20kg pois

3:ssa kuukaudessa

Miten saada 20 kiloa pois kolmessa kuukaudessa,olen 26v nainen ja painan 86kg ja pituutta on vain 162cm..eli ylipainoa on huomattavasti:(
Kiitos asiallisista vastauksista.

24

4160

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha Jojo

      Ei mitenkään. Vai ovatko ne kilot muka tulleet kolmessa kuukaudessa?

      Enemmän kuin itsekuria laihduttaja tarvitsee kärsivällisyyttä. Kitukuuria ei kauan jaksa, ja koska sitä ei voi jatkaa loputtomiin, kilot tulevat pikavauhtia myös takaisin, usko kokenutta!

      Maltillinen, pysyvään tulokseen johtava laihdutustahti on korkeintaan puoli kiloa viikossa. Kolmessa kuukaudessa saisit näin pois kuusi kiloa, ja 20 kilon pudottamiseen saat varata vähintään 10 kk. Todennäköisesti aikaa menee enemmänkin, koska paino ei putoa suoraviivaisesti, vaan jää välillä paikoilleen.

      Mutta mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, kuinka nopeasti kilot ovat pudonneet, jos ne PYSYVÄT poissa? Jostain tuli mieleen, että suurin osa esimerkiksi Suurin pudottaja -ohjelman voittajista on lihonut ennalleen ohjelman päättymisen jälkeen. Paljonko siitä nopeasta painonpudotuksesta silloin oli iloa, jos tulos säilyi vain muutaman kuukauden?

      Tärkeimpiä laihdutusta edesauttavia tekijöitä ovat (Patrik Borgin mukaan) seuraavat:
      - kasviksia reilusti, vähintään 500 g päivässä
      - tasainen ateriarytmi
      - se, että syödään tarpeeksi
      - jokaisella aterialla jotain proteiinipitoista
      - juomat etupäässä kalorittomia

      Täältä saat lisää ohjeita rauhalliseen painonpudotukseen:

      http://www.kki.likes.fi/pages/UserFiles/File/Materiaalit/Tartu_tilaisuuteen.pdf

      • ....

        Kyllä voi pudottaa 1 kg viikossa. Jos on ylipainoinen niin kilot tippuvat nopeammin kuin normaalipainoisella. Eivätkä ainakaan itsellä tulleet takaisin, kun omaksuu terveet elämäntavat.


    • Realismia

      Hyvä laihdutustahti on 0,5 kg viikossa. Jos asetat tuollaisia mahdottomia tavoitteita, niin motivaatio haihtuu jatkuvan epäonnistumisen myötä.

      Vinkiksi: 0,45 rasvaa vastaa 3500 kcal vajetta. Tasapainota syömisesi ja kulutuksesi niin, että pävittäinen kalorivaje on 500 ckal. Tällöin pääset tuohon 0,45 kg viikkotahtiin.

      20 kg:n puodettaminen vie 45 viikkoa. On luultavasti huomattavasti lyhyempi aika, kuin missä kilot ovat sinulle kertyneet.

    • hiljaahyvätulee

      Itse onnistuin laihduttamaan kilo viikossa-periaatteella 25 kg. Ei ollut edes vaikeaa. Mutta kolmessa kuukaudessa ei kyllä 26 kiloa lähde, tai kyseessä on nälkäkuuri, jonka hyödyt jäävät lyhytaikaisiksi.

      • hjioh

        "tai kyseessä on nälkäkuuri, jonka hyödyt jäävät lyhytaikaisiksi."
        Terveyshaitat sitten taas voivat jäädä loppuiäksi.


    • 17+4

      Puoli kiloa viikossa- tahti on ohjeellinen, mutta aluksi kilo viikossakaan ei vaadi nälkäkuuria jos ylipainoa on paljon. Mutta kolmessa kuukaudessa 20kg vaatii jo tosi paljon tahtoa ja itsekuria. Paljon treeniä ja aika optimaalista ruokalistaa.

    • järkikäteen hoi

      Rasvaimu on ainoa vaihtoehto, muuten et millään. Fysiologisesti mahdottomus.

    • mies treenaaja

      Alkuun kilo viikossa tahti mut et 3 kk saa 20 kg pois ellet treenaa 4 tuntia päivässä ja kovaa. Ehkä 6 kk ja 20 kg on parempi tavoite. Sitten kun on eka 10 kg lähtenyt niin laihdutus hidastuu ja ehkä se puoli kiloa viikossa on hyvä tahti silloin. Terveellinen ruokavalio ja kova treeni niin paino putoo hitaasti mutta varmasti. Ateria välit pitää sit olla kohdillaan eikä saa herkkuja syöpötellä hirveesti. Ei kaikesta tarvii luopua mut pitää olla itsekuria.

    • hmm..

      Pitäisikö kesäksi päästä kuntoon? Olisit aloittanut aiemmin.

    • imuhirmu

      Ainoa mikä voisi toimia olisi rasvaimu, dieetti ja liikunta.

    • Realismia

      Noilla arvoilla (ikä 26, pituus 162 cm ja paino 86 kg) sekä oletuksella, että harrastat joka päivä kohtalaista liikuntaa 60 min, kulutuksesi on 2322 kcal päivässä (http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus#tu).

      Että saisit kilon pois viikossa kalorivajeesi tulisi olla 7700 ckal, eli 1100 ckal päivässä. Voisit siten syödä päivässä vain 2322-1100=1222 kcal.

      Minusta kyseessä on epäterveellinen nälkäkurkidieetti, mutta osa kirjoittajista on näemmä onnistunut siinä. Itse en moiseen ryhtyisi.

    • cuba libre

      Kevät on ookoo aikaa aloittaa terveysharjoittelut, mutta niin taitaa syksykin olla. Joskus nuorempana ajattelin, että joo keväällä...

      Nyt lähdin joo syksyllä liikkeelle ja pirskeet senkun vaan jatkuu. Koko ajan lisäinfoa keräillen ja tutkiskellen, mikä omalle kropalle sopii ja mikä ei.

      Kalorit -- nämä ovat suhteellisia. Itse en selväpäisenä voisi edes kuvitella alle 2500kcal dieettiä. Se ei vaan millään tavoin palvelisi minua. Eikä se olisi terveellistä.

      Niinpä vain, painoindeksini on nyt tilapäisesti alle 25. Tarkoitus olisi ajan mittaan hankkiutua painoindeksiin 25 , mutta hiukka erilaisen materiaalin kanssa.

    • 18+20

      Katso tv:stä prisma-ohjelma, jossa esitellään erilaisia kalorirajoitus-dieettejä (pyörii nyt yle-areenassa ja käsittelee eliniän pidentämistä). Niillä putoaa paino, vaikka tarkoitus on ennen kaikkea terveydessä, ei kilojen vähentämisessä. Tuota 20 kiloa et ennätä saamaan pois, mutta varmasti jotain 10 kilon luokkaa ja parhaimmassa tapauksessa pysyvän elämäntapamuutoksen.

    • VHH_AHJ

      Noudattamalla vähähiilihydraattista ruokavaliota paino putoaa mukavasti noin 1 kg viikossa.
      Vhh on ainoa dieetti joka on turvallinen ja ei maksa mitään extra kuluja. Eikä tarvitse olla nälissään, kuten monissa muissa dieeteissä.
      Jätät kaikki viljatuotteet pois.
      Nettisivuilta löytyy paljon erinomaisia ja maukkaita ruokaohjeita karppaajia varten.

    • muutakin löytyy

      VHH ei ole ainoa dieetti joka on turvallinen, tuo väite on aika paksua propagandaa. VHH:n turvallisuudesta pidemmällä aikajaksolla on ristiriitaista tietoa. Toisille se voi olla jopa hengenvaarallinen. Sitä paitsi nälässä en ollut todellakaan kertaakaan oman "vähennä kaikkea ruokaa etenkin herkkuja, mutta älä karsi mitään yksittäisiä ruoka-aineita, syö ja liiku sopivasti maalaisjärkeä käyttäen, pidä säännölliset ruoka-ajat"-dieettini aikana. Ei maksanut mitään ekstraa, koska annoskoot pienenivät ja monet ennen ostamani tarpeettomat ruoat jäivät kaupan hyllylle.

      Tällä lähti kilo viikossa ja kaikkiaan -25 kiloa.

    • Punkeroinen 160/87

      Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja sen seurauksena verensokerit ovat heitelleet myös ihan miten sattuu. Vajaatoiminta ei ota millään talttuakseen, arvot heittelevät ihan miten sattuu ja olo on sen mukainen. Vuoden olen lääkkeitä syönyt, paino ei suostu laskemaan eikä väsymys lähde pois. Olen nyt viikon kokeillut elää ilman gluteenia, ihan vain kokeeksi. Iho on rauhoittunut, allergioista en vielä tiedä, niitä on useitakymmeniä, siitepölyjä, kasviksia, hedelmiä ja eläimiä ja kaikkea mahdollista muuta. Yhden asian olen huomannut, iho ei ole enää niin ärtynyt. Vatsa ei turpoile pahasti, ellen sitten vahingpssa syö laktoosia.
      Kokeilen tätä nyt ihan lääkärini ohjeisiin nojaten. Hän suositteli jättämään kaikki kilpirauhasen toimintaa haittaavat kasvikset pois ja kokeilemaan samalla vielä gluteenitonta ruokavaliota. Jos se tasoittaisi tätä autoimmuunisekamelskaa.
      Samalla kokeillaan vähähiilaristakin. Saa nähdä, millaisia tuloksia tulee. Ainakin nukun levollisemmin nyt.

    • Laihduttaja24

      10 kiloa 3 kuukaudessa onnistuu. Itse aloitin tammikuussa ja nyt painoa lähtenyt siis tuo kymmenen kiloa. Eli vähän vajaa kolme kuukautta mennyt. Pudotettavaa enään vajaa 7 kiloa :) Sitten vaan elämään niin että paino pysyy kurissa,kyllä se on ihan pysyvästi elämäntapojen muutos.
      Liikuntaa mielellään 5 kertaa viikossa,herkut aluksi kokonaan pois ja kun mielihalut vähenee niin kerran viikossa voi pitää herkkupäivän,mikä ei siis kuitenkaan ole sellainen herkkupäivä että saa vapaasti syödä mitä haluaa :D
      Tsemppiä!

    • VLCD

      Helposti. Vastauksena on 12 viikon VLCD. Kaloreita päivittäin noin 800. Läskiä lähtee noin 1,5 kiloa viikossa ilman tuskaa ja nälkää.

      Päivittäisen n. 800 kcal aterian voi muodostaa hyvinkin yksinkertaisesti:

      1) 200gr Juustoa (5% rasvaa) iso lasi rasvatonta maitoa
      2) 500gr Rahkaa (1% rasvaa) iso lasi rasvatonta maitoa
      3) 200gr Pizzaa iso lasi rasvatonta maitoa
      4) 400gr Mantelikalaa iso lasi rasvatonta maitoa

      Jne.

    • golden six

      Itse puotin painoa 8vk 20kg. 2,5kg viikossa. Olen 40 v mies pituus 192 aloitus paino 130kg. Joka päivä söin samalla lailla.
      10.00 maitorahka 250g
      13.00 ruisleipä ja kananmuna
      17.00 raejuusto 200g ja puol purkkia tonnikalaa
      21.00 kanaa 300g ja 200g kruunusekoitusta
      Pitkin päivää Salaattia jossa tomaattia,kurkkua,jäävuorisalaattia,oliivia ja fetajuustoa. Joka aamu 1/2h kävely lenkki. 2 krt viikossa 10 km kävelylenkki reipasta ja 3 krt viikossa punttia golden six ohjelmalla. Ei ainakaan mulla ole lihakset kadonnut päin vastoin kai se tuo puntti treeni auttaa siihen. Nyt paino putoo tällä hetkellä 1kg viikko olen muuttanut ruokavaliota tällä mennään seuraavaan päämäärään 100kg:oon. Jos pitää laihduttaa ei sen ruua tarvii hyvältä maistua niin ei tuu syötyä ähkyks. Mulle toimiva niksi on tekee ruuan ja laittaa saman tien tavarat kaappiin ei tule napsittua ylimääräsiä.

      • cuba libre

        Ainakin minulla alussa keho antoi aika lailla siimaa, eikä tuo punttailukehitys kärsinyt. Ensimmäiset parikymppiä meni aika soittamalla. Myöhemmin, kun painoa alkoi olemaan 100kg hujakoilla, rasvojen vähetessä sekä kunnon parantuessa keho antaa ravintovajeille isompia soraääniä ja vähänkään isompi vaje näkyy treeneissä aika nopeasti.


    • sweet94

      Hei !
      Itse olen 19 vuotias 90 kg painava 164 cm pitkä.
      Itse olen kokeillut Tunti Reipasta liikuntaa päivässä 7 kertaa viikossa. 2000 kcl syön päivässä. Ja aion laskea kalori syönti määrää 1500 kcl jolloin putoaa N. 3 kg viikossa :)
      Päivittäin treenaan sivulta sivulle stepperiä, N. 30 min päivässä
      5 x viikossa kuntosalia N. 45 min ( Juoksu matto 20 min reipasta kävelyä hiki pitää tulla, Rinta lihaksia, Selkälihaksia,Jalkabrässi, Suotulaite 10 min )
      N. 3 x viikossa käyn uimassa 15-20 min
      Stepperi saavutus viikon kokeilun jälkeen 12 minuuttia 700 askelta. tähtään 1200 15-20 minuuttiin. Laittaisitko minulle sähköpostia olisi kiva jakaa saavutuksia :) ja tsemmppailla toisiamme :)

    • yx huomio

      Lihakset tarvitsee lepoa palautuakseen. Viikossa ei siis pidä treenata 7 vaan max. 6 pävänä. Treenaa mieluummin yhtenä tai kahtenq päivänä enemmän, jotta maltat pitää lepopäivän. Muuten rikot lihakset.

    • Onnistuja99

      Olen 17v poika. Aloitin joulun jälkeen 2015 laihdutuksen ja laihduin seitsemässä kuukaudessa 20kg. Kyllä siihen pystyy kun on kärsivällinen ja menee pienin väli tavoittein. Laihdutus kannattaa!

    • uguu

      Mulla meni seitsemän liikakilon laihduttamiseen noin kolme kuukautta. Sinä aikana opin myös uudet ruokailurytmit ja keksin mistä kilot olivat pikkuhiljaa vuosien kuluessa kertyneet. Nyt olen vuoden pysynyt normaalipainoisena. Pikakuureilla ei laihduta pysyvästi. Jojoiluksi se menee ja se jos joku rasittaa kehoa ja koko terveyttä.

      Rakas aloittaja! Laihduta ihmeessä. Se kannattaa, mutta tee se viisaasti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe