Olen yrittänyt noudattaa vähähiilarista dieettiä, mutta kun mistään ei löydä yksinkertaisia ohjeita mitä saa syödä ja mitä ei. Olisiko kellään tiedossa. Kun kaikilla sivuilla aletaan puhuun glygeemisestä indeksistä yms. ja sitten olenkin jo surffannut johonkin hemmetin kuuseen.
Haluisin tietää mitä pitää välttää ja mitä syödä.
Neuvokaa joku!!
Heikkilän dieetti tms.
5
1253
Vastaukset
- nou
No eikös ne Heikkilän kirjat olen P....n hyviä, että pelkästään niitä lukemalla laihtuu.
- Ikuinen laihduttaja
MULLA EI OLE SITÄ KIRJAA VAAN HALUISIN TIETÄÄ MIKÄ SIINÄ ON POINTTI! ELI MIKÄ ON VÄHÄHIILIHYDRAATTISTA JA MIKÄ EI.
- Juuri aloittanut
Löydät runsaasti ruokaohjeita sekä keskustelukumppaneita kys.asiasta sivuilta www.velhottaret.net/alakarppi.
Minä aloitin kys.ohjeilla muutama päivä sitten ja paino pudonnut 1kg lyhyessä ajassa,eikä ole näläntunnetta ollut yhtään kertaa.
- kokeillut
ja onnistunesti. Tavoitteeni -14kg lähti ihan "helposti", sitten kun jujun tajusi. Aikaa meni noin 3kk, ensin tietysti putosi nopeasti muutama kilo, mutta sitten tasoittui noin kg/ viikko vauhtiin (allekin sen).
Eli; Aluksi vähän tiukemmin ja kokonaan pois kaikki viljatuotteet; leivät, pastat, makaroni sekä kokonaan pois peruna ja maltilla muita juureksia. Kokonaan myös aluksi pois hedelmät (=hedelmäsokeri) Samoin tietenkin sokeriset herkut. Makeutusainetta maltilla.
Siis salaatteja ja lihaa, kalaa, kanaa, munia... Katsele pakkausten tuoteselosteita, mm. jotkut meetvurstit ovat hiilarittomia!
Parin viikon sisällä voi maltillisesti lisätä tummaa leipää, miel. hiivatonta (esim. Uotilan leipomon, saa kaikista ruokakaupoista) Maitotuotteita myös maltillisesti, tietenkin maustamatonta (=sokeriton) jogurttia, marjoja jne. Muista, jos salaatit kyllästyttää, majoneesi on sallittua mausteeksi, muttei sokeria sisältävät salaatinkastikkeet!
Keittele lisukkeeksi kukkakaalia, parsakaalia jne. Juustojakin voi silloin tällöin herkutella.
Hedelmiä koko dieetin ajan melko vähän, ja ehdottomasti kiellettyihin kuuluu banaani. Mieluummin kotimaisia marjoja.
Kokoajan siis kiellettyihin kuuluu peruna, riisi, pasta ja vaaleat leivät, sekä hiivaleivät, sokeri, vaaleat jauhot.
Kokeile ihmeessä! Toimii! Nälkää ei tarvitse nähdä, mm kukkakaalista tulee ihana muussi, keitä pehmeäksi, lisää liraus kermaa ja mausta. soseuta. Ihanaa! Voitakin saa käyttää ja öljyä, mutta margariinit on pannassa.- Juuri aloittanut
Tein juuri tuota kukkakaalimuusia ja voi että oli ihanaa,voittaa perunasta tehdyn tullen mennen.Eli keitin yhden kokonaisen kaalin pienessä määrässä vettä (höyrystäminen vielä terveellisempää!).Kaali oli vielä sellainen "napakka",mutta ei ylikypsä muusatessani sen sauvasekoittimella muusiksi.Lisäsin pikkuriikkisen muskottipähkinää ja merisuolaa sekä desin ruokakermaa sekä desin raejuustoa kiinteyttämään sosetta.Muusasin edellisten lisäämisen jälkeen vielä sauvasekottimella sen verran,että muusi oli "sileää".
En kertonut etukäteen perheelleni,mistä olen muusin tehnyt ja ihmetys oli suuri,heidän kuullessaan raaka-aineen.Sai todella kiitettävät arvostelut! Tämän jälkeen perunamuusi jää vähemmälle huomiolle ainakin meidän perheessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee632152Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."51815Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2381314En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin71960Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.88950Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki21875Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?139824Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin39740- 19726
Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun
mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?93709