Talvi tulee kohta

sivakka

Miten te selviätte talvella sauvojen kanssa, jos on tosi liukasta? Onko teillä talvilenkkarit vai jonkinlaiset liukuesteet kengissä?
Meinaan vaan, kun vauhti saattaa olla ihan kohtalainen, niin ettei nyt pyrstölleen lentäsis joka askeleella!

Olen aloittanut sauvomisen tänä kesänä ja koukkuun jäin kertaheitolla. Siksi tässä jo talvivarustuksesta kyselen. Ekat liukkaat yllättää aina.

8

3797

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirva

Itsekin olen aivan koukussa sauvomiseen! Minkä merkkiset sauvat sulla on? Mulla on Exelit ja oikein hyvät sauvat ovat! Talvisin otan sauvoista "pehmustetassut" teristä pois ja kävelen terät esillä. Siis sauvojen terät/piikit ovat paljaina. Kengiksi sopivat hyvät talvilenkkarit, piikkipohjia en kenkiini tarvitse, vaan sauvojen terät riittävät.

• sivakka

Musta tuntuu, että olen niin kankea tyyppi, etten uskalla pelkästään sauvoihin tuolla iljanteisilla talvikeleillä luottaa! Lennän vielä pystölleni ja luut murtuu. Varsinkin, kun sivakoin reippaasti ja työntelen itseäni etiäpäin niillä sauvoilla, niin tuntuu ettei niistä ole tukipilareiksi. No, senhän näkee sitten kun talvi tulee!

Exelit mullakin on, ihan jees sauvat. Muista ei ole kokemuksia.

• Mirva
        sivakka kirjoitti:

Musta tuntuu, että olen niin kankea tyyppi, etten uskalla pelkästään sauvoihin tuolla iljanteisilla talvikeleillä luottaa! Lennän vielä pystölleni ja luut murtuu. Varsinkin, kun sivakoin reippaasti ja työntelen itseäni etiäpäin niillä sauvoilla, niin tuntuu ettei niistä ole tukipilareiksi. No, senhän näkee sitten kun talvi tulee!

Exelit mullakin on, ihan jees sauvat. Muista ei ole kokemuksia.

Voithan kiinnittää talvilenkkariesi pohjiin sellaiset liukastumisen estäjät (?). Sellaiset kumiset läpyskät, joissa on piikit. Niitä käyttävät mm. vanhukset.

• JeP
        Mirva kirjoitti:

Voithan kiinnittää talvilenkkariesi pohjiin sellaiset liukastumisen estäjät (?). Sellaiset kumiset läpyskät, joissa on piikit. Niitä käyttävät mm. vanhukset.

Marssi suutarille, han laittaa nastat kenkiesi pohjiin.

• kondis

talveen kannattaakin varautua ettei se taas "yllätä".itse liukastelleena opin kantapään kautta asian eli hankin suutarilta(saa niitä muualtakin)semmoset kumiset,kengän alle venytettävät liukuesteet.toimii kuin nousuvesi.sisällä niitä ei voi pitää,nastat rikkoo lattian.vaikka terve ihminen kyllä asentaa/poistaa kumit käden käänteessä.reippaita talvilenkkejä.
      siis kaikille tämän lukijoille:hankkikaa liukuesteet talveksi ja jo ennen liukkaita,luunmurtumia niillä estetään.

• mssa

Itse olen käyttänyt noita kumihärveleitä jossa nastoja alla. Ne kyllä toimivat jonkin verran (jään kovuudesta riippuen).
        Nyt tilasin netistä liukuestekalossit. hinta oli 35 / 39 e.
        Kalossien liukueste ominaisuuksista ei itselleni ole ehtinyt tulla kokemusta. PS. en ole kauppamies vaan tarvitsen todella hyvät liukuesteet kenkiin kahden ison koiran omistajana ja sauvakävelijänä.
        Voitte käydä tustustumassa www.bonuskalossit.com

• mummo63v

on tarpeen pitää liukuesteet kengän pohjissa, minä ostin sellaiset tosi hyvät, mutta kehittely tämän laitteen kohdalla on ihan kesken, muuten helpot laittaa ja pitävät.

• Nimetön

Tilasin minäkin nääs ihan Tampereelta..www.bonuskalossit.com

Ja nämä jopa maailmansensatiot..hintakin kohtuullinen jos vertaa muihin vastaaviin . Muut hankalat kiinnittää ja ei voi kävellä sisätiloissa , no eihän näilläkään parketilla. Harmi että vasta nyt löysin..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72