MAASTAVETO 200 KG

-----

Miten suuren työn takana 200 kg mave on tavalliselle pulliaiselle.

Nyt jaksan puhtaalla tekniikalla 10 x 100 kg

60

13391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulee_jos_tulee

      Eiköhän tuo vuodessa tule johdonmukaisella treenillä. Ellet sit paina jotain 50kg...

    • olen VAhVa

      Tavallisen pulliaisen pitäisi pystyä nostamaan 200mavesta ilman minkäänlaista treeni :D

    • hamstringed

      Ruumiillista työtä tehnyt ihminen tai muuten lahjakas nuori nostaa tuon verran ensi yrittämältä. Mutta ei kahteensataan normaalisti vuotta pidempään mene, jos treenaa mavea vähintään kerran kuukaudessa ja muistaa myös kyykkäillä.

      • et tiedä mitään

        Kerran kuussa, 12 treeniä ja sitten nostaa 200kg, niinkö?


        Taidat olla niitä pakkisen lapsineroja?


      • hamstringed
        et tiedä mitään kirjoitti:

        Kerran kuussa, 12 treeniä ja sitten nostaa 200kg, niinkö?


        Taidat olla niitä pakkisen lapsineroja?

        Mitä kohtaa lopussa mainitusta kohdasta "...ja muistaa myös kyykkäillä." et ymmärtänyt?


      • et tiedä mitään
        hamstringed kirjoitti:

        Mitä kohtaa lopussa mainitusta kohdasta "...ja muistaa myös kyykkäillä." et ymmärtänyt?

        12xmave ja 12xkyykky, ja tällä siis vedät 200kg maasta vuodessa, riippumatta lähtötasosta saati omasta painosta?


        Olette te pakkisen lapsinerot aikamoisia.


      • hamstringed
        et tiedä mitään kirjoitti:

        12xmave ja 12xkyykky, ja tällä siis vedät 200kg maasta vuodessa, riippumatta lähtötasosta saati omasta painosta?


        Olette te pakkisen lapsinerot aikamoisia.

        Matematiikka ja päättelykyky ei näköjään ole vahvuuksiasi. Väännetäämpä rautalangasta.

        Kerran kuussa mavea = 12 mavetreeniä. Tämän osasit laskea oikein.
        Kuitenkin kuukaudessa on kolme viikkoa, joten kuukauteen mahtuu kolme kyykkytreeniä mikäli kyykätään normaalisti kerran viikossa. Eli 3*12 = 36 kyykkytreeniä. Yhteensä 48 treeniä jotka kaikki vahvistavat alaselkää, pakaroita ja takareisiä joita tarvitaan maastavetoon. Tuolla treenimäärällä varmasti nousee 200 kiloa viimeistään vuodessa!


      • et tiedä mitään
        hamstringed kirjoitti:

        Matematiikka ja päättelykyky ei näköjään ole vahvuuksiasi. Väännetäämpä rautalangasta.

        Kerran kuussa mavea = 12 mavetreeniä. Tämän osasit laskea oikein.
        Kuitenkin kuukaudessa on kolme viikkoa, joten kuukauteen mahtuu kolme kyykkytreeniä mikäli kyykätään normaalisti kerran viikossa. Eli 3*12 = 36 kyykkytreeniä. Yhteensä 48 treeniä jotka kaikki vahvistavat alaselkää, pakaroita ja takareisiä joita tarvitaan maastavetoon. Tuolla treenimäärällä varmasti nousee 200 kiloa viimeistään vuodessa!

        Missään et maininnut että kyykkyä pitää tehdä kerran viikossa.


        Mitenkähän sen matematiikan laita nyt olikaan, kuukaudessa on kolme viikkoa: 3x7=21.


        Sinun kuukaudessasi on siis vain 21 päivää?


        Huomaa kyllä että kuulut edellämainittuihin lapsineroihin.


      • Häh 3viikkoa?
        hamstringed kirjoitti:

        Matematiikka ja päättelykyky ei näköjään ole vahvuuksiasi. Väännetäämpä rautalangasta.

        Kerran kuussa mavea = 12 mavetreeniä. Tämän osasit laskea oikein.
        Kuitenkin kuukaudessa on kolme viikkoa, joten kuukauteen mahtuu kolme kyykkytreeniä mikäli kyykätään normaalisti kerran viikossa. Eli 3*12 = 36 kyykkytreeniä. Yhteensä 48 treeniä jotka kaikki vahvistavat alaselkää, pakaroita ja takareisiä joita tarvitaan maastavetoon. Tuolla treenimäärällä varmasti nousee 200 kiloa viimeistään vuodessa!

        Mä oon aina luullu että kuukaudessa n. 4 viikkoa..


      • hamstringed
        et tiedä mitään kirjoitti:

        Missään et maininnut että kyykkyä pitää tehdä kerran viikossa.


        Mitenkähän sen matematiikan laita nyt olikaan, kuukaudessa on kolme viikkoa: 3x7=21.


        Sinun kuukaudessasi on siis vain 21 päivää?


        Huomaa kyllä että kuulut edellämainittuihin lapsineroihin.

        Tuossa piti lukea KYYKKYviikkoa, mutta kun kaltaisiesi tollojen kirjoituksiin kiireessä vastaa niin tulee väkisin virheitä. Mutta onhan se kiva takertua kirjoitusvirheisiin, koska kenelle tahansa pidempään treenanneelle on aivan itsestäänselvää että 48 treenikertaa on enemmän kuin tarpeeksi 200 kilon maastavetoon, jos vain osaa treenata ja syödä oikein.


      • et tiedä mitään
        hamstringed kirjoitti:

        Tuossa piti lukea KYYKKYviikkoa, mutta kun kaltaisiesi tollojen kirjoituksiin kiireessä vastaa niin tulee väkisin virheitä. Mutta onhan se kiva takertua kirjoitusvirheisiin, koska kenelle tahansa pidempään treenanneelle on aivan itsestäänselvää että 48 treenikertaa on enemmän kuin tarpeeksi 200 kilon maastavetoon, jos vain osaa treenata ja syödä oikein.

        Mikään ei ole itsestäänselvää, jos olisit joskus edes nähnyt levytangon tietäisit sen.

        200kg maastaveto ei vuoden harjoittelulla tule kuin hyvin harvalla, tämä on fakta.


        Olet tosiaankin entinen lapsinero, nykyisin pelkkä lapsi.


      • Eegoogee

        Itse nostin 200kg eilen n.viiden treenin jälkeen, toki pelannut jalkapalloa vuosia nuorempana et siinä on tullut pohjia..


      • urururu

        Kerran vuodessa riittää mainiosti


      • personaalrainer

        Eka vuonna yksi mavetreeni, ykkössarjapaino 200 kg. Tokana vuonna voi sitten lisätä siihen toiseen mavetreeniin vaikka 25 % lisää. Ja kolmantena jne. jne. Varmaan rantakuntoon!


    • Mulla meni kerrasta!

      Ei pahalla mut itse todellakin vedin ton verran ekalla kerralla 18-vuotiaana. Nosto meni lähes puhtaasti selällä jalat melkein suorana ja oli aikamoista irvistystä mut kyllä se sitten nousi. Oma paino oli tosin 120 kilon luokkaa. Nyt 25 vuotiaana menee 270 kiloa random-treenillä paljon siistimmällä tekniikalla. Paino tosin tippunut 110kg. Oon lyhyt (170cm), pitkäkäsinen ja selkä luonnostaan paksu (vahva) kuten isällänikin.

    • Mä vaan

      Riippuu paljon ihmistyypistä...jotkut ovat luonnostaan vahvoja ja joihinkin ei voima tartu vaikka veivaavat vuosia salilla.Itse aloittelin maastavetoreeniä siinä 15v. iässä ja oisko ollu jotain 100-130kg paikkeilla maximiveto.Nyt sitten 18 reenivuoden jälkeen veto hipoo 300kg.Ei oo voima helposti tarttunu,reenata on saanu tosissaan.

    • Vm 43

      Miten kenelläkin. Riippuu taustasta ja lähtötilanteesta.

      Aloitin itse rapakuntoisena polvi-invalidina juuri ennen 60-vuotispäivääni.
      Meni useampi kuukaus ennen ensimmäistä, kevyttä mavekokeiluakaan.

      63:na vedin 180kg vyön kanssa.
      Asetin tavoitteeksi 65:na tuon 200kg.
      Jo ennen tuota aikarajaa jouduin luopumaan vyöstä koska vatsaontelon paine vyötä vasten aiheutti laskimomuutoksia anuksen tietämissä.

      Taso jäi tuohon 180:iin mutta ilman vyötä vedettynä.

      Jos 6-kymppinen ihmisraunio pääsee 3:ssa vuodessa 180:iin niin järkevällä treenillä nuorelle se pitäisi olla melko kevyt siivu lyhyemmässäkin ajassa.

      Tein mavet eniten kapeana pyramidina, toistot 5 > 1:een ja takaisin. Lopuksi leveällä otteella korkat vedot 50%:lla tai pari sarjaa rinnallevetoja.
      Tasakiloilla tein ainoastaan 5:n ykkössarjoja = peräkkäisten vetojen välillä jännitykset pois.

      En näe vähäisintäkään järkeä pitkissä mavesarjoissa.

      Ps. Tein mavet kerran viikossa samoin kuin syväkyykyt edestä.
      Maven alku pitäisi irrota lavasta jaloilla.

      Puhdas tekniikkasi?

      • tuntematon1234

        Tosin sinähän et natuna tuota tehnyt, joten tuloksesi ovat täysin merkityksettömiä.


      • veeäm43
        tuntematon1234 kirjoitti:

        Tosin sinähän et natuna tuota tehnyt, joten tuloksesi ovat täysin merkityksettömiä.

        74v vedin 200kg. Lekurin reseptin mukaisella valmistajan ilmoittaman korvaushoidon maksinmin puolikas geelaus ei ole varsinaista dopingia mutta näkyisi luultavasti testeissä.
        S-Testoni on normaalilla miehen viitealueella.

        7:n vuoden takaiset suolistosyövän 3 leikkausta mekitsivät pahaa takaiskua kuntoiluun.
        Ensimmäisen 3:n kuukauden aikana painoni putosi 6kg mutta vyötärö ei ohentunut yhtään.
        Vatsaontelon viskeraali hyppäsi 148,5:een.
        Nyt viimeeksi oli 74,6


      • Anonyymi
        veeäm43 kirjoitti:

        74v vedin 200kg. Lekurin reseptin mukaisella valmistajan ilmoittaman korvaushoidon maksinmin puolikas geelaus ei ole varsinaista dopingia mutta näkyisi luultavasti testeissä.
        S-Testoni on normaalilla miehen viitealueella.

        7:n vuoden takaiset suolistosyövän 3 leikkausta mekitsivät pahaa takaiskua kuntoiluun.
        Ensimmäisen 3:n kuukauden aikana painoni putosi 6kg mutta vyötärö ei ohentunut yhtään.
        Vatsaontelon viskeraali hyppäsi 148,5:een.
        Nyt viimeeksi oli 74,6

        Anteeksi mutta olen tässä jokusen vuoden lueskellut kirjoituksiasi, ja vaikutat hyvin moniongelmaiselta kaverilta. On sattunut sitä ja on sattunut tätä. On alkoholismia, leikkauksia, lukuisia sairauksia ja muuta. En tarkoita pahaa, mutta parhaimpia kortteja ei ole elämääsi suotu.


    • aaro2

      Äijät vetää ihan kiukul.

    • srth

      Kolme vuotta olen treenannut kolme kertaa viikossa, reilun vuoden kerran viikossa mavea ja 100 kilogrammaa nostan nyt maasta, eli en usko että koskaan tulen nostamaan 200 kilogrammaa. Ja omaa massaa on vähän yli 80 kilogrammaa.

      • LÄÄKÄRIIN_HETI

        Naisen testot? Kuka tahansa TERVE mies nostaa 200 kiloa minimaalisella treenillä!!!

        Suuri ongelma nykyään on, etteivät miehet tiedosta hormoonitasapaino-ongelmiaan. Nykyelämäntyyli ei todellakaan suosi testosteronia mikä johtaa siihen, että jopa naiset pistää voimatreeneissä paremmaksi kuin miehet. Kannattaa oikeasti käydä verikokeissa, jos esim. satasen penkki tai kahden sadan mave tuntuu ylitsepääsemättömältä. Jokainen normaali yli 70 kiloinen mies saavuttaa nuo luvut nopeasti.


      • genetiikka.määrää
        LÄÄKÄRIIN_HETI kirjoitti:

        Naisen testot? Kuka tahansa TERVE mies nostaa 200 kiloa minimaalisella treenillä!!!

        Suuri ongelma nykyään on, etteivät miehet tiedosta hormoonitasapaino-ongelmiaan. Nykyelämäntyyli ei todellakaan suosi testosteronia mikä johtaa siihen, että jopa naiset pistää voimatreeneissä paremmaksi kuin miehet. Kannattaa oikeasti käydä verikokeissa, jos esim. satasen penkki tai kahden sadan mave tuntuu ylitsepääsemättömältä. Jokainen normaali yli 70 kiloinen mies saavuttaa nuo luvut nopeasti.

        Ei se niistä maagisista testoista ole kiinni aina tai ehkei edes kovin usein. Jotkut nyt vain ovat luiperoita kyniksiä, joiden solurakenne non hidasta tyyppiä.

        "Jokainen normaali yli 70 kiloinen mies saavuttaa nuo luvut nopeasti."


      • shtr
        LÄÄKÄRIIN_HETI kirjoitti:

        Naisen testot? Kuka tahansa TERVE mies nostaa 200 kiloa minimaalisella treenillä!!!

        Suuri ongelma nykyään on, etteivät miehet tiedosta hormoonitasapaino-ongelmiaan. Nykyelämäntyyli ei todellakaan suosi testosteronia mikä johtaa siihen, että jopa naiset pistää voimatreeneissä paremmaksi kuin miehet. Kannattaa oikeasti käydä verikokeissa, jos esim. satasen penkki tai kahden sadan mave tuntuu ylitsepääsemättömältä. Jokainen normaali yli 70 kiloinen mies saavuttaa nuo luvut nopeasti.

        Höps. Minä mitään turhia verikokeita rupea ottamaan. Ei niissä arvoissa kuitenkaan mitään vikaa ole. Ja mitä niillä arvoilla sitten tekisi vaikka ne olisivatkin viitearvorajojen ulkopuolella? Ei niille kuitenkaan mitään mahda. Vaikka minulla läskiä onkin, veikkaan jotain vähän yli 15 %, niin ei sitä nyt niin paljon ole.

        Komppaan edellistä kommentoijaa. Testosteroni on yliarvostettua. Voimantuottoon vaikuttaa moni muukin asia.

        Terveyskin on niin suhteellista. Sairauden ja terveyden raja on fluidiin piirretty viiva. Kliinisesti minulla ei ole mitään sairautta, jota voisi syyttää heikkoudesta. Tietysti jos määrittelet jonkin aikarajan, jossa miehen pitää saavuttaa tietty voimantuotta ollakseen terve, niin silloinhna asia on selvä.

        Mistä muuten tiedät että jokainen yli 70-kiloinen mies saavuttaa nuo luvut (siis 200 kg maastanostonko) nopeasti? Kiinostaa tietää miksi mielestäsi testosteronista kannattaa lähteä hakemaan syytä, onko sinulla lähdeviitteitä vai onko omaa tutkimusta?

        Minusta suuri ongelma tuntuu nykyään olevan että luetaan netistä diagnooseja. Löydetään esimerkiksi yksi teksti, jossa kerrotaan että testosteroni lisää voimaa ja sitten luullaan että heikkous johtuu vain ja ainoastaan testosteronin puutteesta.


    • lkjhhkj

      Mave riippuu myös paljon millaiset välitykset on. Itselläni on lyhyet kädet ja pitkä selkä, jolloin nostomatka on suht pitkä. Penkissä taas lyhyistä käsistä on hyötyä...

      • erilaisetonkropat

        Jep, itse olen pitkäkätinen kynis, joten penkki on yhtä tuskaa, mutta maven saa sitten otettua ylhäältä jostain 1/4 -kyykkykorkeudelta.


      • Vedä_penaa
        erilaisetonkropat kirjoitti:

        Jep, itse olen pitkäkätinen kynis, joten penkki on yhtä tuskaa, mutta maven saa sitten otettua ylhäältä jostain 1/4 -kyykkykorkeudelta.

        Paljos menee vino penassa.


      • eikäoovino

        20 cm on penassa.


    • mave350kg4vtreeniä

      Jos kahdessa vuodessa voimanostotreenin aloittamisesta ei nouse 250 kg maasta, niin treeniosaamisessa on pahoja puutteita.

    • Ota_stereoita

      Aika vähä jaksat. 200 > 100. Paljon enemmän. Saatanan paljon enemmän.

    • Luonnonllinen_reenaus

      Mä vedän ylätaljassa tollaset reipas 150 kg. Ihan omalla painolla menee, ei oo tarvinnu reenata yhtää.

    • 2eee2e

      Täällä toki joka toinen nostaa tuon 200kg mutta kadulta kun otetaan normaalikokoisia nuoria miehiä niin 1 sadasta enään nostaa tuon 200kg niin se nopeasti muuttuu.

    • musklenenveri
    • vm43

      Mahottomia maastavetäjiä ketjussa on. Ainutlaatuisia kykyjä. Miksi hiivatissa 12-vuotta käyttämälleni salille noita ei ole sattunut.
      Yksi nuori kookas kaveri vetää yli 200kg. Treenikaverini 65v ukko vetää tuon maagisen 200kg mutta siinä ne sitten ovatkin.
      Tosin mavettajia on hyvin pieni osa porukasta.
      Treenannut nuorukainen odottaa aplodeja vetäessään sumolla hampaat irvessä 100kg ykkösen.
      Inttiä varten treenaava nuorukainen vetää 5:n toiston työsarjaa 50kg:lla. Todella!

      Oikeat voimailusalit ovat tietysti hieman eri asia mutta ketjub alkupään huuhaa heput eivät ole sellaisilla käyneetkään. Jos olisivat niin eivät uhoisi perättömiä.
      Käyttämäni sali on sekasali. Punttipuolella on lavatilaa samanaikaisesti kahdelle nostajalle vaikka kyykkytempauksen harjoitteluun. Alkupään superjunnut tuskin ymmärtävät miten kyykkytempaus liittyy lavan pinta-alan tarpeeseen.

      Nyt on vielä aikaa kilkutella koska haen eukon kotiin huomenna 1,5:n viikon keikan jälkeen.

      • srht

        >Miksi hiivatissa 12-vuotta käyttämälleni salille noita ei ole sattunut.

        Ehkä et vain ole sattunut paikalle kun vahvat testaa maven ykkösmaksimia? Aika harvoinhan sitä voimaohjelmissa tehdään. Ei kai yleensä useammin kuin kerran kahdessa kuukaudessa? En yleensä laske toisten painoja mutta viime kerralla ihan ilkeyttäni laskin että neljä toistoa meni jollain 150 kilogrammalla, voihan tämä olla vaikka kevyt viikko kyseiselle nostajalle, ei voi tietää.


      • vm43
        srht kirjoitti:

        >Miksi hiivatissa 12-vuotta käyttämälleni salille noita ei ole sattunut.

        Ehkä et vain ole sattunut paikalle kun vahvat testaa maven ykkösmaksimia? Aika harvoinhan sitä voimaohjelmissa tehdään. Ei kai yleensä useammin kuin kerran kahdessa kuukaudessa? En yleensä laske toisten painoja mutta viime kerralla ihan ilkeyttäni laskin että neljä toistoa meni jollain 150 kilogrammalla, voihan tämä olla vaikka kevyt viikko kyseiselle nostajalle, ei voi tietää.

        Puhuin monikossa, "noita". Yksi, nuori, kookas heppu vetää 240kg mutta se onkin ainoa.
        Mainitsin myös, että varsinaiset voimailusalit ovat eri paikkoja joissa nuo uhoajat eivät ole käyneet.

        2 viikkoa siiten vedin 185kg vaikka mavessa en tavallisesesti tee 10kg pienempiä korotuksia. Takareisi kramppasi joten vedin tänään tangolla hackin 170kg:oon.
        72v ukko soisi olla huonommassakin kunnossa, varsinkin kolmen peräsuolileikkauksen jälkeen.


      • kutensanontakuuluu

        Puntannu liian kauan klassisesti peräsuoli pitkällä...?


      • vm43
        kutensanontakuuluu kirjoitti:

        Puntannu liian kauan klassisesti peräsuoli pitkällä...?

        Heitit huulena mutta tosi on, että nuorena punttitreenien kalsarit joutuivat pkertakäytön jälkeen pesuun persuksien ruskean tahrankin vuoksi.
        Olin jo lopettanut aktiivitreenit kun yläpuoliset pukamat oli leikattava.
        Jälkimaininkeja pohjakyykyistä.

        Tilannekatsaus. Nyt 73v ikäisenä voi hieman hellittää. Ennen joulua ja nyt uudenvuoden jälkeen olen vetänyt sen 200kg ykkösenä. Tervekin polvi oireilee.
        Onneksi molemmilla kerroilla oli paikalla muutama sielu. Yksin nostessani en saisi psyykattua itseäni todelliseen maksimiin.

        Olen vedellyt, kuten tänäänkin, 10:n sarjoja keveillä painoilla. Ei kilot vaan toistomäärä, läkähdyttää pitkiin sarjoihin tottumattoman.


    • aitoBlueteam

      naapurini aikamiesveljekset keijo reijo ja veijo muuttivat käsitykseni vetotreeneistä

      taloyhtiömme pyykkituvassa vietetty aika vetotreenien merkeissä jäi mieleeni pysyvästi

      se oli poijaat aikamoista vetelyä kun veljekset vuorovedoin puuhastelivat kanssani

    • jkhcsdd
    • Itse olen reenannut jo pitkään (nyt olen 29 vuotias). Teen mavea joka viikko kerran ja ilman vyötä ja niin että kädet on samalla puolella tankoa, ettei hauis vaurioittuisi ja että tulisi symmetrinen rasitus selkään ja hartioihin. Nyt saan maasta 185 kilolla 6 toistoa, mutta saisin kyllä paljon enemmän jos käyttäisin vyötä ja ottaisin otteen niin että kädet olisi eri puolilla tankoa ja jos antaisin selän vähän pyöristyä. Itse koen kuitenkin turvallisimmaksi jatkaa näin, vaikka se syökin suorituksesta.

      Tuntuu vähän että oma mave on jotenkin juuttunut tuohon 185 kilon paikkeille, mutta katsotaan nyt tässä.

      • vm43

        Perusterminologian outous saattaa epäilemään sisältöäkin.


      • vaimitä

        Ja roinaajan kommentit voi sivuuttaa, sillä kuka tahansa miten sattuu treenaaja tekee samat tulokset, kunhan vain lääkitsee kuten sinä.


    • missöäonjjprk

      Hyvät geenit niin menee helposti! Pilli runko niin on pidempi tie !

    • Natunostaja75

      Joo eihän mavea nyt monikaan vedä 200 kiloa ilman aikaisempaa treenitaustaa. Joku iso kaveri voi nostaa sen, joka on joskus aiemmin elämässään treenannu. Itse tein aikanaan voimaliikkeistä kyykkyä ja penkkiä vaan ja silloin testasin mavea extempore, niin 190 nousi. 200 jäi lattiaan ja selkäkipuja tuli moneksi kuukaudeksi. Kyykkytulos oli silloin kuitenki 200 kiloa. Sen jälkeen vaihoin kyykyn sumomaveen, ku selkävaivan takia en tohtinu kapeaa mavea tehä. Sumossa pääsin 250 kiloon, jolloin tuli stoppia kehitykseen, ei vaan saanu maximia tuosta parannettua. Tosin alle 3 vuotta reeniä oli kun pääsin tohon 250 kiloon. Oma paino silloin 85 kg. No sit vaihoin kapeaan maveen, kun tuntui että selkä kestää paremmin sitä jo. Ekassa maximikokeilussa sitten rikoin kolmesti oman kapean enkan. 205, 220 ja 230 nousi. Tämä siis sumotreenin vaikutuksella vain. Sit nousi parin viikon päästä 240 kg. Nyt ollaan 260 tuloksessa. Oma paino 90 kg nyt. Ikä 42 v. Kapeaa mavea on tullu nyt tosin noin 1,5 v reenattua ja kehitys on ollu melko nopeaa kuitenki. 15 kg alle vuodessa. Jossain vaiheessa kuitenki hidastuu varmasti. Kovalla ja viisaalla työllä pääsee yli 200 lähes kuka vaan.

      • Anonyymi

        Selkä, sumo ja kapea mave. Kaiken järjen mukaan kapea mave kuomittaa selkää enemmän kuin sumo. Eihän sumossa selkä juurikaan ole etukenossa.
        Teen itse kapeaa mavea ja ku polvi vittuilee niin teen maven asemesta normitangon hack kyykkyä. Mavessa on selkä sen verran mukana, että se on 10kg - 20kg hackia parempi.

        Muutama lohdutuksen sana. Ikääntymisen jossakin vaiheessa voimataso alkaa väkisinkin hiipumaan. Lohtua antaa se tietoisuus, että mave laskee myöhemmin ja hitaammin kuin esimerkiksi rinnalleveto, tempauksesta puhumattakaan.

        Lihasmassaa hankkineille. Jossakin iässä alkaa lihasmassa vähenemään treeneistä huolimatta. Ne joilla sitä on, saavat olla tyytyväisiä, että on mistä menettää.
        Nimimerkki: Näivettyvät reidet, pienevät pakarat, surkastuva selkä.


    • Anonyymi

      Suoli24 on kyllä varsinaisten nerojen kohtauspaikka

    • Anonyymi

      Joka ukko ottaa 200 puolen vuoden treenillä. Jos ei niin miehessä vikaa.

    • Anonyymi

      Listan uhoajat voisivat kerran mennä salille ja kokeilla!

    • Anonyymi

      Täällä varsinaiset asiantuntijat kommentoivat. Kyllä kahteensataan saa joka ukko treenata,
      Googlehaulla;"Kalanen" löytyy laskuri, jolla voi vähän katsoa suuntaa siihen, mikä maksimi nykyisillä sarjapainoilla olla.
      Kannattaa treenata myös selkää ja vatsaa pelkän maven hinkkaamisen lisäksi.
      Itse aikoinani aloittaessa vedin 140kg, nyt muutaman vuoden treenailun jälkeen nousee 230kg.

    • Anonyymi

      Otantana riittävän suuri joukko satunnaisesti valittuja taviksia 20 v - 50 v välillä niin harvempi onnistuu lainkaan.
      Ilman voimailutaustaa useimpien viitseliäisyys loppuu alkuunsa.
      Sitkeämmillä yrittäjillä on erilaiset perusvalmiudet.
      Jotkut tosiyrittäjät luopuvat tavoitteesta selkänsä vuoksi.
      Jne.

      Jos tarkoitat tavallisella pulliaisella työikäistä voimailun harrastajaa niin useimmille se on mahdollista jos siihen on riittävä motiivi. Sopiva rakenne. Järkeä treenissä ja fysiikan hoitamisessa kokonaisuudessaan. Ilman kohtuullista aerobista kuntoa ei pysty treenaamaan tehokkaasti.

      Olen nyt käynyt samalla kaupallisella salilla 18 vuotta. Koko kompleksin tiloista yksi on varattu normitangon treeneihin. Kaksi lavaa.
      Kävijät ovat vaihtuneet mutta jotkut hitaammin. Koko aikana olen nähnyt yhden ainoan 200kg vetäjän. Ukko veti kerran 220kg. Ukko oli silloin 71v ikäinen.
      Olemme tehneet yhdessä mave ja rive treenit. 74v ikäisenä vedin kerran 200kg ja siihen loppui maksimin tavoittelu. Tuo oli tavoitteeni 15 vuotta.
      Nyt, 3 vuotta myöhemmin olen nahistunut 170kg tasoon ja alamäki jatkuu vaikka yritän hidastaa.
      Olemme em. ikärin kanssa ainoat kolinapuolella viihtyvät huru-ukot.

      Em. hepuista useampikin pääsisi tuohon 200 kiloon jos se olisi kavereiden pitemmän tähtäyksen tavoite mutta heppujen intressit ovat ulkonäössä eikä maksimivoimassa tehosta puhumattakaan.

    • Anonyymi

      Kaukana ollaan vielä 200 kg maksimiykkösestä noilla sarjapainoilla. Toi 100 kg on niin vähän 200 kg verrattuna. Ja jos noin pitkiä sarjoja tekee niin se on sitten jo hapotustreeniä eikä ykkönen edes kehity kunnolla.

      Katsopa ton linkin sisältöä. https://voimaharjoittelu.fi/artikkelit/maastanosto/vhfi-klassikko-maastanosto-abc Noilla vinkeillä vois kuvitella ykkösen paranevan. Tosin 200 kg on niin iso rauta, että pienempi osa edes miehistä saa tuota koskaan ylös.

      Onhan 200 kg maastaveto kuitenkin täysin eriluokan suoritus kuin 100 kg:n penkki. Poikkeuksena tietty ne "lahjakkuudet" joilla on tietynlaiset välitykset ko. suoritukseen.

    • Anonyymi

      Ota selvää ensin paljonko mahtaisi nykyisellään nousta ykkösenä. Noi kympin bodisarjat kun eivät mittaa juuri muuta kuin laktaatin sietoa.

      Eikä "tavallinen pulliainen" nosta edes halutessaan 200 kg maasta. Systemaattisella harjoittelulla siihen voi keskisarjalainen taviskin päästä jos ei hajota paikkojaan ennen sitä. Toisaalta raudalle pitää olla uskollinen, eli mitään maratonprojekteja ei pidä tehdä välissä jos haluaa olla mahdollisimman vahva.

      • Anonyymi

        Sarjapituus vaikuttaa. Aloitin herättelyn 60v ikäisenä.
        65v tienoissa totesin maastavedon palautuvan muita harkkoja paremmin, asetin tavoitteen tuohon 200kiloon.
        Väliin tuli muutamia, pitkiä takaiskuja mutta viimein 74v ikäisenä sain ykkösen tuohon 200 kiloon. Vyötä en pysty käyttämään mutta vedän sukkasillani ja remmeillä.

        Kun välillä yritin hidastaa reisien lihaskatoa tekemällä 10:n sarjoja niin välillä kokeiltu maksimi ykkönen oli tippunut.
        Olin aikanaan tehnyt vain 3:sta alkavaa kapeaa pyramidia ja tasakiloilla 5:n sarjoja.
        Aloittaessani muutenkin tekemään kymppejä niin pienetkin lihasryhmät menivät kohmeeseen jo 7:n toiston tietämissä.

        Nyt, muutama vuosi myöhemmin olen hyväksynyt tosiasian, että olen iltaruskon ukko.
        Tosin tänään kyllä tein tyypillisen maksimivoima treenin ojentajille. Nuorison pitkät sarjat hidastavat ja jäykistävät joten joskus on irroiteltava vaikka kilot vähenevä vääjäämättä.
        Sekä tangossa, että ukon kropassa. Ainoa mikä säilyy on leuanveto. Kevenevä ukko vetää entiset toistomäärät ja lisäpainotkin ovat % suhteissa oman painoon ennallan.


    • Anonyymi

      200 kiloa on perkeleesti kenelle vaan.

    • Anonyymi

      Ristiotteella tehtynä maastaveto on yleensäkin aika helppo laji. Mutta laitetaan kaikki yli kahdensadan vetäjät vetämään myötäotteella, niin 99% jää tekemättä.

      • Anonyymi

        Myötäote sormilukolla vai ilman?

        Pienillä asioilla voi vaikuttaa. Vajaan 37:n huilivuoden jälkeen aloitin uudelleen juuri 60v kynnyksellä. Alkukuukausien ja muutaman vuoden jälkeen tavoitteeni oli tuo 200kg.
        74v ikäisenä se onnistui. Yksityiskohdat vaikuttavat.
        Vedän sukkasillani. Veto lähtee kengän kannan paksuuden verran ylempää.
        Vedän ranneremmeillä. Käytössäni ovat vanhanaikaiset, yksinkertaiset remmit. Sovitan remmit siten, että tanko roikkuu sormien uloimpien nivelten varassa remmien kiristämänä.
        Aloitan vedon tangon pienellä liikkeella lavaa pitkin kohti sääriä. Tuntuu, että vedon aloituksen staattinen alkuponnistus kevenee hieman.
        Olen joskus kokeillut vetoa häkissä jossa vaakatangot ovat hieman korkeammalla kuin vedettäessä lavasta. On varsin paskamoista saada tankoa liikkeelle.

        Huijausta vai tekniikkaaa. Hölmömmät eivät näe suorituksen sisälle. 200kg:n limput ovat helpommin havaittavissa.
        Taantuminen on nopeaa. Oma paino laskee noin 1,5kg/vuosi vauhtia ja nyt 78v iässä en takaa 160kg enempää. Jostakin syystä reisien ja alaselän lihasten palautuminen on törkeän hidasta. Keskiviikkoisin tasakiloilla 5 - 8:n toiston 4 - 5 sarjaa. Sunnuntaisin kapea pyramidi, 6 , 4, 2, 1 max ja paluu takaisin tuntemusten mukaan.
        En enää viitsi suunnitella juttua pitemmällä tähtäyksellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myötäote sormilukolla vai ilman?

        Pienillä asioilla voi vaikuttaa. Vajaan 37:n huilivuoden jälkeen aloitin uudelleen juuri 60v kynnyksellä. Alkukuukausien ja muutaman vuoden jälkeen tavoitteeni oli tuo 200kg.
        74v ikäisenä se onnistui. Yksityiskohdat vaikuttavat.
        Vedän sukkasillani. Veto lähtee kengän kannan paksuuden verran ylempää.
        Vedän ranneremmeillä. Käytössäni ovat vanhanaikaiset, yksinkertaiset remmit. Sovitan remmit siten, että tanko roikkuu sormien uloimpien nivelten varassa remmien kiristämänä.
        Aloitan vedon tangon pienellä liikkeella lavaa pitkin kohti sääriä. Tuntuu, että vedon aloituksen staattinen alkuponnistus kevenee hieman.
        Olen joskus kokeillut vetoa häkissä jossa vaakatangot ovat hieman korkeammalla kuin vedettäessä lavasta. On varsin paskamoista saada tankoa liikkeelle.

        Huijausta vai tekniikkaaa. Hölmömmät eivät näe suorituksen sisälle. 200kg:n limput ovat helpommin havaittavissa.
        Taantuminen on nopeaa. Oma paino laskee noin 1,5kg/vuosi vauhtia ja nyt 78v iässä en takaa 160kg enempää. Jostakin syystä reisien ja alaselän lihasten palautuminen on törkeän hidasta. Keskiviikkoisin tasakiloilla 5 - 8:n toiston 4 - 5 sarjaa. Sunnuntaisin kapea pyramidi, 6 , 4, 2, 1 max ja paluu takaisin tuntemusten mukaan.
        En enää viitsi suunnitella juttua pitemmällä tähtäyksellä.

        Oli sormilukko tai ei, niin silti myötäotteella kovia nostajia ei juuri näy. Jos ei halua alaselälleen todella pahoja ongelmia (skolioosia, ym), niin kannattaa lopettaa ristiotteella nostaminen välittömästi ja harjoitella myötäotteella nostaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli sormilukko tai ei, niin silti myötäotteella kovia nostajia ei juuri näy. Jos ei halua alaselälleen todella pahoja ongelmia (skolioosia, ym), niin kannattaa lopettaa ristiotteella nostaminen välittömästi ja harjoitella myötäotteella nostaminen.

        Selkäpelkoa? Kokeilin mavea ristiotteella mutta vedon puolivälissä alkoi selkäni kiertymään enkä arvannut riskeerata sitä joten olen vetänyt pelkästään remmeillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2072
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1878
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe