen puutteeksi.

Onkohan kuinkakin tavallista, että läheinen ystävä tai tuttava loukkaantuu, kun masentunut ei olekaan enää masentunut? Mitä järkeä sellaisessa on?

Itse huomasin entisestä ystävästäni piirteen, jonka myöhemmin ymmärsin kateudeksi. Hän oli aina "tukena" kun meni huonosti, eli jaksoi vatvoa ongelmiani. Kun onnistuin jossain tai minulla kävi tuuri, hän lähes tuskin kommentoi asiaa yrittäen vähätellä asiaa ja löytäen siitä huonoja puolia. Hän ei koskaan ollut kiinnostunut siitä mikä meni hyvin, se suorastaan ärsytti häntä.. Ja jälkeenpäin pahantahtoinen juoruilu on vahvistanut kaikki epäilykseni todeksi.

• ....................

Luettuani viestiketjun tulin siihen lopputulokseen, että kaikki ihmiset ovat ärsyttäviä. En tiedä olenko osannut välttää nämä oikeasti miellyttävät ihmiset, mutta elämässäni en ole kertaakaan tavannut kunnollista NAISpuolista ihmistä, joka ei olisi edellä mainittuja ominaisuuksia.

Pahinta näissä muita haukkuvissa ihmisissä on se, että he ovat sokeita omille heikkouksilleen ja ärsyttäville piirteille. Meissä kaikissa on ärsyttäviä piirteitä ja ainoastaan tiedostamalla ne, niitä pystyy hallitsemaan.

Omasta mielestäni kaikkein ärsyttävimpiä ihmisiä ovat teennäiset ihmiset. Kaikki muu menee, mutta sellainen teeskentely on rasittavaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      248
      4078
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      128
      2343
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1491
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      39
      968
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      129
      958
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      949
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      335
      889
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      867
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      790
    Aihe