Minkä paikan asunnostasi remontoisit

paikat kuntoon

seuraavaksi ja millä tavoin? Onnistuisiko sen teko sinulta?

41

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rouva Ratikka haluaisi vaihtaa keittiön kaapin ovet, mutta minusta täällä ei ole mitään remontoitavaa. Olen liian kriittinen oman työni jälkeen, että olen remontoinut vain muiden nurkkia ja jättänyt omani ammattimiesten huoleksi.

    • Voisin kesemmällä ainakin kunnostaa ja maalata maakellarin oven. Lisäksi leikkimökin kalusteita ja sisustusta vois fiksailla lasten kanssa yhdessä. Ehkä mökillä vois löytyä myös projektia. Viime kesänä sisustin ja maalasin huussin.

      • Niinjuu ja yläkerran muutaman huonekalun voisin maalata ja "vanhentaa"..

        Uimaan! Tsau.


    • S Etämies

      Thaikkulassa voi rakennuttaa uuden talon kymppitonnilla
      Pulmana vain, ettei ulkomaalainen saa omistaa taloa siellä
      mutta voi ottaa Thaikkuäämän bulvaaniomistajaksi ja usein käykin niin
      että morsio tekeekin bänät ja talo jää sille:(

      • Juu, yks tuttu teki just noin. Vielä ei ole tullut bäniä, mut..


    • Tämän hetkisestä asunnosta keittiön kaapistot voisin laittaa vaihtoon. Luulen kykeneväni ainakin ovet vaihtamaan, voi olla ettei painavia kaappeja jaksaisi kyllä seinälle nostaa ja kiinnittää yksinään. Siis vaikka sellaisen helposti kasaan saisi ihan lattia-/pöytäpinnalla, paikalleen saaminen seinälle oliskin sitten turhan voimaa vaativaa.

      • Tulevasta kodista taas kodinhoitohuoneen kaakelit voisin vaihtaa. Sitä olen tehnytkin ja tiedän osaavani ja onnistuvani siinä hommassa. Sitten maalailla puupintoja (talon pintoja) pihan puolelta. Sekin onnistuu.


      • S Etämies
        himatuikku kirjoitti:

        Tulevasta kodista taas kodinhoitohuoneen kaakelit voisin vaihtaa. Sitä olen tehnytkin ja tiedän osaavani ja onnistuvani siinä hommassa. Sitten maalailla puupintoja (talon pintoja) pihan puolelta. Sekin onnistuu.

        Ihmettelen keittiökaapin ovien vaihtoa........
        Minä otan ovet kokonaan pois----ammattikeittiöissäkin käytetään avohyllyjä
        ettei tarvitse tuhlata aikaa oien paiskimisessa silloin, ku etsii jotain

        Maalaiskaverini oli kylässä ja meinasi mennä keittiöön tupakille!!!111!!!fyifan

        No onhan sillä kainuulaisparikunnalla molemmilla oma pissapottakin sängyn alla
        kerrostalossa............ne junantuomat:D)))


      • Taasnaita

        Ruuvaa ensin lauta vaateriin seinaan kiinni niin, etta kaapit seisovat sen varassa. Sen jalkeen kun olet saanut yhden kaapin kiinni, kiinnitatt seuraavan vinkalla edelliseen. Helppoa kuin heinanteko.


      • Taasnaita kirjoitti:

        Ruuvaa ensin lauta vaateriin seinaan kiinni niin, etta kaapit seisovat sen varassa. Sen jalkeen kun olet saanut yhden kaapin kiinni, kiinnitatt seuraavan vinkalla edelliseen. Helppoa kuin heinanteko.

        Kiitosta vinkistä, luulenpa etten silti pääse toteuttamaan. :)


    • Nasdaq

      Pikkuvessan. Se on vielä virolaisten jäljiltä ja aivan perseestä. Sen jälkeen myyn koko roskan. Materiaan kiintymine osoittaa jotain ihmissydämessä.


      (kardiologista naurua)

      • Nasdaq

        Ai niin, ja lattia. Olen ajatellut saarnia. Saarni on puhtaan ja tilavan oloinen, toisin kuin tämä merbau.


        (jalopuista naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ai niin, ja lattia. Olen ajatellut saarnia. Saarni on puhtaan ja tilavan oloinen, toisin kuin tämä merbau.


        (jalopuista naurua)

        Koivu ei käy. Koivua pidetään saksassa roskapuuna. Mikä taas on aivan käsittämätön ajatuskyhäelmä. Koivun lämpöarvo on kova ja kestävyys siten lähes tuontipuun tasoa.

        Siltikään koivu ei käy. Se on kuin kävelisi naisen päällä.


        (naurua)


    • Lattiat, onnistuisi. Koska vuokrakämppä, en tee ellen voita lotossa 100 000 euroa.
      500 000 euron kohdalla jo muuttaisin toisaalle.

      Laittaisin näiden muovimattojen tilalle lankut, mitä alunperin olleet ja lakkaisin. Samalla eristysten vaihto, sillä lattian ja eristeen väliin tullut ilmaa, kun alkuperäinen eriste, joko sahanpuru tai kutterilastu laskeutunut.

      • Nasdaq

        En tee ellen.

        Hienosti heitetty.

        Siis onko sulla muovimatto vasojen päällä, vai miten? Sulla on luultavasti muovimaton alla levy, joka on ponttilattian päällä. Eli siis purat ylimääräiset pois ja hiotutat lattian ja lakkautat ammattilaisella.

        Lattian ja eristeen välissä pitääkin olla ilmaa. Sitä kutsutaan vapaaksi hengittämiseksi.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        En tee ellen.

        Hienosti heitetty.

        Siis onko sulla muovimatto vasojen päällä, vai miten? Sulla on luultavasti muovimaton alla levy, joka on ponttilattian päällä. Eli siis purat ylimääräiset pois ja hiotutat lattian ja lakkautat ammattilaisella.

        Lattian ja eristeen välissä pitääkin olla ilmaa. Sitä kutsutaan vapaaksi hengittämiseksi.

        Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).

        Eli kylmät jalat ja ylikuuma pää.


        (natisevaa naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).

        Eli kylmät jalat ja ylikuuma pää.


        (natisevaa naurua)

        Mä tein Riksuun yhdelle mummelille itsekantavan parketin, joka naulattiin käsin kiinni. Siis aivan sairaan siisti. Tämä edellytii tietenkin sitä, että koko pohja pistettiin uuteen uskoon.

        Aika järeetä kamaa.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Mä tein Riksuun yhdelle mummelille itsekantavan parketin, joka naulattiin käsin kiinni. Siis aivan sairaan siisti. Tämä edellytii tietenkin sitä, että koko pohja pistettiin uuteen uskoon.

        Aika järeetä kamaa.

        Siis ei mitään klikkiä vaan liima ja biitti. Ehkä työläin lattia ever. Neliöhinta taisi olla jotain 50- 60 ögön luokkaa. Ja niitä neliöitä oli rintamamiestalon verran.


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Siis ei mitään klikkiä vaan liima ja biitti. Ehkä työläin lattia ever. Neliöhinta taisi olla jotain 50- 60 ögön luokkaa. Ja niitä neliöitä oli rintamamiestalon verran.

        Ohos!

        Unohtu nolla perästä.


        (naurua)


      • Nasdaq
        Nasdaq kirjoitti:

        Ohos!

        Unohtu nolla perästä.


        (naurua)

        Just nää nollat ja niistä huolehtiminen erottaa yrittäjät osakkeenomistajista. Asiakas on kuningas pankin jälkeen.

        (nastaa naurua)

        http://www.youtube.com/watch?v=fdxEw8sU1LU


      • Nasdaq kirjoitti:

        Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).

        Eli kylmät jalat ja ylikuuma pää.


        (natisevaa naurua)

        Ei rossipohja, ensimmäisen ja toisen kerroksen välinen lattia. Se talo Hämeenkoskella omasi lastueristyksen ja oli lattiaan asti.
        Noin 10 cm ilmakerros ei kuulu välilattiaan


    • Oasis

      Ei ole remontoitavaa, seuraavasta asunnosta en tiedä. Jotain pienremppaa osaisi itsekin, tapetointi yms mutta esim keittiörempat jättäisin ammattilaisille.

      On vain vielä suht huonot työkalut käytössä remppoja varten, pitäisi varmaan akkuporakone ja jotain muuta yleisvempainta hankkia. Ehkä sitten joskus kun tulee aidosti tarvetta.

      • S Etämies

        Minulla on vankkaa kokemusta tapetoinnista kun tartset
        Palkan voit maksaa mieluummin valota päällä, kuin pmeässä peiton alla=O)


      • Oasis
        S Etämies kirjoitti:

        Minulla on vankkaa kokemusta tapetoinnista kun tartset
        Palkan voit maksaa mieluummin valota päällä, kuin pmeässä peiton alla=O)

        Kiitos, mutta tapetoin seinät mieluummin neonkeltaisilla post it-lapuilla, kuin turvautuisin hämäräperäisten tumpeloiden apuun.


      • S Etämies
        Oasis kirjoitti:

        Kiitos, mutta tapetoin seinät mieluummin neonkeltaisilla post it-lapuilla, kuin turvautuisin hämäräperäisten tumpeloiden apuun.

        Tumpeloko??
        Olen työksenikin tapetoinut jopa vanhoja kipsikuviotapetteja, joissa pitää reunakin
        saksilla leikata limisaumaan--niissä ei sa tippaakaan listeriä mennä pinnalle
        tai vuota on pilalla
        Maalarimestariyhditysen lehti Väri ja Pinta tulee ilmasexy

        kova poik mää olen


    • Keittiöön täysremontti, sis. kaapistot,seinät, lattia, katto, kodinkoneet. Onnistuu itseltä. Se ens talvena ja sauna ja kylppäri joko siihen perään tai sitten seuraavana talvena.

    • Muuten kiva

      Vaatekaapit ja muut säilytystilat uusiksi. Eli myös keittiö.
      Lattialle tahtoisin puupintaa.
      Naapurin ja meidän väliin seinälle äänieristelevyä tms.

      • Muuten kiva

        Ei tuo minulta onnistu, tai jos niin en nyt jaksa ruveta.
        Ei ole kyllä rahaakaan. Jos voittaisin rempparahat, niin teettäisin sen työn.


    • tavis mies.

      Vaihtaisin lattian kuluneen muovimaton uusiksi. Laittaisin parkettia ja kyllä se multa onnistuis koska olen raksahommia tehnyt koko ikäni.

    • kaikki pinnat ja kylppärin sekä keittiön kokonaan uusiksi
      eikä onnistuis minulta yksin, mut onneks tuo isäntä osaa jonku verran ja lisäksi tuntee tyyppejä jotka myös osaa jonkun verran..

      mur

    • paikat kuntoon

      Muistakaa pyytää kuitti maksusta remonttifirmalta.

    • Sähkötaulun mittareineen. Laitteiden teko ei kyllä onnistu mutta niiden asentaminen kyllä, johdot vaan sinne reikiin omille paikoilleen ja kiristetään generaattori.

    • määmy

      Mä en mitään, puoliso haaveilee autotallin rakentamisest, nykyses o kuntoilukamaa. Mulle riittäis pelkkä katos.

      • mitä häh täh?

        Kuntoilukatos????


      • määmy
        mitä häh täh? kirjoitti:

        Kuntoilukatos????

        Joo, ei tuu heti hottis olo :D


      • mitä häh täh?
        määmy kirjoitti:

        Joo, ei tuu heti hottis olo :D

        Järkiperustelu.


    • puucee

      Puuceehen pitäis kalusteet uusia, mutta taidot ei riitä.

    • timanttia ei kirj.

      Keittiö pitäis laittaa vaihtoon. Kyllä onnistuisi kun on onnistunut ennenkin. Nyt on eri keittiö ja se kaipais päivityksen kalusteiden osalta.

    • ...talo on uusi, joten remonttia ei tiedossa. Kyllä kyllä, itse tein...

    • raksamies.37

      Lattia uusiksi, seinät uusiksi, vanha tapetti pois ja uutta tilalle, keittiön kaapin ovet uusiksi ja saunan vois kans rempata. Tää on kyl kaupungin vuokra kämppä ja oon pyytänyt kaupunkilta et ne antais uudet tapetit tähän kämppään ja voisin itse rempata, mut ei ne suostunu. Multa onnistuu mikä remppa vaan. Olen tehnyt kaikenlaista remonttia yleensä muille. Kesällä olis yks omakotitalon remppa tiedossa.

    • sisältä en yhtään mitään, makkarin vois vaan sisustaa uusiksi, en oo siihen jaksanu paneutua ku tulee kuitenki valtaosa ajasta oltua tässä olkkarin ja keittiön puolella.. ja sekään ei sinällään remontoimiseen kuulu mutta takapihalle haluaisin pienen pation, tällälailla itse asiaa hipoen kuitenki kokoajan :D ja eei, sitä en osais itse eikä vuokrakämppiin sellaisia ees hyväksytä mutta haaveita on aina hyvä olla, ehkä sitten joskus satavuotiaana jos on löytäny sopivan miekkosen tekemään sen omaan taloon :P

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1258
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      924
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      94
      904
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      23
      847
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      286
      746
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      727
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      638
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      50
      571
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      129
      550
    Aihe