Toihin Intiaan?

Matti & Maija

Onko kukaan ollut toissa Intiassa? Tai tietaisiko kukaan Intian kultturia, tyoelasta sun muusta mitaan? On nimittain niin, etta eras intialainen johon vahan aikaa sitten tutustuin, omistaa oman yrityksen Intiassa (koko Intian laajuinen yritys), ja han haluaa etta menisin toihin sinne hanen yritykseensa, ehka jopa alkaa hanen tyopartneriksi. Talla hetkella asun viela ulkomailla mieheni kanssa ja olemme muuttamassa Suomeen jossain vaikeessa. Kannattaisiko jaada Suomeen vai menna Intiaan? Millainen elintaso, plakka ym. siella on nain suomalaisen nakokulmasta?

10

1755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kasti

Ei kun täplä otsaan ja baanalle.
      Mikäs se intiassa ollessa, jos kaveri on ison firman pomo ja tahtoo sinut apurikseen.
      Pääsisit varmaan kastijärjestelmän kärkeen heti kättelyssä.

• Hmmmm

No tsekkaa ainakin se firma hyvin, luulisi, että netistä löytyy tietoa. Kysy palkkatarjous. Intiassa toki elää halvemmalla kuin Suomessa.

• Hitsin kuuma

>Kannattaisiko jaada Suomeen vai menna Intiaan?

No se riippuu ihan siitä, mitä teillä olisi Suomessa tarjolla. Jos mitään.

>Millainen elintaso, plakka ym. siella on nain suomalaisen nakokulmast

Jotenkin olen ymmärtävinäni, ettei teille siellä ihan paikallista keskipalkkaa aiota maksaa.

Elintaso riippuu ihan paikasta ja mitä nyt kukin elintasolla käsittää. Palvelijoita kai siellä on tapana palkata. Ne hoitaa kyllä perusduunit mutta saman tien saa alkaa järjestellä niiden yksityiselämää ja pelätä että ne tyhjentää talon. Kun autonkuljettaja panee kotiapulaisen raskaaksi ja käy ilmi, että autonkuljettaja on jo naimisissa niin siinä on palvelusväkeen tottumattomalla suomalaisella sormi suussa.

Muutoin siellä on kesällä paikallistenkin mielestä kuuma, liikenne yhtä helvettiä (autonkuljettajan ongelma?) ja sähkö pätkii. Saat ruokamyrkytyksen kahdesti vuodessa.

Kyllä tuota eksotiikkaa tietysti sietää aikansa kohtuullista korvausta vastaan.

Muistakaa sitä kohtuullista korvaustasoa laskiessanne ottaa huomioon eläkesäästömaksunne ja vakuutuksenne. Nimittäin jos palaatte Suomeen joskus niin taidatte olla 1. vuoden Intian sosiaaliturvan (hah hah) piirissä. Eli liksasta täytyy jäädä noiden tulevaisuuden kulujen verran syrjään.

• Matti & Maija

saanut nama asiat selville, vai onko kyseessa mutu-tietoa? Tama henkilo joka on minulle tyota antamassa on yrityksen omistaja ja han haluaa etta menisin sinne hoitamaan hanen yritystaan koska hanen mielestaan osaisin sen paremmin. Han myoskin sanoi etta jos menen sinne mieheni kanssa, han kustantaa kaiken.

• ...
        Matti & Maija kirjoitti:

saanut nama asiat selville, vai onko kyseessa mutu-tietoa? Tama henkilo joka on minulle tyota antamassa on yrityksen omistaja ja han haluaa etta menisin sinne hoitamaan hanen yritystaan koska hanen mielestaan osaisin sen paremmin. Han myoskin sanoi etta jos menen sinne mieheni kanssa, han kustantaa kaiken.

Kolleega ollut Intiassa, intialaisia tuttavia ja seuraan Intiankin markkinoita. Ja olen kuullut myös katkeraa itkua niiltä, joille on käynyt kehnosti. Yleensä ne syyttelevät muita omista mokistaan. Sinä sentään valmistaudut.

>Tama henkilo joka on minulle tyota antamassa on yrityksen omistaja ja han haluaa etta menisin sinne hoitamaan hanen yritystaan koska hanen mielestaan osaisin sen paremmin.

Tähän meillä lukijoilla on tuskin mitään sanottavaa. Työn sopivuuden itsellesi arvioit sinä itse.

Toimintaympäristön vierauden vaikutuksen saat arvioida myös itse. Onneksi ne on sentään altistuneet brittiläiselle kulttuurille eli ymmärtävät byrokratian päälle. Niillä on sentään jotain käsitystä hallinnosta.

>Han myoskin sanoi etta jos menen sinne mieheni kanssa, han kustantaa kaiken.

Tietysti. Sinun pitää vaan laskea oikea hintalappu huomioiden, mitä se oikeasti maksaa tulevaisuuteenne diskontaten ja miten ruuhkaiseen/lämpimään kaupunkiin pääsette/joudutte. Olen sellaisessa käsityksessä, että kyllä kyseisen tehtävän palkalla saa hommattua autonkuljettajan ja ilmastointilaitteen sekä sijoitettua vähän säästöön yksityistä eläkettä plus vakuutuksia varten.

Jotkut menee Intiaan jopa ihan vapaaehtoisesti turisteiksi. Eräs tuttavani muistaakseni turisteerasi siellä ainakin kuukauden saamatta vatsatautia, mitä pidimme lääketieteellisenä ihmeenä. Vinkkinä, että sellaista lihaa mitä ne ei itse paljoa syö, ei sinunkaan kannata syödä, koska se on todennäköisesti vanhaa.

Kyseessä on 3. maailman maa, muttei sentään pahimmasta päästä.

• Matti & Maija
        ... kirjoitti:

Kolleega ollut Intiassa, intialaisia tuttavia ja seuraan Intiankin markkinoita. Ja olen kuullut myös katkeraa itkua niiltä, joille on käynyt kehnosti. Yleensä ne syyttelevät muita omista mokistaan. Sinä sentään valmistaudut.

>Tama henkilo joka on minulle tyota antamassa on yrityksen omistaja ja han haluaa etta menisin sinne hoitamaan hanen yritystaan koska hanen mielestaan osaisin sen paremmin.

Tähän meillä lukijoilla on tuskin mitään sanottavaa. Työn sopivuuden itsellesi arvioit sinä itse.

Toimintaympäristön vierauden vaikutuksen saat arvioida myös itse. Onneksi ne on sentään altistuneet brittiläiselle kulttuurille eli ymmärtävät byrokratian päälle. Niillä on sentään jotain käsitystä hallinnosta.

>Han myoskin sanoi etta jos menen sinne mieheni kanssa, han kustantaa kaiken.

Tietysti. Sinun pitää vaan laskea oikea hintalappu huomioiden, mitä se oikeasti maksaa tulevaisuuteenne diskontaten ja miten ruuhkaiseen/lämpimään kaupunkiin pääsette/joudutte. Olen sellaisessa käsityksessä, että kyllä kyseisen tehtävän palkalla saa hommattua autonkuljettajan ja ilmastointilaitteen sekä sijoitettua vähän säästöön yksityistä eläkettä plus vakuutuksia varten.

Jotkut menee Intiaan jopa ihan vapaaehtoisesti turisteiksi. Eräs tuttavani muistaakseni turisteerasi siellä ainakin kuukauden saamatta vatsatautia, mitä pidimme lääketieteellisenä ihmeenä. Vinkkinä, että sellaista lihaa mitä ne ei itse paljoa syö, ei sinunkaan kannata syödä, koska se on todennäköisesti vanhaa.

Kyseessä on 3. maailman maa, muttei sentään pahimmasta päästä.

Niin, tuo ruokamyrkytys saattaa tapahtua vaikken lihaa edes syo (olen siis kasvissyoja). Onko vesi siella likaista? En viitsi itse asianomaiselta kysya koska hanen mielestaan se saattaa olla puhdasta vetta mutta meille suomalaisille se on melkein kuravetta...
        Ilmaston kanssa ei pitaisi olla ongelmia koska asumm USAssa, Texasissa, ja taalla ovat kesat kuumempia kuin Intiassa (tai siella mihin olisimme menossa).

• Hmmmm
        Matti & Maija kirjoitti:

Niin, tuo ruokamyrkytys saattaa tapahtua vaikken lihaa edes syo (olen siis kasvissyoja). Onko vesi siella likaista? En viitsi itse asianomaiselta kysya koska hanen mielestaan se saattaa olla puhdasta vetta mutta meille suomalaisille se on melkein kuravetta...
        Ilmaston kanssa ei pitaisi olla ongelmia koska asumm USAssa, Texasissa, ja taalla ovat kesat kuumempia kuin Intiassa (tai siella mihin olisimme menossa).

Intiassa ei voi juoda kraanavettä.

Pyydä kaikki työehdot paperille, ennenkuin lupaat mitään, ja laita se työnantaja ostamaan teille lentoliput.

• Matti & Maija
        Hmmmm kirjoitti:

Intiassa ei voi juoda kraanavettä.

Pyydä kaikki työehdot paperille, ennenkuin lupaat mitään, ja laita se työnantaja ostamaan teille lentoliput.

ilman muuta kaikki vain paperille! Myydaankos siella muuten pullotettua lahdevetta tms?

• ana

älä lähde töihin intiaan pitkällä sopimuksella jos et voi käydä siellä katselemassa paikkoja ensin. intia on raju maa: lähes kaikki on toisin kuin lännessä. sinun tulee tietää niin paljon muutkin kuin että saako siellä ostettua pullotettua lähdevettä...

organisaatiokulttuuri, sosiaaliset suhteet, naisen asema ja KAIKKI on aivan erilailla kuin suomessa ja muualla lännessä.

elämä voi olla intiassa antoisaa, mutta se on samalla myös raskasta. ota selvää kaikesta mahdollisesta, lue ja tutustu intiaan ennen kuin lähdet.

intia on suuri maa, etelä ja pohjoinen eroavat toisistaan paljon. kuten myös maaseutu ja kaupungit.

mihin päin olisit menossa?

lue esim. Holy Cow niminen kirja nyt heti, siinä on oivasti kerrottu joka päiväisestä elämästä delhissä.

• Matti & Maija

Olisimme menossa parin tunnin paahan Bombaysta pohjoiseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      111
      2752
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      23
      1752
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1744
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      272
      1638
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      14
      1588
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      28
      1291
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      28
      1154
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      95
      1085
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1082
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1032
    Aihe