Eli poikaystäväni on ollut Suomessa nyt 3 kk turistiviisumilla, eilen myönnettiin vielä kuukauden lisäaika.
Mitkä olisivat keinoja joilla hän saisi pidemmän oleskeluluvan? Riittääkö pelkkä työpaikka? Naimisiinmenoa en nyt vielä harkitse.
Entä jos hän joutuu palaamaan Turkkiin, koskahan hän pääsisi takaisin Suomeen taas kolmeksi kuukaudeksi?
Sellainenkin vaihtoehto on tullut esille että menisin Turkkiin hänen kanssaan, mutta koska en ole muslimiksi kääntymässä, pelottaa kuinka perhe ym ottaisi vastaan.
Neuvoja kuinka mies voisi jäädä suomeen
19
408
Vastaukset
- China Dragon
Voi herranen aika taas näitä samanlaisia juttuja.
Eikö suomalainen nainen koskaan kasva aikuiseksi!? - sonia.
Heh heh, ymmärrän tämän kommentin koska itse ajattelin hieman samalla tavalla ennen :D mutta jos löytää jonkun tärkeän ihmisen, mitä sen on väliä minkä maalainen se toinen on.
- China Dragon
Ei sillä ole väliä vaan sillä mitä kysyt!
Miehesi voi etsiä työpaikan Suomesta, sillä jo pääsee alkuun. Jos ei niin voit itse etsiä työpaikan Turkista.
Jos nuo vaihtoehdot eivät jostain syystä käy niin unohda koko juttu. Normaalissa elämässä kun joutuu käymään töissä jotta pärjäisi elämässä, samalla saa myös sen oleskeluluvan! - thethin 1
China Dragon kirjoitti:
Ei sillä ole väliä vaan sillä mitä kysyt!
Miehesi voi etsiä työpaikan Suomesta, sillä jo pääsee alkuun. Jos ei niin voit itse etsiä työpaikan Turkista.
Jos nuo vaihtoehdot eivät jostain syystä käy niin unohda koko juttu. Normaalissa elämässä kun joutuu käymään töissä jotta pärjäisi elämässä, samalla saa myös sen oleskeluluvan!China Dragon, Tarkoittaako tuo niccisi sitä, että olet kiinalainen? Jos tarkoittaa, niin onnittelut loistavasta suomenkielen taidostasi. Osaat sitä paremmin, kuin useimmt suomalaiset.
- varma tieto
thethin 1 kirjoitti:
China Dragon, Tarkoittaako tuo niccisi sitä, että olet kiinalainen? Jos tarkoittaa, niin onnittelut loistavasta suomenkielen taidostasi. Osaat sitä paremmin, kuin useimmt suomalaiset.
Ei vaan China Dragonin muija on kiinalainen. Tyyppi itse on suomalainen.
- thethin 1
Hyvin yksinkertaisella tempullahan se onnistuu. Sitä temppua käyttävät kaikki suomesta karkoituspäätöksen saaneet ja se toimii aina. Hänen tarvitsee vain sanoa. Ette voi lähettää minua takaisin. minut tapetaan siellä.
Tämänjälkeen yhdelläkään politiikolla, tai virkailijalla ei ole rohkeutta lähettää miestä, naista pois. Niimpä suomessa majailee jatkuvasti satoja karkoituspäätöksen saaneita koska viranomaisilla ei ole rohkeutta pistää karkoituspäätöstä toimeen. - sonia.
mutta että pelkkä työpaikan saanti riittäisi? sehän on hyvä uutinen :) kuinka pitkän oleskeluluvan yleensä saa jos saa työpaikan? poikakaverin serkulla on ravintola johon varmaankin pääsisi töihin.
- Vanha Temppu
Sitä on käytetty jo monta tuhatta kertaa, eivät enää usko sitä...
Lähetä se EU-passia halajava huijari äkkiä takaisin turkkiin, tuskin kyllä löytää helpompaa uhria.
- sonia.
mistäs sitä voikaan tietää onko toinen tosissaan vai ei. itse en ole niin tyhmä että tekisin mitä vain, kuten menisin naimisiin 3 kk tuntemisen jälkeen. 3 kk vain on liian lyhyt aika oppia tuntemaan toinen, sen takia haluaisin lisäaikaa tälle suhteelle. Enkä siis ole muuttamassa turkkiin vaan kesäloman ajaksi :D
minkä takia turkkilaiset sitten haluaisivat niin palavasti pois turkista? mies on kyllä kurdi, onko totta että kurdit ovat ns huonompaa väkeä turkissa?
hankala tilanne kyllä, en silti ole typerä sinisilmäinen tyttö. en ole kääntymässä muslimiksi, en nyt enkä koskaan. tein sen selväksi heti aluksi. pikemminkin mun sukulaiset on yrittäneet käännyttää häntä kuin toisinpäin. ja olen 31, aikuinen siis.- Cypriot Greek
Monet kurdit tulevat Pohjoismaihin työskentelemään, jotta voivat lähettää esimerkiksi sukulaisilleen rahaa (ja tietenkin elättää itsensä, sekä perheensä). Ja onhan Suomessa huomattavasti paremmat olosuhteet kuin Turkissa, etenkin Turkin kurdialueilla.
Kurdit eivät ole huonompaa väkeä Turkissa. Turkkilaiset tappavat kurdeja päivittäin.. Valitettavasti turkkilaiset ovat tuoneet kurdit huonoon valoon median kautta, esimerkiksi nimittämällä terroristeiksi (PKK) He eivät ole terroristeja vaan taistelevat itsenäisyytensä puolesta ja itse toivon koko sydämestäni kurdeille itsenäisyyttä! Bijî Kurd û Kurdistan - terrorismi
Cypriot Greek kirjoitti:
Monet kurdit tulevat Pohjoismaihin työskentelemään, jotta voivat lähettää esimerkiksi sukulaisilleen rahaa (ja tietenkin elättää itsensä, sekä perheensä). Ja onhan Suomessa huomattavasti paremmat olosuhteet kuin Turkissa, etenkin Turkin kurdialueilla.
Kurdit eivät ole huonompaa väkeä Turkissa. Turkkilaiset tappavat kurdeja päivittäin.. Valitettavasti turkkilaiset ovat tuoneet kurdit huonoon valoon median kautta, esimerkiksi nimittämällä terroristeiksi (PKK) He eivät ole terroristeja vaan taistelevat itsenäisyytensä puolesta ja itse toivon koko sydämestäni kurdeille itsenäisyyttä! Bijî Kurd û Kurdistan - Cypriot Greek
terrorismi kirjoitti:
Ohho, katos katos.. Ei ole mulla näköjään yleissivistys hallussa.. No mutta siinä tapauksessa turkkilaiset voidaan luokitella valtioterroristeiksi.. :-)
- Cypriot Greek
terrorismi kirjoitti:
Jos nyt edes oikein ymmärsin :-D No mutta pontti oli se, ettei kurdit todellakaan ole huonompaa väkeä.. :-)
- sybil1
Miksi ihmeessä uskonto on tässä teidän suhteessa niin tärkeä asia? Muslimi tai kristitty, ei kummankaan tarvitse kääntyä kummankaan uskontoon. Etkä voi Turkkiin mennä, koska et ole kääntymässä muslimiksi? :) Turkissa käy lomailemassa ja asuu myös kymmeniä tuhansia ihmisiä, jotka eivät ole kääntyneet muslimeiksi sen vuoksi että menevät Turkkiin.
Työpaikan saaminen on yksi hyväkeino saada pikainen oleskelulupa Suomeen jos ette vielä naimisiin aio mennä. Googlaa kurdi netissä ja tutustu ja lue siihen mitä siellä kurdeista kerrotaan, ei kannata tällä palstalla kysellä, kuten huomaat niin esim. China Dragon on täällä heti raivoamassa :)- China Dragon
Tietysti olen,
Olen asunut hetkellisesti tai pidemmän aikaan monissa eri maissa.
Noiden maan asukkaat tai hallitukset eivät ole antaneet minulle oikein mitään joten olen itse joutunut tekemään sen kaiken rahan jota olen noissa maissa tarvinnut.
Jos olet elämäsi herra rahallisesti niin et varmasti itke jonkun hutsun tai pojun perään miten joku voisi olla maassa tai jäädä maahan. Tuollainen kun on hiukan luusereiden touhua, kyllä jokainen ihminen on vastuussa ihan itse rakkaudestaan tai siitä kuka rakkauden kustannukset yhdessäoloon maksasi. Itse olen aina työskennellyt siten etten ole kaivannut maiden hallitusten tai muidenkaan tahojen turvaa rakastumiseeni. Voin luottaa vain itseeni ja siihen että voisin tuottaa riittävää hyvinvointia jopa silloin kun parisuhteessa koittaa se vaihe jolloin kumppanin pieru alkaa todella haisemaan paskalta.
Suomalaiset naiset ovat osittain nähtävästi sellaisia jotka uskovat silmät tapittaen johonkin sellaiseen etteivät edes herää unestaan, no se heille suotakoon.Oppia ikä kaikki.
Seuraavaksi aloitukseksi joku nainen voisi laittaa vaikka "onko täällä joku joka on parisuhteessa marssilaisen kanssa"... onko niillä kaksi tappia yhden sijaan...ja anopilla neljät nännit...voisiko joku suomalainen vastata jos omaa varmemman ja toimivamman suhteen marssilaisen kanssa..itse kun en ilkeä kysyä mitään omalta poikaystävältä....?
Joka kertoo KAIKEN suhteen syvyydestä joka ei lienee enempää kuin 17cm?
Ovatko useat suomalaiset naiset jääneet jostain syystä 12 vuotiaan tasolle?
- Hyvin simppeliä
Pamahda paksuksi , mikäli klamydia ei ole vielä tärvellyt sisuskalujasi, niin kurdisi saa ,elämänsä loppuun, täyden ylöspidon suomeen !
- varma keino
Naimisiin ja pulla uuniin niin johan oleskelu-lupa irtoaa!
- lakiman
Ei turkkilaisia saa maahantuoda!
- Kentauri2
Ei, kyllä sinä suomipissis olet ymmärtänyt asian aivan väärin. Eli miten laiton maahanmuuttaja saataisiin kepulikonstein suomeen. Onko siinä sinun tyhjässä nupissasi muuta kuin pissiä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11586Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras991517Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221051Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva208978- 124849
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2797Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29770Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks42751- 7734
- 61710