Onko onnellisuus valinta?

JahtaaOnnea

Olen itse vielä elämäni alkuvaiheissa, sellaisessa pisteessä että haaveet on vielä suuremmat kuin muistot.
Kun mietin millaisen tulevaisuuden haluan, on mietittävä varsinkin ammattia. Haluan vain olla onnellinen, en tiedä mitä työtä haluan tehdä!
Minulla on kuitenkin sekä rikkaita että köyhiä tuttavia, ja siitä voi hyvinkin todistaa ettei raha tuo onnea. Joskus kyllä, mutta taattua se ei ole. Sen sijaan että pistäisi niin paljon vaivaa luoda hyvä ura ja pyrkiä paremmaksi muissa elämän osa-alueissa, niin hankkisikin jonkun vaatimattoman työn ja eläisi vaatimattomammin.

"Hän joka ei mitään halua, hänellä on kaikki."

Mitä mieltä olette? Kuinka tärkeää kunnianhimo ja motivaatio on?

Vaikeaa kirjoittaa alas ajatukseni yhtenä tekstinä, anteeksi siitä :)

36

904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oikea vastaus

Tuo on hieno (ja aivan tosi) toteamus. Mutta...

Sanoit olevasi vielä nuori ja elämäsi alkuvaiheessa, joten unohda tuollaiset viisaudet muutamaksi vuodeksi ja ryhdy HALUAMAAN.

Halua niitä asioita ja sellaista ammatillista elämänuraa, jotka parhaiten vastaavat sinun luontaisia taipumuksiasi. Tutki mieltymyksiäsi ja kiinnostuksesi kohteita. Jos(ja kun) tunnet johonkin asiaan suurta intohimoa tai peräti kutsumusta, tee siitä ammattisi tai ainakin syvä harrastuksesi.

Halu on energiaa. Ja ilman energiaa olet vain tyhjä kuori, useimmiten vieläpä _masentunut_ tyhjä kuori.
      Ohjaile siis halun suuntaa haaveilemalla ja uneksimalla, koska osaat haaveilla vain asioista, joita jollakin tasolla haluat. Halusta syntyy motivaatio pyrkiä sinulle tärkeään tavoitteseeen ja ilman motivaatiota jäät aina puolitiehen. Maailma on täynnä motivoitumattomia, onnettomia, ihmisiä.

Pidä aina jonkinasteinen innostuksen kipinä hehkumassa mielessäsi. AINA. Ilman innostusta ja siitä pulppuavaa energiaa elämä ei maistu riittävän hyvälle. Kokeile elämää, testaa sitä. Älä väheksy hedonistisia nautintoja tai rahaa, niitäkin kuuluu kokea. Nautinnot ovat kosmoksen lahja ihmiselle.

On hyvä, että jo nuorena pohdit elämän luonnetta, sen mahdollista turhuuttakin ja omaa paikkaasi olevaisuudessa, mutta muista:
      Vasta keski-iässä, kun elämää on tarpeeksi koettu, alkaa varsinainen "syvemmän" onnen etsiminen. Siis TULOKSEKAS etsiminen. Nuorella sellainen on poikkeuksetta vain ideologista haahuilua, joka saa aikaan vain sen, että: ELÄMÄ JÄÄ ELÄMÄTTÄ JA KOKEMATTA.

Hyvää matkaa sinulle!

• rgtegtrgrtgh

Mitä tarkalleen ottaen tarkoitat "elämällä joka jää elämättä ja kokematta"? Voihan ideologinen pohdiskelukin olla elämää.

• ....................

Edellä kaksi hienoa viestiä liittyen tähän lausahdukseen. Laitan oman viestini kolmanneksi, joka toiminee sidosviestinä.

Toimin nuorena todella intohimoisesti. Toisin sanoen kaikki, mitä ryhdyin tekemään, tein täysillä itseäni säästelemättä. En oikeasti pohtinut tarkemmin, että mitä tästä seuraa, vaan tärkeintä oli itsensä kehittäminen ja jonkin tason sellainen järjellinen toiminta, josta tuli hyvä olo.

Nyt vajaa kolmikymppisenä minusta tuntuu, että olen saavuttanut tuon lausahduksen. En oikeasti halua enää mitään, koska elämä on antanut minulle yhtä paljon kuin olen antanut elämälle. Olen kokenut elämässä niin paljon erilaisia asioita, että keskityn vain olemiseen. Toki joskus on hauska vaihteeksi kiirehtiä ja tehdä intohimoisesti jotakin, mutta toisin kuin nuoremapana, teen asioita vain niiden itsensä takia. Nuorempana sitä halusi tavoitella kaikkea: rahaa, valtaa jne. Sitten jossain vaiheessa tajusin, kuin turhaa sellainen on ja kaikkein tärkeintä on olla sujut itsensä ja ympäristön kanssa.

Luulen tällaisen tilan olevan jotain, jota kutsutaan onnellisuudeksi. Olen se nainen, joka on suurimman osan ajasta hyvällä tuulella.

• abb3

Viisaita sanoja.

• ffdfdsfds

Elämässä ei voi tehdä minkäänlaisia valintoja, koska aivojen sähkökemia tekee kaikki päätökset.

• 938493287

"Onnellisuus on oma valinta" tai "onnellisuus on asenne" on etuoikeutetun eliitin viljelemä aivopesulause vailla todellisuuspohjaa. Vähän niin kuin keskitysleirin vartija toteaisi "teemme teille vain palveluksen".

• ...

Lyhyt vastaus: ei ole. Se on rikkaiden ja muuten etuoikeutettujen tila.

• Haaveet totta

Tämä on hieno ketju!

Valinnat voivat alkaa jo kovin nuorella iällä, jos ihmisellä on intohimoa. Aina ei tee viisainta valintaa, mutta jos on tunteikas ihminen, saa senhetkisestä valinnastaan kuitenkin tyydytyksen.
      Kun mietin omaa elämääni, mikä on ollut kirjavaa ja olen elänyt "vahvasti", olen sitä mieltä, että kaikista valinnoista täytyy myös maksaa oppirahat, eli siinä tulee mukana myös niitä asioita, mitä ei itselleen toivoisi.

Valinnathan tehdään aina sillä hetkellä, siinä ja siinä iässä, mikä silloin tuntuu parhaalta. Siksi ei kannata katsoa liikoja taaksepäin, vaan eteenpäin. Voisin hypätä järveen monien vikavalintojeni puolesta, jos niitä nyt miettisin (kyllä niitä yön hiljaisina hetkinä kuitenkin välillä muistelee).
      Mutta tulos on se, että en olisi saavuttanut sitä ja tätä, jos en olisi SILLOIN tehnyt juuri sitä valintaa.

Onnellinen on se ihminen, joka uskaltaa tehdä valintoja ja lähteä onnensa perään juoksemaan. Minä aion vanhana istua keinutuolissa ja muistella niitä asioita, sellaisia mitkä ovat äärettömän rohkeita ja hauskoja, ONNEKSI SAIN KOKEA NE!

Olen tehnyt kovasti töitä, edelleenkin, nyt lähdin vielä työn ohella vanhalla iällä opiskelemaan. Se onni kun jäi muussa kiireessä, sen olen vielä itselleni velkaa.
      Sen jälkeen saldoni on täynnä, aika ottaa rennommin ja sanoa: että elämälläni oli tosiaankin tarkoitus. Siitä olen kiitollinen.

Annan sinulle aloittaja elämänohjeeksi sen, että muista aina kuka olet, ole hellä itseäsi kohtaan (ainakin ajoittain!) ja älä tee sitä virhettä, että vertaisit itseäsi armotta muihin ihmisiin. He ovat erilaisia, sinulla on sinun oma onnellinen elämäsi.
      Vielä kerron sen, että unelmoin nuorena mukavasta työstä, perheestä, ja siitä että pääsisin käymään jokaisessa maanosassa. Se kaikki on toteutunut, toki panokseni on välillä ollut tosi raskas - mutta en ole koskaan luovuttanut.
      Haaveista kannattaa tehdä totta pienin askelin, se on resepti onnellisuuteen.

• sinne ja tänne

Se on monesti kuin sattuma, joka kulkee minne tuuli kuljettaa.

• Tuulee pohjoisesta

Juu, jos on itse tuuliviiri. Ei jokainen lähde tullen mukana kulkemaan, varsinkaan jos on omia unelmia.

• Onnellisuus ei ole valinta, se on seuraus, oieanlaatuisesta elämästä, ja silloin onnellisuus on ikuista.

Me voimme kyllä nautinnon kautta etsiä onnellisuutta, mutta, se on vain hetkellistä, ja sitä seuraa masennus

Onnellisuus jolla on syy tai aiheuttaja, on aina hetkellistä,
      mutta onnellisuus jolla ei ole syytä eikä aiheuttajaa on ikuista.
      Joten jos on jotakin niin ei ole mitään, mutta jos ei ole mitään on kaikki

• valintatalossa

"Onnellisuus ei ole valinta, se on seuraus, oieanlaatuisesta elämästä, ja silloin onnellisuus on ikuista."

Hienosti sanottu. Onnellisuutta ei todellakaan voi suoraan itselleen valita, koska se on seurausta hyvästä elämästä.

Mutta eikö valintatilanne silloin tapahdukin oikeanlaatuisen elämän vs huonolaatuisen elämän välillä? Vertailun vuoksi: Jos ajattelee fyysistä kuntoa, niin et voi suoraan valita onko fyysinen kuntosi hyvä, koska se on fyysisesti rasittavan liikunnan seurasta.

Mutta valintatilanne on silti olemassa. Pitää valita hyvä elämä, joka ei suinkaan aina tarkoita helppoa elämää. Sillä aivan kuten fyysinen liikunta on joskus silkkaa kärsimystä, niin on henkisen ja hengellisenkin elämän kohdalla.

• Max Martin

Onnellisuuskin on tieteen tasolla jo 1990-luvulla paikannettu serotoniiniksi, jota saa suklaata syömällä. Onnellisuus ei siis olekaan mikään elämäntaitolaji, vaan aivojen kemiallisten molekyylien aiheuttama tunne tieteen mukaan tänä päivänä.

• valintatalossa

Mutta kun suklaa lihottaa, ja jatkuvasti syötynä estää raudan imeytymistä, niin kohta on onni vaihtunut ylipainoiseen anemiaan -:)

Vakavasti sanottuna ei mikään ulkopuolelta tuotu apu auta kovinkaan pitkään, sillä elimistön ominaisuus on joka tasolla rappeutua, jos ei sitä käytetä. Tämä ominaisuus on universaali, se koskee kaikkea. Niin koneita, kuin eläviä olentoja.
        Kukaan ei ole koskaan keksinyt miten sitä voitaisiin ohittaa tai kiertää.

• Max Martin
        valintatalossa kirjoitti:

Mutta kun suklaa lihottaa, ja jatkuvasti syötynä estää raudan imeytymistä, niin kohta on onni vaihtunut ylipainoiseen anemiaan -:)

Vakavasti sanottuna ei mikään ulkopuolelta tuotu apu auta kovinkaan pitkään, sillä elimistön ominaisuus on joka tasolla rappeutua, jos ei sitä käytetä. Tämä ominaisuus on universaali, se koskee kaikkea. Niin koneita, kuin eläviä olentoja.

Tiedekirjallisuushan niin väittää, että onnellisuuspilleri oli serotoniinin takaisinoton estäjä eli SSRI-lääke ja sitten se onnellisuusmolekyyli on serotoniini. Eikä ruoka milloinkaan ole mikään ulkopuolelta tuotu apukaan, vaan ihan ihmisen niitä perusasioita, että syödään ja sitten monetkin sairaudet ovat puutostauteja vain.

Että sellaista solujen toimintaa, joka toimisi ilman syömistä ei olekaan, vaan sitä kutsutaan patologiseksi ilmiöksi eli patologiseksi maailmankatsomukseksi, jossa elimistö ei sitten kuluttaisi edes energiaa, eikä tarvitsisi edes niitä rakennusaineitaan.

• zserzggf
        valintatalossa kirjoitti:

"
        Vakavasti sanottuna ei mikään ulkopuolelta tuotu apu auta kovinkaan pitkään, sillä elimistön ominaisuus on joka tasolla rappeutua, jos ei sitä käytetä. "

Niinpä, ja silti ihmisiltä vaaditaan, että heidän on yhdessä asiassa lyötävä aivot narikkaan ja tehtävä mitä johtajat sanoo kyseenalaistamatta mutta toisaalta oltava erittäin lahjakkaita suunnittelijoita, koska jos he eivät osaa suunnitella elämäänsä kuin tietokoneohjelmaa tai shakkipeliä niin että kaikki on just eikä melkein oikeassa suhteessa toisiinsa, heitä voidaan surutta siitä syyllistää ja rangaista.

Tästä päädytään siihen että: Onnellinen on se joka hallitsee orwellilaisen kaksoisajattelun. Yleensä siis skitsofreenikko.

• nainen 55v

Ei toisen puolesta voi sanoa kuinka tärkeää kunnianhimo ja motivaatio on.
      Minulle ne ei ole tärkeitä. En ole ollut kunnianhimoinen koskaan. Motivaatiota on tehdä työtä joka elättää. Pienipalkkaista työtä joka riittää normaaliin peruselämään. Siihen ei kuulu monet ulkomaan matkat vuosittain tai vastaavat. Asun vuokralla enkä ole halunnut koskaan ostaa asuntoa vaikka mahdollisuuksia olisi ollut.

ONNELLINEN olen ollut aina. Perusonnellisuus kuuluu varmaan persoonaani enkä ole valinnut sitä millään lailla. Muutenkin tuo onnellisuus on persoonakysymys.
      Jokaisella on vastoinkäymisiä ja murheita elämässä. Ne ei kuitenkaan muuta lopullisesti esim. minun suhtautumista elämään ja siihen kuuluvaan onneen.

• Siksi siis

ON.

• Siksi siis

..se on mielentila.

• minä

Onnellisuus ja rakkaus . Mitä se on ?

• on oltava vertailua

Jos ei tunne ja ole kokenut epäonnea/surua ei mitenkään voi tietää mitä oikea "onni" tai ilo oikein on koska
      ilman vertailukohtaa sellaisen ymmärtäminen on mahdotonta.
      Mitä vaan mikä ei pidä paikkansa voi tietysti väittää vailla kokemusta eli jopa olevansa onnellinen olematta (joskus) onneton.
      Se on varma ettei pelkkä raha tuo onnea kun ei mikään muukaan takaa sitä.
      paitsi ehkä se että, iloitsee vähästä enempi kun paljosta turhaan

• onni harvoilla

Onni yksillä kesä kaikilla

• onneaeioleolemas

Ei onnea löydy täältä sairaasta maailmasta. Niin julma maailma tämä oikeasti on. Mitää onnea ei ole olemassa, joten lopeta se onnesta puhuminen. Ihan täyttä paskaa on elämä.

• vähänVaikeaaNyt

Kulta, sinä tiedät on. Onni. Valitse elämä.

Me rakkaaat kannetaan.

" Kel onni on, se onnen kätkeköön,
        kel aarre on, se aarteen peittäköön.
        Ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit ihmisten
        kel onni on, se käyköön korpehen.
        Ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan."

Eino Leino sen sanoi. Viisas mies. Kannattaa aina muistaa, että kateus vie kalatkin vedestä. Siksipä kannattaa pitää matalaa profiilia.

• suurellaSydämellä
        vähänVaikeaaNyt kirjoitti:

Kulta, sinä tiedät on. Onni. Valitse elämä.

Me rakkaaat kannetaan.

" Kel onni on, se onnen kätkeköön,
        kel aarre on, se aarteen peittäköön.
        Ja olkoon onnellinen onnestaan
        ja rikas riemustansa yksin vaan.

Ei onni kärsi katseit ihmisten
        kel onni on, se käyköön korpehen.
        Ja eläköhön hiljaa, hiljaa vaan
        ja hiljaa iloitkohon onnestaan."

Eino Leino sen sanoi. Viisas mies. Kannattaa aina muistaa, että kateus vie kalatkin vedestä. Siksipä kannattaa pitää matalaa profiilia.

Olikohan ikävästi sanottu (tuo viimeinen)? No, sanottu mikä sanottu.

Itse ajattelen niin, että jos haluaa onnekseen tavoitella jotain yleisesti hyväksyttävää ja arvostettavaa kuten materiaa, statusta - sekö esim. tekee ihmisen sosiaalisesti "vetävämmäks"? Rohkenen epäillä. Toki on hyvä, että esim. työ motivoi ja palkitsee itseään esim. älyllisesti. Joskin itselleni on tärkeämpää, että palkitsee henkisesti. Jos / kun tietää tekevänsä (tulevansa tekemään) jotain tärkeää. Sitä, mitä itse arvostaa.

Arvovalintojahan elämä pitkälti on. Oravanpyörään en itse ainakaan enää halua, kun olen siitä suurella työllä ja vaivalla oppinut pois.

Hyvät puolet: en usko enää saavani koskaan burn outia. Osaan nauttia pienistä arkisista hetkistä. Arkeahan elämä suurimmilta osin on. "Vähemmän on enemmän" - voin allekirjoittaa tuon Nyt, 10 vuotta sitten olisin ollut toista mieltä.

Ja loppujen lopuksi, onko sillä niin suurta merkitystä, millaiset on elämän puitteet, jos on hyvät ihmissuhteet? Loppuviimein varmaan melkein jokainen voinee allekirjoittaa kanssani viimeisen seikan luovuttamattomuuden -

• onneaeioleolemas

Ei onnea löydy täältä sairaasta maailmasta. Niin julma maailma tämä oikeasti on. Mitää onnea ei ole olemassa, joten lopeta se onnesta puhuminen. Ihan täyttä paskaa on elämä.

• happy one

Happiness is not a destination, it`s a way of life.

• happyhappyjoyjoy

Ihan sama kenen keksimä termi onnellisuus on. Minulla oli äärimmäisen vaikea viimevuosi ja tämän (ja tulevienkin) vuoden teemaksi nostin itselleni onnelisuuden - lopetan yksinkertaisesti olemasta onneton. En odota, että olisin jotenkin yhtäkkiä kuin taikaiskusta onnellinen huomenna, viiden viikon päästä tai puolenkaan vuoden tai kahden vuoden päästä, mutta pyrin tähän päämäärään vääjäämättä. Joskus sen vielä saavutan!

Pyrin tähän onnellisuuteen niin, että teen itselleni mieluisia asioita joista nautin ja saan iloa elämääni. Uskon niiden pitkällä tähtäimellä tekevän minut onnelliseksi. Tietenkin elämään kuuluu ei niin kivoja- juttujakin, mutta niiden kohdalla aion ottaa erilaisen asenteen kuin aikaisemmin enkä anna niiden kääntyä elämääni haittaaviksi negatiivisiksi ajatuksiksi.

Itse olen sitä mieltä, että onnellisuus on asenne - ja tämän teorian aion siis testata. Jonkun mielestä ihan varmaan täyttä huuhaata, mutta mun valinta. Jatkakaa te negatiivisuuden kierteessänne.

• Kaikkea hyvää!

Onnellisuus on tunne. Minulla on onnellinen tai ehkäpä paremmin sanottuna tyytyväinen tunne, kun olen nukkunut riittävästi ja syönyt niin, että veren sokeritasapaino on hyvä. Myös joku superkiinnostava asia kuuluu tämän tunteen saamiseksi.

Minulla on myös vahva usko Jumalaan ja tiedän hänen hyväksyvän minut puutteineni. Minusta on superihanaa, että Raamatun kehoitus on, että ihmisen tulee olla rohkea ja pelkäämätön. Kehoitetaan myös katsomaan kohden Jumalan kirkkautta epämiellyttävinä hetkinä. Ja myös, että kaikki taakkani saan viedä Jeesuksen jalkojen juureen ja saan pyytää Häntä auttamaan.

Jotenkin minulle jäi Aloittajan kirjoituksesta käsitys, että hän vähäksyisi arkista hyvää. Älä hyvä ihminen vähäksy, sillä esim. oman älykkyystason mukainen ammatti on hyvin tärkeä, jotta et sitten turhaudu työhösi. Tosi tärkeää on, että vaikka vuoden tutustut aiheeseen ja sitten teet päätöksen. Sinun omat lahjasi kertovat mikä ammatti sinulle käy.

"Hän, joka ei mitään halua, hänellä on kaikki." Järkyttävä ilmaus. Voisin vaikka epäillä, että on joku itämaisen uskonnon mietelmä. Tervettä on haluta ja elää. Toivon sinulle superhyvää elämää ja terveellä arvopohjalla TÄYSILLÄ itseäsi kunnioittain!

• ei hätää

Minulla on vahva usko Mustanaamioon ja tiedän hänen hyväksyvän minut puutteineni. Kaikki taakkani saan viedä Mustiksen jalkojen juureen ja saan pyytää Häntä auttamaan.

• no voi marveli

Ei Mustanaamiota enää ole, eikä tule, ei enää vuosikausiin. Joten siinä mielessä odotat turhaan. Etkö seuraa aikaasi?

• namusetä
        no voi marveli kirjoitti:

Ei Mustanaamiota enää ole, eikä tule, ei enää vuosikausiin. Joten siinä mielessä odotat turhaan. Etkö seuraa aikaasi?

Kyllä R-kioskilla näin paksun Mustiksen: lehden ja kirjan välimaastossa.

• Uuno-Einari

Voit valita onnellisuuden asteen mm. säätelemällä serotoniinin määrää.

• gmaioaisdoohgp

Elämme skitsofreenisessä maailmassa, jossa ihmisiä samaan aikaan vaaditaan olemaan sekä apaattisia robotteja jotka eivät halua mitään että itsenäisiä, aktiivisia ja energisiä toimijoita. Näistä pitää sitten osata valita oikein, että kumpaa olla missäkin tilanteessa. Missään ei ole ohjeita siihen, mitä sinulta missäkin asiassa edellytetään. Se pitää vain arvata. Ja jos arvaat väärin, sinua voidaan syyllistää "itse asioidesi huonosti hoitaimsesta" ja rangaista kaikenlaisin tavoin. Samoin voidaan syyllistää siitä, jos et vain kertakaikkiaan kykene olemaan molempia samaan aikaan: jos vapaus elää itsesi näköistä elämää omilla ehdoillasi sekä oikeus tulla rakastetuksi ja kunnioitetuksi ovat sinulle ehdottomia ennakkoehtoja, ennen kuin voit tulla ihmiseksi joka on motivoitunut paljon mihinkään muuhun kuin syömiseen ja nukkumiseen.

Onnellinen voi olla vain jos hallitsee orwellilaisen kaksoisajattelun jossa ristiriitainen asennoituminen kaikkiin asioihin ei haittaa omaa toimintaa mitenkään - itse olen asperger enkä osaa - SEKÄ tuurilla saa valittua aina oikein (koska päättelemällä sitä ei voi saada oikein, kuten todettua).

• höhh

Onhan se valinta, että tyytyykö siihen mitä on? Vaikkei ole maailman kauneimmat kasvot tai vartalo, voi silti olla tyytyväinen itseensä koska se on valinta. Elät vain omaa elämääsi ja jokainen on ainutlaatuinen yksilö.
      On valinta, että tyytyykö siihen materiaan mitä on. Ihmiset jotka jatkuvasti remppaa tai kalustaa omaa kämppää, ovat levottomia ja rasittavia. Luulen että materian mainostaminen tekee ihmisistä onnettomia.

• Asennettomuus

On ja ei ole. Olosuhteet tietenkin vaikuttavat siihen, mutta oman asenteen voi valita. Tuskin kukaan olisi onnellinen jos joutuisi kymmeneksi vuodeksi terroristien kiduttamaksi leirille, vaikka miten meditoisi ja yrittäisi viljellä positiivisia ajatuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      278
      6205
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      64
      3248
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      200
      2981
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2407
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      73
      1827
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1582
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      196
      1539
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1491
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      112
      1428
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      88
      1343
    Aihe