Talvi tulee kohta

sivakka

Miten te selviätte talvella sauvojen kanssa, jos on tosi liukasta? Onko teillä talvilenkkarit vai jonkinlaiset liukuesteet kengissä?
Meinaan vaan, kun vauhti saattaa olla ihan kohtalainen, niin ettei nyt pyrstölleen lentäsis joka askeleella!

Olen aloittanut sauvomisen tänä kesänä ja koukkuun jäin kertaheitolla. Siksi tässä jo talvivarustuksesta kyselen. Ekat liukkaat yllättää aina.

8

3736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mirva

      Itsekin olen aivan koukussa sauvomiseen! Minkä merkkiset sauvat sulla on? Mulla on Exelit ja oikein hyvät sauvat ovat! Talvisin otan sauvoista "pehmustetassut" teristä pois ja kävelen terät esillä. Siis sauvojen terät/piikit ovat paljaina. Kengiksi sopivat hyvät talvilenkkarit, piikkipohjia en kenkiini tarvitse, vaan sauvojen terät riittävät.

      • sivakka

        Musta tuntuu, että olen niin kankea tyyppi, etten uskalla pelkästään sauvoihin tuolla iljanteisilla talvikeleillä luottaa! Lennän vielä pystölleni ja luut murtuu. Varsinkin, kun sivakoin reippaasti ja työntelen itseäni etiäpäin niillä sauvoilla, niin tuntuu ettei niistä ole tukipilareiksi. No, senhän näkee sitten kun talvi tulee!

        Exelit mullakin on, ihan jees sauvat. Muista ei ole kokemuksia.


      • Mirva
        sivakka kirjoitti:

        Musta tuntuu, että olen niin kankea tyyppi, etten uskalla pelkästään sauvoihin tuolla iljanteisilla talvikeleillä luottaa! Lennän vielä pystölleni ja luut murtuu. Varsinkin, kun sivakoin reippaasti ja työntelen itseäni etiäpäin niillä sauvoilla, niin tuntuu ettei niistä ole tukipilareiksi. No, senhän näkee sitten kun talvi tulee!

        Exelit mullakin on, ihan jees sauvat. Muista ei ole kokemuksia.

        Voithan kiinnittää talvilenkkariesi pohjiin sellaiset liukastumisen estäjät (?). Sellaiset kumiset läpyskät, joissa on piikit. Niitä käyttävät mm. vanhukset.


      • JeP
        Mirva kirjoitti:

        Voithan kiinnittää talvilenkkariesi pohjiin sellaiset liukastumisen estäjät (?). Sellaiset kumiset läpyskät, joissa on piikit. Niitä käyttävät mm. vanhukset.

        Marssi suutarille, han laittaa nastat kenkiesi pohjiin.


    • kondis

      talveen kannattaakin varautua ettei se taas "yllätä".itse liukastelleena opin kantapään kautta asian eli hankin suutarilta(saa niitä muualtakin)semmoset kumiset,kengän alle venytettävät liukuesteet.toimii kuin nousuvesi.sisällä niitä ei voi pitää,nastat rikkoo lattian.vaikka terve ihminen kyllä asentaa/poistaa kumit käden käänteessä.reippaita talvilenkkejä.
      siis kaikille tämän lukijoille:hankkikaa liukuesteet talveksi ja jo ennen liukkaita,luunmurtumia niillä estetään.

      • mssa

        Itse olen käyttänyt noita kumihärveleitä jossa nastoja alla. Ne kyllä toimivat jonkin verran (jään kovuudesta riippuen).
        Nyt tilasin netistä liukuestekalossit. hinta oli 35 / 39 e.
        Kalossien liukueste ominaisuuksista ei itselleni ole ehtinyt tulla kokemusta. PS. en ole kauppamies vaan tarvitsen todella hyvät liukuesteet kenkiin kahden ison koiran omistajana ja sauvakävelijänä.
        Voitte käydä tustustumassa www.bonuskalossit.com


      • mummo63v

        on tarpeen pitää liukuesteet kengän pohjissa, minä ostin sellaiset tosi hyvät, mutta kehittely tämän laitteen kohdalla on ihan kesken, muuten helpot laittaa ja pitävät.


    • Nimetön

      Tilasin minäkin nääs ihan Tampereelta..www.bonuskalossit.com

      Ja nämä jopa maailmansensatiot..hintakin kohtuullinen jos vertaa muihin vastaaviin . Muut hankalat kiinnittää ja ei voi kävellä sisätiloissa , no eihän näilläkään parketilla. Harmi että vasta nyt löysin..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe