Tilanne on nyt sellainen, että eräs tunnettu vuokrafirma ei ole maksanut yhdestä tammikuussa tehdystä työvuorosta palkkaa vieläkään. Olen soittanut asiasta joka palkkanauhan jälkeen eli 2 viikon välein ja pyytäneet heitä selvittämään asian ja maksamaan sen palkan niin kuin kuuluukin. He aina joka kerta lupaavat hoitaa asian ja selittävät että "Tämä asia hoituu kyllä ja tulee seuraavassa palkkanauhassa", mutta kohta eletään jo huhtikuuta eikä sitä vaivaista 100 euroa näy tai kuulu vieläkään. Olen kuitenkin opiskelija ja tuollainenkin raha on iso minulle, joten en aio jättää asiaa sikseen. Ilmaista työtä en suostu tekemään.
Mitä minun kannattaisi nyt tehdä, kun he selkeästi eivät pidä lupaustaan eivätkä aio maksaa? Raivostuttaa. Mielestäni tämä on törkeää heiltä, että vitkutellaan. Ottaisin jo loparit, mutta haluan palkkani. Otanko liittoon yhteyttä vaikken sinne kuulukaan jäsenenä? Onko muilla ollut sama tilanne ja miten olette asian hoitaneet?
Vuokrafirma ei maksa palkkaa
5
536
Vastaukset
- Oot vahvoilla!
http://www.tyosuojelu.fi/fi/
Jos et kuulu mihinkään liittoon, niin tuolta saat mm. apua palkka-asioihin ja irtisanomis turvaan jos työsuhteesi päätyy riita-asiaksi.- Yhtätyhjänkans
Ja p*skat.... työsuojelusta vaan levitellään käsiä ja voivotellaan, ei sieltä todellakaan ainakaan mitään "apua" saa. Kysymys kuuluu, "kuulutko liittoon, ota sinne yhteyttä jos kuulut.." ja kun toteaa, ettei kuulu, niin sitten tulee vastaus "No sitten ei voi mitään".
- 2213
Yhtätyhjänkans kirjoitti:
Ja p*skat.... työsuojelusta vaan levitellään käsiä ja voivotellaan, ei sieltä todellakaan ainakaan mitään "apua" saa. Kysymys kuuluu, "kuulutko liittoon, ota sinne yhteyttä jos kuulut.." ja kun toteaa, ettei kuulu, niin sitten tulee vastaus "No sitten ei voi mitään".
Eli mitä tässä kannattaisi tehdä? :/
- 2213
Kiitos! :)
- Oot vahvoilla!
http://ariwigelius.fi/
Otapa tähän kaveriin yhteyttä. Hän kirjoitteli aikoinaan täällä vuokratyöfoorumilla ja ymmärtääkseni ajoi vuokratyöläisten asiaa.
Muuten omasta tastastani voin kertoa senverran, että työskentelin vielä 2007 pakkaavan jätekuorma-auton kuskina, mutta silloinen työnantajani hiillosti jokaista, joka olisi halunnut liittyä Akt:hen. Otin riskin ja liityin liittoon, sain laittomat potkut ja vaikka en ollut liiton jäsen niin liitto neuvotteli 6 kuukuden palkkaa vastaavan korvaussumman. Joten kyllä noi yrittäjän ketkut ovat aina heikoilla kusettaessaan palkoissa ym ja hyvä niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1536969Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/746142558Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk471810Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1141431Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna901315- 711127
Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll631083Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.271069Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481065- 691007