Celectus, kokemuksia?

varuillaan puljusta

Löysin monster.fitä selaillessani tämän Celectuksen ilmoituksen: http://nayta.monster.fi/GetJob.aspx?JobID=120550392
Löysin täältä suomi24:sta jo pari ketjua kyseiseen firmaan liittyen, mutta kummatkin olivat vähintään 5 vuotta vanhoja, ja hieman tuoreempi info olisi tervetullutta.

Onko kellään tietoa, mitä tuo kesämyyjän työ tarkkaan ottaen pitää sisällään? Onko kyseessä puhelinmyyntiä? Olen epäluuloinen tuon firman suhteen ja puhelinmyynti on ainoa työ, jota en suostuisi mistään hinnasta tekemään. Aika paljon haukkuja ainakin oli tullut noissa aiemmissa keskusteluissa.

8

1256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Celectuksella ollut

      En tuosta paikasta valitettavasti osaa mitään sanoa, mutta Celectuksesta voin jotain heittää kun lähes vuoden verran olen siellä työskennellyt.

      Firma antaa hyvän myyntikoulutuksen tehtävään. Tähän toki vaikuttaa paikalla oleva esimies, mutta ainakin itselläni oli erittäin asiallinen ja kannustava kaveri tukemassa työtä. Ilman häntä olisin varmaan lopettanut työt muutaman viikon sisään.

      Meillä oli myös erittäin hyvä porukka aina töissä ja tämän takia työtä jaksoikin tehdä duunia aina hymy huulilla. Työkaverit olivat niin mukavia että meistä tuli hyviä kaveruksia myös vapaa-ajalla. Töihin oli aina mukava mennä kun esimieskään ei niin ankara ollut. Vaati toki kovia tuloksia, mutta osasi avustaa oikealla tavalla.

      Sitten vähän niistä huonosta puolista. Tässä firmassa et pääse millekkään koville ansioille. Kuukausitulot vaihtelevat perusduunarilla siinä 800 - 1800 euron tietämillä, riippuen siitä kuinka hyvin saat kauppaa tehtyä ja kuinka paljon työskentelet kuukaudessa.

      Palkkakuiteissa oli omalla kohdallani myös ainakin jotain mätää (ja niin on ollut muillakin työntekijöillä). Kannattaa siis aina tarkistaa että olet saanut oikean palkkasumman työstäsi! Itse pidin aina kirjaa paljonko tein kauppoja päivän aikana, eivätpähän sitten päässeet huijaamaan.

      Kaiken kaikkiaan firmasta jäi melko neutraali näkökulma. Työilmapiiri, työn tekeminen ja esimiehen tuki olivat positiivisia ansioita. Palkkamalli, ja muutamat muut käytännön asiat Celectuksen puolelta sen sijaan koin negatiivisena (esim. sopimusmuutokset). Kannattaa toki lähteä kokeilemaan tuota työtä, sittenpähän näet pidätkö siitä vai et.

    • 23rw

      Mielestäni, kun kyse on tuntipalkasta, voi kokeilla riskittä pärjääkö vai ei. Pelkkään porvikkahommaan ei kannata lähteä.

      • Työtön työnhakija

        Mutta täytyy muistaa, että karenssi (3 kk) tulee aina, jos irtisanoudut itse (ellei ole lääkärintodistusta terveydellisestä syystä tai, ellei palkka jää alle sen, mitä saisit työttömänä työttömyystukena). Täytyy siis olla töissä sen aikaa, että ehtii säästää 3 kk:n tuetonta jaksoa varten. (Yleistä asumistukea saa kai karenssista huolimatta.)


    • puhelinmyyntihuijaus

      Itse tänään irtisanouduin aamulla, ja vaikeaa tuntuu olevan homman käsittely (työni oli siis puhelinmyyntiä, tosin erilaista kuin työkuvauksessa annettiin ilmi, myös palkan provisio oli luvattua huonompi). Aamukahdeksalta soitin ekan kerran, ei vastattu ja laitoin sähköpostia. Sen jälkeen olen kolme kertaa koittanut saada kiinni heidän rekrynumerostaan mutta kukaan ei vastaa. Koska olen koeajalla ja olen laittanut tänään irtisanomisilmoituksen ei minun kyllä tarvitse ainakaan töihin enää mennä sinne paskalafkaan vaikka mitä sanoisivat.

    • Kunnonvitutus

      Moikka!
      Haluaisin kuulla onko ihmisä jotka ovat työskennelleet celectuksella ja irtisanoutuneet itse vaikkapa siitä syystä että on saanut paikan kilpailijalta?
      Eli jos on ollut shop-in-shopissa ja mennyt dna-kauppaan töihin niin mitä siitä on teille seurannut rahallisesti? Itselle jäi paska maku suuhun että eipä tullut rahoja firmasta ollenkaan mitä oli itse tehnyt....

      • shop in shop

        Työskennellyt kohta noin 4kk shop in shop konseptissa mitä voin sanoa yrityksestä niin palkanmaksu toimii aina ajallaan ja kaikki mitä on maksettavaa maksetaan. Myyntiin koulutetaan hyvin niin tuote ja itse myymis tasollakin. Esimiehet mukavaa porukkaa osaavat motivoida hyvin ja antaa palautetta omasta myynnistä.


    • Tyytymätön

      Kannattaa huomioida että siellä kierretään työsuojelulakeja. Esim. työnantajalle kuuluvaa työterveyspalvelua siellä ei ole tai siitä ei ainakaan kerrota työntekijöille. Palkat eivät pidä paikkansa tai niitä liioitellaan pahasti. Työolosuhteet eivät aina ole kohdallaan. En voi suositella muille.

    • tytteli8

      NOLLATUNTISOPIMUKSIA TIEDOSSA JA HUONOA PALKKAA.

      En voisi suositella Celectusta kenellekkään. Todella painostavaa ja rasittavaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe