Mitä mieltä olette miehet, haluatteko mieluummin amisnaisen kuin akateemisesti koulutetun. Olen itse usein törmännyt siihen, että korkeasti koulutetuille miehillekin on "yksi hailee" onko kumppani akateeminen vai amis tai täysin kouluja käymätön.
Plussat ja miinukset:
Amisnainen:
usein naisellinen, meikkaa paljon, pyrkii miellyttämään miehiä
kepeä jutuissaan, ei ota maailmaa liian vakavasti
yleensä vaatii mieheltä vain hyvää ulkonäköä
- sivistymätön ja yleisistä asioista laajemmin tietämätön
- usein polttaa tupakaa, juo paljon viinaa, elää epäterveellisesti, lihoo 25
- nauttii pinnallisista asioista kuten vaatteista, meikeistä, hiuslisäkkeistä, matkustelusta, bilettämisestä jne.
Akateeminen:
usein sivistynyt, kulttuurista kiinnostunut, yhteiskunnallisista asioista perillä
yleensä elää terveellisesti, ei polta tai läträä viinalla, usein hoikka vielä 25
usein ajattelee elämää huomista pidemmälle, asettaa tavoitteita
- usein jäykkä ja urakeskeinen, liian voimakastahtoinen nainen monille miehille
- laiminlyö usein naisellisuuden, koska ei halua olla tyrkky bimbo, joka meikkaa
- vaatii mieheltä yleensä paljon: ulkonäköä, statusta, älyä, luonnetta, varallisuutta jne.
Haluatko amis-naisen mieluummin kuin akateemisen?
70
2462
Vastaukset
- 8+10
Akateeminenkin voi olla naisellinen, mutta naisellisuus ei sitten tarkoita sitä seppälän hajuvettä, hiustenpidennyksiä ja henkkamaukkaa....
akateemisista naisista ajatellaan, että ovat useimmiten tylsiä, vakavia ja aivan liian uraorientoituneita, mutta menkääpäs yliopistolle ja tsekatkaa se naistarjonta, voin sanoa että ihan rentoa, mutta FIKSUA porukkaa sieltäkin löytyy.
Akateemisia naisia kiinnostaa eri asiat kuin näitä amisnaisia, mutta molemmat voivat olla naisellisia..eri tavalla vaan
mutta kyllähän miehet tykkää, jos nainen on vähän "tyhmä", enemmän semmonen söpö bimbo joka ei tajua mitään eikä tiedä mistään, osallistuu keskuteluun sanomalla vain "hääääh?" ja "en tajunnu mitäään, hihi". Sitten mies pääsee pätemään ja "olemaan MIES".... - Ihme juttuja sulla
Tyypillistä Suomi24 paskaa yleistämistä tuo sun juttusi.
Olen tavannut kummastakin porukasta naisia, jotka muistuttavat enemmän tuon avausviestisi toisen porukan naisia kuin sitä johon itse kuuluvat.
Tupakoivaa naista en ota, enkä juoppoa. Ja luonteeltaan vittumaiset/kusipäät kierrän kaukaa.- 13+4
Tosi on. Itse olen ollut ikäni (lapsesta saakka) tieteistä kiinnostunut, luen tiedeartikkeleita ja kirjallisuutta, sekä filosofista kirjallisuutta. Olen erittäin ns. syvällisesti ajatteleva ihminen, ilmeisesti useimpien mielestä liiankin.
Pidän kunnostani ja kropastani huolta, lenkkeilen, käyn salilla. Alkoholia juon hyvin vähän ja harvoin, koskaan en ole polttanut. Pukeudun ikäiselleni (26v) naiselle melko tavalliseen tapaan. En juuri välitä bilettämistä, matkustella kyllä tykkään, ja tutustua eri maiden kulttuureihin.
Kuitenkaan koulussa en koskaan ollut mikään hyvä (ka oli keskimäärin 7.5) enkä äo testeissa mitattavalla tavalla yhtään keskivertoa älykkäämpi. En jaksanut juuri lukea itseä kiinnostamattomia asioita koulussa ja mulle oli jo yläasteen alussa selvää, että menen amikseeen, vaikka innokkaasta perehtymisestäni mm. perinnöllisyystieteeseen, olisi voinut päätellä että musta tulee biologi. Autonkorjaaja musta kumminkin tuli. Tykkään työstäni, jossa saan tehdä käsilläni.
Mieheni sen sijaa on yliopiston käynyt, oli aina hyvä koulussa ja on ammatiltaan psykologi. Ihmisläheinen empaattinen ihminen, joka ei ymmärrä "höykäsen pöläystä filosofisista jorinoistani".
Tässä nyt vaan yksi esimerkki, siitä miten karkeita nuo koulutustasoon perustuvat yleistykset ovat.
- lifemocker
ei ole työllä/koulutuksella mitään väliä. se ihmisen OIKEA elämä kun on siellä työ-/kouluajan ulkopuolella
- 15+6
ja höpöhöpö. Noin vastaa ihminen jolle itselleen edes oma työ/koulutus ei ole elämässä tärkeä, mennään vaan johonkin ja tehään vaan jotain. Ja tämäkin kertoo ihmisestä itsestään jotain...
Mulle opiskelu ja mielekäs työ on iso osa elämää ja on yksi onnellisuuden tekijöistä, eivaan tylsää liukuhihna puurtamista josta ainoa asia mitä jää käteen on kerran kuussa tilille tupsahtanut palkka. "Jee". Kaikkea työtä pitää arvostaa, itsekin olen siellä kaupankassalla istunut ja se todellakin oli turhauttavaa aikaa vaikka työstä kiitollinen olinkin, ei silloin nuori lukiotyttö muuta voinut vaatia tai edes odottaakaan.
opiskelu ja itseään aidosti kiinnostava työ tuo elämään samanhenkisiä ihmisiä ja ystäviä, mielenkiintoista tekemistä ja se antaa mahdollisuuden toteuttaa itseään.
Se onkin sitten eri asia, jos se itsensä toteuttaminen tapahtuu jotain muuta kautta, mutta ei voi yleistää että kaikkien elämä tapahtuisi vain työn ulkopuolella! - lifemocker
15+6 kirjoitti:
ja höpöhöpö. Noin vastaa ihminen jolle itselleen edes oma työ/koulutus ei ole elämässä tärkeä, mennään vaan johonkin ja tehään vaan jotain. Ja tämäkin kertoo ihmisestä itsestään jotain...
Mulle opiskelu ja mielekäs työ on iso osa elämää ja on yksi onnellisuuden tekijöistä, eivaan tylsää liukuhihna puurtamista josta ainoa asia mitä jää käteen on kerran kuussa tilille tupsahtanut palkka. "Jee". Kaikkea työtä pitää arvostaa, itsekin olen siellä kaupankassalla istunut ja se todellakin oli turhauttavaa aikaa vaikka työstä kiitollinen olinkin, ei silloin nuori lukiotyttö muuta voinut vaatia tai edes odottaakaan.
opiskelu ja itseään aidosti kiinnostava työ tuo elämään samanhenkisiä ihmisiä ja ystäviä, mielenkiintoista tekemistä ja se antaa mahdollisuuden toteuttaa itseään.
Se onkin sitten eri asia, jos se itsensä toteuttaminen tapahtuu jotain muuta kautta, mutta ei voi yleistää että kaikkien elämä tapahtuisi vain työn ulkopuolella!ja noin vastaa ihminen joka on tynnyrissä elämänsä elänyt
- lsmadölmdsf
lifemocker kirjoitti:
ja noin vastaa ihminen joka on tynnyrissä elämänsä elänyt
En sanoisi noinkaan, mutta varmasti ihminen, jolla on ihan erilaiset elämänarvot. Tyypillinen espoolainen kokoomusta äänestävä pientaloasuja. Ei näissä ole mitään vikaa, mutta ei ole mun juttuni. Kuten ei myöskään ole ituhippeilykään.
- lifemocker
lsmadölmdsf kirjoitti:
En sanoisi noinkaan, mutta varmasti ihminen, jolla on ihan erilaiset elämänarvot. Tyypillinen espoolainen kokoomusta äänestävä pientaloasuja. Ei näissä ole mitään vikaa, mutta ei ole mun juttuni. Kuten ei myöskään ole ituhippeilykään.
minusta silloin on hieman väärät arvot elämässä jos työ/opiskelu on sinulle se "pääasia"
- Asiantuntijan onni
lifemocker kirjoitti:
minusta silloin on hieman väärät arvot elämässä jos työ/opiskelu on sinulle se "pääasia"
Et tainnut oikein ymmärtää. Ei hän tarkoittanut, että se itse työ (joku projekti) tai opiskelu (kirja) olisi se pääasia elämässä, vaan kaikki mitä se tuo mukanaan. Ystäväpiirin, joka monilla muodostuu vahvaksi opiskeluaikana, alan harrastuskerhot ja aivan muut harrastukset kuten työpaikan/ainejärjestön laskettelukerho tai olutkerho, työmatkat, illanvietot, alan kirjallisuuden ja konferenssien seuraaminen, onnistumisen tunteet, mielenkiintoiset keskustelut, joissa pääsee syvälle kun tietää alastaan paljon jne. jne.
Totuus on varmasti, että ihminen, jolle ura ja siihen liittyvät jutut ei ole tärkeä, ei tällaista voi käsittää. Sama kuin urheilua harrastamaton sohvaperuna ei voi käsittää, että jollekin urheilu, sen mukanaan tuomat kisamatkat, illanistujaiset, pelit, valmennus, hyvä kunto, ulkonäkö, vaatteet jne. on elämässä tärkeää. - lifemocker
Asiantuntijan onni kirjoitti:
Et tainnut oikein ymmärtää. Ei hän tarkoittanut, että se itse työ (joku projekti) tai opiskelu (kirja) olisi se pääasia elämässä, vaan kaikki mitä se tuo mukanaan. Ystäväpiirin, joka monilla muodostuu vahvaksi opiskeluaikana, alan harrastuskerhot ja aivan muut harrastukset kuten työpaikan/ainejärjestön laskettelukerho tai olutkerho, työmatkat, illanvietot, alan kirjallisuuden ja konferenssien seuraaminen, onnistumisen tunteet, mielenkiintoiset keskustelut, joissa pääsee syvälle kun tietää alastaan paljon jne. jne.
Totuus on varmasti, että ihminen, jolle ura ja siihen liittyvät jutut ei ole tärkeä, ei tällaista voi käsittää. Sama kuin urheilua harrastamaton sohvaperuna ei voi käsittää, että jollekin urheilu, sen mukanaan tuomat kisamatkat, illanistujaiset, pelit, valmennus, hyvä kunto, ulkonäkö, vaatteet jne. on elämässä tärkeää."Ystäväpiirin, joka monilla muodostuu vahvaksi opiskeluaikana"
kyllä useimmilla on jo ne kaveripiirit olemassa valmiiksi ennen koulua, eikä kouluissa oikein luokkakavereitten kanssa hengailla kouluajan ulkopuolella. itsellä ainakin on todella tiivis kaveripiiri, enkä ketään ole heistä koulussa tavannut. koulussa kun harvoin on ihmisiä jotka ovat samantyylisiä kuin minä, että niitä jaksaisi oikein katsella vapaa-ajallakin! - väärin meni
lifemocker kirjoitti:
"Ystäväpiirin, joka monilla muodostuu vahvaksi opiskeluaikana"
kyllä useimmilla on jo ne kaveripiirit olemassa valmiiksi ennen koulua, eikä kouluissa oikein luokkakavereitten kanssa hengailla kouluajan ulkopuolella. itsellä ainakin on todella tiivis kaveripiiri, enkä ketään ole heistä koulussa tavannut. koulussa kun harvoin on ihmisiä jotka ovat samantyylisiä kuin minä, että niitä jaksaisi oikein katsella vapaa-ajallakin!No kyllä huomaa, että olet amis. Akateemiset ihmiset todellakin muodostavat tiiviin kaveripiirin sen oman yhteisönsä kanssa, ja yleensä nuoruuden kaverit muutamia harvoja tapauksia lukuunottamatta häviävät. Ehkä muutama hyvä "vanha tuttu" saattaa jäädä pysyvämmin osaksi verkostoa, mutta harvemmin laajaa kaveripiiriä opiskelujen ja työelämän ulkopuolelta on. Akateemiset ihmset liikkuvat yläluokkaisissa seurapiireissä. Akateemisuus on elämäntapa, eikä kuten amiksilla, joille työ on vain keino hankkia rahaa tupakkaa varten.
- lifemocker
väärin meni kirjoitti:
No kyllä huomaa, että olet amis. Akateemiset ihmiset todellakin muodostavat tiiviin kaveripiirin sen oman yhteisönsä kanssa, ja yleensä nuoruuden kaverit muutamia harvoja tapauksia lukuunottamatta häviävät. Ehkä muutama hyvä "vanha tuttu" saattaa jäädä pysyvämmin osaksi verkostoa, mutta harvemmin laajaa kaveripiiriä opiskelujen ja työelämän ulkopuolelta on. Akateemiset ihmset liikkuvat yläluokkaisissa seurapiireissä. Akateemisuus on elämäntapa, eikä kuten amiksilla, joille työ on vain keino hankkia rahaa tupakkaa varten.
huomaa kyllä, että sinua se koulutus ei ole viisastuttanut.
meillä on vähän toisenlainen yhteisö joka koostuu "alakulttuuriin" kuulumisesta ja siinä ei juurikaan kenenkään koulutukset merkitse ;)
"mutta harvemmin laajaa kaveripiiriä opiskelujen ja työelämän ulkopuolelta on."
oletko ajatellut hankkivasi koskaan elämää?
" Akateemiset ihmset liikkuvat yläluokkaisissa seurapiireissä."
ai sun "seurapiiri" on työpaikka? no edelleen: oletko koskaan ajatellut hankkivasi oikeaa elämää? tai niitä OIKEITA ystäviä?
...aika surullista - hohhoijaa...
lifemocker kirjoitti:
huomaa kyllä, että sinua se koulutus ei ole viisastuttanut.
meillä on vähän toisenlainen yhteisö joka koostuu "alakulttuuriin" kuulumisesta ja siinä ei juurikaan kenenkään koulutukset merkitse ;)
"mutta harvemmin laajaa kaveripiiriä opiskelujen ja työelämän ulkopuolelta on."
oletko ajatellut hankkivasi koskaan elämää?
" Akateemiset ihmset liikkuvat yläluokkaisissa seurapiireissä."
ai sun "seurapiiri" on työpaikka? no edelleen: oletko koskaan ajatellut hankkivasi oikeaa elämää? tai niitä OIKEITA ystäviä?
...aika surullistaJa se sun viinaa ja röökiä vetävä amiskööri-ystäväpiiri touhuiluineen on "oikeaa elämää"?
Tosiaan erilaisilla ihmisillä on eri tapoja viettää aikaa. Akateemisista ystävistä koostuva ystäväpiiri ei tarkoita automaattisesti pelkkiä työkavereita. Se tarkoittaa tietynlaista viitekehystä, jossa oma elämä ja ajatusmaailma jaetaan toisten samankaltaisten kanssa. Aivan kuten ne teidän goottihevari-poppoonnekin. Teillä on jotain yhteistä ja olette siksi yhdessä. Huvinsa kullakin... - lifemocker
hohhoijaa... kirjoitti:
Ja se sun viinaa ja röökiä vetävä amiskööri-ystäväpiiri touhuiluineen on "oikeaa elämää"?
Tosiaan erilaisilla ihmisillä on eri tapoja viettää aikaa. Akateemisista ystävistä koostuva ystäväpiiri ei tarkoita automaattisesti pelkkiä työkavereita. Se tarkoittaa tietynlaista viitekehystä, jossa oma elämä ja ajatusmaailma jaetaan toisten samankaltaisten kanssa. Aivan kuten ne teidän goottihevari-poppoonnekin. Teillä on jotain yhteistä ja olette siksi yhdessä. Huvinsa kullakin...ja mistäs sä mun ja mun kavereitten koulutkset tiedät? onko sulla kristallipallo? ...aika typerät on harrastukset ns "akateemisella" ihmisellä..mutta mitäpä tuollaisilta ihmisiltä voikaan odottaa, kun ei ole hirveästi kontakia oikeaan elämään ja maailmaan ;)
- se näkyy...
lifemocker kirjoitti:
ja mistäs sä mun ja mun kavereitten koulutkset tiedät? onko sulla kristallipallo? ...aika typerät on harrastukset ns "akateemisella" ihmisellä..mutta mitäpä tuollaisilta ihmisiltä voikaan odottaa, kun ei ole hirveästi kontakia oikeaan elämään ja maailmaan ;)
Siis tuosta sinun profilistasi ja kirjoituksistasi vain huokuu se, että sinulla ei 99.9% todennäköisyydellä ole akateemista koulutusta. Ja jos sinulla ei sitä ole, niin en usko, että kovin moni akateeminen henkilö viettää noin suurimman osan ajasta sinun ja kaveripiirisi seurassa. Voinhan tietysti olla väärässä.
- lifemocker
se näkyy... kirjoitti:
Siis tuosta sinun profilistasi ja kirjoituksistasi vain huokuu se, että sinulla ei 99.9% todennäköisyydellä ole akateemista koulutusta. Ja jos sinulla ei sitä ole, niin en usko, että kovin moni akateeminen henkilö viettää noin suurimman osan ajasta sinun ja kaveripiirisi seurassa. Voinhan tietysti olla väärässä.
niin ei tuo sinun mainostama "akateemisuus" sinulle kuitenkaan selvännäkijän kykyjä anna... eikä sinusta tuo älykkyys muutenkaan näytä "huokuvan" ;)
- ei selvännäkijää
lifemocker kirjoitti:
niin ei tuo sinun mainostama "akateemisuus" sinulle kuitenkaan selvännäkijän kykyjä anna... eikä sinusta tuo älykkyys muutenkaan näytä "huokuvan" ;)
http://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/2011030713314960_se.shtml
Ei siihen selvännäkijän kykyjä tarvita. On ihan tutkittu juttu, että erilaiset ihmiset pitäytyvät yleensä omissa piireissään. - 11+2
ei selvännäkijää kirjoitti:
Ei siihen selvännäkijän kykyjä tarvita. On ihan tutkittu juttu, että erilaiset ihmiset pitäytyvät yleensä omissa piireissään.Lifemockerin kanssa ei kannata kiistellä. Siinä ei synny mitään järjellistä keskustelua.
- lifemocker
11+2 kirjoitti:
Lifemockerin kanssa ei kannata kiistellä. Siinä ei synny mitään järjellistä keskustelua.
onhan se varmaan aina raskasta ymmärtää olevansa väärässä, mä kun en puhu kuin asiaa ;)
- lifemocker
ei selvännäkijää kirjoitti:
Ei siihen selvännäkijän kykyjä tarvita. On ihan tutkittu juttu, että erilaiset ihmiset pitäytyvät yleensä omissa piireissään.että oikein iltalehteen pohjustetaan tämä "fakta" :D
- lifefucker
lifemocker kirjoitti:
ja mistäs sä mun ja mun kavereitten koulutkset tiedät? onko sulla kristallipallo? ...aika typerät on harrastukset ns "akateemisella" ihmisellä..mutta mitäpä tuollaisilta ihmisiltä voikaan odottaa, kun ei ole hirveästi kontakia oikeaan elämään ja maailmaan ;)
Lifemockerilla on mitä ilmeisimmin hyvä harrastus - kaikkien ketjujen "terrorisointi"
- lifemocker
lifefucker kirjoitti:
Lifemockerilla on mitä ilmeisimmin hyvä harrastus - kaikkien ketjujen "terrorisointi"
voi kyynel jos mielipiteeni ei miellytä. se on sun henkilökohtainen voivoi
- 14+12
se näkyy... kirjoitti:
Ainoat akateemiset, joita lifemocker on eläissään tavannut, on erityisluokanopettaja, sossutäti ja psykiatri.
- villi veikkaus...
14+12 kirjoitti:
Ainoat akateemiset, joita lifemocker on eläissään tavannut, on erityisluokanopettaja, sossutäti ja psykiatri.
Veikkaan, ettei myöskään parturia ole nähnyt vuosiin, vaikkei se akateeminen olekaan...
- lifemocker
villi veikkaus... kirjoitti:
Veikkaan, ettei myöskään parturia ole nähnyt vuosiin, vaikkei se akateeminen olekaan...
kyllä pitää ½ vuoden välein latvat leikata! ;)
- lifemocker
14+12 kirjoitti:
sun ei kannata lotota tolla veikkausmenestyksellä ;)
- insinööriopiskelija
lifemocker kirjoitti:
"Ystäväpiirin, joka monilla muodostuu vahvaksi opiskeluaikana"
kyllä useimmilla on jo ne kaveripiirit olemassa valmiiksi ennen koulua, eikä kouluissa oikein luokkakavereitten kanssa hengailla kouluajan ulkopuolella. itsellä ainakin on todella tiivis kaveripiiri, enkä ketään ole heistä koulussa tavannut. koulussa kun harvoin on ihmisiä jotka ovat samantyylisiä kuin minä, että niitä jaksaisi oikein katsella vapaa-ajallakin!Et oo ainakaan amkia taikka yliopistoa näemmä käynnyt. Tai jos olet sovellut hyvin fysiikan/it-alalle jotka nyt eivät muutenkaan ole sieltä sosiaalisemmasta päästä. Kyllä opiskelu ja nimenomaan amk ja yliopisto opiskelu on elämän parasta aikaa! Ja todellakin sitä hengataa luokkakavereitten kanssa koska suurinosa ei ole tullut opiskelemaan siitä tien toiseltapuolen ja joilla se valmis kaveripiiri jäi sinne 200km päähän. Opiskelijoilla on reilulla kädellä omia bileitä minne ei ole muilla asiaa ja sen lisäks on approt ja poikkarit jonne tosin voi koittaa sivullisetkin tunkea mutta siinä ei ole mitään järkeä. Voi olla vähän sellanen olo normi amiksella ettei todellakaan kuulu joukkoon ja mitä kaikkee sitä voi tehdäkkään yhden kangasmerkin takia joka ei amikselle merkkaa mitään. Lainaten erästä YSTÄVÄÄ ja LUOKKAKAVERIA että opiskelussa ei se opiskelu ole tärkeintä.
- OnnelliNeN.,-
15+6 kirjoitti:
Se onkin sitten eri asia, jos se itsensä toteuttaminen tapahtuu jotain muuta kautta, mutta ei voi yleistää että kaikkien elämä tapahtuisi vain työn ulkopuolella!Varmasti samanlainen tausta ja koulutus voi olla joillekin pareille onnellisuuden ja toimivuuden edellytys muttei se ole tae parisuhteen toimivuudesta. Oikeasti on parje, jotka ovat onnellisia ja olleet pitkässä parisuhteessaan ja ovat todellakin aivan eri asteisen koulutuksen saaneita kuten maalari - psykologi, kunnanjohtaja (akat.) - toimistosihteeri, lääkäri - työvalmentaja jne.
Samanhenkisyys voi syntyä myös koulutuksen myötä, varsinkin pidemmän mutta taaskaan se ei ole tae siitä; me ihmiset kun suhtaudumme koulutuksiimme, ammatteihimme ja työntekemiseen hyvin eri tavoin.
Olen itse korkeastikoulutettu ja mieheni on käynyt keski-koulun. Mieheni hankkiin paremmin kuin minä. Meillä on erilaiset intressit monessa asiassa mutta yhteistäkin on; ihanat lapset, ihana koti, ihana seksi ja ihanaa yhdessä oloa. Muuta en tarvitse.
- Dino Rex
Ihan sama. Akateeminen voi olla sivistymätön ja tyhmä, amis taas päinvastoin. Akateemisten miinukseksi menee se, että kauhean kunnianhimoiset uranluojat (esim. oikiksessa) ovat usein kylmiä opportunisteja, jotka pompottelevat toisia pakkomielteisesti ja hymyilevät vain jos joku ottaa kameran esille. Osa sitten on niin pinnallisia, ettei voisi vähempää kiinnostaa. Toki fiksujakin mahtuu joukkoon.
Jos kaikki muut ominaisuudet on tasan, niin sitten akateeminen nainen koska se yleensä tienaa enemmän. Ei tarvii silloin mun kustantaa ihan kaikkea.- 10+2
Just...
Miks AINA, kun puhutaan akateemisuudesta, tulee ihmisille mieleen kylmäkiskoiset, kunnianhimoiset, "pinnalliset" ja tylyt tyypit joiden kanssa ei voi elää normaalia ihmisen elämää. Siis huhhu, tällänen joukko on yks MURTO-OSA koko siitä yliopisto ja korkeakoulusakista... Ja yleensä jos itse ei ole korkeammin koulutettu, tämä harhaluulo elää hyvin vahvana koska ja se perustuu pelkkiin kuulopuheisiin.
Muistakaa myös, että akateemisia ammatteja ovat hyvinkin inhimilliset ammatit, jopa alakoulun luokanopettaja (hui mikä kylmäkiskoinen uraohjus!)....
tv. akateeminen nainen, joka saa huonompaa palkkaa kuin moni amistyyppi, ei oo varaa pröystäillä, vaikka työtä tehty satoja tunteja enemmän ja hampaita kiristellen. No, ainakin olen saanut ammatin josta olen aina haaveillut.
Raha on tälle akateemiselle naiselle toissijainen asia, ja uskokaa tai älkää, mäkin olen ihminen. - Dino Rex
10+2 kirjoitti:
Just...
Miks AINA, kun puhutaan akateemisuudesta, tulee ihmisille mieleen kylmäkiskoiset, kunnianhimoiset, "pinnalliset" ja tylyt tyypit joiden kanssa ei voi elää normaalia ihmisen elämää. Siis huhhu, tällänen joukko on yks MURTO-OSA koko siitä yliopisto ja korkeakoulusakista... Ja yleensä jos itse ei ole korkeammin koulutettu, tämä harhaluulo elää hyvin vahvana koska ja se perustuu pelkkiin kuulopuheisiin.
Muistakaa myös, että akateemisia ammatteja ovat hyvinkin inhimilliset ammatit, jopa alakoulun luokanopettaja (hui mikä kylmäkiskoinen uraohjus!)....
tv. akateeminen nainen, joka saa huonompaa palkkaa kuin moni amistyyppi, ei oo varaa pröystäillä, vaikka työtä tehty satoja tunteja enemmän ja hampaita kiristellen. No, ainakin olen saanut ammatin josta olen aina haaveillut.
Raha on tälle akateemiselle naiselle toissijainen asia, ja uskokaa tai älkää, mäkin olen ihminen.No luepa uudestaan että puhuinko kaikista akateemisista naisista?
- lifemocker
10+2 kirjoitti:
Just...
Raha on tälle akateemiselle naiselle toissijainen asia, ja uskokaa tai älkää, mäkin olen ihminen."tämä harhaluulo elää hyvin vahvana koska ja se perustuu pelkkiin kuulopuheisiin."
niin perustuu sekin, että LUULLAAN että kouluttautuminen kenestäkään parempaa ihmistä tekisi
kusipää on kusipää oli sitten hienoja papereita taikka ei - lkndlkn
10+2 kirjoitti:
Just...
Raha on tälle akateemiselle naiselle toissijainen asia, ja uskokaa tai älkää, mäkin olen ihminen."tv. akateeminen nainen, joka saa huonompaa palkkaa kuin moni amistyyppi, ei oo varaa pröystäillä, vaikka työtä tehty satoja tunteja enemmän ja hampaita kiristellen."
Anna kun heitän villin arvauksen: vaikka et voi mammonalla pröystäillä, niin pröystäilet sitten sillä akateemisella paremmuudellasi. Ts. tykkäät muistutella ihmisille, että olet oikein tutkinnon suorittanut ja tuot sitä mielelläsi esiin esim. valittaessasi palkastasi. Ettet vain olisi sellainen stereotyyppi, joka haluaa itselleen "akateemisen" (=eufemismi hyvin toimeentulevalle) miehen toteuttamaan omaa kunnianhimoista fantasiaansa siitä millaisen elämän neiti akateemikko ansaitsee.
- Totuus ei muutu
On niitä muitakin vaihtoehtoja kuin amis tai akateeminen. Ammattikorkeakoulukin jää noiden väliin.
Minä en halua liian koulutettua naista. Naiset ovat parhammillaan naisina eikä uratykkeinä. Oikean naisen tärkeimpiä ominaisuuksia on halu lapsiin ja halu hoittaa lapsia. Oikean nainen ei koskaan laita uraansa lasten edelle. Oikea nainen haluaa ITSE hoitaa lapsensa.
Uratykkinaiset, jotka laittavat lapsensa laitokseen hoitoon, ovat yksiselitteisesti huonoja äitejä.- Lonely Rider
Itsekin pidän enemmän siitä välimaastosta. Sinänsä itse naisen työllä tai koultuksella ei ole merkitystä hirveästi, mutta jos nyt mennään niiden stereotypioiden mukaan... Haluan että nainen on suhteellisen älykäs, mutta en halua naista, jolle työ on kaikki kaikessa. Kyllä minä jonkun kivan yliopistohumanistin kelpuuttaisin mennen tullen, itse olen sellainen vähän luonteeni puolesta, mutta olen täysin kouluttautumaton.
Eli lyhyesti: haluan kunnostaan huolta pitävän, hymyilevän ja fiksun naisen. Koulutustaso on aivan sama. Haluamiani naisia löytyy silti huomattavasti enemmän kouluttautuneiden naisten parista. Tämä ryhmä taas ei välttämättä kelpuuta minua huonon koulutustason vuoksi (vaikka kysyttäessä joskus vähättelevätkin koulutuksen merkitystä). Omien saavutusteni ja naismakuni välinen ristiriita on syössyt minut kurjaan, lohduttomaan tilaan. 2. kerroksessa on ystäviä, joiden seura ei minua kiinnosta, 4. kerroksessa on bileet, mutta en tunne sieltä ketään. 3. kerroksessa olen minä, yksinäinen ratsastaja, vailla hevosta. - idi123
"Uratykkinaiset, jotka laittavat lapsensa laitokseen hoitoon, ovat yksiselitteisesti huonoja äitejä."
Vittu mitä paskaa :DDD En voi muuta oikein sanoa. - Mater i aali
idi123 kirjoitti:
"Uratykkinaiset, jotka laittavat lapsensa laitokseen hoitoon, ovat yksiselitteisesti huonoja äitejä."
Vittu mitä paskaa :DDD En voi muuta oikein sanoa.Totuus on joskus niin kipeä, ettei sitä voi myöntää. Sitä kutsutaan myös itsepetokseksi. Sisimmissään kyllä tietää totuuden.
- jah jaa
Mater i aali kirjoitti:
Totuus on joskus niin kipeä, ettei sitä voi myöntää. Sitä kutsutaan myös itsepetokseksi. Sisimmissään kyllä tietää totuuden.
Miehet, jotka laittavat lapsensa laitokseen, eivätkä hoida lapsiaan kotona itse, ovat yksiselitteisesti huonoja isiä.
Mitä? Eikö kotiin pakottaminen kuulostakaan hyvältä? - AinaVääräNainen
Ja nainen on siloin Väärä, jos ei halua lapsia mutta haluaa hoitaa niitä? Jos nainen esim pelkäis äitiyttä, hän olis Väärä nainen?
- 16 + 8 =24
jah jaa kirjoitti:
Miehet, jotka laittavat lapsensa laitokseen, eivätkä hoida lapsiaan kotona itse, ovat yksiselitteisesti huonoja isiä.
Mitä? Eikö kotiin pakottaminen kuulostakaan hyvältä?Vaan kun mies ja nainen eivtä ole samanlaisia, eivätkä edes peilikuviaan.
Ei vaan ole nisäkkäille ylipäätään ominaista, että uros hoitaa pentuja. Aika harva mies tuntuu luontaisesti kutsumusta lastenhoitoon!
Ilmaus "pakotetaan kotiin" on kyllä aika käännetty ilmaisu. Lähes kaikki naiset lapsen syntymän jälkeen haluavat kotiin ja kokevat yhteiskunnan painostavan töihin.
Uros metsästää ja tuo saaliin kotiin. Useimmilla isoilla nisäkkäillä.
Tasa-arvolain suurin virhe on siinä, että se yrittää tehdä miehistä ja naisista samanlaisia. Mutta mikään laki ei muuta luontaista käyttäymistämme. Uroksen tehtävä on levittää siemeniä ja naaraan hoitaa jälkipolvi lisääntymisikään. Voihan sitä työntää sormet korviinsa ja huutaa "Pläp pläp pläp" ja kieltää totuus. Sellaista on harrastettu kulttuurin syntymästä lähtien :))) - 13+19
16 + 8 =24 kirjoitti:
Vaan kun mies ja nainen eivtä ole samanlaisia, eivätkä edes peilikuviaan.
Ei vaan ole nisäkkäille ylipäätään ominaista, että uros hoitaa pentuja. Aika harva mies tuntuu luontaisesti kutsumusta lastenhoitoon!
Ilmaus "pakotetaan kotiin" on kyllä aika käännetty ilmaisu. Lähes kaikki naiset lapsen syntymän jälkeen haluavat kotiin ja kokevat yhteiskunnan painostavan töihin.
Uros metsästää ja tuo saaliin kotiin. Useimmilla isoilla nisäkkäillä.
Tasa-arvolain suurin virhe on siinä, että se yrittää tehdä miehistä ja naisista samanlaisia. Mutta mikään laki ei muuta luontaista käyttäymistämme. Uroksen tehtävä on levittää siemeniä ja naaraan hoitaa jälkipolvi lisääntymisikään. Voihan sitä työntää sormet korviinsa ja huutaa "Pläp pläp pläp" ja kieltää totuus. Sellaista on harrastettu kulttuurin syntymästä lähtien :)))Ihmisen erottaa muista eläimistä KULTTUURI. Emme elä vaistojemme varassa, vaan valtaosan toimintaamme määrittävät kulttuuriset normit, jotka ovat aivan jotain muuta kuin esim. viime vuosisadan puolivälissä. Älykkömme "16 8=24" ei edes puhu tuollaisesta 50-lukulaisesta naisen roolista, joka vielä pakotti naisen kotiin, vaan hän käyttää esimerkkinä kivikautta. :)
Mutta mitä tulee ap:n kysymykseen: sehän on täysin hypoteettinen. Suurin osa tämän ketjun vastaajista ovat itse amiksia eikä heillä näin ollen ole juuri saumaa akateemisiin naisiin. Jotta totuus ei tuntuisi karvaalta, niin parempi haukkua kaikki kouluttautuneet naiset jonkinlaisiksi elämättömän elämän antisankareiksi joita kukaan mies ei halua. - 16 + 8 = 17 (mot)
13+19 kirjoitti:
Ihmisen erottaa muista eläimistä KULTTUURI. Emme elä vaistojemme varassa, vaan valtaosan toimintaamme määrittävät kulttuuriset normit, jotka ovat aivan jotain muuta kuin esim. viime vuosisadan puolivälissä. Älykkömme "16 8=24" ei edes puhu tuollaisesta 50-lukulaisesta naisen roolista, joka vielä pakotti naisen kotiin, vaan hän käyttää esimerkkinä kivikautta. :)
Mutta mitä tulee ap:n kysymykseen: sehän on täysin hypoteettinen. Suurin osa tämän ketjun vastaajista ovat itse amiksia eikä heillä näin ollen ole juuri saumaa akateemisiin naisiin. Jotta totuus ei tuntuisi karvaalta, niin parempi haukkua kaikki kouluttautuneet naiset jonkinlaisiksi elämättömän elämän antisankareiksi joita kukaan mies ei halua."13 19" "Pläp pläp pläp ...."
:)))))) - Mies22vkl
Minulla ei olisi kovinkaan yhtenevät tavoitteet maksimaaliseen uraan pyrkivän naisen kanssa. Arvostan suuresti elämästä nauttimista ja toivoisin kumppanini myös näin tekevän. Ura on ainoastaan välttämätön paha, jotta saa rahaa elämästä nauttimiseen.
- Faktaonfakta
Täyttä puppua tuo määrittelysi eli vailla mitään totuuspohjaa. JOs eteesi laitettaisiin eri-ikäisiä naisia ja sinun pitäisi arvata heidän koulutustaustansa, et arvaisi yhtäkään. Miten ihmeessä olet tuollaiset stereotypiat itsellesi kehittänyt, avoimuutta kehiin, pahvi!
- nähty on
Mitä koulutetumpi nainen, sitä kiimasempi narttu. Näin se vaan menee.
- tietotaito43
tiesitkö,että jopa peruskoulun lopettaneet oppilaat on menny ammattikouluun vaikka keskiarvo on 9.0!
- tavis mies.
haluaiisn amis naisen joka ei polta tupakkia ja joka huolehtii kunnostaan yhtä lailla kuin minäkin. Kyllä amis nainenkin voi olla naisellinen ja voi meikata. Bimboo en halua joka on tyrkky.
- aaaaaaaaaaaaas
Koulutetuilla naisilla on usein estoja ,tai esittävät jotain muuta,kuin ovat.
Amikset enemmän jalat maassa ,ja osaavat nauttia elämästä. - Mies22vkl
aaaaaaaaaaaaas kirjoitti:
Koulutetuilla naisilla on usein estoja ,tai esittävät jotain muuta,kuin ovat.
Amikset enemmän jalat maassa ,ja osaavat nauttia elämästä.Samaa mieltä olen itsekin, vaikka poikkeuksia kyllä löytyy tähän lukuisia jo minun tuttavapiiristäni. Hyviä kavereita minulla on joka ryhmästä, mutta potentiaalisemmin löydän hyvän kaverin yliopistosta kuin raksalta.
- asdmlösad
Mua ei todellakaan kiinnosta naisen koulutus. Työ kiinnostaa sen verran, että se ei saa viedä liikaa aikaa ja energiaa, eli omasta puolisostani en uraohjusta toivoisi. Päihteet eivät ole kummankaan porukan yksinoikeus kuten ei ole sivistystkään.
" usein sivistynyt, kulttuurista kiinnostunut, yhteiskunnallisista asioista perillä"
Tämä saattaa olla miinusta. Kulttuurillisuus voi vetäistä yli pahan kerran (ei ole sattumaa, että teatterikävijät ovat keskimääräistä useammin sinkkunaisia) ja joskus naisilla on tarve yrittää sivistää miestään. Aikuisen ihmisen kasvattaminen kuitenkin harvemmin onnistuu.
" usein ajattelee elämää huomista pidemmälle, asettaa tavoitteita"
Tämä on juuri niitä suurimpia miinuksia näissä akateemisissa naisissa. Tuo mitä niin kivasti kuvailit on usein kateutta, nipotusta, huomauttelua ja alistamista. Nainen kun ei elä umpiossa, vaan tarvitsee oikeanlaisen miehet, lapset, autot, kodin ja koiran saadakseen tavoitteidensa mukaisen elämän. Ja tietenkään nainen ei yksin hanki näitä, vaan alkaa ohjailla miestään toteuttamaan naisen unelmaa niska limassa ylitöitä painaen kun naapurilla on hienompi vene ja Merjankin mies sai ylennyksen. - huomaa kyllä
kumpaan ryhmään sinä aloittaja koet kuuluvasi.
Terveisin sivistynyt, naisellinen, ei-bimbomainen intellektuelli-amisnainen- intel lektu elli
Kommentiltasi menee painoarvo hyvin nopeasti räikeiden kielioppivirheiden vuoksi. Ei kovin intellektuellia.
- 66666655433333333333
Ihan sama, kunhan on fiksu, nätti ja hauska.
- Hyvä Nainen
Turha amisnaisia on yleistää... Itse olen vielä alle 2 kk amis, enkä mahdu sun amisnaisen luokitteluus.
Osa huonoja, osa hyviä juttuja.
Minä en, enkä pyri miellyttää miehiä. Vvaadin mieheltä kaikkee muuta kuin hyvää ulkonäköä, kuten esim. luonnetta, huumorintajua, samanlaisia arvoja ja ennen kaikkea sitä, että hyväksyy mut tällaisena taiteellisena kuin olen. Oon fiksu omalla tavalla ja aiheissa, jotka minua kiinnostaa. En polta, en juo, elän suht terveellisesti (en syö pupusafkaa 24/7), ja olen hoikka. Nautin joo vaatteista, mutta en seuraa muotia. Mua kiinnostaa kulttuurit, tietyissä määrin. Mulla on elämälleni tavoitteita, osa on ihan nurkan takana.
Ja siltikö olen huono amisnainen vielä kiduttavat alle kaksi kuukautta? - hooked on life
Haluan naispuolisen lifemockerin.
- En ymmärrä sinua
Miksi ihmeessä? Saisit kuunnella kuivaa mukafiksua näsäyttelyä kaikesta koko ajan joltain hernekepin vartaloiselta muijalta joka kännää säännöllisesti.
- Muu ei kelpaa
Haluan akateemisen amish-naisen.
- Fweklmfeefmklefefw
Milloinkahan teille naisille valkenee että tällä asialla ei ole oikeasti miehille juurikaan merkiitystä?
Me haluamme NAISELLISEN NAISEN. Koulutus on osa sitä neutraalia elämänkaavaa jolla ei ole hevonperseenkään vertaa meidän romanttisille mieltymyksille. Olet mitä olet duunissa tai koulutukseltasi - et ole miehelle duunisi tai koulutuksesi.
Jos olet naisellinen nainen ja edustat niitä asioita jotka tekevät naisesta naisen miellytät miestä. Olkoon tämä jokin sitten ulkoista (kauniit kasvot, miellyttävä vartalo, tissit ja perse oikealla paikallaan) tai sisäisiä (empaattisuus, tunteikkuus, lempeys, seksikkyys). Jos te naiset kilpailette koulutuksella tai sivistyksellä keskenänne niin sitten kilpailette - tai vaikka kilpailisitte miesten kanssa - niin tällä ei ole oikeastaan paljoa merkitystä, vain jos asia häiritsee pahasti (helvetillinen tyhmyys tai tunkeileva kaikkitietävyys) voi nainen saada tässä miinuspisteitä.
Jos meillä on naisellinen amis-nainen ja ei-naisellinen akateeminen nainen niin se amisnainen vie pisteet. Jos meillä on ei-naisellinen amis-nainen ja akateeminen naisellinen nainen niin se akateeminen vie pisteet. Ymmärrättekö? Koulutuksellanne ei ole väliä, koska me miehet emme siihen niin hirveästi kiinnitä huomiotamme, emme tee parinvalintamme ja mieltymystemme kiinnitystä sen perusteella.
Mikä siis on naiselle paras koulutus miehen kannalta?
- Naisopisto jossa opetetaan naisellisuutta, miehen huomioimista, hymyilemistä, sosiaalista huomaavaisuutta ja naisellisuutta sekä ehostus ja itsensähoitamistaitoja. Noissa asioissa kun hankit maisterinpaperit niin kyllä löytyy miestä. Jos opiskelette niin opiskelkaa itseänne ja elämäänne varten, älkää siksi että se tekisi teistä naisena haluttavamman miesten keskuudessa. - ronatello1234
Ehdottomasti akateeminen, kun ole itekin! Vaikka koskaan ei voi tietää, kohtaako persoonat oikealla tavalla, niin uskon vakaasti parin kokemuksen myötä, että amisnainen ei minun sydäntä voisi viedä
- AMK-woman for me
Amk-naisessa yhdistyy amisnaisen ja akateemisen naisen parhaat puolet ilman niitä huonoja puolia.
- ....................
Kyllä ne sairaanhoitajaopiston tyttelöt nykyään aika lihavia näyttävät suurin osa olevan. Että eivät he kyllä vapaita ole noista amisten taakoista.
- Karu Totuus
Kiinnostaa ku kilo *askaa onko akateeminen vai mikä teeminen. Oon jutellu muutaman tällasen "akateemisen" kanssa ja oli niin kaavoihinsa kangistunutta luuseri menoa että lähdin meneen. Amis tyyppien kanssa oli paljon mukavampi kuluttaa aikaa,tosin näistäkin kyllä löytyy omat urponsa aivan samanlailla eli Siinä kohti kun se liika itsekeskeisyys jää jutuista pois niin jaksaa kuunnella.Sivistää voi kyllä itseään ilman akateemista koulutustakin jos mielenkiintoa riittää,eikä maksa mitään.
- kalkkissssssssko
niijustii...
kylhä ne akateemist on iha hemmetinmoisia kalkkiksia suurin osa, eihän ne opiskeluaikanaan muuta teekään kun ovat lomilla ja isoissa opiskelijabileissä....on tosi tylsiä ja kaavoihin kannistuneita, mutta hei, mähän oon vaan katkera, kun ne on jaksanu nähdä vaivaa haaveilemansa opiskelupaikan ja ammatin eteen... mä en :( eikä kyllä kiinnostakaan!
- Mies22vkl
Kyllähän yliopistosta keskimäärin fiksumpaa seuraa löytää, mutta idiootteja sielläkin on valtaosa. Sitten on vielä se ääri-idioottien ryhmä, jonka erittäin todennäköisesti löytää yliopistosta. Milloin pelastetaan valaita, milloin yritetään analysoida kaikkien elämää hienoin termein ym. järjetöntä paskaa.
Koulutus ei todellakaan ole tärkeimpien asioiden listalla kun etsitään kumppania tai edes älykkyydestä puhuttaessa.
Jos stereotypioista puhutaan niin en ottaisi amista enkä yliopistonörttiä. - Suureläin
Itse arvostan naisessa hyvää luonnetta. Piirteinä tätä edustavat mm. empaattisuus, solidaarisuus, rationaalisuus, rehellisyys, uskollisuus, suvaitsevaisuus, sekä taipumus/halu itsensä henkiseen ja fyysiseen kehittämiseen. Monta -suus loppuista piirrettä, juu, mutta nämä ovat mielestäni kuolevia piirteitä nykyisessä kilpailuyhteiskunnassa.
En todellakaan allekirjoita tuota lyttäystä ammattikoulun käyneistä... Juovat ja polttavat? Ovat sivistymättömiä ja pinnallisia? Minusta tämä kuulostaa hyvin ennakkoluuloisen vatipään kehittämältä harhakäsitykseltä.
Ikävää että tällainen mustavalkoinen ja riidanhakuinen asenne on nostanut päätään suomalaisten keskuudessa. Taitaa tulla aika ikävä tästä sisäsiittoisesta pikkuvaltiosta, jos ihmisen varallisuus/koulutusaste sanelee "todennäköisyydet" joita vastaan pitää pelata. Mutta mitä muutakaan voi odottaa, kun eliitti aivopesee lisää kannattajia oikeistopuolueille...
Mielestäni myös te "akateemiset ihmeet" jotka vittuilitte Lifemockerille olette todella lapsellisia ja ällöttäviä, pinnallisia ihmisiä. Lifemocker on aivan oikeassa sen suhteen, että kaltaisenne UNIVERSAALILLA TASOLLA VÄLINPITÄMÄTTÖMÄT ihmiset eivät tee juuri muuta kuin suorittavat jotain mielestään tärkeää tehtävää elämässä. ”Who gives a fuck?”, sanon teille.
Teidän vapaa-aika (jos teillä sitä on) menee varmaan peiliin tuijotellessa ja omaa itseänne kehuskellessa.
Opinnot ovat vain tietoa, jonka opiskelija pyrkii sisäistämään mahdollisimman tarkasti... Äly viittaa ihmisen kykyyn omaksua tietoa ja soveltaa sitä. Akateemisuus ei siis TEE teistä älykkäitä — amiksesta löytyy yhtä lailla älykkäitä ihmisiä, erona tosin se, etteivät he koe tarvitsevansa laajempaa tietomäärää valitsemaansa alaan.
Miksi kukaan haluaisi kumppanin joka vaatii puolisoltaan vakavaraisuutta ja urallisia saavutuksia? Voit sairastua, saada potkut, bisnes menee nurin... Ja samalla kumppani ottaa ja häipyy. Sekö on todellista välittämistä toisen osalta? Uskomatonta että jopa 30-60-vuotiaat ihmiset (joilta siis TÄYTYISI voida odottaa jonkinlaista iän mukana tullutta elämänkokemusta) ovat nykyään harteita myöten pää omassa suolessaan.
Monelle tuntuu riittävän se, että on ne paperit akateemisesta koulutuksesta. Tunneälyä ei löydy, eikä järkeä, VIISAUTTA... Omataan se suppean materialistinen kanta elämään: Iso talo hyvältä alueelta, katumaasturi ja urheiluauto, pikkupomona työpaikalla, äänestetään Kokoomusta ja ajatellaan että näin rakennetaan parempaa yhteiskuntaa.
40-50-vuotiaana lopulta tajutaan että "mitä mä teen mun elämällä?" ja moni tarttuu pulloon, paremman kanavan puutteessa. Uudet, ihan vieraat ajatukset iskee päälle. Osa jopa viisastuu, ja aloittaa aidon elämänsä.
Ei ihme että nuoriso voi pahoin; kaikkia ihmisiä ei huvita kilpailla saavutuksilla yms. turhalla median korostamalla paskalla. Monet haluaisivat elää tasapainoista elämää, viettää paljon aikaa hyvässä seurassa, ja etsiä elämän tärkeitä totuuksia.
t. vasta 23-vuotias ONNELLINEN työtön mies, jolla kaikesta huolimatta rahaa, harrastuksia, tärkeitä ihmisiä elämässä, hyvä kunto/ulkonäkö, ei päihdeongelmia, rutkasti aikaa itselle & lähimmäisille, sekä ennen kaikkea JÄRKEÄ PÄÄSSÄ - candyjei
Hyvä kirjoitus!
Samaa mieltä.Sen verran täytyy ottaa kantaa, että ei tuo amisten juominen ja polttaminen ihan tuulesta temmattu väite ole. Amiksista polttaa päivittäin noin 40% ja lukiolaisista noin 10%. Sama homma ryyppäämisen kohdalla.
http://www.thl.fi/attachments/kouluterveyskysely/Tulokset/ktkysely_kokomaa_200001_201011_lukio.pdf
http://www.thl.fi/attachments/kouluterveyskysely/Tulokset/ktkysely_kokomaa_200809_201011_aol.pdf
"Opinnot ovat vain tietoa, jonka opiskelija pyrkii sisäistämään mahdollisimman tarkasti... Äly viittaa ihmisen kykyyn omaksua tietoa ja soveltaa sitä. Akateemisuus ei siis TEE teistä älykkäitä"
Varmasti riippuu pitkälti siitä, mitä opiskelee, mutta kyllä omalla kohdallani yliopisto-opinnot olivat nimenomaan sitä tiedon omaksumista JA soveltamista. Itse en tosin määrittelisi älykkyyttä tuolla tavalla.
- hoohoijaaa...
Aikamoista yleistämistä. Jos on käynyt amiksen, ei ole automaattisesti tyhmä bimbo. Se on vain työtä. Ihminen voi vapaa-ajallaan olla kiinostunut taiteista, tieteestä, syvällisistä keskusteluista, matkustelusta yms. Ihan mistä tahansa samoista asioista kuin korkeasti koulutettu. Oman kokemukseni mukaan, amiksen käyneet ihmiset ovat usein maanläheisiä, sydämellisiä ja rentoja. Akateeminen nainen ei myöskään välttämättä ole sen voimakastahtoisempi kuin amiskaan. Joskin, hän voi olla taloudellisesti itsenäisempi ja siten itsenäisempi kuin amis. Onnistuu se amikseltakin jos pitää itsensä työ-elämässä vaikka tiukempia aikojakin tulisi vastaan.
- akateemikkomikko
Voi höpöhöpö taas...
"työ on vain työtä"
- mikrobiologi numisma
Haluaisin molempien sekoituksen. Mielestäni Amisnaiset ovat monesti kiihottavampia ja mukavan eloisia, mutta toisaalta kaipaan seuraa, jota kiinnostaa uuden oppiminen, pystyy keskustelemaan ja ajattelemaan laadukkaammin, kuin esim. hiustyylistä, musiikista tai päivän säästä. Toki näistäkin voi löytää syvällisempiä ajatuksia.
Elinkumppaniksi mieluummin opiskellut nainen, vaikka hänenkin kanssaan todennäköisesti tulee jossain asioissa ongelmia.
Yleisesti ottaen näin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1155289
- 675064
- 914134
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753620Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603228- 432811
- 152307
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️541939- 401810
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381663