Irtisanoudunko itse vai annanko työnantajan irtisanoa minut?

2*äiti

Olen ylemmän korkeakoulun omaava henkilö. Olen vakituisessa työsuhteessa yksityisellä. Olen ollut nyt useamman vuoden hoitovapaalla ja nyt nuoremman täyttäessä 3v olisi ajankohtaista palata takaisin töihin. Olemme kuitenkin muuttaneet perheemme kanssa heti hoitovapaani alussa toiselle puolelle Suomea, kuin missä työpaikkani sijaitsee. Mieheni työpaikka on tällä paikkakunnalla. Olen yrittänyt saada siirtoa ko. firman lähempänä olevaan toimipisteeseen, mutta se ei valitettavasti onnistu. Joudun nyt siis joko irtisanoutumaan töistäni itse tai sitten työnantaja päättää työsuhteeni. Miten minun kannattaisi nyt toimia?

3

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akavan_erityisalat

Hei,

ensisijaisesti sinun tapauksessa olisi tärkeää, että yrität uudelleen neuvotella työnantajasi kanssa. Oletko kysynyt mahdollisuudestasi tehdä etätöitä? Jos et pääse yhteisymmärrykseen työnantajasi kanssa, on sinun viisasta aloittaa heti uuden tehtävän haku ja irtisanoutua vasta, kun olet löytänyt uuden työpaikan. Muistathan, että omasta syystä irtisanoutuminen johtaa todennäköisesti työttömyysturvasi osalta karenssiin. Tässä asiassa sinun kannattaa jo nyt kääntyä oman ammattiliittosi puoleen.

Ystävällisin terveisin
      Akavan Erityisalat

• eki65_

ei voi olettaa kaikkea työnantajalta, vähän tuntuu lastenkotiajattelulta, että
      saa tehdä mitä huvittaa !

• ap.

Olenkin ollut yhteydessä asian tiimoilta liittooni, mutta en ole vielä toistaiseksi saanut sieltä vastausta - siksi kyselin tätäkin kautta.
      Odottelen myös vastausta työnantajaltani mahdollisuudesta etätöihin. Matkaa on kuitenkin sen verran paljon (puoli Suomea), joten saa nähdä, onnistuuko se.
      Olen myös aktiivisesti etsinyt jo useamman kuukauden ajan uutta työtä, toivottavasti pian tärppäisi. Joudun kuitenkin tekemään tämän ratkaisun todennäköisesti jo ennen kuin saan uutta työtä, aika on sen verran kortilla jo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7593
    2. Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata

Manneja, vaiko matuja?
      Mikkeli
      107
      5708
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5087
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4476
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3180
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      54
      2889
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      53
      2792
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2407
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2404
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      2006
    Aihe