Rullahiihto

Hiihtelijä

Olen harkinnut aloittavani rullahiihdon. Ongelmana on se, etten tiedä kyseisestä lajista paljoakaan. Ajatus on kummunnut siitä, että pertsan hiihto talvella tuntuu olevan niin suurena intohimona, että olisi kiva harrastaa "samaa" lajia kesälläkin.

Mistä saisi tietoa rullahiihdosta? Jos joku tietää, niin voisi ensinnäkin valaista minua seuraavissa peruskysymyksissä:

1. Voiko rullasuksilla hiihtää vuoropotkuhiihtoa, eli klassista pertsaa vai toimiiko ne pelkästään tasatyönnöllä?
2. Miten rullasuksilla jarrutetaan?
3. Markkinoilla näkyy olevan isopyöräisiä suksia ja pienipyöräisiä suksia. Isopyöräisten kerrotaan olevan "maastorullasuksia". Jos vedetään pelkästään asfaltilla, niin toimiiko nuo isopyöräiset silloin?

Löytyykö netistä jotain "rullasuksifoorumia"?

5

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elizee

minä olen myös hankkimassa rullasuksia, joten liityn keskusteluun. itse en todellakaan siis ole mikään pro neuvomaan, mutta olen vähän jo saanut selville näiden vempaimien maailmasta.

1. rulliksilla voi hiihtää myös vuorohiihtoa ja yksipotkuista tasatyöntöä. tasatyöntö kuitenkin parhain pertsan tekniikoista.
      2. jarruttamista voi kokeilla auraamalla, mutkittelemalla tai ajamalla tienpientareelle (nurmikolle) VAROVASTI.

täältä löytyy apua rullasuksi probleemiin: http://www.juoksufoorumi.fi/vb/showthread.php?6755-Rullasukset&highlight=rullasukset ja http://p1.foorumi.info/hiihtonetti/viewtopic.php?t=107
      toki myös täältä suomi24:sta löytyy jokunen ketju, esim. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11316257

noista olenkin jo saanut aika paljon jelppiä, mutta vielä haluaisin tiedustella semmoista, että onko suksi helpompi hallita, jos pyörän paksuus ja halkaisija on suuri? olen mennyt aikalailla sekaisin noista pyöräkooista (koista, koo'ista, miten se kirjotetaankaan :D). ja perinteiseen hiihtoon liittyen, niin kuinka hyvin se onnistuu rullasuksilla asfaltilla, jossa ei ole latuja?

olisi kiva, jos tämä ketju pidettäisiin yksinomaan rullasuksissa, eikä oteta rullaluistimia, powerslideja tai skikejä mukaan, koska todella monet (kaikki?) keskustelut rullasuksista ovat kääntyneet noiden härvelien suuntaan.

• Matter Juice.

Pistä ylläpitäjälle viesti että rullahiihto saisi oman osion,tämä on Rullaluisteluun liittyvä Foorumi.

• Relax juise
        Matter Juice. kirjoitti:

Pistä ylläpitäjälle viesti että rullahiihto saisi oman osion,tämä on Rullaluisteluun liittyvä Foorumi.

Ei ne rullahiihtäjät ole kuitenkaan "koiran kusettajia hihnoineen"?

• Rullahiihtäjä

Perustettu www.rullahiihto.fi, tervetuloa kirjoittelemaan !

• Rullahiihtäjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      159
      6997
    2. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      33
      4123
    3. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      115
      2171
    4. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      62
      1946
    5. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      82
      1456
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      196
      1454
    7. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1091
    8. Tämä oli vuoden 1. luetuin artikkeli Suomi24 Viihteessä: Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai eläkkeen

Rock-legenda Andy McCoy, 61, sai kuin saikin taiteilijaeläkkeen - Tämän suuruinen eläke on kuussa! -artikkeli oli v. 202
      Viihde ja kulttuuri
      14
      986
    9. Mitä haluaisit sanoa kaivatullesi

vuoden 2025 aluksi?
      Ikävä
      48
      979
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      225
      957
    Aihe