Exän kanssa kaveria

surullinen mies

Minulla on uusi kiva suhde tyttöystävääni ja meillä on mennyt kivasti.
Minulla on ex tyttöystävä, jonka kanssa erosimme kavereina vuosia sitten ja olemme pysyneet kavereina, oikeastaan aika hyvinäkin ja usein puhummekin yhteisistä harrastuksista.
Vara-avaimeni oli pitkään exällä ja eilen töiden jälkeen kävin sen hakemassa, kun treffasimme pitkästä aikaa nopeasti.
Nykyinen tyttöystäväni veti herneet täydellisesti nenään ja syyttää minua salailusta ja ties mistä. Oli saanut exäni kanssa hirveän riidan tänään facebookin välityksellä jossa alettiin jo uhkailemaan turpaan vedolla.
Exälläni ei ole mitään tunteita itseäni kohtaan ja tiedän, että nykyinen tyttöystäväni on tahallaan aiheuttanut tämän riidan, jotta saisi välimme pilattua.

Mitä ihmettä teen, kun en haluaisi kääntyä nykyistä tyttöystävääni vastaankaan?

Voiko hän kieltää, että en saa tavata yhtä parasta ystävääni enää koskaan.
Ehdotin hänelle muutamia kertoja tapaamista kolmistaan, mutta uusi ystäväni ei tätä missään nimessä halunnut.
Nyt ollaan totaalisessa umpikujassa. Hain avaimen pois ja olen nyt menettänyt yhden parhaista ystävistäni ja kotona porataan ja huudestaan ja yöt menee nukkumatta.
Olemme noin kolmekymppisiä.

17

842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ystäviä ei kannata koskaan hylätä. Olet ehdottanut reilusti tapaamista kolmistaan, jos se ei riitä niin enempää et voi tehdä, uuden tyttöystäväsi pitää joko hyväksyä ystävyytenne tai tunnustaa kypsymättömyytensä ja kykenemättömyytensä aikuiseen parisuhteeseen.

• lifemocker

"Voiko hän kieltää, että en saa tavata yhtä parasta ystävääni enää koskaan."

ei tietenkään. lapsellista kuvitella hänen moista

• Ei tietenkään voi, kummallista kuitenkin ettei ystäväsi halua uutta tyttöystävääsi tavata. Tyttöystäväsi voi vetää tästä herneen nenään mutta tekstisi perusteella hänen pitäisi luottaa sinuun sen verran että saat ystäviäsi tavata :)

• dingledidong

Onko nykyistäsi petetty edellisissä suhteissa? Ja silleensä ymmärrän mustasukkaisuuden, koska myös itselläni on periaate, että eksät on eksiä, eikä niiden kanssa sovi olla kaverina... monet on päätyneet pettämään eksiensä kanssa, eksilöä on monesti ollut taka-ajatuksia ja tunteita pelissä mukana... Jos välttämättä pitää pitää elämssä, niin jpskus harvoin moikat ja kuulumiset vaihtaa... Sekin sopivan neutraalilla taballa.

Teillä on hyvin eri käsitykset siitä, mikä on soveliasta ja mikä ei... Tuo pidemmän päälle ongelmia, kun parisuhteessa on tyytymättömyyttä... Jos ette molemat sitten pysty jonkinlaisiin kompromisseihin.

• ölkbh

Tiesikö tämä nykyinen että olet kaveri exäsi kanssa? Jos tulee ihan yllätyksenä että on hyväkin kaveri ja avainkin siellä niin voi tulla petetty olo tai olo että olet salaillut. Miten tuore tämä teidän suhde on? Voi olla myös alun epävarmuutta ja kokea tämä nykyinen olonsa uhatuksi.

• eskoseni-....

Ei voi kieltää, mutta sinä taas et voi vaatia häntä seurustelemaan kanssasi, jos hänestä ei siltä tunnu.

suomi on vapaa maa, täällä saa tavata ketä haluaa ja vastaavasti katkaissa ystävyys taikka seurustelusuhteen ihan millä tahansa syyllä.

Itse en voisi seurustella sellaisen kanssa joka kaveeraa ex-seurustelukumppanin kanssa. Käyttäisin tuollaisessa tilanteessa vapauttani lopettaa suhde.

• haloooohei

Itse en voisi kuvitella olevani eksieni ystävä. Moikata voi ja siihen se jää. He ovat mennyttä elämää.

En haluaisi puolisoni olevan eksiensä ystävä, varsinkaan läheisissä väleissä. En todellakaan mitään kaksinkeskeistä aikaa heille soisi.

Mielestäni sinun tulee olla tyttöystäväsi puolella. Ei eksäsi ole ystävyytesi arvoinen jos hyökkää nykyistä tyttöystäävääsi vastaan. Kai sinulla riittää miespuolisiakin hyviä ystäviä? Mitä itse tykkäisit jos tyttöystäväsi hengailisi eksiensä kanssa?

• Panda-76

Oletko sitten kertonut hänelle kaiken mitä olet tehnyt tämän exän kanssa? Jos tarvitsee käydä kylässä, laittaa tekstareita/chattii yms. salaa, onhan siinä pakko olla jotain. Jos se ex on todellakin vain kaveri, niin pystythän sä varmaan puhua siitä ihan avoimesti. Vaikuttaa kertomasi perusteella ettet ole ollut aivan rehellinen nykyisellesi.

komppaan "dingledidong"-nimimerkkiä. Exät ovat todellakin exä. Niitä voidaan moikata, mutta uuteen suhteeseen niitä ei pitäisi sotkea. Exiin aina liittyy tietty tunnelataus, joka voi johtaa ties minne. Se, että nykyinen kumppani tapaisi exäsi... En tiedä auttaisiko se mitään. Omalla käytöksellähän jokainen pystyy näissä jutuissa toimimaan. Eli jos sä tulet jossain vastaan, nykyinen tulla myös. Kompromisseja!

• Tuossa on semmonen pikkunen epävarmuustekijä, kun että ystäväsi on sinun entinen rakastettusi. Aika monille se on sama asia kuin punainen vaate härälle. Luulenpa, että nykyinen on epävarma teidän suhteesta ja sinun suhteesta exääsi. Omasta asemastaan suhteessa exään. Minusta sun olis nyt hyvä ottaa vähän hajurakoa exääsi ja kuunnella nykyisesikin mielipidettä.

Mikäli ette kykene kompromissiin ja luottamusta ei löydy on aika hankalaa jatkaa molemmat naiset elämässäsi, sitten sun pitänee valita ystävä tai tyttöystävä.

• SamBob

Ota dingelindongelin sanoista neuvoa, eksät ovat eksiä. Varsinkin jos olette vasta suhteen alussa niin kanttaisi enemmän keskittyä juuri uuteen tyttöystävään ja osoittaa että välität hänestä, jos välität. Eksät kuuluu jättää taakse. Jos olette hänen kanssaan kuitenkin hyviä ystäviä niin tee hänelle selväksi, että olet uudessa suhteessa ja yhteydenpidon kuuluu silloin aivan luonnollisesti jäädä huomattavasti vähemmälle. Kerroit että olit ehdottanut tapaamisia kolmisin. Ymmärrän uuden ystäväsi reaktion. Hän seurestelee vain sinun kanssasi. Mitä yhteistä heillä olisi edes keskustella? Miksi hänen tulisi olla ystävä sinun eksäsi kanssa? Luulen että aloittaessaan suhteen sinun kanssa hän on ainakin olettanut että pakettiin kuuluu vain sinä. Toivotaan että saatte asiat kuntoon.

• joel81

Kertomasi perusteella näkee että olet vieläkin kiinni entisessä elämässä. Huomaaks kuinka puolustelet exääsi ja ja yrität jopa esitellä hänet uudelle frendillesi. Miksi? Toivottavasti et nykyisestä suhteesta hae vain laastaria. Sääliksi käy uutta ystistäsi joka joutuu arpomaan kenestä todella välität. Mun naisystäväni olisi kans varmaan tehnyt samoin kuin sun tyttökaveris.

• Exiin ei todellakaan liity mitään "tunnelatauksia". Siksihän he ovat exiä, kun tunteet ovat loppuneet!

En usko sellaisen suhteen kestävyyteen, jossa toinen joutuu valitsemaan ystävien ja parisuhdekumppanin välillä. Surullisinta on, että sen jälkeen kun ystävä(t) on sen nykyisen kumppanin takia hylätty ja ennemmin tai myöhemmin hänkin joka tapauksesa jättää, niin jäljellä on entistä yksinäisempi ihminen.

• 357 mag

Kyllä niihin saattaaa liittyä,miksi näitä yhteen palaajia on niin paljon??Riippuu tilanteesta,ei kaikilla välttämättä ole mutta yleensä puntit ei mene tasan.Eli toisella kumminkin on vielä tunteita vaikka toisella ei ole.Jättäisin yhteyden pidon tod vähäiselle ja asialliselle tasolle ja keskittyisin uuteen parisuhteeseen ja muihin kavereihin.Yleensä ihmisillä on ne pitkä-aikaiset ja paremmat kaverit jotain muita kuin eksiä.En täysin ymmärrä tätä ex kaveri touhua,itsellä naiset pettäneet siihen malliin ettei ole tarvinnut kavereiksi jäädä,joten itsellä ei onneksi tätä murhetta ole,muita toki vaikka muille jakaa.

• GrowUp_

Voihan simasuuneiti. Pakko kommentoida. Ehkä ystävänä roikkuvalla exällä on tunnelatausta jos on tullut itse jätetyksi, (sitä en voi tässä tilanteessa tietää että kuka on jättänyt ja kenet) Ettet vain itse tekisi niin?

• golla1

Niin tämä on juuri tätä. Jos itselläsi on ex-tyttöystävä ystävänä niin harmittelet sitä kun nyksäsi ei sitä hyväksy.

MUTTA jos tällä nykyiselläsi olisi lämpimät välit omaan exäänsä? Pystyisitkö itse ymmärtämään?

Kannattaa mennä eka treffaamaan ehkä tämän nykyisesi exiä, minkä takia hänen pitäisi sinun exääsi tavata jos sinäkään et hänen?

• starlingtomorrow

ex is ex. Past. New is new. Future.

Epäilyttää myös se, että exäsi ja uusi ovat ottaneet yhteen. Jos eksäsi haluaisi tulla toimeen, hän tekisi sen silleen, että uusi ja hän tulisi toimeen. Nyt vaikuttaa siltä, että ex kontrolloi sinua ja uutta suhdettasi. Älä puolustele eksää uudelle.

• oppeliini1

Unohda kumpikin ja ala puhtaalta poydältä.

Aivan varmasti loydät tyton joka on aikasi ja tunteittesi arvoinen. Mutta tee kristallin kirkkaasti itsellesi selväksi että yhteen sydämeen mahtuu vain ysi ämmä (1 M) kerrallaan! JA lopeta tuon haavehaaremin ponkittäminen.

Nimittäin jos haet aviovaimoa.

Jos taas keräät FWB , niin sitten älä sekoita heihin tunteitasi! Ta odota heiltä muuta kuin alapäätänsä. Tai anna heidän uskoa että sinä olet jotain muuta mitä et todellakaan ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      193
      8676
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4838
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4288
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3857
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3040
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    8. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      51
      2607
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2511
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2345
    Aihe