Mun on pakko vähän avautua, koska tää asia on vaivannut minua jo useamman kuukauden.
Hieman taustaa: Olen vähän päälle 30 vuotias mies ja olen suhteessa saman ikäisen naisen kanssa ja meillä on kaksi alle 4 vuotiasta lasta. Elämä on kunnossa kaikin puolin meillä molemmilla.
Teen osa-aikaisesti töitä joten olen kotosalla paljon ja ehdin siis olla lasten kanssa paljon ja tehdä kotitöitä, ihan omatoimisestikin. Olen remppataitoinen ja osaan hoidan kaiken autosta tietokoneisiin kotona ja muuallakin. Soitan kitaraa kotona naiselleni ja lapsilleni.
Olen komea, fiksu, mukava, iloinen, avoin, keskustelutaitoinen, lempeä, miehekäs, sopivasti jämäkkä...kaikkea oikeestaan mitä nainen voi toivoa, siis unelmamies. Yritän nyt olla kehumatta liikaa, vaikka faktaa puhunkin:)
Nyt siis ongelmaan. Parisuhdettamme vaivaa arvottomuus ja itsestäänselvyys. Siis mulla on totaalisesti tunne, että mua ei arvosteta tässä suhteessa ja olen itsestäänselvyys. En saa mitään kehuja puolisoltani vaikka teen mitä hienoja asioita(omasta tahdostani) naiselleni ja lapsilleni. Tiedän, että on naisia jotka kehuvat omaa Mikko-miestään maasta taivaisiin, kun tuovat suklaalevyn kerran vuodessa naiselleen. Siis hieman kateellinen olen, kun nämä naiset tuovat esille sen. Se, että kertovatko he sen omalle miehelleen myös on eriasia.
Naiseni on huippuäiti lapsilleni ja hän on muutenkin erittäin kaunis ja fiksu. Tietty tunteettomuus hänellä mua kohtaan silti on. Me ei aloitettu suhdetta "tämä on se oikea" mentaliteetilla vaan pikemminkin molempien meidän ominaisuudet kolahti, että tästä on hyvä aloittaa parisuhde. Meillä on kivaa yhdessä ja perheenä ja viihdyn olla tässä. Kommunikaatiokin toimii erittäin hyvin(mutta ei taida kovin hyvin, kun tähän ei löydy vastausta) meidän välillä.
Tiedän, että hän on väsynyt lasten yöheräilyihin ja sekin veloittaa jaksamista. Tämä myös syy(?) miksi meillä ei ole seksiä kuin kerran kuussa jos sitäkään. Ehdotellut olen kauniisti ja tehnyt aloitteita, mutta torjutuksi olen tullut. Ihan kohteliaasti ja hyvästä syystä(?).
Olisi kiva olla arvostettu tässä suhteessa sillä tiedän, että olen hyvä mies ja kumppani ja minunkaltaisia ei hevin löydy. Myönnän kyllä senkin, että itsekin voisin kyllä enemmän huomioida/arvostaa naistani. Taitaa olla meissä molemmissa vika. Meillä on rima korkeella vaatimuksissa, mutta se on jotenkin perusedellytys. Meidät on kasvatettu molemmat hyvin ja tiedämme minkälaista elämää haluamme viettää. Se tunne vaan, että miten paljon annan tässä talossa ei vastaa sitä mitä saan takaisin. Olemme keskustelleet tästä ongelmasta ja saanut vastauksen:" Nii-i. Ei ole kiva tunne, kun ei arvosteta." Ja sitten koko keskustelu kuivuu kasaan.
Eli otanko nyt asiat liian vakavasti? Onko naisellani petrattavaa? Miten voisin tuoda esille tämä epäarvoisuuden? Pitäisikö minun katsoa peiliin joissakin asioissa?
Toivoisin asiallisia rakentavia kommentteja. Vastaan jos joku asia jäi epäselväksi. (Pahoittelut jos on paljon kirjoitusvirheitä. Tähän aikaan niitä saattaa tulla.)
Kiitos.
Itsestäänselvyys(kö?)
7
181
Vastaukset
Tämä kertoo minulle riittävästi:
"Me ei aloitettu suhdetta "tämä on se oikea" mentaliteetilla vaan pikemminkin molempien meidän ominaisuudet kolahti, että tästä on hyvä aloittaa parisuhde. Meillä on kivaa yhdessä ja perheenä ja viihdyn olla tässä."
Perustitte perheen, kun kumpikin oli toiselleen 'ihan ok' ja ilmeisesti molemmilla oli tarve pariutua ja perustaa perhe. Ihastuminen ja rakastuminen ja hillitön halu toista kohtaan miehenä/naisena jäi puuttumaan. Nyt olette nimenomaan perhe, so. vanhempia lapsillenne. Ei perhe-elämässä tarvitse suitsuttaa kummankaan arvoa tai uhrauksia, suurempi ongelma minusta näyttäisi olevan keskinäisen intohimon puute.
Miksi, muuten, vain vaimosi on väsynyt lasten yöheräilyihin? Sinä pärjäät vähemmällä unella?- Aloittaja...
Kiitos vastauksesta.
Se on totta, että meidän suhteesta puuttuu intohimo. Ja ai, että kuinka kaipaankaan sitä. Tietysti aikuisen kokemuksella katsottuna. Olen ollut aikaisemmin suhteessa jossa olin umpirakastunut ja intohimoa oli molemmin puolin niin tiedän mitä parhaimmillaan parisuhde voi olla.
Me joudutaan nukkumaan eri huoneissa olosuhteiden pakosta(ei syynä huonot välit). Eli hän nukkuu vauvan kanssa, joka vielä heräilee öisin.
Meillä oli alussa kyllä jonkinlaista ihastumista, mutta se suurin palo puuttui ja aina on puuttunut.
Ja se kaivaa myös mieltäni...- sekawaa
Miksette voi vuorotella, kumpi minäkin yönä nukkuu vauvan kanssa?
Vähän tuossa haiskahtaa joku, että ehkä naisesi ei itsekään tunne olevansa tarpeeksi arvostettu? jos tuntee, ettei saa haluamaansa arvostusta ja huomiota osakseen, sitä on vaikea antaa toisellekaan... Ehkä luulet toimivasi kuin unelmien mies ja olevasi herra täydellisyys, mutta jotakin asiaa et tuossa nyt huomaa/hoksaa. Naisilla on suhteessa (miehilläkin) paha tapa padota paha olo sisälle ja näytellä marttyyrina että kaikki on suht ok, kunnes sisällä paineet kasvaa ja lopulta on myöhäistä yrittää pelastaa suhdetta, kun tunteet on niin kuolleet... Et saa sitä selville muuten, kuin hänet pitäisi saada rentoutumaan ja avautumaan asioista.
Toki on olemassa myös se vaihtoehto, että suhde on hänelle riittävä noin, ja kun ei tunne sinua kohtaan mitään puolisollisia/romanttisia/rakkaudellisia tuntemuksia, niin ei joko jaksa välittää tekemisistäsi, tai ei vaan ole sen luonteinen että osaisi kehua ja kiitellä selviltä tuntuvista asioista...
- Malla36
Nii-i, ei ole kiva tunne , kun ei arvosteta. Jotenkin tuo lause töksähti korvaan. Jostain syystä vaimo tuntee niin, ettei häntä arvosteta.
- Malla36
Ootkos esim kehunut miten hienosti vaimo jaksaa yksin raataa yöt pitkät teidän pienokaisen eteen? Viepäs ruusuja kimpullinen asian kunniaksi ja muuttakaa systeemi niin että rupeette nukkuumaan perhepedissä. Varsinkin jos vaimo imettää, niin eihän se ole kuin tissi lotkauttaa suuhun ja koko jengi voi jatkaa uniaan. Varmasti vaimo kaipaa yöksi syliisi nukkumaan ns. vierihoitoa jos hän sua rakastaa ja kun ei ole aikoihin päässyt viekkuun tutumaan, niin kyllä se noissa hormonivaihteluissa rupee jo masentamaan. Pikkuvauva aikana eritoten vaimo tarvii paljon hellyyttä ja positiivisia kehuja, että jaksaa. Kyllä ajastaan sitten kun vaimo tokenee lapsivuodeajasta ja oot hyvänä pitänyt, tulee hyvällä sua muistelemaan, ja antaa vahvaa pohjaa parisuhteelle, Ja tuo seksi homma, jos siellä on vähän synnytysmasennustakin, tai paikat vähän vielä rikki synnytyksen jäliltä, tai ihan vaan noi edellä mainitut hoitelet kuntoon, niin ajastaa sitten homma rupee rulettaan.
- ei ku
ongelma on se että mies ei saa tarpeeksi pillua! Edes masturbointi ei riitä. Veikkaan että "kiltti perheenisä" päätyy jälleen vierasille.
- no jotain 084r8r3
Niin, mullekin tulee mieleen tästä sun ylitsevuotavasta itsekehusta ja vaimosi vastauksesta, ja vauvan kanssa nukkumisesta, että joo, kyllä mä luulen että sullakin ois täydellisyydestäsi ja ihmeellisyydestäsi huolimatta syytä katsoa peiliin. Jotenkin on todella outoa, että sanot "minunkaltaisiani ei hevin löydy" niinkuin kaikki muut miehet olisivat roskaa sinuun verrattuna ja sinä korvaamaton. Itseään saa toki kehua ja ajatella hyvälläkin, hyvä itsetunto on hienoa ja ulkonäköönsä ja arvoihinsa saa olla tyytyväinen, mutta sinä kuulostat ihmiseltä, joka on parempi kuin muut mielestään, omahyväinen ja vilpittömän ihmeissään sitten että miten kaikki ei nyt tajua minun suuremmoista erinomaisuutta.
Sanot että teet kaikkea ihanaa ja voi miten olet ihana, ja kuitenkin vaimosi suhtautuu kylmästi = huomioitu ja rakastettu, rakastunut nainen antaa aina. Nainen haluaa seksiä ja naisen mielestä on hienoa olla haluttu...
Paitsi kun se on maailman parhaan miehen kanssa joka on parempi kuin muut yhteensä, odottaa palkkioita ja se vaimo valvoo yönsä vauvan kanssa, ettei se maailman suurin ja kaunein mies vaan herää...
Siltä se siis kuulostaa.
"Olemme keskustelleet tästä ongelmasta ja saanut vastauksen:" Nii-i. Ei ole kiva tunne, kun ei arvosteta." Ja sitten koko keskustelu kuivuu kasaan."
Eli vaimosi vastaa sinulle: katso peiliin, ei se minustakaan kivaa ole.
Teillä ei alunperinkään ollut mitään suurta rakkautta, se on varmasti yksi syy. Kumpikaan ei ehkä ole osannut sitä luoda. Enkä epäile, etteikö vaimosikin olisi arvostamatta sinua. Vikaa vaan yleensäkin on molemmissa, aina, ja KUKAAN ei ole mikään unelma, vaan ihminen. Sorry.
No, tuo esille asia enemmän ehdottaen. Että mitä sinä voisit tehdä teidän suhteen eteen, kysele miltä vaimostasi tuntuu valvomiset, seksin vähyys, ja teidän suhteenne... Kysy miltä hänestä tuntuu suhteenne alku. Kysy siksi, että jos alat pajattaa omia vaatimuksiasi, et kuule enää totuutta vaan puolustuksen. Näin muuten vinkkinä naisillekin, kannattaisi toimia ennemmin kun alkaa ladata kaikkitietäviä vaatimuksiaan. Eli ensin, vaihe yksi. Kysy ja Kuuntele. Älä reagoi, älä ala puolustautumaan, älä tee mitään harkitsematonta. Silloin se toinen kertoo. Sitten voit suhteuttaa omiin juttuihisi. Sitten kun olet riittävän kauan kuunnellut, ja huomioinut, voit kertoa omankin kantasi "turvallisemmin" eli ehkei tule riitaa, kun toinen kokee tulleensa kuulluksi ja huomioiduksi, ja hän on saanut jo vastata.
Rima ei ihmisten kanssa pidä koskaan olla kovin korkealla.
Mutta ihminen useimmiten rakastuu ihmiseen joka on rakastettava. Ja ihminen on rakastettava... Millaisena?
Ja nainen joka rakastuu ja rakastaa, myös huomioi ja haluaa seksiä.
Iske naisesi, sen pitäisi olla sinulle helppoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p575805Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "773063Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella222278No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol402025- 191908
Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621833Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61579Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy83120281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191191Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah761031