HIIT-treeni

Kom hit

Onko hiit samaa kuin maksimikestävyystreeni.? Mulla tavallisesti maksimihapenottotreeni on ollut sellasta, että juoksen erilaisia mäkivetoja 15sekunnista 2 minuuttiin niin että hippulat vinkuu. Samoin vauhtilenkeillä kiihdyttelen esim. viimeiset 2-3 kilometriä niin, että lopussa mennään täysillä.

Onko hiit jotain erilaista? Osako kukan kertoa, joka olis tehnyt tätä hiitiä?

5

255

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hiiiit

Eikös se HIIT oo semmonen että joka viikko juokset aina vähän pitempään, ekalla viikolla oliko se nyt neljä minuuttia. Puolen minuutin välein vaihdat juoksutyyliä hölkästä kovaan juoksuun (80% maksiminopeudestasi). Eli otat vaikka aikaa puoli minuuttia ja hölkkäät sen ajan, sitten taas puoli minuuttia juokset , ja tämä uusiksi, kunnes 4min on kulunut. Ekoilla kerroilla voi tunyua että yrjö tulee, mutta kunto kohenee yllättävän nopeasti:) kunnon kohentuessa aikaa lisätään.

• Kuohuva Guldenburg

Vähän vaikuttaa siltä, ettei hiitistä ole apua kun kerätään kuntoa maratoonille tai ultalle.
      Mun kovin treeni on ns. Jokkerin Ventti. Sen kun tekee muutaman kiekan tosissaan niin kyllä on aika puhki.

• yayaya

haluisitko paljastaa kovan treenisi salaisuuden..? ;)

• Entinen valkku

Kuntoilijan pahin moka on se, että alkaa liikkuun mukavuusalueella. Jos mielii kehittyä on ruuvia kiristettävä treenikauden edetessä.
      Samoin sellasen olen pannu merkille, että monilla kuntoilijoilla syksy ja ns. ylimenokausi merkkaa sitä, että kunnon annetaan valua alas, eikä seuraavaa kehitysaskelta oteta vaan junnataan sitten paikallaan. Kehityskäyrän pitäis sojottaa ylöspäin jatkuvasti ja joka vuosi yhä ylemmäs.

• h1tman

Hyvä HIIT on herkän kovaa vääntöä hermotus tasapainossa ei kuolemansekaista raastoa. Johan se on tutkimuksissa todettu ettei täysillä punaisella vetäminen kehitä kuntoa. Kunto ei kehity ylirasittamalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      7728
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3712
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1876
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1130
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1013
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      28
      963
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      827
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      772
    9. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      739
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      268
      703
    Aihe