Panu Rajala Katri-Helenan mustamaalaaja

Kuohittava

Täytyy sanoa, että Panu Rajalalta puuttuu päästä muutama mutteri. Hänen pitäisi olla sivistynyt ihminen, vaikkakin pääsi yliopiston leipiin Katri-Helenan miehenä vasta ei ennen. Tämähän on samanlainen tapaus kun oli pääministerin morsian kirjajupakka aikoinaan. Syyte vaan. Ei millään uskoisi kuinka heikko ihminen Panu Rajala on. Mies on varustettu huonolla itsetunnolla ja pelkää että jos Katri-Helena sattuu vaikka kertomaan, ettei Panusta ole mihinkään, niin täytyy ehtiä kertomaan itse asioita, jotka kyllä kaiken järjen mukaan pitäisi olla kahdenkeskeisiä asioita. No, eihän Panu ole ollut mikään älykäs yksilö, mutta yrittää jollakin tavalla tuoda itseään julki, kun muut avut eivät riitä. KEHOITAN KATRIHELENAA NOSTAMAAN KÄRÄJÄJUTUN PANUA VASTAAN MUSTAMAALAAMISESTA JA IHMISARVON ALENTAMISESTA. Tyhmä on Panu Rajala. Yrittää tuolla tavlla kertoa, että hänkin on saanut pimpsaa, kun muuten kukaan ei sitä uskoisi. Ala-arvoinen "mies".

30

2218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saapi sitä kirjoitta

Saahan sitä kirjoittaa, Hesarikin tänään kehu kirjallisia ansioita.

Jokainen voi mielessään sitten päättää, miten sivistynyttä tai hyvien tapojen mukaista tuollainen yksityiselämän revittely on ja jättää kirjan lukematta.

Vähän tuli Hesarin jutusta sellainen fiilis, että kostoksi oli kirjoittanut, koska musikaalissa oli hänen hahmonsa esitetty hieman huonossa valossa. Tiedä häntä miehen motiiveista.

Hetki pysyy otsikoissa, mutta kohta tulee seuraava lööppi jostain toisesta henkilöstä. Tai kunnon lämmin kevätsää. Eiköhän se viimeistään silloin unohdu.

Toivotaan, että Katri-Helena ei alennu vastaileen mihinkään.

• irmeli4

Olen samaa mieltä. Panu Rajala on huono häviäjä ja sivistymätön moukka, joka ei älyä pitää suutaan kiinni, silloin kun ei ole mitään sanottavaa. Jos professorimiehellä ei ole muuta sisältöä kirjoilleen kuin expuolisoiden panettelu, niin todella vähissä on hengen eväät hänellä. Tollainen kirjoittelu on häpeäksi koko yliopistomaailmalle. En ole kuitenkaan lukenut kirjaa. Kirjakaupassa oli isot läjät teosta, vilkaisin vähän sisältöä. Ostamatta jäi ja niin toivon jokaisen sivistyneen ihmisen tekevän. Nyt meni kustantajan rahat hukkaan, mutta onneksi kustantaja ei siihen kaadu. On syytä unohtaa koko äijä ja hänen sepitelmänsä.

• Raha ja maine

Siihen musikaaliin ei ole edes mitään kysytty Katri Helenalta. Se on tehty ilman Katrin vaikuttimia! Kyllä Panulta puuttuu täysin fiksu herrasmiesmäisyys, vaikka yrittääkin ulkopuolisille näytellä ja uskotella jotakin muuta. Flirttailla nyt osaa kuka vaan ja sehän Panulta sujuu. Siihen ei paljon taitoa tarvita. Sellainen mies tekee itsensä vain naurettavaksi ja nolaa puolisonsa!

• luuloeitiedonväärtti
        Raha ja maine kirjoitti:

Siihen musikaaliin ei ole edes mitään kysytty Katri Helenalta. Se on tehty ilman Katrin vaikuttimia! Kyllä Panulta puuttuu täysin fiksu herrasmiesmäisyys, vaikka yrittääkin ulkopuolisille näytellä ja uskotella jotakin muuta. Flirttailla nyt osaa kuka vaan ja sehän Panulta sujuu. Siihen ei paljon taitoa tarvita. Sellainen mies tekee itsensä vain naurettavaksi ja nolaa puolisonsa!

Katri Helena kantoi musikaalin käsikirjoittajan ILPO TUOMARILAN mukaan hänelle 85 kg lehtileikkeitä.

Katri Helena myös hyväksyi sisällön musikaalissa.

Lue enemmän, luulet vähemmän.

Lue se kirja niin huomaat millaisen rikollisen teon tämä idolisi Katri Helena on tehnyt avaamalla Panu Rajalan kirjeen ja lukemalla hänen sähköpostejaan.

LUE SE KIRJA, niin huomaat miten idolisi on sivistymätön eikä suinkaan Panu Rajala.

• Rita Josefiina
        luuloeitiedonväärtti kirjoitti:

Katri Helena kantoi musikaalin käsikirjoittajan ILPO TUOMARILAN mukaan hänelle 85 kg lehtileikkeitä.

Katri Helena myös hyväksyi sisällön musikaalissa.

Lue enemmän, luulet vähemmän.

Lue se kirja niin huomaat millaisen rikollisen teon tämä idolisi Katri Helena on tehnyt avaamalla Panu Rajalan kirjeen ja lukemalla hänen sähköpostejaan.

LUE SE KIRJA, niin huomaat miten idolisi on sivistymätön eikä suinkaan Panu Rajala.

Samaa mieltä! Kirja kannattaa lukea. Tosi hyvin kirjoitettu, niinkuin miehen muutkin kirjat. Minkä sille voi että Katri luuli että Panu on samanlainen statisti kuin Timppa ja sitten pettyi, kun Panu olikin MIES, jolla on myös oma elämä. Katri näyttelee koko elämänsä, eihän kukaan oikeesti voi olla noin puhtoinen niinkuin lööpeissä lukee. Toisaalta ihan kiva huomata kuinka ihmimillien Katri on, mustasukkainen ja kipakka. Eron jälkeen soittaessaan Panulle kun tietää, että tämä on Marjan kanssa kysyy ekaksi: - Oletko pukilla? Hyvä Katri!!! Ja vielä enemmän hyvä Panu! Kiitos tästä kirjasta. Suosittelen muillekin!

• Narsku

Narsistin kosto on kauhea :( Jos narsisti kokee tulleensa loukatuksi, niin ei taatusti jätä uhriaan rauhaan, kuten tässäkin tapauksessa näkee. Toivottavasti Katri-Helena ei vastaile näihin "kohujuttuihin", vaan jättää omaan arvoonsa.

• että näin

Aina uudessa avioliitossaan kirjoittelee kirjaa edellisstä vaimostaan. Luulisi nykyistä vaimoa tympivän, vai onko jo niin kyllästynyt ketaleeseen, ettei mitään väliä. Kai pistää jo muistiinpanoja talteen nykyisestäänkin, kun aika koittaa, En silti tiedä kiinnostaako nykyinen vaimo lukijoita niin, että sillä pääsisi tienaamaan, mutta kai jäbä ainakin yrittää.

• PUOLUEETON 5

KYSYN. kuka rikkoi ENSIN heidän välillään olleen VAITIOLOSOPIMUKSEN ?

KYSYN, kumpi TODELLISUUDESSA on NARSISTI ?

• ?????.

Oletko itse PR?

• aur2

On täällä mustavalkoista sakkia ja ei huumorintajua tippaakaan.Katri Helena joillekin pyhimys Jumalasta seuraava,vaikka seurustelee vainajien kanssa.Narsisti on Katri Helenakin,mitä olen vuosien mittaan hänestä lukenut,minä,minä-tyyppi ja neuvoo haastatteluissaan muita kaikkitietävänä.

• Ritva Josefiina

Just niin. Oikeessa oot. Kuka halua olla täydellinen teflonnaama?

• Panu on narsisti?

Katsoin myös Panu Rajalan haastattelun Arto Nybergistä. Minusta tuntuu, että hän on loukkaantunut narsisti, joka hakee kostoa - koittaa täyttää narsistista lähdettään loukkaamalla ex-vaimoaan. Panu Rajalalle, joka hakee reaktioita.

Rajala vaikuttaa varsin nopeaälyiseltä, terävältä ja melkein saa kuulijan uskomaan itseensä - hän ei kuitenkaan pysty olemaan kertomatta, että kyseessä on kosto KH-musikaalin proffa-hahmosta.

Narsisti myös usein puhuu itsestään kolmannessa persoonassa - kuten narsisteille on tyypillistä - he ajattelevat itseään ulkopuolisen silmin - ei minänä. Prototyyppisellä narsistillahan ei ole minuutta sellaisena kuin me sen käsitämme. Toki narsismin asteita on monia eikä ihmisten täysi demonisoiminen ole järkevää...

• Valokeiju

Panu Raja on sika. Möi entisen vaimonsa huoraksi kaiken kansan mässäiltäväksi. Jos mies on sika, niin se ei ole naisen vika. Johonkin sitä täytyy tässä elämässä luottaa! Onneksi Katri Helena luottaa Jumalaan.

Siunausta itse kullekkin!

• vanha kurppa

Ja siihen Panu Rajalan armeijakaveriin Timoon, joka häntä päivittäin neuvoo, Katri Helena luottaa sokeasti.
        Ei Katri Helena mikään eilisen teeren poika ole.
        On Dannyä,Turunen, Kalaoja, Rajala,Paalosmaa ym.
        Nykyään niitä sanotaan kalakavereiksi.
        Onkohan Timo antanut siihenkin luvan, niinkuin Rajalan kanssa seurusteluunkin?

• Divarimies

Katrin laulut lämmittävät mieliä vielä kauan sen jälkeen kun Rajalan kirjat ovat kirja-alessa.

• inhottaakatrinpuolesta

En voi minäkään ymmärtää miksi pitää kirjoitella menneestä suhteesta. Ei varmaan Katri mennyt naimisiin siinä mielessä, et jee minusta kirjoitetaan intiimi kirja. Siis sylettää koko Rajala. Johonkin pitää vetää raja retostelulla. Jokaisessa suhteessa on omat ongelmat.

• Näin se vain on

Ideat alkaa vanhalta mieheltä loppua ja tulojakin olis saatava. Siispä pieni juoru-
      kirja 9-vuoden takaa. Katrihan voisi suurta yleisöä kiinnostaa. Vai veteleekö nykyi-
      nenkin liitto tekohengityksellä ?

Panuhan oli aikoinaan kirjallisuuspiireissä hyvin suosittu, ja nyt " vanha mies muis-
      telee". Poissa on hurmankiehkurat ja menneet valloitukset. Tärkein kapistus on
      verenpainemittari ja villasukat. Ja kaikki muukin harvenee.........

• Molemmat elok 68 v

Panu Rajalan ja Katri Helenan ikäero on10 päivää.

Siis VANHA MIES on kirjoittanut VANHASTA NAISESTA.

Siinä vaan on pieni ero, kun Katri Helena ottaa pakkelit pois, on näkyvillä 67 vuotias naama, joka on takuuvarmasti erilainen kuin se paklattu naama.

Panu Rajala kun pesee naamansa on hän aivan samannäköinen, ei pakkelia ollut ennen pesua.

Ensimmäisen kerran Panu Rajalalla on ns "naimanaamainen" puoliso, eli ovat toistensa oloisia.

On muuten nuorempi kuin Katri Helena, eläkkeelle pääsi opettajan virastaan vastikään.

Tuntuvat viihtyvän hyvin yhdessä, molemmat lukeneneita ihmisiä.

• Kirjallisuusharrastu

Luin kirjan viikonloppuna. Mielestäni hyvin kirjoitettu, eri asia on, onko fiksua ylipäätään kirjoittaa elävistä ihmisistä näinkin henkilökohtaisia asioita. Älkää nyt kuitenkaan nostako toista osapuolta johonkin yläilmoihin ja toista paina maan rakoon, ei kirjakaan sitä tee. Kaikissa meissä on virheitä. Jos on sopimus, että ei puhuta näistä asioista ja toinen sen rikkoo ensin, ei toisellakaan ole sen jälkeen enää velvollisuutta sopimusta pitää. Avioliittosopimus on eri asia. Katrin olisi pitänyt alunperin ottaa paremmin selvää heidän erilaisuudestaan ja arvoistaan ennen sitoutumista, esim. lukemalla Panun kirjoja. Uskon, että tämä asia ei Katria heilauta mihinkään suuntaan, hän on niin vahva ihminen ilmeisesti. Ja Panu on löytänyt saman oloisen vaimon kuin itse, joten elämä jatkuu...

• Erilaisia todella

"on sopimus, että ei puhuta näistä asioista ja toinen sen rikkoo ensin, ei toisellakaan ole sen jälkeen enää velvollisuutta sopimusta pitää"

Panun olisi silti kannattanut olla hiljaa, sillä hän paljasti itsensä. Näköjään edes filosofian tohrorin titteli ei opeta narsistille, mikä elämässä on oikein, mikä väärin. Tässä Panun parhaat
      -vaimo, joka ei juo alkoholia, on pilkan arvoinen
      -itse pettää jatkuvasti ja flirttailee vieraille naisille, mutta vaimo, jossa herää tästä syystä mustasukkaisuus, on pilkan arvoinen
      -vaimo, joka ei halua miesten ja naisten yhteissaunaan, on pilkan arvoinen
      -vaimo, joka on hyvä ja hieno ihminen ('täydellinen') on pilkan arvoinen
      -vaimo, jota toiset ihailevat, on liikaa, sillä narsistia itseään pitäisi ihailla
      -vaimo, joka tekee koko kansan arvostamaan työtä runojen ja laululyriikan parissa, ja osaa tulkita näitä tekstejä kaikkien sydämiin, mutta Panusta hän "ei ymmärrä kirjallisuutta" ja on siksi pilkan arvoinen

Katri-Helena on hieno ihminen ja todella, hänellä on todellakin erilaiset arvot kuin Panulla.

• voihan sivistys

Niin no eikös se Panukin hyväksynyt sen musikaalin? Muistan, että silloin lehdissä kirjoitettiin, että Panu oli saanut tutustua käsikirjoitukseen ja oli sen hyväksynyt. Ja mitä sitten jos Katri on ne lehtileikkeet käsikirjoittajalle kantanut, eihän Katri siinä mitään paljastanut, kaikkihan oli proffan itsensä sanomia juttuja. Että kyllä on Panulla outo ajatusmaailma. Ja arvomaailma myös.

Minä rakastan Katri-Helenan musiikkia ja ihailen häntä muutenkin, mutta tietysti ymmärrän, että julkkis-Katri on erilainen kuin siviili-Katri. En häntä täydellisenä pidä, uskon että hänkin tekee virheitä, osaa suuttua, olla mustasukkainen ja varmasti välillä itsekäskin. Siis normaali ihminen. Mutta kun mun mielestä just normaalit ihmiset on ihailtavia, elävät tätä ihanaa elämää vaikka on murheita ja vastoinkäymisiä, nousevat uudelleen ja kehittyvät ihmisinä. Minusta Katrista loistaa valo ja hänellä on paljon viisaita ajatuksia. Kuolleiden kanssa yhteydessä olemisessakaan ei ole mitään omituista, sitä on ollut kautta aikojen, toiset siihen pystyy toiset ei. Minullekin ihan tuttua juttua.

Kyllä Panu teki nyt elämänsä virheen ja jos hän jostain jää ihmisten mieliin, niin juuri hölmönä Katri-Helenan ex-miehenä ja törkeän sepustuksen kirjoittajana. Ihan itse on mies harminsa aiheuttanut. Kamalaa ettei kykene menemään elämässään eteenpäin ja jättämään taakseen menneet. Katkeruutta. Kyllä todellinen Mies olisi iloinen vaimonsa puolesta, kun tämä menestyy ja iloinen myös siitä että juuri itse on saanut tuon ihaillun naisen omakseen. Toivottavasti Panu ymmärtää mokansa ja pyytää Katrilta anteeksi. Ja ymmärtää aloittaa jonkunlaisen terapian itsensä kanssa, voi vielä tämän elämän aikana ehtiä vähän kehittyä aikuisemmaksi.

• 50 v seurannut

Ilmeisesti kenenkään pieneen mieleen ei tule, että Suomessa on mm kirjesalaisuus.

Haluaisitko itse vaimosi/ miehesi tutkivan sähköpostiasi ja lukevan sinulle osoitetun kirjeen?

Mies kuoli sydän kohtaukseen, poika "sairaskohtaukseen".

Joskus olisi parempi kertoa "mitä hänelle kävi", ettei sitä tarvitse arvailla, juorut vaan lähtee liikkeelle.

Ei tuo Katri Helena ole kuin tulkki noille lauluille (en ole koskaan hänen laulutavastaan pitänyt). On tainnut muutaman laulun itse tehdä.

Sinun arvomaailmasi on sivumennen sanoen takapuolesta.
        Jos ei ihminen joka itse kirjoittaa kirjansa ole minkään arvoinen?

Laulaa varmaan sinäkin osaat toisten tekstejä, entä osaatko kirjoittaa viihdyttävää luettavaa, josta kansa on kiinnostunut?

Rajala tehnyt tuon yliopistotöittensä lisäksi.
        Katri Helena tarvitsi molempien vanhemmat hoitamaan omat lapsensa ja kotinsa, että pääsi laulamaan toisten tekstejä.
        Siinä on vissi ero.

PS. Se oli Katri Helena, joka oli siihen käsikirjoitukseen tutustunut ja hyväksynyt.
        LUE SE KIRJA.Saat käsityksen, ettei rouva antanut minkään haastattelun mennä itse lukematta lehteen. Hän puhui ironisesti "PYHÄSTÄ KATRISTA", etteivät kai ihmisetl luule hänen synnyttäneen neitseellisesti?
        Apu-lehdessä muistaakseni oli hänen haastattelunsa,jossa kertoi missä oli mukavinta naida Panun kanssa. Että sellaisia paljastuksia.

• amand1
        50 v seurannut kirjoitti:

Ilmeisesti kenenkään pieneen mieleen ei tule, että Suomessa on mm kirjesalaisuus.

Haluaisitko itse vaimosi/ miehesi tutkivan sähköpostiasi ja lukevan sinulle osoitetun kirjeen?

Joskus olisi parempi kertoa "mitä hänelle kävi", ettei sitä tarvitse arvailla, juorut vaan lähtee liikkeelle.

Ei tuo Katri Helena ole kuin tulkki noille lauluille (en ole koskaan hänen laulutavastaan pitänyt). On tainnut muutaman laulun itse tehdä.

Laulaa varmaan sinäkin osaat toisten tekstejä, entä osaatko kirjoittaa viihdyttävää luettavaa, josta kansa on kiinnostunut?

Katri Helena tarvitsi molempien vanhemmat hoitamaan omat lapsensa ja kotinsa, että pääsi laulamaan toisten tekstejä.
        Siinä on vissi ero.

PS. Se oli Katri Helena, joka oli siihen käsikirjoitukseen tutustunut ja hyväksynyt.
        LUE SE KIRJA.Saat käsityksen, ettei rouva antanut minkään haastattelun mennä itse lukematta lehteen. Hän puhui ironisesti "PYHÄSTÄ KATRISTA", etteivät kai ihmisetl luule hänen synnyttäneen neitseellisesti?
        Apu-lehdessä muistaakseni oli hänen haastattelunsa,jossa kertoi missä oli mukavinta naida Panun kanssa. Että sellaisia paljastuksia.

Lienee syytä muistuttaa että Katri sai lukea ja hyväksyi edellisestä vaimosta kirjoitetun kirjan "Sanaakaan ei saa muuttaa" Voihan olla ettei Katri näe tässä hänestä kirjoitetussa mitään kummallista. Ihme kouhkaamista täysin vierailta ihmisiltä. Kyllä minä haluaisin ihan itse päättää loukkaannunko vai en.

• Yhtä syvältä
        50 v seurannut kirjoitti:

Siinä on vissi ero.

Jos minusta tehtäisiin lehtijuttu, niin minä lukisin sen satavarmasti ennen kuin se lehteen painettaisiin. Käypä sinä laulamassa edes yksi toisten, tai kenen tahansa, tekemä laulu, jutellaan sitten aiheesta lisää. Liian paljon sanottu, että "kansa on kiinnostunut", ei po. pellen puheista ainakaan.

• Tasapuolisuutta5

Aika ala-arvoista tuomiota on Panu nyt saanut joiltakin kommentoijilta. Luin ketjun läpi ja googletin Panun kotisivun sekä sieltä hänen päiväkirjan sivun "maaliskuu".

En minä ainakaan lähtisi ihan yksipuolisesti häntä nyt tuomitsemaan. Fiksu ihminen ja ihan fiksujen ajatusten takana.
      Asiantuntijatkaan eivät täysin teosta lyntänneet, miksi siis nyt amatöörit ja vielä ilman kirjan lukemista.

Enkä pitäisi Katriakaan ihan pulmusena, josta kertoo jo kaksi avioeroa ja muutama avoerokin.

• Tasapuolisuutta5:lle

Olen täysin samaa mieltä.

• theofilus74

Miksi näitä ihmisten välisiä kahden keskeisiä asioita pitää edes mediassa vatvoa?

• Naiset on koston

haluisia, Katri teki Panulasta pellen näytelmässä, vaikka oli muuta sovittu !

• Tutkijankammioon PR

Kiitos Hjallis Harkimo, kun kysymyksilläsi toit esille oikean PR:n, joka on tunnevammainen narsisti. PR ei edes kysyttäessä osaa ajatella, mitä haittaa hänen teoistaan on hänen läheisilleen, ei ainoastaan Katri-Helenalle, vaan myös lapsilleen ja nykyiselle vaimolleen. Fiksu mies olisi näissä tilanteissa esittänyt anteeksipyynnön. Mutta PR vain puollustaa tekojaan, hänellä on oikeus loukata muita, mutta kellään ei ole oikeutta loukata häntä.
      Mitä PR:n kirjaan tulee, taitaa olla niinpäin, että ne jotka eivät ole lukeneet hänen kirjaansa ylistävät häntä eniten. 34 euroa expuolisoa loukkaavista, mutta tavanomaisista paljastuksista aiheuttaa kuvottavaa mielipahaa tunne-elämältään normaaleissa ihmisissä. Oli Panulta ja myös kirjan kustantajalta täysi pohjanoteeraus aliarvioida suomalaista lukijakuntaa tällaisella teoksella.

• Hyvä kirja t PR

Minä tilasin kirjan ja sain sen parin tunnin kuluttua.
        Tuli etuajassa.
        Suomalaisessa Kirjakaupassa Raumalla Panu Rajalan hieno kirja maksoi alle 30 Euroa.
        Muistan n 30 v sitten haastattelun, jossa Katri Helena kertoi maalaillen ihanasta perhe-elämästään.
        Oli yhteishaastattelu Miehensä Kalaojan kanssa.
        Sekin oli fiksu mies se Kalaoja.
        Oikoi heti Katri Helenan kerrontaa, ettei se nyt ihan noin ole.
        Rouvalla on tapana kaunistella.
        Odotan mielenkiinnolla, milloin Katri Helena taas alkaa kertomaan äidistään, miten hän hoivaa äitiään (toivottavasti elää vielä).
        Äitihän on jo niin iällä, ettei tiedä, mitä tytär kertoilee?

Anita Hirvosessa on paljon enemmän sielukkuutta kuin tässä Katri Helenassa.

Hyvä Panu, hyvää kevättä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      187
      2395
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      58
      1315
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1187
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1068
    6. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    7. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1028
    8. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      96
      1026
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      982
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    Aihe