Vanhemman pakettiauton hankinta?

Justus8

Olen hankkimassa ensimmäistä pakettiautoa ja aika noviisi näiden osalta.
Auto tulisi ihan päivittäiseen arkiajoon ja tavaran siirtelyyn, kilometrejä ehkä noin reilu 10tkm vuodessa.
Tarkoituksena olisi hankkia tuollainen 3000-4000e auto, jolloin kilometrejä on jo väh 200-300tkm takana ja vuosimalli menee tuonne 1995-2000.

Päällimmäisenä mielessä on ollut Transporter tai Hiace. Mutta mieleen on tullut myös Fiat Ducato (tai Peugeot tai Citroen).
Ymmärrän että näin vanhat autot on jo yksilöjä, ja sellaisina ne tulee tarkistaa jokainen erikseen.

Mutta onko noissa merkeissä kuinka suuria laadullisia eroja?
Toyota on ilmeisesti tekniikaltaan luotettava, mutta takaveto ja ajo-ominaisuudet huonommat, vai onko?
Transporter ilmeisesti taas parempi ajo-ominaisuuksiltaan, mutta onko enemmän vikoja?
Entä sitten nämä Fiat/ Peugeot ja Citroen, jotka myös minulle oudompia tapauksia. Onko niissä selvästi enemmän pieniä/suuria vikoja. Toisaalta tuollaisen voisi saada hieman uudemman/ vähemmän ajetun samaan rahaan.

Asiallisia kommentteja odotellen.

15

1425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiacw.

      Toyota. pakettiautot ovat järjestään murheen kryynejä, poikkeus
      vahvistaa säännön
      toyotalla kaikista kestävin malii on hiace.

      Osta maasturi tai farmariauto jso vain on mahdollista

    • Osta Hiace tai 2.

      VW ja Hiace ovat matalia kun taas Fiat , Peugeot ja Citikka ovat korkeita. Eikö se jo kerro mitä tarvitset?
      Minä ostaisin Hiace vaikka ite ajan tällähetkellä VW transportterilla vm; 2012. Ihan siitä syystä että ovat todella hyviä autoja kun ei ole niin paljon hienouksia.

      Mutta taas jos lukee Suoli24 niin ainot oikea on MB Sprinter joka nyt ei paikkansa pidä.

    • Hiace män

      Jos haluat viettää korjaamolla aikaasi niin ostaVW, Fiat peugeot Citikka. Mutta jos tarvit joka päivä pakua osta Hiace.

    • transitmies2

      Moro,
      Mulla on ollut vuodenpäivät samanlaisessa käytöss Ford Transit vm-00 lyhyt. ml 270tkm kun ostin 12.2.2012 ja nyt 283tkm..
      Just kävin savut mittauttamassa ja kun vasemman alapallonivelen olen vaihtanut niin leimalle...
      hieman on äänekäs sisälle mutta eihän vanhasta voi kaikkea vaatia.
      Kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen "sijoitukseeni" hinta oli 2000€

    • joopi1

      vanhat hiaset on järkyttäviä ajaa .sisusta on jostain 70 luvulta.takatuuppari ,kiinni jopa tasasella maalla ,ja vikoja on jo sellaisilla kilometreillä jo niissäkin.kyllä vähän ajettuja pakuja löytyy muista merkkeistä ,jotka ovat varustukseltaan ja ajo ominaiksuuksiltaan 2000 luvulta.

      • TRP seikel

        Mulla ollut 3kpl trp t5,2etuvetoa ja 4motion seikel,pari vitoa sekä hiaceja taka ja nelivetona.
        Kaikissa ollut vikoja,viimeiset gp:t olleet hyviä,mutta hiace on ylivoimaisesti laadukkain!
        Haisu on ihan kohtuullinen ajaa kaikkialla muualla paitsi kaupungissa,neliveto toki kuluttaa sen 9l,mutta kyllä muillakin menee yli 7l.
        Sanoisin että asianmukaisesti huollettu 300t hiace on luotettavampi kun esim. Vito uutena.


    • Viatonkin

      Mää taas sanon, että Hiase on paras. Itsellä on 2001 malli. Ei ainuttakaan vikaa koskaan. Kaverilla uusi Sprintter, joka tietysti on hieno ja kulkee ja kiihtyy hienosti.
      Voisin ostaa, mutta ei keskimittaisena ole ketterä ahtailla parkkiksilla. Väliä olis tarvinnut maksaa 45.000. No, on kai mulla nyt rahaa, mutta vielä puuttuu pari kolmekymppiä. Ja Hiasea tulis ikävä.

      • Justus8

        Aloittaja täällä taas.

        Tulipa käytyä koeajamassa kaksi vaihtoehtoa, Hiace ja transporter. Vuosimallit
        oli 96 ja 97, molemmat reilu 300tkm ajettuja.
        Noin yleisesti voi sanoa, että ajo-ominaisuudet oli paljon odotettua paremmat,
        mitä kuvittelin tuon ikäisistä paljon ajetuista pakettiautoista. Vakaita menijöitä.
        Mutta kyllä transporter vei pidemmän korren ajo-ominaisuuksiltaan, mutta Hiace tuli hyvänä kakkosena perässä. Käy kyllä sekin minulle. Tuo Hiacen takavetoisuus jäi vähän arvelluttamaan, kun liukkaalla tasaisella oli jo hankalaa. Kuinka tuolla talvikeleillä pärjää.
        No kumpikaan ei jäänyt vielä käteen, eikä kumpaakaan merkkiä vielä suljeta pois. Tasoittaako Hiacen kestävyys sitten nuo muut heikommat puolet.


      • hiacw.
        Justus8 kirjoitti:

        Aloittaja täällä taas.

        Tulipa käytyä koeajamassa kaksi vaihtoehtoa, Hiace ja transporter. Vuosimallit
        oli 96 ja 97, molemmat reilu 300tkm ajettuja.
        Noin yleisesti voi sanoa, että ajo-ominaisuudet oli paljon odotettua paremmat,
        mitä kuvittelin tuon ikäisistä paljon ajetuista pakettiautoista. Vakaita menijöitä.
        Mutta kyllä transporter vei pidemmän korren ajo-ominaisuuksiltaan, mutta Hiace tuli hyvänä kakkosena perässä. Käy kyllä sekin minulle. Tuo Hiacen takavetoisuus jäi vähän arvelluttamaan, kun liukkaalla tasaisella oli jo hankalaa. Kuinka tuolla talvikeleillä pärjää.
        No kumpikaan ei jäänyt vielä käteen, eikä kumpaakaan merkkiä vielä suljeta pois. Tasoittaako Hiacen kestävyys sitten nuo muut heikommat puolet.

        sileex, hiace on viattomin auto mikä on koskaan tehty , ja vieläpä paku


      • ertyuiopoiujhgfdsfgh
        Justus8 kirjoitti:

        Aloittaja täällä taas.

        Tulipa käytyä koeajamassa kaksi vaihtoehtoa, Hiace ja transporter. Vuosimallit
        oli 96 ja 97, molemmat reilu 300tkm ajettuja.
        Noin yleisesti voi sanoa, että ajo-ominaisuudet oli paljon odotettua paremmat,
        mitä kuvittelin tuon ikäisistä paljon ajetuista pakettiautoista. Vakaita menijöitä.
        Mutta kyllä transporter vei pidemmän korren ajo-ominaisuuksiltaan, mutta Hiace tuli hyvänä kakkosena perässä. Käy kyllä sekin minulle. Tuo Hiacen takavetoisuus jäi vähän arvelluttamaan, kun liukkaalla tasaisella oli jo hankalaa. Kuinka tuolla talvikeleillä pärjää.
        No kumpikaan ei jäänyt vielä käteen, eikä kumpaakaan merkkiä vielä suljeta pois. Tasoittaako Hiacen kestävyys sitten nuo muut heikommat puolet.

        Ei pakua kannata ostaa, jos sillä tyhjänä ajaa. Takavetoinen etenee lumessa, jäällä ja ylämäessä etuvetoista paremmin, kun takana on normaali peruskuorma työkaluja ym.


    • takatyöntävä

      Minä olen ajanut Hiasella parikymmentä vuotta. Sen takavetoisuuden olen aina laskenut eduksi. Tavaroissa on takapoksissa pikkasen painoa, joten koskaan ei ole ollut ongelmia. Taas tämä viimeisin Hiase- malli on ainakin tyhjänä sellainen hyppyheikki, etten huolisi. Kaasussa on viive ja parin sentin kaasun painalluksen jälkeen on täydet kierrokset. Seuraava auto on Sprinter tai Vito. Siinä taisikin olla takavetoiset ( pikkupakut ? )

    • Älä maksa liikaa
    • Justus8

      No niin, Hiace tuli hankittua.
      Paljon ajettu, mutta koriltaan ja maalipinnaltaan siisti kapine ikäisekseen.
      Myös tekniikka tuntui toimivan kaikin osin kunnon koeajolenkillä (80km).
      Ei muutakuin kokemuksia keräämään, toivoen parasta ja peläten pahinta.

      Kiitos kaikille kommenteista, ja voihan tuota keskustelua jatkaa vielä eteenpäin.

    • pakulla ajanut

      Hyvät renkaat alle ja malttia, kyllä sillä pärjää. Tämä ei ole kettuilua mutta onko tuossa mallissa jäykkä vai erillisjousitettu perä?

    • Anonyymi

      minä haluaisin ostaa muutaman satasen pakettiauton. en saa ilmoitusta laitettua. no, semmoisia,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5639
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3465
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1875
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1473
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      17
      1360
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe