Mitä näet miehessäsi?

vaikea ymmärtää

Noniin. Kirjoitan nyt tästä koska ärsyttää niin paljon. Vaikkei asia omaan elämääni liitykään, muutoin kuin sivustaseuraajan näkökulmasta. Olen tuttunne/ystävänne.

Kirjoitan kahdesta syystä, siitä että ihmettelen miksi pidät pettävästä miehestäsi niin kovasti edelleen kiinni ja puhut hänestä ihailevaan sävyyn, ja siitä että mietin että tajuatko ollenkaan millainen hän todellisuudessa on.

Olin samassa seurassa hänen kanssaan tässä vähän aikaa sitten. Seurassa oli uusi, nuori eloisa naisihminen. Miehesi tuijotti häntä herkeämättä ja teki kaikkensa tehdäkseen vaikutuksen häneen. Ja se se kai onkin mikä hänessä suurinta osaa tuttavapiirissämme ärsyttää: hänen jatkuva itsekorostuksensa. Siinä samassa tilanteessa hän pyrki haukkumaan kaikkia muita leikin varjolla. Itsekin olen saanut kuulla ties minkälaista arvostelua häneltä. Hän käyttäytyy kuin luulisi olevansa itse jeesus. Voin kuvitella että niin hän käyttäytyy sinuakin kohtaan, ja sellaisella alistamisella saa sinut pysymään kanssaan. Olenko väärässä? Anteeksi, mutta miehesi on aika iljettävä teeskentelijä.

Sinä tiedät ja me muutkin tiedämme, että hän petti sinua ensin useamman vuoden ystävättärensä kanssa, ja sitten toisen Ja kaiken maailman pikkuihastuksia on kokoajan. Ja sinä käyttäydyt silti kuin hän olisi lottovoitto. Miehesi kulki avoimesti tuolla kaikkien näkyvillä toisten naisten kanssa. Useamman kerran tuli vastaan eri paikoissa. Piti sinua pilkkanaan.

No, ehkä sinulla on syysi, mitä me muut emme ymmärrä. Eikä siinä mitään. Kirjoitin tämän siksi, koska viimekertainen tapaaminen saa vieläkin sappeni kiehumaan. Ihan siis henkilökohtaista inhotusta purkaan.

28

422

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iloinen vaimo =D

Suurin kysymysmerkki kirjoituksessasi on se, miksi tuo mies saa sappesi kiehumaan?? Pelkkä empatia vaimoa kohtaan on kepeä vastaus. Sinua sapettaa mutta miksi, olehan itsellesi rehellinen......

• 12+17

Minä ymmärtäisin, että hänen sappensa kiehuu, koska näkee ystävänsä olevan tyhmä ja antavan iljettävän miehen talloa itseään. Häntä inhottaa, koska tuo ystävänsä mies haukkuu kaikkia muita - aloittajaakin korostaakseen itseään, ja saadakseen itsensä näkymään positiivisessa valossa jollekin toiselle naiselle, jonka yrittää iskeä. Eikö sinua sitten inhottaisi seurata vierestä tuollaista? Ei ilmeisesti, kun taidat olla kuvaillun kaltainen vaimo ja naimisissa kuvaillun kaltaisen oksettavan miehen kanssa.

• älä vaan mulle ala
        12+17 kirjoitti:

Minä ymmärtäisin, että hänen sappensa kiehuu, koska näkee ystävänsä olevan tyhmä ja antavan iljettävän miehen talloa itseään. Häntä inhottaa, koska tuo ystävänsä mies haukkuu kaikkia muita - aloittajaakin korostaakseen itseään, ja saadakseen itsensä näkymään positiivisessa valossa jollekin toiselle naiselle, jonka yrittää iskeä. Eikö sinua sitten inhottaisi seurata vierestä tuollaista? Ei ilmeisesti, kun taidat olla kuvaillun kaltainen vaimo ja naimisissa kuvaillun kaltaisen oksettavan miehen kanssa.

Jos vaimo on tyytyväinen liitossaan, niin mitä se kellekään muulle kuuluu? Jos vaimo hyväksyy miehensä ominaisuudet, puutteet ja hyvät puolet, niin miten se ystävän napaa kaivelee? Mulle tulee mieleen samoin kuin iloiselle vaimolle, että empatia vaimoa kohtaan ei taida olla ihmettelyn syy vaan jokin ihan muu. Oma lehmä ojassa? Haluaa loukata vaimoa?

Jos empaattisuudesta pelkästään on kysymys, niin luulisi, että ystävälleen voisi kertoa huomiot miehestä.

• Realisimia
        älä vaan mulle ala kirjoitti:

Jos vaimo on tyytyväinen liitossaan, niin mitä se kellekään muulle kuuluu? Jos vaimo hyväksyy miehensä ominaisuudet, puutteet ja hyvät puolet, niin miten se ystävän napaa kaivelee? Mulle tulee mieleen samoin kuin iloiselle vaimolle, että empatia vaimoa kohtaan ei taida olla ihmettelyn syy vaan jokin ihan muu. Oma lehmä ojassa? Haluaa loukata vaimoa?

Jos empaattisuudesta pelkästään on kysymys, niin luulisi, että ystävälleen voisi kertoa huomiot miehestä.

En näe mitään pahaa siinä että vaimo saa tietää mitä mies puuhaa vaimonsa selän takana. Ei olisi "valhe-onnellinen" jos tietäisi. Aina ei ole "oma lehmä ojassa"!
        Usein nämä vaimot halventaa itsensäkin näiden miesten rinnalla kun eivät totuutta tiedä, edes halua tietää. Mitä se kertoo vaimosta, sinisilmäisyyttä, tyhmyyttä, naiviutta vai huonosta itsetunnosta. Miten vaimo voi olla tyytyväinen liitossaan hänenlaisen miehen kanssa jos tietäisi totuuden hänestä. Tai mies on kietonut valheillaan vaimonsakin sormensa ympäri, Auervaara joka mielistelee jokaista naista. Tähän ansaan menee heikolla itsetunnolla varustetut naiset.
        Näen aloituksessa huolehtivan naisen joka huutaa vaimojen puolesta "haloota", en pettävää kakkosta!

• påoå

Voiko syy olla niin yksinkertainen, että mies valehtelee täydellisesti kotioloissa? Missä vaimo oli tai on, kun ei näe, että miehensä kulkee avoimesti naisten kanssa? Tapahtuuko nämä kulkemiset toisella paikkakunnalla?

• yksi plus yksi

Ukkomies jota tapailen kulkee kanssani avoimesti sekä kotipaikkakunnallaan, että naapurikunnissa. On istuttu vaimon siskontytön vieressä leffateatterissa, oltu ravintolassa heidän lapsensa kummien viereisessä pöydässä, törmätty käsi kädessä miehen harrastuskavereihin tai työkavereihin... näitä riittää. En tiedä onko kukaan kertonut vaimolle, että suhteemme jatkuu edelleen (mies jäi puolitoista vuotta sitten kiinni ja sanoo nyt suhteen olevan ohi), mutta ihmettelen suuresti, miten vaimo ei vähintäänkin epäilisi vahvasti!

Miksi mies toimii noin? En tiedä. Osoittaa sillä, ettei arvosta vaimoaan eikä liittaan, mutta silti - hänen vaimolleen kuitenkin todella nöyryyttävää.

• Et sen parempi
        yksi plus yksi kirjoitti:

Ukkomies jota tapailen kulkee kanssani avoimesti sekä kotipaikkakunnallaan, että naapurikunnissa. On istuttu vaimon siskontytön vieressä leffateatterissa, oltu ravintolassa heidän lapsensa kummien viereisessä pöydässä, törmätty käsi kädessä miehen harrastuskavereihin tai työkavereihin... näitä riittää. En tiedä onko kukaan kertonut vaimolle, että suhteemme jatkuu edelleen (mies jäi puolitoista vuotta sitten kiinni ja sanoo nyt suhteen olevan ohi), mutta ihmettelen suuresti, miten vaimo ei vähintäänkin epäilisi vahvasti!

Miksi mies toimii noin? En tiedä. Osoittaa sillä, ettei arvosta vaimoaan eikä liittaan, mutta silti - hänen vaimolleen kuitenkin todella nöyryyttävää.

Ylpeänä miesystävästäsi?

• 6543e

Et itse koe nöyryyttävänä tapaa, jolla rakkaasi naisia kohtelee? Ei tule mieleen, että eräänä päivänä voit itse olla samaisen nöyryytyksen kohteena?

• kukin tavallaan
        6543e kirjoitti:

Et itse koe nöyryyttävänä tapaa, jolla rakkaasi naisia kohtelee? Ei tule mieleen, että eräänä päivänä voit itse olla samaisen nöyryytyksen kohteena?

Koen sen nöyryyttävänä, ja olen monesti kysynyt häneltä, että miksi näin? Ilmeisesti hän haluaa jäädä kiinni, kun ei ole pokkaa sanoa suoraan haluavansa erota. Minä en tekisi samoin, mutta tämä on hänen elämäänsä ja hänen valintansa.

• Miksi sä toimit noin

Arvostatko sinä itse itseäsi, kun ukkomiehen kanssa kuljet, ja vastaan tuleee vaimon tuntevia ihmisiä, jotka katsovat sinua silmät pyöreinä?Jos teistä tulisi vakipari, voi olla että suakaan ei sitten arvosteta, miehen piireissä.

• kukin tavallaan
        Miksi sä toimit noin kirjoitti:

Arvostatko sinä itse itseäsi, kun ukkomiehen kanssa kuljet, ja vastaan tuleee vaimon tuntevia ihmisiä, jotka katsovat sinua silmät pyöreinä?Jos teistä tulisi vakipari, voi olla että suakaan ei sitten arvosteta, miehen piireissä.

Olen ajatellut asian niin, että kun kerran alusta asti mies sanoi minulle, että on eroamassa, eikä aio minua tavata salaa jossain, niin se on hänen valintansa. Minä en olisi edes suostunut sellaiseen, että ollaan salaa jossain neljän seinän sisällä. Ja kun mieheltä kysyn, hän sanoo vain, että saavat ne kuitenkin tietää sitten kun hän on eronnut. Mies kokee, että olemme parisuhteessa vaikka kuitenkaan emme ole, ja minä myös, joten siksi näin.

• Miksi kysyn vaan
        kukin tavallaan kirjoitti:

Koen sen nöyryyttävänä, ja olen monesti kysynyt häneltä, että miksi näin? Ilmeisesti hän haluaa jäädä kiinni, kun ei ole pokkaa sanoa suoraan haluavansa erota. Minä en tekisi samoin, mutta tämä on hänen elämäänsä ja hänen valintansa.

ja sinun valintasi on tuommoinen mies?

• Sadistisesti rääkkäävä
        kukin tavallaan kirjoitti:

Olen ajatellut asian niin, että kun kerran alusta asti mies sanoi minulle, että on eroamassa, eikä aio minua tavata salaa jossain, niin se on hänen valintansa. Minä en olisi edes suostunut sellaiseen, että ollaan salaa jossain neljän seinän sisällä. Ja kun mieheltä kysyn, hän sanoo vain, että saavat ne kuitenkin tietää sitten kun hän on eronnut. Mies kokee, että olemme parisuhteessa vaikka kuitenkaan emme ole, ja minä myös, joten siksi näin.

Kykin tavallaan, noin toimiva mies tekee niin siksi, että kuului pahimman luokan alistajiin. Hän haluaa kaikin tavoin satuttaa vaimoaan, ja se että teidän julkikulkemiset tulee vaimon tietoon, loukkaa tätä syvältä. Tästä mies saa nautintonsa, vaimonsa rääkkäämisrstä. Sori, sua löytää kauhea tulevaisuus, älä tiu sanoin että ei varoitettu.

• Noloa!!!!

Eikö sinusta ole nöyryyttävää kulkea ukkomiehen käsikassarana? Minusta olisi.

• usko pois vaan
        Noloa!!!! kirjoitti:

Eikö sinusta ole nöyryyttävää kulkea ukkomiehen käsikassarana? Minusta olisi.

Onko noin vaikeaa ymmärtää, etteivät miehet saa naisia tuntemaan oloaan sellaiseksi?! Ukkomies, jolla on syvä tunnesuhde avioliittonsa ulkopuoliseen naiseen, kohtelee tätä naista yleensä kuin kukkaa kämmenellä. Miehen suurin pelko on todennäköisesti se, että tämä toinen nainen lähtee ja hän jää avioliittonsa raunioille.

• Voi elämän kevät

Miten vaimoa voi nöyryyttää, jos hän ei tuollaisesta naiskkospelistä mitään tiedä?

Millainen on nainen joka avoimesti kulkee maailmalla toisen aviomiehen kanssa?

Miksi toinen nainen toimii noin? En ymmärrä. Osoittaa sillä, ettei arvosta toisia ihmisiä eikä kunnioita toisen tunteita, mutta silti - itseäänhän hän tuossa lopulta nöyryyttää. Aina tulee uusi naikkonen jonka kanssa pettävä miekkonen nöyryyttää edellisiä. Sillä toista naistahan tullaan nöyryyttämään, sillä hänhän tietää mitä peliä tuollainen mikkonen pelaa, vaimo ei välttämättä edes tiedä.

• Maaliskylmä

JVaimo ei halua tai pysty katsomaan totuutta silmiin. On tärkeämpää se, että on se aviomies saman katon alla. Ettei vaan joudu hylätyksi ja menetä aviovaimon arvoa.
      Jos nainen sietää näin räikeätä käytöstä ja kohtelua mieheltä, kertoo se naisen erittäin huonosta itsetunnosta. Ylipäätän ihminen joka asettaa itsensä muiden yläpuolelle, on tosi raivostuttavaa. Nämä tyypit valitsevat elämänkumppanikseen ne kaiken sietävät ja vähään tyytyvät ja loputonta ihailua tarjoavat.

• Ei sen parempi

Peiliin katsomisen vuoro:

Nämä tyypit valitsevat elämänkumppanikseen/ kakkosekseen ne kaiken sietävät ja vähään tyytyvät ja loputonta ihailua tarjoavat.

• Rednälfil

Tämä kirjoitus on kuin ystävättäreni elämästä. Kerrotko tässä lahtelaisesta laulavasta saksofonistista joka petti vaimoaan ystäväni kanssa vajaa 2 vuotta mutta eipä ystäväni ollut hänelle ainut avioliiton ulkopuoleinen vuosien varrellakaan.

• niinpä9

Kuulostaa tutulta käytökseltä. Komea mies voi olla itse herra petos.

• Itsesuojelusta

Ap, ystäväsi kärsii itsetunnon puutteesta. On hyvä, että hänellä on ystävä, joka kertoo hänelle. etyä häntä kohdellaan sikamaisesti. Koeta jaksaa toistaa sanomaasi.

Itsensä ja oman tilanteen näkeminen ulkopuolelta on vaikeaa. Koeta selittää ystävällesi vaikka, kysy ja vaadi kunnnon vastaus siitä, että mitä neuvoja hän antaisi sinulle, jos sinä olisit hänen osassaan. Itseänsä ei saa antaa kohdella miten vaan. Usein heikot ihmiset ymmärtävät puolustaa ystäviään, mutta eivät itseään. He antavat loukata itseään kerta kerran jälkeen, eivätkä ymmärrä että heidän itsensä pitää puolustaa itseään pahaa vastaan, sillä jos ei, kukaan ei tee sitä heidän puolestaan.

• Itsetutkiskelu

Aviopuoliso ja parisuhde on olemassa siksi, että puoliso tukee ja auttaa, onnellistuttaa kumppaniaan, ja toinen toisiaan .Puoliso, joka rääkkää, pettää, valehtelee ja aiheuttaa vain jatkuvaa pahaa oloa, kiduttaen henkisesti ja pitkäaikaisesti, ei liitossa ole järkeä eikä tuollainen ihminen ole aviopuolisona minkään arvoinen.

Sen sisäistäminen, etttä pitää lähteä pois, jos liitto aiheuttaa vain pahaa oloa ja ahdistusta, on joillekin pitkä tie.Petetyt punnitsevat mielessään liiton hyvät ja huonot puolet. Lopulta useimmat ymmärtävät, että lapset, omaisuus, raha, velat jne eivät paina vaa'assa, kun kyse on ihmisen omasta henkisestä hyvinvoinnista. Monesti epäitsekäs petetty asettaa lasten hyvinvoinnin (jopa pettäjän hyvinvoinnin) omansa edelle. Se on oikein, tottakai. Heillä on myös kärsivällisyyttä odottaa, että toinen muuttuisi, jopa antavat oman panoksensa muutoksen onnistumiseen. Mutta pitkän tutkiskelun jälkeen hekin huomaavat., että eivät kykene antamaan lapsilleen parasta, jos voivat itse koko ajan huonosti, kun toinen ei muutu.

• tjykrfyrfyl

Rakkaus tuntuu olevan yhtä sokea myös niille kakkosille...

• sivusta katsottuna

Multakin menee ihan yli hilseen se, että tämä kakkosnainen (yks plus yks) kertoo melkein ylpeästi, miten kulkee avoimesti miehen kanssa.

Mua ainakin hävettäisi ihan kamalasti törmätä ihmisiin siinä tilanteessa.

Mutta mä en kyllä olisikaan koskaan miehen kanssa joka suhtautuu muihin ihmisiin niin epäkunnioittavasti kuin sen kakkosen ukkomies vaimoonsa. Mies häpäisee siinä kyllä itsensä kertoessaan maailmalle miten tylysti ja ikävästi vaimoaan kohtelee. Vähänkin fiksumpi ihminen älyäisi edes hävetä.

• oma kehu haisee

Hyi, miten inhottavan kuuloinen mies. En ole koskaan sietänyt ihmisiä jotka tuovat jatkuvasti itseään esille, ja arvostelevat ja pilkkaavat muita. Jotain vikaa täytyy olla korvien välissä. Empatian puutetta? Ja silkkaa itsekeskeisyyttä.

Huhhuh. Anteeksi vaan arvon ykköset ja kakkoset, tuollaisista sioistako te täällä taistelette? Kyllä on molemmilla itsetuntoasiat huonosti... Ei tuollaisesta miehestä kannata olla ylpeä. Uskotteko te hänen itsekehunsa, vai mitä ihmettä?

Ymmärrän kyllä aloittajaa siinä, että miksi hän on tuohtunut siihen mieheen, olisin minäkin, vaikkei hän edes pettäisi ketään.

• helppo vastaus

ap:lle:
      Minä rakastan miestäni. Hän on minulle se oikea vaikka sinä et hänestä pitäisikään. Minä rakastan häntä juuri sellaisena kuin hän on ja hän rakastaa minua vaikka teksikin kaikkea sellaista mitä luettelit. Mutta sinun ei tarvitse pitää hänestä. Sinun ei tarvitse olla hänen kanssaan missään tekemisissä. Miksi ylipäätään puutu asiaan,joka ei sinulle kuulu? Pysy pois.

• En ymmärrä itsekään.

Hei.

Entinen mieheni petti minua vuosikausia. Kuvailemasi perusteella mies kenestä kirjoitat muistuttaa exmiestäni. Olihan minulla aavistukseni. Hän tuijotteli muita naisia ja minä olin mustasukkainen. Miehen mielestä vainoharhainen. Pahinta oli työmatkat, joita meillä molemmilla on paljon. Puhelimeen ei vastattu, takaisin soitettiin hätäisesti tai vastattiin viestillä, akku oli loppu, jne. Uusia facebookkavereita ilmestyi ja heidän kuvistaan tykkäiltiin niin kauheasti. Mies sai kuitenkin kaiken kuulostamaan viattomalta, ja minut hullulta.
      Jälkikäteen ajateltuna pahinta oli se arvostelu. Hän oli alistanut minut täysin, pienillä kommenteilla ulkonäöstä, luonteesta. Minun piti olla moitteeton, sellainen ketä ei tarvitse hävetä. Ulkonäkö ei tietenkään ikinä miellyttänyt tarpeeksi. Hänen haukkunsa oli piilotettu muun puheen sekaan.
      Hän oli todella taitava manipuloimaan. Kun pettämisvyyhti alkoi paljastua, hän vuoroin kielsi kaiken, vuoroin syytti että kai hän nyt pettää kun olen tälläinen. Pääni oli aivan sekaisin. Kun hän oli viimein myöntänyt pettämisensä, siitä kiusaaminen vasta alkoi. Hän kehui toista naista, ja moitti että haluaisi minunkin olevan sellainen. Piti hirveää haloota siitä kuinka syyllinen olo hänellä on, että en voi ymmärtää häntä. Minä, petetty, en voinut ymmärtää kuinka pahalta voi ihmisestä tuntua?? Välillä hän kuuntelikin, ja siksi kai jaksoin jatkaa. Osteli lahjoja ja teki romanttisia asioita. Ja minä menin lankaan. Voin kuvitella että hän pelasi samanlaista peliä sen toisen naisenkin kanssa. Ja sitten taas syyllistystä, oli minun vika kun hän raukka joutui pettämään. Jatkoimme vielä vuosia yhdessä, minä jatkuvasti epäillen, ja outoa syyllisyyttä tuntien.

Kunpa joku olisi jo aikoja sitten avannut silmäni, joku joka näki miehen esityksen läpi. Itse olin liian alistettu ja heikko siihen, vaikken sitä silloin tajunnutkaan.

• äääääääähhhhh

Ja voit uskoa, että kakkoselle tämä mies kertoo olevansa vaimonsa alistama.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      149
      5808
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      34
      4166
    3. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      0
      3520
    4. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      49
      2731
    5. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2520
    6. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      31
      2494
    7. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      32
      2468
    8. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      16
      2338
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      43
      2055
    10. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      26
      2015
    Aihe