seuraavaksi ja millä tavoin? Onnistuisiko sen teko sinulta?
Minkä paikan asunnostasi remontoisit
41
188
Vastaukset
Rouva Ratikka haluaisi vaihtaa keittiön kaapin ovet, mutta minusta täällä ei ole mitään remontoitavaa. Olen liian kriittinen oman työni jälkeen, että olen remontoinut vain muiden nurkkia ja jättänyt omani ammattimiesten huoleksi.
Voisin kesemmällä ainakin kunnostaa ja maalata maakellarin oven. Lisäksi leikkimökin kalusteita ja sisustusta vois fiksailla lasten kanssa yhdessä. Ehkä mökillä vois löytyä myös projektia. Viime kesänä sisustin ja maalasin huussin.
Niinjuu ja yläkerran muutaman huonekalun voisin maalata ja "vanhentaa"..
Uimaan! Tsau.
- S Etämies
Thaikkulassa voi rakennuttaa uuden talon kymppitonnilla
Pulmana vain, ettei ulkomaalainen saa omistaa taloa siellä
mutta voi ottaa Thaikkuäämän bulvaaniomistajaksi ja usein käykin niin
että morsio tekeekin bänät ja talo jää sille:( Tämän hetkisestä asunnosta keittiön kaapistot voisin laittaa vaihtoon. Luulen kykeneväni ainakin ovet vaihtamaan, voi olla ettei painavia kaappeja jaksaisi kyllä seinälle nostaa ja kiinnittää yksinään. Siis vaikka sellaisen helposti kasaan saisi ihan lattia-/pöytäpinnalla, paikalleen saaminen seinälle oliskin sitten turhan voimaa vaativaa.
Tulevasta kodista taas kodinhoitohuoneen kaakelit voisin vaihtaa. Sitä olen tehnytkin ja tiedän osaavani ja onnistuvani siinä hommassa. Sitten maalailla puupintoja (talon pintoja) pihan puolelta. Sekin onnistuu.
- S Etämies
himatuikku kirjoitti:
Tulevasta kodista taas kodinhoitohuoneen kaakelit voisin vaihtaa. Sitä olen tehnytkin ja tiedän osaavani ja onnistuvani siinä hommassa. Sitten maalailla puupintoja (talon pintoja) pihan puolelta. Sekin onnistuu.
Ihmettelen keittiökaapin ovien vaihtoa........
Minä otan ovet kokonaan pois----ammattikeittiöissäkin käytetään avohyllyjä
ettei tarvitse tuhlata aikaa oien paiskimisessa silloin, ku etsii jotain
Maalaiskaverini oli kylässä ja meinasi mennä keittiöön tupakille!!!111!!!fyifan
No onhan sillä kainuulaisparikunnalla molemmilla oma pissapottakin sängyn alla
kerrostalossa............ne junantuomat:D))) - Taasnaita
Ruuvaa ensin lauta vaateriin seinaan kiinni niin, etta kaapit seisovat sen varassa. Sen jalkeen kun olet saanut yhden kaapin kiinni, kiinnitatt seuraavan vinkalla edelliseen. Helppoa kuin heinanteko.
Taasnaita kirjoitti:
Ruuvaa ensin lauta vaateriin seinaan kiinni niin, etta kaapit seisovat sen varassa. Sen jalkeen kun olet saanut yhden kaapin kiinni, kiinnitatt seuraavan vinkalla edelliseen. Helppoa kuin heinanteko.
Kiitosta vinkistä, luulenpa etten silti pääse toteuttamaan. :)
- Nasdaq
Pikkuvessan. Se on vielä virolaisten jäljiltä ja aivan perseestä. Sen jälkeen myyn koko roskan. Materiaan kiintymine osoittaa jotain ihmissydämessä.
(kardiologista naurua)- Nasdaq
Ai niin, ja lattia. Olen ajatellut saarnia. Saarni on puhtaan ja tilavan oloinen, toisin kuin tämä merbau.
(jalopuista naurua) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Ai niin, ja lattia. Olen ajatellut saarnia. Saarni on puhtaan ja tilavan oloinen, toisin kuin tämä merbau.
(jalopuista naurua)Koivu ei käy. Koivua pidetään saksassa roskapuuna. Mikä taas on aivan käsittämätön ajatuskyhäelmä. Koivun lämpöarvo on kova ja kestävyys siten lähes tuontipuun tasoa.
Siltikään koivu ei käy. Se on kuin kävelisi naisen päällä.
(naurua)
Lattiat, onnistuisi. Koska vuokrakämppä, en tee ellen voita lotossa 100 000 euroa.
500 000 euron kohdalla jo muuttaisin toisaalle.
Laittaisin näiden muovimattojen tilalle lankut, mitä alunperin olleet ja lakkaisin. Samalla eristysten vaihto, sillä lattian ja eristeen väliin tullut ilmaa, kun alkuperäinen eriste, joko sahanpuru tai kutterilastu laskeutunut.- Nasdaq
En tee ellen.
Hienosti heitetty.
Siis onko sulla muovimatto vasojen päällä, vai miten? Sulla on luultavasti muovimaton alla levy, joka on ponttilattian päällä. Eli siis purat ylimääräiset pois ja hiotutat lattian ja lakkautat ammattilaisella.
Lattian ja eristeen välissä pitääkin olla ilmaa. Sitä kutsutaan vapaaksi hengittämiseksi. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
En tee ellen.
Hienosti heitetty.
Siis onko sulla muovimatto vasojen päällä, vai miten? Sulla on luultavasti muovimaton alla levy, joka on ponttilattian päällä. Eli siis purat ylimääräiset pois ja hiotutat lattian ja lakkautat ammattilaisella.
Lattian ja eristeen välissä pitääkin olla ilmaa. Sitä kutsutaan vapaaksi hengittämiseksi.Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).
Eli kylmät jalat ja ylikuuma pää.
(natisevaa naurua) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).
(natisevaa naurua)Mä tein Riksuun yhdelle mummelille itsekantavan parketin, joka naulattiin käsin kiinni. Siis aivan sairaan siisti. Tämä edellytii tietenkin sitä, että koko pohja pistettiin uuteen uskoon.
Aika järeetä kamaa. - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Mä tein Riksuun yhdelle mummelille itsekantavan parketin, joka naulattiin käsin kiinni. Siis aivan sairaan siisti. Tämä edellytii tietenkin sitä, että koko pohja pistettiin uuteen uskoon.
Aika järeetä kamaa.Siis ei mitään klikkiä vaan liima ja biitti. Ehkä työläin lattia ever. Neliöhinta taisi olla jotain 50- 60 ögön luokkaa. Ja niitä neliöitä oli rintamamiestalon verran.
- Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Siis ei mitään klikkiä vaan liima ja biitti. Ehkä työläin lattia ever. Neliöhinta taisi olla jotain 50- 60 ögön luokkaa. Ja niitä neliöitä oli rintamamiestalon verran.
Ohos!
Unohtu nolla perästä.
(naurua) - Nasdaq
Nasdaq kirjoitti:
Ohos!
Unohtu nolla perästä.
(naurua)Just nää nollat ja niistä huolehtiminen erottaa yrittäjät osakkeenomistajista. Asiakas on kuningas pankin jälkeen.
(nastaa naurua)
http://www.youtube.com/watch?v=fdxEw8sU1LU Nasdaq kirjoitti:
Siis mä lähden kirkkaasti siitä oletuksesta, että sä huhuilet puutalon alakerrasta rossipohjalla. Rossien pohjalaudoitus on yleensä vahoissa taloissa huonossa kondiksessa, jos siinä joku idiootti on keksinyt tukkia tuuletuksen (tavalla tai toisella).
(natisevaa naurua)Ei rossipohja, ensimmäisen ja toisen kerroksen välinen lattia. Se talo Hämeenkoskella omasi lastueristyksen ja oli lattiaan asti.
Noin 10 cm ilmakerros ei kuulu välilattiaan
- Oasis
Ei ole remontoitavaa, seuraavasta asunnosta en tiedä. Jotain pienremppaa osaisi itsekin, tapetointi yms mutta esim keittiörempat jättäisin ammattilaisille.
On vain vielä suht huonot työkalut käytössä remppoja varten, pitäisi varmaan akkuporakone ja jotain muuta yleisvempainta hankkia. Ehkä sitten joskus kun tulee aidosti tarvetta.- S Etämies
Minulla on vankkaa kokemusta tapetoinnista kun tartset
Palkan voit maksaa mieluummin valota päällä, kuin pmeässä peiton alla=O) - Oasis
S Etämies kirjoitti:
Minulla on vankkaa kokemusta tapetoinnista kun tartset
Palkan voit maksaa mieluummin valota päällä, kuin pmeässä peiton alla=O)Kiitos, mutta tapetoin seinät mieluummin neonkeltaisilla post it-lapuilla, kuin turvautuisin hämäräperäisten tumpeloiden apuun.
- S Etämies
Oasis kirjoitti:
Kiitos, mutta tapetoin seinät mieluummin neonkeltaisilla post it-lapuilla, kuin turvautuisin hämäräperäisten tumpeloiden apuun.
Tumpeloko??
Olen työksenikin tapetoinut jopa vanhoja kipsikuviotapetteja, joissa pitää reunakin
saksilla leikata limisaumaan--niissä ei sa tippaakaan listeriä mennä pinnalle
tai vuota on pilalla
Maalarimestariyhditysen lehti Väri ja Pinta tulee ilmasexy
kova poik mää olen
Keittiöön täysremontti, sis. kaapistot,seinät, lattia, katto, kodinkoneet. Onnistuu itseltä. Se ens talvena ja sauna ja kylppäri joko siihen perään tai sitten seuraavana talvena.
- Muuten kiva
Vaatekaapit ja muut säilytystilat uusiksi. Eli myös keittiö.
Lattialle tahtoisin puupintaa.
Naapurin ja meidän väliin seinälle äänieristelevyä tms.- Muuten kiva
Ei tuo minulta onnistu, tai jos niin en nyt jaksa ruveta.
Ei ole kyllä rahaakaan. Jos voittaisin rempparahat, niin teettäisin sen työn.
- tavis mies.
Vaihtaisin lattian kuluneen muovimaton uusiksi. Laittaisin parkettia ja kyllä se multa onnistuis koska olen raksahommia tehnyt koko ikäni.
kaikki pinnat ja kylppärin sekä keittiön kokonaan uusiksi
eikä onnistuis minulta yksin, mut onneks tuo isäntä osaa jonku verran ja lisäksi tuntee tyyppejä jotka myös osaa jonkun verran..
mur- paikat kuntoon
Muistakaa pyytää kuitti maksusta remonttifirmalta.
Sähkötaulun mittareineen. Laitteiden teko ei kyllä onnistu mutta niiden asentaminen kyllä, johdot vaan sinne reikiin omille paikoilleen ja kiristetään generaattori.
- määmy
Mä en mitään, puoliso haaveilee autotallin rakentamisest, nykyses o kuntoilukamaa. Mulle riittäis pelkkä katos.
- mitä häh täh?
Kuntoilukatos????
- määmy
mitä häh täh? kirjoitti:
Kuntoilukatos????
Joo, ei tuu heti hottis olo :D
- mitä häh täh?
määmy kirjoitti:
Joo, ei tuu heti hottis olo :D
Järkiperustelu.
- puucee
Puuceehen pitäis kalusteet uusia, mutta taidot ei riitä.
- timanttia ei kirj.
Keittiö pitäis laittaa vaihtoon. Kyllä onnistuisi kun on onnistunut ennenkin. Nyt on eri keittiö ja se kaipais päivityksen kalusteiden osalta.
...talo on uusi, joten remonttia ei tiedossa. Kyllä kyllä, itse tein...
- raksamies.37
Lattia uusiksi, seinät uusiksi, vanha tapetti pois ja uutta tilalle, keittiön kaapin ovet uusiksi ja saunan vois kans rempata. Tää on kyl kaupungin vuokra kämppä ja oon pyytänyt kaupunkilta et ne antais uudet tapetit tähän kämppään ja voisin itse rempata, mut ei ne suostunu. Multa onnistuu mikä remppa vaan. Olen tehnyt kaikenlaista remonttia yleensä muille. Kesällä olis yks omakotitalon remppa tiedossa.
sisältä en yhtään mitään, makkarin vois vaan sisustaa uusiksi, en oo siihen jaksanu paneutua ku tulee kuitenki valtaosa ajasta oltua tässä olkkarin ja keittiön puolella.. ja sekään ei sinällään remontoimiseen kuulu mutta takapihalle haluaisin pienen pation, tällälailla itse asiaa hipoen kuitenki kokoajan :D ja eei, sitä en osais itse eikä vuokrakämppiin sellaisia ees hyväksytä mutta haaveita on aina hyvä olla, ehkä sitten joskus satavuotiaana jos on löytäny sopivan miekkosen tekemään sen omaan taloon :P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83383354Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2092943Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1771520Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har181339Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään561324Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14945- 60943
- 89895
- 20834