Työnteko aiheuttaa riitaa

Työmyyränen

Teen kotona kirjoitustöitä eli istun luurit korvilla ja kirjoitan saneluita puhtaaksi. Meillä on pari koiraa joista toinen on pentu ja odotin kun se hankittiin, että työntekomme jakautuisi edes suunnilleen tasapuolisesti eli mies on päivät töissä ja kun hän saapuu kotiin minä aloitan työt. En päivällä pysty niitä pahemmin tekemään jos ei pentu oli täysin unessa. Työnantajani kyselee milloin tulee valmista ja stressi kasvaa etenkin kun mieheni tekee paljon ylitöitä ja viikonloppuja. Oma työaikani jää melko minimiin ja pelkona on että työt loppuvat kokonaan. Otin tänään asian puheeksi ja riitahan siitä tuli! Mies uhkaa lopettaa omat työnsä koska minä en kuulemma anna hänen tehdä niitä??!! Mielestäni tilanne ei vain ole mitenkään tasapuolinen ja odotan että työntekoani myös arvostetaan sen verran että mahdollisuuksia siihen suotaisiin. Olenko nyt vaan valittava akka vai onko tässä oikeesti ongelma??? Mielessä pyörittelen oman asunnon vuokraamista...

16

160

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 56öaröe675+0o

Eikö tässä nyt lähinnä ole se ongelma, että päivällä olosuhteet sun työntekoon kotona on huonot? Paranna niitä. Typeräähän se muutenkin on, jos siinä vaiheessa kun miehesi pääsee töistä ja voisitte viettää yhteistä aikaa, ette voikaan, koska sinä aloitat omat työsi.

Koira toiseen huoneeseen ja ovi kiinni, ja kirjoitat niitä saneluita. Pidät taukoja vaikka tunnin välein, niin ei se pentu siitä kärsi eikä ehdi paikkoja hajottaa. Kyllähän nyt normaaleissa töissäkin olevat ottaa koiria, hyvä ihminen, ei ne koko päivää kotona ole.

Millä tavalla sulla muuten olisi enemmän mahdollisuuksia töiden tekoon kotona ilman miestä? Älä lähde ihan väärästä päästä liikkeelle. Miettikää järkevät käytännön järjestelyt. Ei mies oo sun työnantajalle vastuussa, sinä olet.

• työmyyränen

Juuri niin eli olosuhteet kotona työntekoon on huonot. Eipä meillä vietetä pahemmin yhteistä aikaa vaikka en töitä tekisikään. Mies istuu telkan ääressä eikä näe eikä kuule mitään eli olen jo aikaa sitten jättänyt yritykset jutella vaikka tyyliin miten on päivä mennyt yms.
      Eniten tässä suututtaakin se, että kun sovimme etukäteen tuon järjestelyn että hänen saapuessa kotiin minä aloitan työt.

• lifemocker

aika perus toi että otetaan niitä koiria kun NE ON NIIIIN KIVOJA mutta ei sitten älytä että niitä pitäisi hoitaakkin!

• tahtois lisätunteja

Totta. Se joka asiasta omaa kokemusta pitäisi ymmärtää että toinen ei luultavasti selittämälläkään ymmärrä miten pennun tulo vaikuttaa. Erityisesti miesten kohdalla naisten tulisi ehdottomasti olla niin fiksuja että ottaa ihan aina jokaikisessä asiassa huomioon että asiat joutuu lopulta ehkä kuitenkin hoitamaan yksin kauniista puheista ja aikeista huolimattakin. Tässä se olisi tarkoittanut sitten sitä että olisi ollut naisella mahdollisuus pitää töistä vaikka puolen vuoden vapaat ja ottaa se pentu vasta sitten. Pääasiallisesti kun mies ei tee tasan mitään mitä se ei itse halua, koe tarpeelliseksi tai mikä ylipäänsä menee hänen mukavuusalueensa ulkopuolelle. Nainen sitten tekee kun jonkun on pakko.

Tarinassa olisi loistavat ainekset myös linkiksi keskusteluun naisen eurosta. Miesten eurot kun ovat suuremmilla työtunneilla ja ylitöillä kuulemma hankittu. Kumma juttu... :-D

• työmyyränen

Kyllä ne koirat hoidetaan ja on aina hoidettu. Tottakai tiesin, että kun pentu tulee taloo se vaatii töitä ja ulkona ramppaamista ja huolenpitoa. Ei olekaan kyse siitä vaan kyse on siitä, että olen toivonut iltaisin saavani keskeytymättömän ajan tehdä töitä. Päivällä se työnteko on puolen tunnin pätkissä korkeintaan.

• 14+15

Käsittämätöntä että koira saa ihmisen elämän sekaisin. Ei oikein ole koirien hoito hallinnassa.

• miten aiemmin

Sinä et tehnyt sopimusta sanallisesti ja kirjallisesti, että homma toimii niin? -Vaan odotit että mies on ajatustenlukija tai tajuaa itse asian? Ei miehet mitään tajua. Keskustelitteko asiasta kunnolla etukäteen..?

Mies vaikuttaa itsekkäälle ja ehkä sun kannattaa muuttaa erikseen. On typerää ja lapsellista uhata että hän lopettaa työt, koska teille on tullut väärinkäsitys tai sitten sinä olet oikeassa. Hän kuvitteli että voi jatkaa normaalisti töitään kun pentu tulee, joku ei mennyt perille?

On selvää että kummankin pitää saada tehdä töitä. Mies on vaan niin ahne tai itsekäs (?) että ylityöraha kiinnostaa enemmän, kuin sinun työsi, toimeentulosi, mielipiteesi ja hyvinvointisi? Hänen pitäisi arvostaa sinun työtäsi myös. Lupasiko mies hoitaa pentua ja vähentää töitään aiemmin ? Mikäli lupasi, hän laisti sen. Jos ei luvannut, sinä oletit jotain?

• ja..

Tietääkö se mies mitä on tasapuolisuus?

• lisään vielä

Ratkaisu voisi olla joku koirahoitaja, joka on varovainen pennun kanssa.

• ssi~

Mitä tästä opimme? Että miehistä ja koirista on vaivaa.

Entä tuo oman asunnon vuokraaminen? Miten se auttaa tilanteeseesi, kun pentu tarvitsee hoitajaa?

• :-)

Jos positiivisia puolia haluaa hakea niin nytpä tiedät mitä se tulee olemaan jos teet tämän miehen kanssa lapsen.

• työmyyränen

Kiitos mielipiteistänne tästä tosiaan saisi vaikka millaisia keskusteluja aikaan. Kyse tosiaan on ollut koko ajan siitä, että pentua otettaessa keskustelimme asiasta ja nimenomaan SOVIMME että mies hoitaa koirat iltaisin jolloin saan kirjoitusrauhan.
      Jos emme tällaista olisi etukäteen sopineet niin toki pitäisin suuni kiinni. Mielenkiintoista olisi ollut katsoa millaista keskustelua olisi herättänyt jos koiran tilalla olisikin tässä tilanteessa ollut vauva??
      Mielenkiintoiseksi tämän tekee vielä se, että eilen illalla sitten kuulin, että ylitöitä pitää tehdä myös tulevana viikonloppuna. Tämä siis tuli ns. ilmoitusasiana joten ehkä miesten aivoista tosiaan puuttuu sellainen osia joka antaisi ymmärrystä siihen, että asioista pitäisi keskustella eikä toimia aina itsekkäästi. Totta on myös, että meillä naisilla on liian usein taipumus sitten vain hoitaa kaikki asiat jos toinen jättääkin oman osuutensa hoitamatta. Ah tätä parisuhteen ihanuutta!

• mek

Hävitä ne koirat niin työnteko onnistuu tai koirat toiseen huoneeseen ja ovi kiinni niin kerkiät töitä tekemään mutta miehesi on aika joustamaton tyyppi ja työnarkomaanin alku jos keskustelu tuolla tasolla.

• Minusta järjestelynne kuulosti jo alunalkaenkin umpuhullulta. Siis sinä olet päivät koiranpennun hoitaja ja kun miehesi kotiutuu, homma siirtyy hänelle. Viis siis yhteisestä ajasta, kunhan koiraa hoidetaan kuin lasta.

En ole ikinä kuullut, että koiranpentu vaatii 24/7 hoitoa. Niin ne muutkin koiranomistajat käyvät töissä ja opiskelevat. Mene vaikka kirjaston lukusaliin tekemään työtäsi luurit päässä. Ja kuten moni jo ihmettelikin, miten työnteko onnistuisi koiran kanssa omassa asunnossa ilman miestä?

• Merituulinen83

Tee päivällä töitä, esitetä pentu johonkin toiseen huoneeseen esim portin taakse. Laita huoneeseen aktivointileluja ja luita. Minulla on kotona 9 viikkoinen vilkas pentu, mutta pystyn tekemään töitä normaalisti. Näin parisuhdekin voisi paremmin ja teillä olisi yhteistäkin aikaa!

• oudotjärjestelyt

Etkö voisi järjestää itsellesi työntekopisteen jonnekin muualle, kuin kotiin? Eikö työnantaja voi tarjota tiloistaan jtn sopuklaa jossa työnteko sujuisi häiriöttä? Ta sitten muuten etsiä muualta joku paikka, kun kerran kotona on mahdoton työskennellä... Miten se koiranpentu ikinä oppii olemaan yksin, jos joku 247 on sitä paapomassa? siitä kastaa ärsyttävä ihmisriippuvainen piski, joka ulvoo, haukkuu ja hajottaa ikävissään paikkoja tulevaisuudessa, kun tilanteet muuttuu ja sillä ei olekaan hoitajaa pariin tuntiin?

Miten se on niin vaikeaa vaikka kotona laittaa työhouneen tms ovi kiinni ja vaan tehdä ne työt... Kuulokkeet päässä tuskinbedes kuulee pahemmin räkytystä, jos kuuluu niin kyllä se siitä hetken päästä rauhottuu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4862
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3523
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1548
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      40
      1413
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      23
      1312
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1108
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1027
    Aihe