Olen syksyllä muuttamassa Rovaniemelle opiskelemaan. Asuntoa olen kovasti etsinyt, vähän sieltä sun täältä, mutta olisin kiinnostunut tietämään onko asunnon saaminen vaikeaa? Olen lukenut monen kokemuksia mm. DAS asunnoista, että helposti saa soluasunnon, mutta yksiöiden saaminen onkin sitten hankalampi juttu.
Minnepäin kannattaa muutta, kuitenkin, että ammattikorkeakoulu on suht. lähellä ja muut keskustan palvelut myös?
Millaista porukkaa sieläpäin majailee? onko helposti lähestyttäviä, vai antisosiaalisia normaaleja suomalaisia. (ei millään pahalla) :)
Erittäin blondi kysymys vielä viimeiseksi, sorry!! :3 Kuinkahan kylmä sielä mahtaa olla talvella normaalisti -20-35 C? Ei sillä että kylmyys jotenkin haittaisi! Nimimerkillä. Etelä-Suomesta muuttava..
Rovaniemelle muuttamassa!
14
4967
Vastaukset
- UniversCamoPattern
DAS:lla on hyviä ja halpoja kämppiä, joissa mm. ilmanen nettiyhteys, kuntosali pientä maksua vastaan ja joskus hyviä kämppiksiä. Ite muuttaisin takaisin DAS:lle jos voisin.
Yksiön saaminen ehkä vaikeaa, mutta miksi pitäisi edes saada? Kyllä kämppiksen kanssa tulee yleensä aina toimeen. Jos ei tule, niin voi varmasti kysellä asunnonvaihtoa jos jossain ois vapaana toinen soluasunto.
Ei Rovaniemellä ole talvisin jäätävän kylmää. Järkevällä pukeutumisella ja reippaalla asenteella pärjää kylmistä talvista. Villasukkaa ja paksua paitaa päälle nii johan seleviää. Kyllä sitä kylmään tottuu nopeasti.- Kalevi Rantaremmiläi
Rovaniemen Kunta-Asunnoilla on juuri tarjota opiskelijoille lämpimiä,viihtyisiä,rauhallisilla paikoilla olevia,ja erittäin halpoja vuokra-asuntoja.
Vesi on halpaa,lähes ilmaista,parkkipaikat(halvat) ovat usein vartioituja,toimistolta,jossa ystävälliset,avuliaat tädit työskentelevät,voit saada vielä remonttisetin(maalit,tarvikkeet),niin voit sutia kämppäsi mieleiseksi,
Palvelu pelaa,jos vain tarvit jotain,niin soitat,niin avuliaat sedät tuovat sulle vaikka kuun taivaalta.
Isännöitsijät ovat avuliaita,mukavia,ihmisläheisiä,ja vastaavat mielellään puhelimeen,jos on propleemeja.
Itse Kunta-asunnot ovat parasta mitä Rovaniemellä on,tämä maan mainio yritys pitäisi palkita vuoden työnantajan tittelillä.
- porokaupunkilainen
Jos haluat, että keskustan palvelut ovat lähellä, niin suosittelen Korkalovaaraan muuttamista. Halpoja vuokrakämppiä ja mukava ympäristö, metsää lähellä. Uskon, että olet tottunut sosiaalisempaan meininkiin, jos etelästä muutat, joten saat varautua lappilaiseen jurouteen :D tosin ei täällä olla yhtä juroja kuin mitä pohjoisemmassa on.
Pienen asunnon saaminen on vähän nihkeää juuri syksyllä tänne muuttavien opiskelijoiden määrästä johtuen joten kannattaa aloittaa asunnon etsiminen ajoissa. - rovani
Hei!
Rovaniemen amk sijaitsee opiskeltavasta alasta riippuen eri puolella kaupunkia joten sen suhteen hankala suositella asuinaluetta tietämättä onko kampuksesi sitten ounasvaaralla vai rantavitikalla vai missä..
Aikaisemmin joku tuossa suositteli korkalovaaraa mutta itse en ainakaan siellä viihtyisi. On ehdottomasti halvinta seutua, mutta siksi siellä asuukin paljon alkoholisteja, maahanmuuttajia, opiskelijoita ja se tekee alueesta jotenki rauhattoman. Opiskelijoille löytyy edullisia asuntoja muualtakin juuri nuiden kampusten läheisyydestä joten suosittelen enemmin muuttamaan lähelle koulua tai johonkin koulun ja keskustan välille. Korkalovaara on lähellä suht lähellä keskustaa mutta ei mitään ammattikorkean toimipistettä.
Täällä on asunnot hieman halvempia kuin etelässä joten keskustassa asuminen on aivan mahdollista hintatason puolesta. Asuin itse yksiössä keskustassa yksityisellä ja yksiö oli vasta remontoitu saunallinen, parvekkeellinen ja vuokra 400/kk plus vesi 20 e ja sähkö. Yksityisiltä kannattaa myös kysellä.- vituttaa tämä vuokra
ite oon ettiny kämppää keskustasta vuokralle just nyt, niin voin kertoa sinulle nimim. "rovani", että saunallista ja remontoitua kämppää ei tuohon hintaan nykyjään löydä läheltä keskustaa. Jos huoneisto on persereiän suurunen (alle 25 neliöö) ja paskassa kunnossa tai rauhattomassa talossa tai paikassa, niin ehkä.. tai jos tuo 400 on kylmä vuokra..
toki jos etäisyys ei ole ongelma.. Mutta mulle se on! - mnmmm
vituttaa tämä vuokra kirjoitti:
ite oon ettiny kämppää keskustasta vuokralle just nyt, niin voin kertoa sinulle nimim. "rovani", että saunallista ja remontoitua kämppää ei tuohon hintaan nykyjään löydä läheltä keskustaa. Jos huoneisto on persereiän suurunen (alle 25 neliöö) ja paskassa kunnossa tai rauhattomassa talossa tai paikassa, niin ehkä.. tai jos tuo 400 on kylmä vuokra..
toki jos etäisyys ei ole ongelma.. Mutta mulle se on!Sama hinta on minullakin yksiöstä, ei tosin ole saunaa. Omapahan on ongelmas, jos et ite löydä siihen hintaan!
- tanenenen
mnmmm kirjoitti:
Sama hinta on minullakin yksiöstä, ei tosin ole saunaa. Omapahan on ongelmas, jos et ite löydä siihen hintaan!
Niinpä, ei saunaa..
- Ex-asukas
Moro
Älä heleketissä ota KAS:n kämppää.. Se on viimeinen virhe minkä tehet. Kyllä asiat on kunnossa silloin ku muutat sinne, mutta kun lähet pois. Vievät aivan varmasti takuuvuokran... Pahimmassa tapauksessa joudut vielä maksamaan ylimääräistä. Syyttivät aivaimien vaihtamisesta, vaikka kaikki avaimet jotka, sain palautin. Sitten vielä syyttävät siivoamatta jättämisestä, vaikka jynssäsin paikkoja kuukauden ajan. Kämppä oli paremmassa kunnossa, kun lähin. KAS kusettaa ihan satanolla asukkaitaan. En tule itse olemaan koskaan enään ko. firman asiakas. Asun vaikka sillan alla mieluummin kuin KAS:in asunnossa.
Kiitti moi! - ozzy o-borne
älä muuta ikinä tänne täällä on huono karma
- kek77
Ainaki täällä on lämmin. Syksyllä on jo vaikee saada mitää luukkua jos on myöhään liikkeellä ja tähän aikaan just on tarjonta vähäistä paitsi kas jota en suosittele ja jota ei ehk ä ees kohta ole ainakaa tossa mittakaavassa :P
ite ainaki oon kiva tyyppi ja ihan huipputyyppi humalassa - elämää
tule! näe!ja koe!!? mitä (kehä kolmosen ulkopuolella on... :)
- Joskushiemanblondi
kiitos kaikille asiallisista vastauksista!
Olen huomannut tosiaan sen, että asuntoja tähän aikaan on melko vähän tarjolla. Jos on, asunnot ovat pieniä koppeja, jossa mahtuu juuri ja juuri kääntymään. Soluasuntoon muuttaminen minua taas kauhistuttaa, koska olen tottunut yksin asumaan jo muutamia vuosia, enkä osaa kuvitella olevani hyvää kämppis materiaalia. Varmaan sitä pitää alkaa harkitsemaan, jos ei asuntoja ala löytymään. Amk:n kampus, jossa opiskelen on Viirinkankaalla, eli melko lähellä keskustaa ja sieltä päin olen asuntoja katsellut. Yksityisiltä tässä nyt olen enemmän kysellytkin asuntoja, mutta ehkä ajoissa olen liikkeellä, koska asuntoja on joko tällä hetkellä vapaana, tai vapautuu kuukauden kuluttua. Muuten hyvä, mutta oma vuokrasopimus ja työt jatkuu vielä helposti elokuun loppuun asti! Pienesti tässä panikoin että tulenko löytämään sieltäpäin asuntoa :D Pitää varmaan olla hieman avoimempi erillaisille vaihtoehdoille.
Ihan en kehä kolmosen sisällä asustele! :D ( yli 200 km päässä sieltä) ja suurimman osan elämästä asunut joko pohjois-savossa, tai hämeessä. Kieroksi hämäläiseksi on haukuttu. Tottunut olen kyllä tuohon jurouteen, mutta kyllä ehkä vähän sosiaalisempaan menoon olen enemmän tottunut? empä vielä tiedä. - Tänne mahtuu
Muurolassa ainakin isompia kämppiä tarjolla. Tietty tarvii auton, tai onnea linjurin aikataulujen kanssa.
- Hentsu92
Itse viime syksynä muutin Rovaniemelle, ja ahkerasti kun tori.fi, jokakoti.fi ja lyy:n (lapin yliopiston ylioppilaskunnan) sivuja katselee, niin varmaan asunnon löytää jos on vaan nopeana ! (menevät melkein samantien)
Itsekin hain das:lta kämppää, mutta sain tietää vapaasta solukämpästä vasta elokuun lopussa ja olin tehnyt jo vuokrasopparin..
Das:in yksiöihin on sellainen vuoden jono. Viirinkankaan kampuksella olen itsekin koulussa ja asustelen Rantavitikalla, mutta keskusta ja asemarinne, ei ole kaukana koululta (:
Onnea asunnon etsintään !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417014
- 323948
- 463367
- 402959
- 172736
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472107- 402068