Kuntoportti Jyväskylässä huijaa asiakkaita?

Himoliikkuja

Onko kellään kokemuksia Jyväskylässä olevasta kuntosalista nimeltä Kuntoportti? Ystäväni sai sieltä puhelun kuukausi sitten, että hänellä olisi tarjolla
2 viikkoa ilmaista treeniaikaa, ilman sitoumuksia. Ennen pääsyä salille piti täyttää joku kaavake, sillä salille pääsi vain jonkinlaisen sormenjälkitunnistimen ja numerokoodin avulla.

Ystäväni ei ehtinyt käydä salilla kuin muutaman kerran ja hämmästyi, kun alkoi saada laskuja ko. firmasta. Soitti sinne ja kysyi asiaa, niin olivatkin allekirjoituttaneet hänellä määräaikaisen sopimuksen? Nyt häntä raivostuttaa, sillä hän on tietämättään sitoutunut vuoden jäsenyyteen, eikä kukaan asiakapalvelusta vastaa hänen kyselyihinsä!

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Sain itsekin puhelun tuosta paikasta ja ajattelin ensin, että menisin, mutta ystäväni kertomuksen jälkeen taidan jättää menemättä. Aika pelottavaa touhua!

178

13507

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jumppari68

      Hei, sain itsekin 2 viikon ilmaiset treenit ja käytin ne viime syksynä.
      Siinä paperissa mikä täytettiin yhdessä henkilökunnan kanssa sanottiin aika selvästi että sopimus pitää muistaa irtisanoa ennen kokeilujaksoa. Näin tein ja kaikki oli kunnossa.
      Tällaisen jakson olen käyttänyt toisessa ison ketjun keskuksessa myös aiemmin ja systeemi oli sama. Säännöt on samat kaikille ja niitä pitää noudattaa.
      Nyt liityin itse helmikuussa jäseneksi Kuntoportille ja olen ollut todella tyytyväinen. Siistiä on ja erityisesti tykkään heidän parista nuoremmasta liikunan ohjaajasta tunneilla. Todella mukavia tyttöjä!
      Minä ainakin voin vilpittömästi suositella!

      • Keuruulta kuusvitonen

        Minä kävin tutustumassa kaksi viikkoa ja ilmoitin etten jatka tutustumisen jälkeen, kun asun sen verran kaukana. Kaksi viikkoa sain kokeilla ja asia oli sillä selvä. Vielä viikko tutustumisen jälkeen joku soitteli ystävällisesti ja tiedusteli miltä treenit olivat tuntuneet. Kerroin, että hyvältähän ne tuntuivat mutta ei tule käytyä, kun asun sen verran kaukana. Samalla suosittelin tyttäreni käymään tutustumassa paikkaan, kun hän opiskelee Jyväskylässä.

        Ihania jumppareita oli kertakaikkiaan ja kaikki meni ainakin minulla hyvin.


      • Kuntoilupakko

        2015 ei onnistunut irtisanominen ennen kokeilujakson päättymistä, uskomatonta touhua !!!!!!!!! Huijausta !!!!


      • ZeroSugar

        No tossa tietty on vastuu heidän puolellaan myös jos on myyty "ilman sitoumuksia".


    • Ei kai se kuntosalin vika ole, jos tyypit ei tajua lukea mihin sitoutuu,

      • Ihan amatööri

        Se on totta, että ei ole salin vika. Tässä kylläkin taitaa olla niin, että myyntikikkana on erehdyttäminen jos muistetaan mainostaa ja korostaa ilmaisuutta ja sitten unohdetaan ääneen sanoa sama irtisanomisesta.

        Tavallaan myyntitilanteessa pimitetään asioita joita pitäisi korostaa.

        Asiakkaallakin on vastuu, mutta miksi juuri tietyt samat toimipsikst ovat vuodesta toiseen otsikoissa?


      • trdgfgfdgfd

        Itseasiassa on jos sanallisesti on sovittu jotain ja kirjallinen sopimus poikkeaa tästä täysin niin asiakkaalle on annettu täysin väärää tietoa sopimukseen liittyen. Tällaisen todistaminen on kuitenkin mahdotonta ellei keskustelua ole nauhoitettu ja tällöinkin on vähän niin ja näin.

        Toki tällainen tuskin on ollut tarkoituksellista ja luulisi, että asia pystytään selvittämään ihan asiallisesti kunhan on itse asiallisesti liikkeellä. Olettaen tietenkin, että tällainen ilmainen treenijakso todella on olemassa eikä asiakas ole vain ymmärtänyt väärin. Yleensähän nämä ilmaiset viikot tai kuukaudet saa nimenomaan silloin kun liittyy sitoutuu sopimukseen eikä noin vain ilmaiseksi.


    • kiitostästä

      Onneksi törmäsin tähän keskusteluun. Pelasti niinsanotusti "nahkani". Minullekin sieltä soitettiin ja tarjottin kahden viikon ilmasia treenejä. Ajattelin mennä testaamaan kun salilla tykkäisin käydä, mutta empä menekään. Kuukausimaksukin aika kallis verrattuna moniin muihin Jyväskylän saleihin.

    • Don Mega

      hyvä ketju. pelastin itseni heidän huijaukseltaan, kiitos teille!

    • Kuntoilija

      Kyllä on kokemusta ja harhaanjohdettu myöskin.Agressiivista myyntiä ja lepertelyä ja luvattu muka auttaa jos ei pysty itsenäisesti tekemään kuntoiluaRyhmäliikuntaa ohjattuna mutta ei kaikki pysy iän tai huonon kunnon takia mukana.Siis luvataan 2-viikkoa ilmaista harjoittelua mutta laskut tulevat pian ja erottu on!

    • Pinne

      Juu älkää menkö halpaan.
      Itse sain kanssa puhelun "ilmaisesta" kuntokartoituksesta. Sovittiin päivä jolloin menen tutustumaan ja tehdään se "ilmainen kuntokartoitus".. nopea kierros, likaiset tilat ja sitten alkoi hirveä myyntitykitys suljetussa tilassa jossa piti tapahtua se kuntokartoitus.. myyjä piirsi minulle kolmion paperiin, käski juoda vettä ja syödä/nukkua ja tunki paperin nenän eteen jotta liittyisin, paperissa ei lukenut mitään sopimuksen irtisanomisesta btw..
      sanoin ainakin 5 kertaa ei kiitos. Myyjä oli pelottava ja tunsin itseni nurkkaan ahdistetuksi.

      • jeppa

        Mä olen ollut aivan samanlaisessa tilanteessa! Voitin "arvonnassa" liikuntakonsultaation ja minä hölmönä menin sinne.. mullekkin piirrettiin kolmio ja kerrottiin näin paljon spinning kuluttaa enemmän kun kövelylenkki. No, pelkkä myyntipuhehan se oli ja sieltö huoneesta ei tuntunut pääsevän pois jos ei jotain ostanut.. moneen kertaan sanoin että en mä nyt osaa sanoa haluanko liittyä tänne! se myi mulle sit 1kk 10 eurolla..


      • katuva
        jeppa kirjoitti:

        Mä olen ollut aivan samanlaisessa tilanteessa! Voitin "arvonnassa" liikuntakonsultaation ja minä hölmönä menin sinne.. mullekkin piirrettiin kolmio ja kerrottiin näin paljon spinning kuluttaa enemmän kun kövelylenkki. No, pelkkä myyntipuhehan se oli ja sieltö huoneesta ei tuntunut pääsevän pois jos ei jotain ostanut.. moneen kertaan sanoin että en mä nyt osaa sanoa haluanko liittyä tänne! se myi mulle sit 1kk 10 eurolla..

        Sama homma! Tämä kuntokartoitushan tarkoitti vain sitä että kyseltiin liikunta-aktiivisuutta, taustaa, ja omia tavotteita ja sen jälkeen alkoi jäätävä tuputtaminen... Odotin jonkinlaista testiä, mittoja tms konkreettista!
        Olen muutenkin huono sanomaan "ei", joten en kerta kaikkiaan päässyt tilanteesta pois ennen kuin myönnyin. Tosi ahdistavaa myymistä, "laitetaanko nimet paperiin", "hei nyt mennään jo laittamaan nimet paperiin".
        Paikalle haettiin joku myyntipäällikkökin tms kun kerroin että omistan jo toisenkin kortin ja tarjosivat paketin minulle hintaan 40e/kk, koska maksan jo ennestään toista salia (20e).
        Arggh ärsyttävää, voi kun olisin lukenut tän ketjun aikasemmin. Mutta oma moka kun menin allekirjoittamaan :(


    • epäilijä

      Eipä taida heidän PT palvelunsakaan olla ihan mitä pitää... Joku fysioterapeutti opiskelija oli itselläni "pt- hostia" tekemässä... Ei pitäisi puhua väärillä nimillä, kun kerran oikeat PT koulutuksetkin on keksitty.. Johtaa taas aika pahasti harhaan, yhtään kyseisen henkilön ammattitaitoa väheksymättä. Sivuillakin lukee, että pt- host palvelu, joten olettaisin ihmisten silloin käyneen myös kyseisen koulutuksen..

      • lena47

        Minä otin kyseisessä paikassa Personal trainerin, hän ei laittanut minulle sähköpostia vaika lupasi, eikä myöskään vastannut posteihini. Lisäksi sovimme, että maksan joka kuun kassalla ja silti joka kerta tuli lasku lisineen.


    • kuntoporttilainen

      Olen ollut kyseisen kuntosalin jäsen jo n.7 vuoden ajan ja ihmettelen näitä ongelmia joista ihmiset puhuvat sillä itse en niihin ole törmännyt. Toki entisen omistajan aikaan moni asia oli paremmin, oli siivousfirma siivoamassa vastaanottohenkilöiden sijaan ja ohjaajat olivat mukavampia ja ammattitaitoisempia. Salilta kuitenkiin löytyy hyvin laitteet ja monipuolisia tunteja ja sijainti ja vain naisille suunnattu paikka sopii itselleni hyvin.

    • lena47

      Kuntoportti vaati lopettamiseni jälkeen,että seuraava kuukausi pitää vielä maksaa

      • Aktiivikuntoilija

        Itse liityin tuossa lokakuussa kun sain kesällä puhelun ja sopimus käytiin todella tarkasti läpi kanssani ja säännöt tehtiin hyvin selväksi. Irtisanominen tapahtuu kuten yleensä kaikessa, eli täysi kalenterikuukausi etukäteen, eli esim irtisanomispvm 13.1.-> jäsenyys voimassa 28.2. Asti jolloin myös sekä tammi, etttä helmikuulta maksut maksettava. Sairastapaukset erikseen ja niistäkin annettiin tarkat ja selkeät ohjeet kuinka toimia jottei tule ylimääräistä maksettavaa. Hyvin on toiminut yhteys PTn kanssa, jolla on oikea koulutuskin. Tosi tyytyväinen olen ollut, siisteydessä nyt on lähes aina huomioitavaa "yleisillä" paikoilla.


    • Ihmisarvo

      Todella vastenmielinen ja häikäilemätön kuntokeskus........Peruin vakavasti sairastuneen sisareni kuntosalijäsenyyden toimittamalla heille tarvittavan lääkärin todistuksen hänen sairaudestaan ja vakavasta tilanteesta. Se ei rittänyt, vaan vaativat vielä maksattamaan kuukauden salimaksun, siitäkin huolimatta, että asiakas makaa tajuttomana sairaalassa. Näin häikäilemättömästi toimii liikuntakeskus Kuntoportti, ihmisarvosta piittaamatta. Joten tervemenoa treeneihin ja lompsa auki.

    • Tyytyväinen

      Aloitin syksyllä käymisen Kuntoportilla ja sopimuksen kirjoittaminen oli minulla "tarkkaa". Ehdot käytiin selvästi läpi, esim. sairastumisien sattuessa koskien koko kuukautta jne. Sen jatkuminen vuoden eteeenpäin, ja mahdolliset huomioitavat asiat sopimuksessa jne. Tuntuu itseltä oudolta, että sopimuksen teko on mennyt huomaamatta ohi. Mahtoiko olla uusi sopimuksen kirjoittaja? Kannattaa käydä paikan päällä keskustelemassa, koska näin asiat yleensä selviävät, oli kyse mistä tahansa :).

      Itse voin suositella Kuntoporttia, koska olen asioinut myös muilla saleilla. Hinta/laatusuhde kohdallaan ja mukavat ohjaajat :)

    • Mariha

      Minäkin ihmettelen näitä täällä pyöriviä juttuja todella! Itse sain hyvän esittelyn alkuun ja personal trainerkin oli oikein pätevä ja aurinkoinen tyttö. Nyt olen käynyt melkein vuoden ja saanut jo kolme saliohjelmaa. Tykkään salin lisäksi spinningistä ja Ida ja Laura on parhaat ohjaajat.

    • joku tonttu mä oon.

      Aivam mahtava keskusteluketju.

      Mitenköhän juuri näihin tietyntyyppisiin kritiikkeihin tulee aina juuri täsmällinen asiakkaan antama vastaus näistä eri pykälistä.

      Meillä töissä keskusteltiin tällä viikolla tästä kuntoportista. Parille ihmiselle oli tullut selkeästi myyntivaiheessa kuva monenlaisesta ilmaisuudesta ja sitoumuksettomuudesta, mutta sitten onkin iskenyt hirvee myyntipainostus päälle kun on mennyt tutustumaan ja myyjän mielenkiinto on lopahtanut tylyn puolelle kun kauppaa ei ole tullut.

      Saliyrittäjän pitäisi ymmärtää, että asiakkaita ei saada väkisin vaan ne täytyy houkutella laadukkaalla lupauksilla ja sellaisilla myyntilupauksilla jotka voi pitää.

      Salista tulee saada houkutteleva, ei sinne pidä pakottaa, koska asiakas katoaa viimiestään silloin kun soppari päättyy.

      • Vauhti

        Erehdyin voittamaani kuntokonsultaatioon menemään ja joten sai painostettua tekemään sopimus. Sanoi, että minun terveysongelmat otetaan kyllä huomioon ja silloin kun on kipeänä ei tarvitse maksaa. Sain 3 kk jäädytysoikeuden mikä varmaan tulee helpottamaan. Nyt toivon että paikka osoittautuu viihtyisäksi sillä reklamoitu käytänteistä ei juuri auttanut kun sopimuksessa kerta on jo oma nimi. Eli omaa pölhöyttä oli tämä. Tällaisen dokkarin löysin kuluttajanvirastolta siitä mitä oikeuksia ja velvollisuuksia osapuolilla on.

        http://www.kuluttajavirasto.fi/File/0d6b5d57-2746-4a2b-91d5-773f5f03ad1a/Kuntokeskusten_sopimusehdot.pdf

        Nyt toivon että treenit lähtee hyvin käyntiin ja on mukavaa. Paikka oli kyllä viihtyisän oloinen. Onko joku kiinnostunut vuokraamaan korttiani joskus tulevaisuudessa? : D


    • Vihastunut

      Itse en suosittele tuota paikkaa. Oli niin paljon huijauksen makua ihan kaikessa, että jäi todella huono maku suuhun. Varsinkin, kun lähipiiriini kuuluva vanhempi naisihminen oli painostamalla saatu liittymään, mitä ei todellakaan olisi pitänyt tapahtua, sairauksien yms. vuoksi. Ja tiedän ihmisen niin hyvin, että hän on varmasti sanonut vastaan, mutta ei ole jaksanut loppuun asti pistää hanttiin. Eihän hän pystynyt palveluita käyttämään kun hädin tuskin liikkeelle pääsee, ja nyt siis maksaa turhasta, kun ei suostunut kertomaan sairauden yksityiskohtia, yksityisyyteen vedoten, eikä sopimusta näin ollen purettu. Tämmöinen on jo mielestäni niin ihmisarvoa loukkaavaa, etten suosittele salia kennellekään. Minusta tuntuu, ettei siellä välitetä muusta kuin rahasta!

    • huijausta

      Itse en suosittele tuota paikkaa. Oli niin paljon huijauksen makua ihan kaikessa, että jäi todella huono maku suuhun. Varsinkin, kun lähipiiriini kuuluva vanhempi naisihminen oli painostamalla saatu liittymään, mitä ei todellakaan olisi pitänyt tapahtua, sairauksien yms. vuoksi. Ja tiedän ihmisen niin hyvin, että hän on varmasti sanonut vastaan, mutta ei ole jaksanut loppuun asti pistää hanttiin. Eihän hän pystynyt palveluita käyttämään kun hädin tuskin liikkeelle pääsee, ja nyt siis maksaa turhasta, kun ei suostunut kertomaan sairauden yksityiskohtia, yksityisyyteen vedoten, eikä sopimusta näin ollen purettu. Tämmöinen on jo mielestäni niin ihmisarvoa loukkaavaa, etten suosittele salia kennellekään. Minusta tuntuu, ettei siellä välitetä muusta kuin rahasta!

    • ex porttilainen

      Itsekin olen joskus Kuntoportilla käynyt. Siinä vaiheessa, kun sanoin jäsenyyteni irti, niin kuulin kun nämä tiskin takana olevat kunto-ohjaajat tuumasivat, että
      "Noh, antaa sitten vatsan vaan pömpöttää"... Tuli aika paska olo tollasesta kommentista aikuisilta ihmisiltä. :/

    • Liikaa väkeä

      Ihan ok paikka, mutta valitettavasti nykyään liian täynnä. Pukuhuoneessa saa olla silmät selässäkin tai tulee kyynärpäästä.

      Salilla on paljon kokemattomia kävijöitä, joiden hengentehtävä on tehdä kiertosarjaa ja seisoa vieressäsi kun yrität keskittyä omaan suoritukseesi. Pyydetään päästä välissä tekemään omaa sarjaa, no se on ihan ok, mutta sitten jätetään ne omat asetukset ja painot siihen ja lähdetään siitä taas kiusaamaan muita. Paljon myös sellaisia kävijöitä jotka eivät tiedä mitä tekevät. Jalkalaitteilla istutaan ja jutustellaan, painot siinä 5 kilon tuntumassa. Sitä sitten nitkutellaan puoli tuntia, varaten laite muilta. Ei ole joustavuutta, pelkkää itsekkyyttä.

      On mennyt maku valitettavasti, joskohan yleinen sali sopisi mulle paremmin kuin tällainen naisten sali, mutta täytyy sanoa silti että ennen tämä paikka oli parempi.

    • helpponakki ja risuj

      Saanut jo kaksi puhelua tuolta, eri ohjaajilta. Täytin muistaakseni HammasSirkussa lapun, kun oli mahdollisuus voittaa "ilmainen konsultaatio" ja "kahden viikon treenit". Nyt on aikakin sovittu, mutta tiedän että lähitilanteessa painostus liittyä on suuri vaikka kuinka luen täältä neuvoja (ihania). Olen tyytyväinen yliopistoliikunnan käyttäjä eikä sitä hinta-laatusuhdetta voita mikään! Eli perunpa taas tämänkin niin säästyy nöyryytykseltä. Kiva arvontalaatikko oli se...

    • ???

      Jäikö siitä liikuntakonsultaatiosta mitään käteen? Saiko parin viikon tutustumisjakson aikana jotain saliohjelmaa ym.? Eli kannattaako mennä jollei aio liittyä?

      • huij4ttu

        Älä ihmeessä mene jollet aio liittyä. Itse käyneenä ja kokeneena en astu sinne enä jalallanikaan. Iästä välittämättä kaikki painostetaan viimeiseen asti, myös oikeasti huono liikkuvaiset vanhukset.


      • asder67yuk
        huij4ttu kirjoitti:

        Älä ihmeessä mene jollet aio liittyä. Itse käyneenä ja kokeneena en astu sinne enä jalallanikaan. Iästä välittämättä kaikki painostetaan viimeiseen asti, myös oikeasti huono liikkuvaiset vanhukset.

        Konsultaatio on myyntitilanne. Jos ei ole aikomusta tehdä sopimusta niin kuluttaa vain omaa aikansa. Soittaessa suositeltiin verkkareiden mukaan ottamista, ei niille 2 h aikana ollut käyttöä. Ei jäänyt sellaista tunnetta että haluaisi tulla uudelleen.


    • työntekijä

      Hei!Kuntosali toiminta perustuu aivan huijaukseen. Omistaja on häikäilemätön eikä osaa hommaansa. en maksaisi jäsenyydestä siellä vain siksi ettei omistaja saisi rahaa.

    • Hauis 53cm

      Nyt kun luin ketjun läpi niin jäi mielikuva että kaikki vinkujat ovat ämmiä, onko naiset oikeasti noin typeriä?

      • oi voi

        Hauis 53, vahingossako tänne eksyit...? *reps*


    • kusetusta

      Joo, mäkin menin kerran Kuntoportille. Ylivirkeä nuorinainen esitteli tilanteen ja näytti kaikki koneet ja saunat .En ensimmäistäkään kuntotuntia ottanut. Sitten alkoi tulla laskuja, vain lääkärintodistuksella pääsee siitä eroon, jos on jokin pätevä sairaus tai loukannut jäsenensä.

      Tää Kuntoportti on tosi kallis oliko se´1000 e vai ylikin vuosi.

      Moni lääkäri ei ala edes lausuntokirjoittamaan. Tosi kuseen joutuu.

      Ylipirteen amerikalainen tyyli on henkilökunnalla. Huijausta on paljolti.Tämä on naisille suunnattu, miehet ei moiseen ryhtyisi ja heitä ei näin kuseteta. Varokaa..........

    • Rehellistä(kö)

      Joo yritys perustuu asiakkaiden kusettamiseen. Mulle luvattiin kans kahen viikon ilmanen treeni aika.. josta tulikin 12kk määräaikainen sopimus josta ei pääse irti vaikka olisit kuollut. Niillä on kaks tismalleen samanlaista sopimusta jossa toisessa lukee että 14 päivän ilmainen kokeilu aika. mulle mainostettiin sitä toista sopparia mutta alllekirjotuttivat toisen.
      Kukaan ei ota vastuuta, ei tiskillä, ei laskutuksessa, ei edes toimitus johtaja jolle soitin ja menetti hermonsa ihan totaalisesti ja sanoin että hänellä on mun osote ja että veljesä tulee mun oven taakse suunnileen vetämään mua turpaan..yritä siinä sitten keskustella asioista.
      Nyt sitten kun muutin pois paikkakunnalta ja vein muuttoilmoitukset ja kaikki ihan onnessani että nyt pääsen tästää eroon niin ei. Jos haluaa erota kesken jäsenkauden niin joutuu maksamaan 89,90e jokaiselta kuukaudelta minkä on ollut (ja jo maksanut) uudestaan jäsenmaksu joka on 109euroa.
      itse olen ollut seitsemän kuukautta jäsenenä (käynyt kerran) maksanut 57 euroa kuukaudelta jäsen maksun eli 7x57e 109e=508e jos eroan nyt 89,90x7 109=738,30 eli kahen viikon kokeilu aika tulisi maksamaan n. 1246 euroa.
      Täysin rehellistä toimintaa?

      • rehellistäkö(kö)

        --ja sanoin että hänellä on mun osote ja että veljesä tulee mun oven taakse suunnileen vetämään mua turpaan...--
        pikkukirjoitus virhe..tosiaan siis toimitus johtaja sanoi, en minä.


    • Kukkanen`

      Ihmettelen suuresti. Minä kävin siinä ns. liikuntakonsultaatiossa. Minulle kerrottiin mielestäni hyvin tarkasti, kuinka esimerkiksi muutto tapauksissa toimitaan. Minun ymmärrykseni mukaan he veloittavat tämän 89,90€ harjoittelu kuukausiltani jota olisin ollut salin jäsenenä.

      Minun tapauksessani olisivat voineet "sopimushinnat" laskea 49,90€ liittymismaksu 109,00€. Jos olisin muuttanut kaupungista pois (niin kun tein), niin olisivat minulta veloittaneet harjoittelukuukausiltani lisää 40€. Näin se oli.

      Mutta olen nyt tyytyväinen kun en sopimusta tehnyt. Asun Etelä-Suomessa ja olen tyytyväinen käydessäni ihan pikku "punttisalilla".

      Tsemppiä ja olkaa tarkkoja sopimuksien kanssa.

    • ex nykyinen kp:laine

      Paikasta on hyvää ja huonoa sanomista. Olen myös käynyt paikan päällä tutustumassa ja sain 2 viikon ilmaisen harjoittelun (jonka kävin heinäkuussa). Ilmoitin heti ensimmäisellä reissullani että en jatka sopimusta harjoittelun jälkeen.

      Äitini taas vastaavasti liikunta hurmioissaan meni tekemään sopimuksen vuodeksi ja nyt kesän jälkeen ei asiat ole sujuneet niinkuin olisi pitänyt. Noh myönnetään että hän unohti maksaa syyskuun kuukausi maksun ja sai siitä laskun jonka maksoi. Nyt kuitenkin tuli lokakuussa uusi maksu jossa edelleen peritään syyskuun maksua ja myös lokakuun maksua. Sopparissa kuitenkin selkeästi lukee muuta kohdalla että kuukausi maksu maksetaan AINA käteisellä vastaanottoon. Asiaa on selvitelty kuukausi ja edelleen asia ei ole selvinnyt mihinkään. Sähköpostilla on laitettu tiliotteita maksetusta laskusta jota ei ilmeisesti haluta peruuttaa. Heillä ei vastaanotossa kukaan osaa vastata jos jotain kysyy tai vastaus on että en mä tiedä. Jos kysyy laskutuksen numeroa sellaista ei kuulma ole ollenkaan (löytyy kyllä kun vähän kaivelee) ja lisäksi en voi ymmärtää että miksi lokakuun maksua peritään jo lokakuussa laskulla kun syyskuuta sai odottaa kuukauden ennen laskun saapumista?

      Olen soittanut siis laskuttajalle joka on luvannut ottaa yhteyttä Kuntoporttiin ja laittavansa minulle sähköpostia siitä mitä he ovat sopineet lähinnä että peruuttavat koko laskun. Mutta mutta vielä tähän päiväänkään mennessä ei ole kuulunut mitään.

      Äiti on laittanut viestiin halukkuutensa keskeyttää sopimus mutta heiltä tulee vastaukseksi että vuokraa kortti jollekkin toiselle. Täytyy katsoa millainen show siitä sitten tulee.

      • yhyyyhyy

        Eli vuosi on tullut täyteen ja haluaa nyt irtisanoa, mutta kuntoportilta ei tuu vastakaikua? Siinä tapauksessa ymmärrän mielipahan.

        Muussa tilanteessa,

        LUKEKAA NE SOPIMUKSET! JOS KIRJOITTAA NIMENSÄ 12kk SOPIMUKSEEN, NIIN SITTEN OLLAAN SOPIMUKSESSA TARJOAVAN TAHON KANSSA 12kk. En ymmärrä näitä valittajia ja mussuttajia, jotka kitisee sopimuksesta, jonka itse on allekirjoittanut.


      • ex nykyinen kp:laine
        yhyyyhyy kirjoitti:

        Eli vuosi on tullut täyteen ja haluaa nyt irtisanoa, mutta kuntoportilta ei tuu vastakaikua? Siinä tapauksessa ymmärrän mielipahan.

        Muussa tilanteessa,

        LUKEKAA NE SOPIMUKSET! JOS KIRJOITTAA NIMENSÄ 12kk SOPIMUKSEEN, NIIN SITTEN OLLAAN SOPIMUKSESSA TARJOAVAN TAHON KANSSA 12kk. En ymmärrä näitä valittajia ja mussuttajia, jotka kitisee sopimuksesta, jonka itse on allekirjoittanut.

        Siis sopimus on ymmärretty ja allekirjoitettu mutta ei ymmärretä tätä laskutusta ja sitä miten tiedottomia ollaan omasta laskutuksesta vaikka laskutusosoite on heille suoraan itselleen. Ja miksi eivät halua vastata muuten kuin sähköpostilla ei henkilökohtaisesti.


      • ex nykyinen kp:laine
        ex nykyinen kp:laine kirjoitti:

        Siis sopimus on ymmärretty ja allekirjoitettu mutta ei ymmärretä tätä laskutusta ja sitä miten tiedottomia ollaan omasta laskutuksesta vaikka laskutusosoite on heille suoraan itselleen. Ja miksi eivät halua vastata muuten kuin sähköpostilla ei henkilökohtaisesti.

        Ja itsehän he eivät pidä sopimuksista kiinni koska lasku tuli lokakuusta vaikka edellleen sopimuksessa on että jokaisen kuukauden maksu maksetaan AINA KÄTEISELLÄ VASTAANOTTOON. Siihen on mennyt hermot


      • konkkaan menee
        yhyyyhyy kirjoitti:

        Eli vuosi on tullut täyteen ja haluaa nyt irtisanoa, mutta kuntoportilta ei tuu vastakaikua? Siinä tapauksessa ymmärrän mielipahan.

        Muussa tilanteessa,

        LUKEKAA NE SOPIMUKSET! JOS KIRJOITTAA NIMENSÄ 12kk SOPIMUKSEEN, NIIN SITTEN OLLAAN SOPIMUKSESSA TARJOAVAN TAHON KANSSA 12kk. En ymmärrä näitä valittajia ja mussuttajia, jotka kitisee sopimuksesta, jonka itse on allekirjoittanut.

        ko. firman alainen? lycka till vaan firmalle, kyllä tuonkaltainen toiminta omaan nilkkaan vielä napsahtaa.


      • Anonyymi
        yhyyyhyy kirjoitti:

        Eli vuosi on tullut täyteen ja haluaa nyt irtisanoa, mutta kuntoportilta ei tuu vastakaikua? Siinä tapauksessa ymmärrän mielipahan.

        Muussa tilanteessa,

        LUKEKAA NE SOPIMUKSET! JOS KIRJOITTAA NIMENSÄ 12kk SOPIMUKSEEN, NIIN SITTEN OLLAAN SOPIMUKSESSA TARJOAVAN TAHON KANSSA 12kk. En ymmärrä näitä valittajia ja mussuttajia, jotka kitisee sopimuksesta, jonka itse on allekirjoittanut.

        Vertaan Vitapro painostukseen: ylistää tuotettaan mutta alistaa käyttäjää- molemmat kun kaukaa kiertää niin pysyy paremmassa kunnossa ja mielenrauhassa. Lopettaisivat, tekisivät parannuksen !


    • Huijattu!

      Todella, sama ongelma minullakin; sopimuksentekovaiheessa selvitettiin että jos muuttaa toiselle paikkakunnalle voidaan sopimus irtisanoa ilman eri kustannuksia. Nyt se ei sitten onnistukaan - eikä sopimuksen kanssani tehnyt henkilö suostu vastaamaan mitä aiemmin sovittiin - laskutuksessa vaan tylysti kommentoidaan ettei kyseinen henkilö vastaa laskutuksista. Asiaa viedään nyt eteenpäin, katsotaan miten käy. Kuntoportti huijaa häikäilemättä, en voi suositella paikkaa kenellekään!

    • saasaara

      "Eli vuosi on tullut täyteen ja haluaa nyt irtisanoa, mutta kuntoportilta ei tuu vastakaikua? Siinä tapauksessa ymmärrän mielipahan. "

      Vastaanotossa käytävä kirjoittamassa irtisanomisilmoitus, ei sen kummempaa. Hoitui kivasti eikä ole sen jälkeen perästä tullut mitään, itse tykkäsin ja energisiä ihmisiä vetämässä ryhmäliikuntoja, sekä hyvä kokemus kaikin puolin

    • Kukkanen`

      Moikka vielä.

      Sopimusehdoissa luki, että sopimushinnat kuuluvat vain täyteen sopimuskauteen. Edelleen lukekaa tarkasti sopimukset läpi. Jos muutat pois kaupungista, ennen kun sopimus täyttyy.. Joudut maksamaan sun 89,90€/kk.

      Näin minulle selvitettiin asia ennen helsinkiin lähtöä!

      Tsemppiä edelleen kaikille. :)

    • *reps*

      Huh, taitaa vastaajien joukossa olla yrityksen henkilökuntaa kaunistelemassa kuvaa todellisuudesta ;D

    • EslaM

      Mitähän vittua nyt?! Kävin siinä konsultaatiossa kun heiiii tuu meille tutustuu ilmaset kaks vkoa. No se anto hyvän tarjouksen, jonka hyväksyin. Käsitin kaikki seikat ok. MUTTA mä moneen prkeleen kertaan terotin että jos tässä nyt tulee muutto kesken sopimuskauden, niin voihan tän sopimuksen sitten purkaa!!! JOO voi purkaa!! Hahah vittu ku sitte varmaan oon idiootti, enpäs tajunnutkaan että vuoden sopumuksen purkaminen maksaa!!! Vitun idiootti minä...

    • EslaM

      Hei Huijattu joka olet 26. Lokakuuta kommentoinut!!! Lähdetäänkö yhdessä kysymään kuluttajasuojalautakunnalta tästä asiasta?! Mullekin tosiaan suusanallisesti kahteen kertaan selvästi sanottiin, että muutto on sellainen asia, jonka perusteella sopimuksen voi irtisanoa kesken minimikauden ILMAN lisäkustannuksia, eli sopimuksen voi vain purkaa.

      Eipä tullut mieleen sitten huomauttaa sopparia allekirjottaes että missäs se muuto kohta mainitaan tässä..., epäilen, että toi maininta että hinnat jotka poikkeavat normaaleista kuuluvat vain täyteen sopimuskauteen, ei riitä ilmoitukseen siitä että muuttaessa joudutkin maksamaan täydet hinnat käyteyiltä kuukausilta sekä personal trainer palveluista...se on nyt aivan liian epäselvästi tässä ilmoitettu mitä toikin tarkottaa, sitä ei selitetä tossa eikä sitä selitetty LUONNOLLISESTI suusanallisestikaan...

      Tästä vois tehdä uskottavamman reklamoinnin kuluttaja asiamiehelle jos meitä olisi kaksi joille on valehdeltu päin naamaa.
      Tekstaa tai soita 0407458244, jos tahot kohtalotoveriin eli muhun ottaa yhteyttä. En tiiä jaksanko alkaa yksin kellekään valittaa varsinkaan kun en tiedä, olenko muuttamassa. Mutta toi valehtelu ottaa päähän...mulle sopparin laaati sellanen hlö, jonka nimikirjaimet A-J H. Eipä oo kumma, tyyppi ei kuulu edes niiden henkilökuntaan :D ulkoistettu valehtelija ;) sen yhteystietoja ei ees löydy mistään :D

      • Huijattu!

        Olen konsultoinut asiasta kuluttajavirastoa, ja heidän suosituksesta vein asian kuluttajariitalautakuntaan. Harmillista että asian käsittelyn on kerrottu vievän noin vuoden... no mutta ei auta kuin odottaa! Mulle myynyt henkilö on ollut eri, ja kesti se 2 kk ennenkuin vastasi yhteydenottoihin, tietysti kieltämällä nämä lupaukset. Yrityksen omistajaan olen viestitellyt useasti, saamatta minkäänlaista vastausta takaisin... tämäkin jo tekee asiasta erittäin hämärän. Luulisi omistajan haluavan selvittää tilanne ja ottaa asian hoidettavakseen. On hyvä tietää etten ole ainoa! Tietysti mitä useampi jaksaa kuluttajavirastoon olla yhteydessä sitä todennäköisimmin asiaan tullaan puuttumaan


      • vanha työntekijä

        Ja siellä kun kesällä koulutettiin töihin. niin tuli ohjeita että jos joku ei nyt perukkaan sitä sen määräaikaista sopimusta sen 2 ilmaisen treeniviikon aikana, heidät ohjataan suoraan kuntoportin laskutukseen, eihän tämä periaatteessa huijausta ole sillä tarpeeksi fiksut ihmiset sitten tajuavat sen sopimuksen purkaa ennen sitä 2 viikon deadlinea.....


      • jokke
        vanha työntekijä kirjoitti:

        Ja siellä kun kesällä koulutettiin töihin. niin tuli ohjeita että jos joku ei nyt perukkaan sitä sen määräaikaista sopimusta sen 2 ilmaisen treeniviikon aikana, heidät ohjataan suoraan kuntoportin laskutukseen, eihän tämä periaatteessa huijausta ole sillä tarpeeksi fiksut ihmiset sitten tajuavat sen sopimuksen purkaa ennen sitä 2 viikon deadlinea.....

        Olen sitä mieltä, että typerää kirjoittaa nimeä paperiin jos ei mitään siitä ymmärrä. Ottakaa selvää mitä sopimukset sisältävät.


      • huijattu työntekijä

        Kyllä meille työntekijöillekkin sanottiin, että kyllä voi muuttaessa irtisanoa tuosta vain, mutta vasta kuukauden tai parin jälkee sanottiin, että ei se noin vain käykkään. Eli meitäkin huijattiin neuvomaan ihmisiä väärin...


      • Madleenaa
        vanha työntekijä kirjoitti:

        Ja siellä kun kesällä koulutettiin töihin. niin tuli ohjeita että jos joku ei nyt perukkaan sitä sen määräaikaista sopimusta sen 2 ilmaisen treeniviikon aikana, heidät ohjataan suoraan kuntoportin laskutukseen, eihän tämä periaatteessa huijausta ole sillä tarpeeksi fiksut ihmiset sitten tajuavat sen sopimuksen purkaa ennen sitä 2 viikon deadlinea.....

        Mulla on nyt menossa se 2 viikon ilmainen kokeiluaika. Onko tosiaan niin, että voin vielä tässä vaiheessa purkaa sopimuksen? Oikeastaan syy, miksi en haluaisikaan alkaa käymään tulla, löytyy kuntosalin tasosta. Kokemattomana en heti ensimmäisellä kerralla, silloin kun sopimuksenkin tein, osannut kiinnittää huomiota oikeisiin asioihin ja muutenkin silloin käytiin vain nopeasti kääntymässä jokaisessa huoneessa. Lisäksi vähän tuntuu, että sali on suunnattu vähn iäkkäimmille naisille.


    • Kuntoportto

      KUNTOPORTIN toiminta on vehkeilyä. Kiertäkää kaukaa. Kuluttajavirastoon viemme mekin asian. On se ihme että tuollainen yritys voi Suomessa porskuttaa.

      • Äö 0

        Kenessä on vika jos sanotaan, että peru sopimus johonkin tiettyyn päivään mennessä? (Ja et peru).. tai et selvitä mitä sopimus pitää sisällään. Kyllä ihmiset on yksinkertaisia.

        jos et halua olla kuntokeskuksen asiakas niin älä liity.On tämä vaikeaa.


      • Reality check
        Äö 0 kirjoitti:

        Kenessä on vika jos sanotaan, että peru sopimus johonkin tiettyyn päivään mennessä? (Ja et peru).. tai et selvitä mitä sopimus pitää sisällään. Kyllä ihmiset on yksinkertaisia.

        jos et halua olla kuntokeskuksen asiakas niin älä liity.On tämä vaikeaa.

        Äö 0 Sinulla taitaa olla vielä paljon opittavaa elämässä jos luulet että asiat olisivat aina noin yksinkertaisia.. kyllä asia saattaa olla päivänkirkas allekirjoitusta tehtäessä mutta ongelmien ilmaantuessa huomaatkin että sopimus ei ole aukoton kaikkien asioiden osalta, joiden avulla henkilöstö yrittää asiakkaitaan huijata. Jos et itse ole kokenut vastaavaa, älä ihmeessä vaivaudu kommentoimaan


    • Ilmoittanut

      Kaikki mielestään ikävää toimintaa Kuntoportin osalta kohdanneet tehkää ihmeessä ilmoitus kuluttajaneuvontaan, ellei kyseessä ole asia, jolle voi isommin lähteä hakemaan oikeutta. Itsekin toimin näin vuonna 2013, kun perivät treenimaksuja tililtäni asiallisen irtisanomisen ja irtisanomisajan jälkeen. Sain maksut takaisin, mutta ellen olisi itse hoksannut asiaa, ties kauanko tililtä olisi hävinnyt rahaa. Ilmoituksiin ei vastata henkilökohtaisesti, mutta kuluttaja-asiamies niitä seuraa.

    • Määhh

      Voiko 24kk sopimuksen PURKAA/IRTISANOA... Jos allekirjoitus tapahtunut kuluneesta sopimuksesta, mikä alkaisi varsinaisesti kk sen allekirjoituksen jälkeen ? ? ? Mielestäni pitäisi voida, koska siinä ei mitään euroja ole lähtenyt vielä juoksemaan ja mua ei paikka sittenkään vähempää voisi kiinnostaa kuntoilun merkeissä .

      • ohoh

        Voi, jätä yhteystietosi tänne


    • pettynyt1345

      Aivan täysin kusettamista niiden toiminta, lupailee ilmasia käyntejä ja kaikkea muuta paskaa. En ikinä suosittele käymään ainakaan Jyväskylän kuntoportissa

    • Harmin

      Sopimuksessa sanotan että sen voi siirtää kolmannelle osapuolelle, ketkä haluavat siirtää jäsenyyden, ilmoitus tänne.

      • jumppari

        Olin vuosi sitten itse asiakkaana kyseisessä keskuksessa. Asiakkaita laidasta laitaan ja loistava iloinen henkilökunta. Hyvin monelle asiakkaalle he lupasivat paikanpäällä kahden viikon ilmaiset harjoittelut. Mielestäni tämä on reilua! Kaksi viikkoa ilmaiseksi ja tämän jälkeen alkaa vuoden sopimus. Suosittelen, että ennen kun kirjoittaa nimen alle sopimukseen, ottaa selvää mitä sopimus pitää sisällään. Minulle he sanoivat, että tutustu sopimusehtoihin ja kysy jos on mitään kysyttävää. Mielestäni asioita ei voi hoitaa tämän selvemmin. Ei ihmisiä pakoteta kirjoittamaan nimeä alle sopimukseen. Eiköhän jokainen aikuinen ihminen osaa itse tehdä päätöksensä! Jos ei halua kuntokeskuksen asiakkaaksi, ei kannata mihinkään papereihin nimiä laittaa. Ei se varmasti ole sen hankalempaa.


      • Anonyymi

        Tuo olisi heille keino hommata taas uusi alistettava. Vaan mun moraali ei sallisi edes pyytää ketään moiseen salakähmäisen touhun luolaan.


    • Sats

      Joo ei kiitos :D Sats toimii vaan paremmin ;)

    • oikeutta

      Joskos ketään kiinnostaa vein juuri tyttäreni irtisanoutumisen kuluttajaneuvojan hodettavaksi

    • Lääkäri

      Olen yrittäny kohta vuoden päästä irti kyseisestä firmasta.Kaaduin pahasti keväällä koiran kanssa ulkoillessani ja olkapääni ovat senjälkeen olleet niin kipeät, että en saa kunnolla puettua enkä kotihommia tehtyä. Olen käynyt lääkärissä ja saanut lähetteen fysikaaliseen hoitoon, Olen lääkäri ja lähetin lääkärintodistuksen, se ei ole ilmeisesti kelvannut. kun jatkuvasti tulee laskuja. Olisiko kuluttaja neuvojalla ohjeita, miten pääsen irti. En ole huhtikuusta lähtien siellä käynyt, mutta laskuja vain tulee,

      • ohoh

        anna yhteystietosi niin jutellaan


      • Lopen_kyllästynyt
        ohoh kirjoitti:

        anna yhteystietosi niin jutellaan

        Ei tänne nyt ihmiset noin vain yleiseen tietoon ala antamaan omia yhteystietojaan. Monet meistä tyytymättömistä asiakkaista ovat olleet Kuntoportille yhteydessä LUKUISIA kertoja ilman että niihin vastataan tai asiaa lähdetään hoitamaan eteenpäin. Joten mitäs jos kertoisit omat yhteystietosi, josta voisi odottaa saavansa vastaustakin. Ja muille, rohkeasti vain viemään asiaa eteenpäin kolmannen osapuolen voimin, jos ei asiaa saada neuvoteltua, saati sitten vastata yhteydenottoihin.


      • Sannipannioo

        Hei, sopimusehdoissa lukee että sairausloma hyvitetään sopimuskauden jälkeen. Eli maksuja tulee nyt mutta saat ne takaisin kyllä (takautuvasti) kun sopimuskausi on tullut täyteen.


    • selvittäkää

      Suosittelen ottamaan selvää mihin liitytte ennen kun kirjoitatte nimeä alle mihinkään paperiin. Ei se yrityksen vika ole jos asiakas itse haluaa liittyä ja suostuu tiukkoihin sopimusehtoihin.

      • Anonyymi

        Miksi oltavaTiukkoja sopimusehtoja kyseisellä alalla? Eikö kuntoilun tule olla vapaaeht.ja itselle sopivin ajoin? Toimintaperiaate on nyt pielessä eikä menesty tällä menolla. Onko noin Pakko pitää omaa salia, eikö keksi rehellistä toiminta ideaa, niin ei tarvitsisi pakoilla kuntoilijoita.


    • hahahahahaha

      tyhmästä päästä kärsii koko lompakko XD XD kaverisi tuskin luki koko kaavaa ja sitten syyttämässä muita hahahahahahah

    • Asiakaslähtöisyys0

      Älkää vain liittykö. Olin yhteensä yli kolme vuotta jäsenenä, ja vasta kunnon taistelujen jälkeen pääsin puljusta irti - tosin edelleen, vielä lähes kuukausi kortin palauttamisen jälkeen odottelen korttipanttia tilille. Olen sen perään jo kerran sähköpostila kysellyt, kuulemma kuun lopussa viimeistään näkyy tämä huikea 10 euron summa. Epäilen, että eivät sitä palauta kellekään, ellei erikseen perään kysele.

      Eivät meinanneet päästää mua irti, vaikka irtisanoin sopimuksen sähköpostitse, ja siihen vastattiin asian olevan ok. Myöhemmin tuli viestiä, että ei käy, kun en ollut käynyt paikan päällä allekirjoittamassa irtisanomislomaketta, ja että mun tulisi edelleen maksaa kuukausi eteenpäin sen jälkeen kun olisin sen allekirjoittanut (kk:n irtisanomisaika). Tähän vastasin tiukasti, että en aio maksaa kun olen sähköpostilla ilmoittanut, ja asia on minulle kuitattua ookooksi. Sitten tuli vain lyhyt viesti, "tässä tapauksessa sinun ei tarvitse suorittaa maksua", niinpäniin.

      Tuntitarjonta vaihtelee paljon, yhtäkkiä niistä saattaa kadota melkein puolet, joten liittymishetkellä runsaalta näyttänyt tuntitarjonta ei välttämättä ole sitä enää kahden kuukauden kuluttua. Yleisesti ottaen tuntien taso on laskenut vuosien mittaan, ja vanhat hyvät ohjaajat näyttää vaihtaneen ohjaamaan toisiin kuntokeskuksiin. Kuntosali on pieni mutta ihan hyvä ja tilat yleensä ok-siistit ja muut asiakkaat mukavia, mutta nämä seikat ei pelasta yllä jo lueteltuja puutteita, sekä mitä muita tässä ketjussa on tullut ilmi.
      Kuntoportti hamuaa vain uusia asiakkaita vanhoista välittämättä, tämä näkyy todella aggressiivena jäsenten värväyksenä kaikenlaisin kepulikonstein. Minullekin pari vuotta soittivat, että olen voittanut kahden viikon tutustumisen arvonnasta, vaikka en ollut jättänyt numeroani minnekään, ja olin heillä jo jäsenenä. Eivät viitsineet edes tarkistaa kelle oikein soittavat.

      • tuuleksi737

        Kuulemani mukaan työntekijät lähteneet, koska myöskin heitä kohtaan samanlaista kenkkuilua, yhtäkkiä ilmoitetaankin, että luvatut jo ryhmäliikuntakalenterissa olevat tunnit poistetaan sieltä. Ja asiakkaiden antama huono palaute mm. tuntimäärien vähenemisestä kaadetaan ohjaajien niskaan. Myös työntekijöiden palkoissa jatkuvasti epäselvyyksiä, ilmaiseksi pitäisi töitä tehdä.


    • yddy

      Aika hämäävää että Jyväskylässä on katu nimeltä Kuntoportti, jossa sijaitsee kaupungin liikuntapalveluita, mutta tämä Helsinkiin rekisteröity VK Liikuntapalvelut Oy sijaitseekin Jyväskylän Kauppakadulla.

      • yksipetetty

        Juu sen verran on sekavaa että näyttäisi rikkovan sopimuksella kuluttajansuoja lakia eli jos on ongelmia ko puljun kanssa niin yhteyttä kuluttajansuojaneuvojaan ja sit kuluttajariitalautakuntaan kirjallinen valitus. Heidän laskuttaja Trust laskutuspalvelu on ammattitaitoinen yritys eli kun riitauta laskun peruateella niin lopettavat perinnän ja meidän tapauksessa lopittavat laskujen valvonnan koska on niin riitainen tapaus, eli eivät lähetä karhuja. VOIMIA VAAN KAIKILLE JOTKA TAPPELEE TÄN IDIOOTTI FIRMAN KANSSA


      • yksipetetty

        Siis kun riitautat laskun


    • Nepo1

      Kyllä tyttöni joutui kanssa tähän ja sitä varten olen juuri tutkimassa tätä asiaa. Kiitos kovasti että pääsen asiassa tekemiseen kun tiedä että on muitakin.

    • jenspa941

      Paikasta kertoo myöskin se, että sama työpaikkailmoitus on pyörinyt koko kevään mol.fi/paikat sivuilla vain eri nimikkeellä. Palkkaus on aivan hanurista! Jotain 1500€ pohjapalkka mutta sen saadakseen täytyy tehdä 40h viikossa töitä (jos teet vähemmän jostain syystä tms niin tippuu heti) ja edellytyksenä pohjapalkalle on tietty määrä uusia asiakkaita tai asiakaskontakteja per päivä. Ja sanotaanko näin, että vihjattiin sellaiseen painostavaan sävyyn asiakkaille myytäessä. Ja noiden jälkeen vasta lähtee proviikat päälle. Eli jos haluat tehdä sielutonta työtä elääksesi ja huijataksesi ihmisiä puljuun sitoutumaan niin ei muuta kuin sinne töihin. Onneksi itse huomasin nämä viestiketjut ennen kuin edes hain sinne. Kaveri kerkesi jo hakea... Koko paikka löyhkää sieluttomalle rahastukselle (ja surkeasti rakennetulle imagolle) ja työntekijöiden alaspolkemiselle..

    • Nasara

      Olen ollut vuoden kyseisen salin jäsenenä ja palvelujen puolesta voin suositella, mutta markkinointi ja laskutus ei ole sitä mitä pitäisi. Ihan ensiksi 12 kk jäsenyys oli käytännössä 14 kk sekä alussa saamani 10 euroa/kk treenit kummallisesti muuttui normaali-maksuiseksi kuukaudeksi. Minulle myös soitettiin jo ollessani jäsen, että olen voittanut 2 viikon olmaiset treenit ja kun kysyin, että mitäs kun olen jo jäsenenä, niin en ollutkaan sitten voittanut. Ei ihan kuulosta oikeilta arpajaisilta. Irtisanoutuminenkaan ei ollut ihan läpihuuto-juttu ja ikävä kyllä en usko laskujen tulon tyssäävän siihen kun pitäisi. PT-palvelut on sitä, että tehdään hätäisesti uusi ohjelma. Joillain oikeilla kuntosaleilla tämä kuuluu jo normaalipalveluun. PT-palvelut on käsittääkseni jotain aivan muuta. En suosittele liittymään jäseneksi.

    • Vartalot

      Minäkin sain soiton kyseisestä paikasta,ja ihmettelin että omasta mielestä en ole mihinkään tuollaiseen kilpailuun osallistunut,koska en pysty salilla käymään monien vaivojeni takia. Kysyin useamman kerran, että oletteko nyt soittanut oikealle ihmiselle tästä voitosta. Henkilö oli agressiivinen kun kysyin,että jos tulen seuraavalla viikolla käymään siellä,niin oli sitä mieltä että pitää tietää heti ja väkisin sanoi minulle ajan,että tulet silloin. Yritin sanoa, että en tiedä pääsenkö mutta hän ei kuunnellut ollenkaan. Laittoi vielä tekstiviestin muistutukseksi siitä ajasta. Tuli heti sellainen tunne,että pakko myymistähän tämä on. Sitten kun tuli sovittu päivä jolloin olisi minun pitänyt mennä niin laitoin viestin takaisin,että en aijo käyttää kyseistä ilmaista voittoani. Joten kannattaa vaan perua jos asia yhtään mietityttää. Jos ei ole allekirjoittanut vielä mitään niin ei ne voi mitään vaatiakkaan. Sitten on eri asia jos oikeasti meinaa käydä kuntosalilla niin sittenhän se on ihan ok.

      • jumppahiiri

        Luulisi että jo jokainen jyväskyläläinen 15-85- vuotias nainen on vuosien aikana "voittanut" kahden viikon "ilmaisen" treenin Kuntoporttiin, lienevätkö soitelleet koko puhelinluettelon läpi. Tasaisin väliajoin edelleen munkin kaverit hehkuttaa "kerrankin voittaneensa" jotain.. pitää aina palauttaa ne maan pinnalle ja kertoa tästä kyseisestä paikasta. Itse kävin myös muutama vuosi sitten kuuntelemassa kahden tunnin myyntipuheen verkkarit kassissa, pääsin ulos lupaamalla harkita asiaa, vaikka paperi lepäsi pöydällä nenän edessä kynä siististi vieressä koko käynnin ajan. Vertailun vuoksi: esimerkiksi Elixia on iso, kansainvälinen ja suht kallis kuntosali, mutta ikinä, IKINÄ ei tarvitse pelätä pakkomyyntiä tai minkäänlaista epäselvyyttä säännöissä, kuluttajansuojassa tms. Kuntoportin ikivanhat jäsenet lienevät tyytyväisiä johonkin aikoja sitten solmittuun sopimukseensa eivätkä tajua millaista paskaa nykyinen myynti paikassa on. Uutta jäsenyyttä hakevan kannattaa ehdottomasti kokeilla ensin noita muita, joihin btw saa ihan oikean ilmaisen viikon kokeilun kun käy vaan kysymässä. Eivät sitä mainosta mutta onnistuu periaatteessa kenelle vaan yhteystiedot jättämällä - eikä tarvitse huijata "voittaneen" yhtään mitään.


    • Kaisutti

      Ei hitto vieläkö tää huijaripulju on pystyssä? Mut huijattiin myös jäseneksi kyseiseen paikkaan. Juttu meni niin pitkälle että oltiin jo lakimiehen kanssa juttusilla. EN TODELLAKAAN SUOSITTELE!

      • lurppa

        mää sorruin ja nytte kadun ylikaiken mitä menin tekemään :( mutta tää ei jää tähän sen lupaan olen ottanut yhteyttä kuluttaja mieheen ja otan yhteyttä niiin niiin kauvan ku saat itseni siitä veren imijästä irti... onse kumma ku siitä ei pääse irti vaikka on muuttanut pois kyseiseltä paikkakunnalta-------->


    • Tainikki

      Mielestäni hyvin avointa ja selkeää toimintaa on Kuntoportilla. Olen ollut jäsenenä lähes vuoden ja ollut palveluihin ja henkilökuntaan enemmän kuin tyytyväinen. Sopimukseni osalta ei ole koskaan ollut epäselvyyksiä. Suosittelen, että jos teillä on sopimusta tehdessänne epäselvyyksiä, niin kysykää! Näin asiat selviävät.

      • EttäKoskaKun

        Oon kans tykänny käydä kuntoportilla ja käyn jatkossakin! Tykkään tunneista, iha älyttömän kovia tsemppaajia ohjaajat ja muutenki ohjaajat on TAITAVIA! :)
        Sali on hyvä, oompa itteni saanu kondiksee. Ja sekin hyvä puoli on tämmöses sali paikas, et yhel maksul voi käydä salil ja ohjatuilla..otappa graniitista ny syksy kortti (vertailun vuoks sanon graniitin, oon tykänny niittenki ohjatuista:) ), vajaa 3kk/145e(50e/kk), muutei sali kuulu hintaan, eikä niin paljoo/monipuolista ku kuntoportil..Eli jos kuntoilu kiinnostaa ja ihan oikeasti kuntoilee, ni kyl kannattaa..jos yhtää epäilet, ettei kuntoilu kiinnosta, ELÄ MENE SINNE, sillo kannattaa eka kokeilla vaikka graniitin kertamaksu tunteja tai käydä kansalaisopiston tunneil vuoden-tunteja kerran viikos ja vuos maksaa n.50e ja onhan palokan öö..naisvoimistelijat(?), sielläki voi käydä kertamaksul ja ne tunnit TOIMII! (siel mun mielestä on pari samaa ohjaajaa ku kuntoportil, näin kuulin, ilmankos toimii ;) ). Jos huomaat, että haluut käydä useemmin tunneil ja salil-ehottomasti kuntoportti..eipä tarvi sit valittaa kusettamisesta. Ottaen huomioon, kävin mäki sen 2vkon kokeilun, enkä jatkanu siel suoraan, vaan myöhemmin, en joutunu kuseen eikä tarvinu älistä ja valittaa. Mä ainakin ymmärsin (koska sama kuin lehtitilaus:saat 3kk tähän hintaan..ei se siihen 3kk pääty, se jatkuu, ellet LOPETA SITÄ 3KK SISÄL). Sama pätee tuolla ja kaikkial muuallaki, ellet lopeta määräajan sisäl, se jatkuu..ja sopimus paperis lukee "lisätietoja"tms, mihin ite voit kirjottaa lisätietoja..vink vink..voiskohan siihen kirjottaa jotain mikä liittyy 2vkoon ja sen jatkumiseen tms. Hyvä paikka se on, tääl valitetaan paikasta sopimuksien takia..oha se totta et tyhmiä kusetetaa enemmä, niiku turisteja..ja pitäshä tuo jokaiselle sinne tai muualle menevälle tai jotain tilaavalle selittää, kaikki on määräaikaisia, ellet sen tietyn annetun ajan puitteissa lopeta..kiitos ja sormi kramppi ;)


    • kpporttisucks

      Minä olen pari kertaa vuokrannut asiakkuuden tuonne ja kerran ostin grouponin kautta kuukauden jäsenyyden. Aikoinaan vuonna viis minulla oli vuoden jäsenyys kun työpaikka tuki kuukausi maksua niin hyvin. Grouponin jäsenyyden otettuani yrittivät agressiivisesti kaupata jäsenyyttä ja melkeinpä suuttuivat kun sanoin että ostan jäsenyyksiä max 2kk kerrallaan tai kertakäyntejä salille (näitäkin vielä löytyy!)! Vuokratessa jäsenyyksiä muilta minulle ei ole onneksi mitään tyrkytetty. Huvittavaa kuunnella pukkarissa (tietyssä paikassa kuulee kaiken) todella agressiivista myyntiä "mikä on sinun viimeinen hinta että saamme sinusta tänään jäsenen" jne. Jokaisellehan hinta on ihan eri eikä tuleva asiakas saisi edes kotona harkita tarjousta! Hullua ja sairasta!

    • Monipuolisuuttako

      Todennäköisesti omaa tyhmyyttä - voitin sen 2 viikkoa minäkin, ja sitten myytiin sillä hetkellä hyvältä tuntunut sopimus. Karsastin laihdutusmainontaa, mutta itselleni toimi porkkanana: kuukausimaksullahan saan jo ne kaipaamani 2 Pilates-tuntia viikossa ja vielä paljon muutakin. Vaikutti siltä, että siellähän olisi mahdollisuus päästä hyväänkin ja systemaattiseen kunnostaan huolehtimiseen. Että olisi yksilöllisin tavoitteineen hyväksytty, jopa tärkeä. Personal trainer-aikaa en ole saanut, kun aina kysyessäni on ollut uusia kiireisempiä asiakkaita, ne Pilatekset ovat täysin loppuneet, eikä kortin siirto toisellekaan ole onnistunut, koska toimistossa ei ole ketään asian hoitamaan kykenevää silloin, kun molemmat siellä yhdessä käydä voisimme. Olisi tietysti pitänyt olla itse paljon aktiivisempi ja palvelua vaaativampi.

      • KpKävijä

        Siel ei tarvi käyä yhtäaikaa (sä ja sun kortin vuokraaja). Voitte käyä eriaikaan laittamas allekirjotukset paperiin..maksun sovitte keskenänne


    • laapir

      Arpajaisista kahden viikon kokeilu...istuin 2 h. kuuntelemassa juttuja.Pää pyörällä mieshenkilön kovasta puhetulvasta pistin nimeni paperiin. Parin pv kuluttua tulin järkiini. En ollut kertonut sairauksistani jotka estävät hyppimiset, raskaat nostot ym. Menin perumaan vuoden sopimusta. Eihän se käynyt. 14 pv peruminen ei päde heillä. Sain lääkärin todistuksen ja sopimus purettiin.
      Nyt minulle laitettiin maksettavaksi 89,90 kk maksu ja liittymismaksu 109e.
      En ole minuuttiakaan käyttänyt kuntosalia tai muutakaan palvelua. Mitä teen. Kohtuutonta maksaa tyhjästä. "jäsen olin vajaa 2 viikkoa"

    • tsemppiä

      Ottaisinko pankkilainan autoon, jos minulla ei ole ajokorttia? (pankkilaina olisi maksettava pois, vaikka en autolla saisi ajaa)

      Ostanko määräaikasen kuntosalijäsenyyden, jos terveyteni ei sitä kestä tai en halua palveluita käyttää?

      Miksi ette ihmise lue sopimuksia tarkasti!? Miksi kirjoittaa sopimukseen nimi alle, jos ei tiedä mihin on ryhtymässä?

      Hyviä kysymyksiä.. eikö totta!?

      Mitä määräaikainen sopimus takoittaa? Määräaikainen sopimus on voimassa ostohetkellä sovitun ajan, ja sitä ei voi yleensä irtisanoa ennen kuin sopimuskausi on umpeutunut. Näin ollen maalaisjärjellä ajateltuna, jos olet allekkirjoittanut sopimuksen, niin se on tietyn ajan voimassa (vuoden, kaksi tai viisi).

      Palautusoikeudesta: Ostoksen voi vaihtaa tai palauttaa vain silloin, jos: Yritys on myöntänyt tuotteelle vaihto- ja palautusoikeuden. Kyseessä on kotimyynti tai etämyynti (puhelinmyynti, postimyynti, verkkokauppa tai TV-shop), joissa kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Taas voimme tässä käyttää maalaisjärkeä. Olet solminut kirjallisen sopimuksen asiasta yrityksen tilossa, niin tällöin olet pallo jalassa tämän sopimuksesi kanssa.

      Jos olette tehneet määrä-aikaisen sopimuksen, yrityksellä on halutessaan oikeus vaatia kaupan purkamisesta kohtuullinen vahingonkorvaus eli purkuraha. Luultavasti tämä tarkoittaa tilanteessasi sitä, että olet joutunut kuitenkin maksamaan niinsanotun purkurahan.

      Nämä kaikki viittaukset ovat kilpailu- ja kuluttajaviraston sivuilta, joten aivan hölynpölyä ei nämä tekstit ole!

      Aikoinaan ystäväni taisteli tästä asiasta suuren liikuntakeskus ketjun kanssa, koska ei halunnut sopimusta jatkaa. Kaikesta huolimatta hän maksoi joka ikinen kuukausi harjoittelumaksua vuoden ajan, KOSKA oli allekkirjoittanut vuoden määräaikasen sopimuksen.

      Ainahan kuluttaja voi riitauttaa asian. Se on vain todella turhaa, jos asia katsotaan kuluttajariitalautakunnassa yrityksen voitoksi. Joudut kaikesta huolimatta maksusi maksamaan, mitä suuremmalla todennäköisyydellä. Onhan kuitenkin sopimus tehty kirjallisesti, ja vielä kaiken lisäksi allekkirjoitettu omin pikku kätösin.

    • KUNTOILUPAKKO

      Meillä kävi sama juttu, Kuntoportista soitettiin että olet voittanut ja jihuu sinne mentiin upeaa voittoa odotellessa. Eipä siellä mitään ihmeellistä voittoa ollut, muka ilmaiset treenit 2 vkon ajan ja sitten tapaamisella suorastaan käytettiin omaa "heikkoa" olotilaa hyväksi ja allekirjoitutettiin 2 vuoden sopimus, jota ei voi oikeastaan purkaa millään lailla, ellet muuta tai sairastu, USKOMATONTA. Laskuja tippuu nyt luukusta kuin sieniä sateella, ja "iloksemme" olemme kuulleet että hyvin monelle on valitettavasti käynyt samoin.....

      Onko kuntosaleilla (kaikilla) näin suuri valta, ettei asiakas pääse purkamaan sopimusta ennenkuin se on edes alkanutkaan, niinkuin me tehtiin, ilmoitettin että haluamme purkaa sopimuksen, mutta se ei olekaan mahdollista. Asiasta on kysytty jopa kuluttaja-asiamiestä myöten....

      TÄHÄN PITÄISI SAADA JOKU LAKI MUKAAN, ETTEI KUNTOSALIT VOI NÄIN ASIAKKAITA "HUIJATA" !!!!!!

      No eipä tässä muutakuin pakkokuntoilua "UPEASSA KUNTOPORTISSA" huh, huh...

      • Kuntosalikävijä

        Aivan sama millä isommalla kuntosalilla olet, jokaisella määräaikaiset sopimukset ja samallaiset ehdot


    • Akinna92

      Heippa!

      Määräaikainen sopimus on määräaikainen sopimus!! Ei kannata joka koloon omaa allekkirjoitusta laittaa.

      Olet tainnut itse hyväksyä sopimuksen omalla puumerkilläsi. Toisin sanoen, sopimus on osaltasi otettu vastaan ja olet sopimuksesi hyväksynyt.

      Luultavasti tästä jotain opimme!!! huh huh..

    • Totuusvaitehtävä

      Te jotka olette vaikeuksissa sopimuksienne kanssa. Teistä isoon osaan on todennäköisesti oltu yhteydessä sillä verukkeella että olette osallistuneet arvontaan/kilpailuun.

      Jos näin ei todellisuudessa ole, te olette kohdanneet tilanteen, jossa teihin on pyritty vaikuttamaan totuudenvastaisella markkinointiviestinnällä.

      Kuluttajansuojalain mukaan markkinoinnissa ei saa käyttää hyvän tavan vastaista menettelyä. Totuudenvastaisten tai harhaanjohtavien tietojen antaminen on vastoin lakia.

      Vaikka te sopimusteknisesti olisittekin hyväksyneet sopimuksen omalla allekirjoitukselllanne, te voitte vedota markkinointiviestinnän valheellisuuteen, jonka johdosta olette päätyneet sopimuksen allekirjoittamiseen.

      Yrityksen pitää pystyä toteenosoittamaan kilpailu johon teidän väitetään osallistuneen. Ilman että olette yhteystietonne kilpailuun jättäneet, se on mahdotonta.

      Toinen harhaanjohtava tai epäselvä markkinointikeino on todennäköisesti ollut tämä "tutustumissopimus", jonka olette tutustumisen sopimisen yhteydessä laatineet.

      Tämä viestiketju ei ole pelkästään kuluttajien tyhmyydestä johtuen näin pitkä. Viekää asianne eteenpäin, niin te autatte itsenne lisäksi kohtalotovereitanne nyt ja tulevaisuudessa.

      • Kuntoilupakko

        Ollaan yritetty, otettu yhteyttä Kuluttaja-asiamieheen, ei kuulema onnistu purkaminen. Purettiin sopimus ennen 14 päivän kuluttua, mutta ei sillä kuulema ole merkitystä ?????


    • huijattu1234

      Oisimpa lukenut tämän keskustelut kuukausi sitten :(

    • oikeutta

      Suurin osa kommenteista kuulostaa LIIANKIN tutulta. Minäkin erehdyin myyntipuheen jälkeen allekirjoittamaan sopimuksen.Olin juuri tuolloin kiireinen ja lisäksi sinisilmäinen - en osannut epäillä mitään minkä nyt tiedän. Saliin en päässyt tutustumaan ollenkaan enkä ole tähän mennessäkään käyttänyt korttia kertaakaan. Silti lasku tuli ennen "arpajaisvoiton" (2 vk) kulumista loppuun. Tosin en myöskään tiennyt milloin tuo "voitto" olisi käytettävä. Odotan nyt kuluttaja-asiamiehen kannanottoa. Ja aion jatkaa tarvittaessa kuluttajariitalautakuntaan. Toivottavasti kaikki te muutkin valitatte - ehkä sillä saataisiin jotakin näyttöä yrityksestä joka pelaa "laittomin" kortein. Vaikka tuntuu siltä että mitkään lait eivät koske tällaisia firmoja - ellei sitten viidakon laki!

    • Mönniäinen

      Kyllä lähes ihan kaikki kuntosalit värvää jäseniä ja samoilla systeemeillä!!! Itsellä kokemus eri paikkakunnalta ja muuton takia piti irtisanoa niin eipäs onnistukaan. Eli ei tää oo mitään uutta ja ihmeellistä. Kaikki tuntuu tekevän samaa!!!

    • WhatAHell

      Just sain puhelun 2-viikon ilmaisesta treeniajasta ja konsultaatiosta. Sovin päivän, mutta jäin epäröimään, kun puhelu oli kummallinen. Ensinnäkin, mistä ihmeestä ovat saaneet minun puh.nron?!? En ole osallistunut mihinkään kilpailuihin saatika jättänyt yhteydenottopyyntöä. Niinpä googletin ja onneksi googletin. Enpä taida saapua paikalle!

      • Mitäsihmettätää

        Täysin sama tilanne mullakin. Tosin en pystynyt vastaamaan puheluun, kun soittivat. Päätin sitten selvitellä tuntematonta numeroa Googlen avulla,ja tämähän firma asialla. Suurin ihmetyksen aiheen edelleen se, että mistä ihmeestä ne numeron ovat saaneet! Enkä muuten aio jatkossakaan vastata. Huh.


    • Jokumoraali

      Minulla oli myös 10e tutustumisjakso tiedossa, silloin etsin ekaa kertaa elämässäni kuntosalia kun halusin hyvään kuntoon. Menin kuntokartoitukseen ja vastassa oli rempseä kovasti puhuapälpättävä, ihan mukavan oloinen mies. Olin kyllä sillä kannalla liikenteessä, että salilla kävisin tulevaisuudessa vähän kaueminkin.
      Siinä kuntoiluasioita läpi käytyämme, tuli sopparia eteen. Sanoin, että nyt ei ole hyvä hetki tehdä sopparia kun olen kiireinen, miettisin asiaa vaikka huomiseen. Ei käy, en saa samaan hintaan enää huomenna... ymmärsin, että sopimusta ei voi katkaista, paitsi muuton tai vakavan sairauden takia, jäihin voi laittaa raskauden (ei koko, ellei lääkärin tod.) tai pitemmän saurasloman ajaksi. No eihän siinä, kirjoitin sopimuksen ja pian tulikin henk.koht este johon oli lääkärin todistus, yllärinä tuli se, että pitää maksaa vaikka soppari on jäissä (korvataan määräajan jälkeen ilmasena käymisenä salilla), se sapetti ja pahasti, eipä tuota yksityiskohtaa kerrottu. Siinäpä makseltiin persaukisena. Tosiaan, tästälähin otan kaikki seikat selville oli sopimus mikä tahansa, missä tahansa.
      Seniorit puhuvat pukukopissa kuinka oli soitettu ja olivat sitten menneet allekirjoittamaan sopimuksen ja nyt kaduttaa... säälilsi käy, näkee miten osa on oikeasti liikunnallisesti todella rajoittuneita:( ymmärrän, että kilpailu asiakkaista on kovaa, mutta joku moraali tuohon myyntiin on saatava! Eikö omatunto yhtään kolkuta myyjällä kun vastassa on hentonen mummeli, joka hatarasti kävelee salille, kirjoittaa nimen paperiin ja näin joutuu pienestä eläkkeestään pakosti maksamaan vaikkei kykene ko. salilla käymään rahan edestä?! Hyi olkoon.

      • petett

        Jep, samanlaiset on tunnelmat ja teot olleet minunkin kohdallani. Sairaslomallekin määrättiin 2 vkn karenssi!!! Maksuista ei ole päässyt eroon, eikä sopparia ole pystynyt sanomaan irti. Olen käynyt salilla vain harvoin, pari kertaa/kk, jos sitäkään.
        Seuraavan kerran en aio mennä lankaan!!!


    • Sandels81

      Fonectasta katsovat sattumalta lähellä asuvia ihmisiä ja huijaavat, että olet voittanut arvonnassa. Sikäli nykyisinhän niillä on niitä arvontalaatikoita ympäri pitäjiä. No sitten kun sanot, että et ole osallistunut mihinkään arvontaan niin kertovat, että varmaan joku kaveri osallistunut sun puolesta.. Kaukana pysyn minmäkin.

    • lemonades

      Huijauksesta en sano mitään, koska itse olen kiltisti nyt ollut jäsenenä reilun vuoden, joten ei ole tarvinnut mistään asiasta tapella. Tosin nyt olen ajatellut vaihtaa salia, niin katsotaan mitä tapahtuu...

      Mutta. Ne syyt miksi nyt reilun vuoden jälkeen haluan vaihtaa salia.

      1. Tuntien ohjaajien ja personal trainereiden ammattitaito.
      -En ehkä tähän heti alussa tajunnut edes kiinnittää huomiota, mutta nyt vuoden enemmän ja vähemmän treenanneena voin todeta, että parempaakin palvelua olen saanut. Tunnit ovat ihan ok (paljon ohjaajasta riippuen), mutta hyvin paljon on tyttöjä, joilla ei ole vielä paljoa kokemusta ryhmäliikuntatuntien vetämisestä. Ei sillä, ihan hyviä vetäjiä näissä opiskelijoissakin on ollut, mutta sellainen tietty asenne tähän hommaan ohjaajilta aika usein puuttuu. Eikä minun mielestäni ole asiallista kertoa tunnilla kävijöille kaikkia mahdollisia ongelmia ja ilon hetkiä omasta elämästä. Kuntoportti varmaan pyrkii olemaan "kotoisa" ja vähän sellainen "ollaan kaikki kavereita keskenään" -tyyppinen sali, mutta tämä ei minua nyt vain henkilökohtaisesti kiinnosta. PT:t tekevät kyllä saliohjelmat kiltisti, mutta aina joskus tuntuu että asiakkaan omia mieltymyksiä ja kokemuksia eri sarjojen ja liikkeiden toimivuudesta ei kauheasti arvosteta.

      2. Ryhmäliikuntatunneilla soiva musiikki.
      -Voi olla, että olen vain musiikkivammainen ja kaikki muut tykkäävät tästä tusinapopista ja hip hopista ja tyhjänpäiväisestä konemusiikista. Olen monen monta kertaa itkenyt vähän menevämmän musiikin perään (tässä tapauksessa tarkoittaa vähintään rockiksi luettavaa musiikkia), koska haluan tunneille sellaista musiikkia, joka oikeasti antaa asennetta ja motivaatiota antaa kaikkensa. Jos kerran koko tunnin aikana tulee biisi, josta oikeasti innostun (sanotaan nyt vaikka Nightwishin I want my tears back, muita ei nyt edes tullut mieleen) ja lopputunti on jotain suomalaista hip hopia ja amerikkalaista gangstarappia tai iänikuisen vanhoja poppibiisejä Lou Begasta ja Aquasta lähtien, niin ei siitä tunnista ehkä ole ihan sitä saanut irti mitä tuli hakemaan.

      3. Kuntosaliharjoittelun yksinomainen painottaminen.
      -PT:t tekevät pelkkiä kuntosaliohjelmia ja that's it. Liittyessäni Kuntoportille yritin kyllä kysyä, että mitenkäs kun entisellä salilla PT teki myös juoksuohjelman? Tähän vastattiin vähän hiljaisemmalla äänellä, että no ehkä sellaisestakin voidaan neuvotella ja laitetaan sut sille ja tälle PT:lle, kun se tietää noista juoksuhommista. No sainko juoksuohjelmaa, en tietenkään. En tiedä sitten näistä maksullisista pienryhmistä, josko siellä saisi muutakin ohjausta, mutta kyllä pääasiassa vedetään koko ajan kotiinpäin ja kaiken treenin tulisi tapahtua joko salin puolella tai ryhmäliikuntatunneilla.

      • aaookoo

        Hei!
        Mielestäni Kuntoportin yhtenä kilpailukeinona on nimenomaan tämä kotoisuus ja "ollaan kaikki kavereita keskenään"-meininki. Kaikille se ei välttämättä sovi, mutta toisille voi olla hyvinkin tärkeää tuntea itsensä tervetulleeksi. Toinen iso tekijä on, että tämä kotoisuus luo matalan kynnyksen aloittaa kuntosalilla käymisen. Jokainen voi olla oma itsensä, oli sitten aloittelija tai ammattilainen. Samankaltaista ilmapiiriä ei kovin monelta kuntosalilta löydy, mutta toki ne, keitä ei ilmapiirit juuri kiinnostele löytävätkin itsensä varmasti tulevaisuudessa esimerkiksi SATS Elixialta.


    • treenari

      Näitä kirjoituksia lukemalla en voi kuin ihmetellä kirjoitusten negatiivistä sävyä. Sitä saa mitä tilaa. Kyseinen paikka on minulla ollut kohta kaksi vuotta. Aikaisemminkin olin vuosia sitten jäsenenä. Kun erosin, ei minulla tänään ole mitään muistikuvaa siitä, että en olisi voinut lopettaa niin kuin halusin. Olen ollut tyytyväinen palveluun omalla kohdallani. En tosin sinne menekään seurustelemaan vaan kuntoani treenaamaan. Ohjattuja tunteja on kiitettävästi ja lihaskuntoa on voinut treenata katsomalla hiukan ajankohtaa, kun on porukkaa vähemmän . Hyvin on hoitunut. Maksamallani , sovitulla kuukausimaksulla olen saanut sen mitä olen paikalta lähtenyt hakemaan.

    • r1r2

      Ei ne ketään huijaa. Älä sellaisia usko tai uskottele.

    • anteex

      Ei huijaa enään. Ovat päivittäneet ongelmansa tänään.

    • bopå

      Markkinointivaihe on sen verran kauhee, et en kyllä mistään hinnasta liittyis. Vitsi mitä tuputtamista! Ja luvattu pt on kuulemma 800e arvoinen, ja mitä vielä!

      • Voihan_nenä_

        Aivan samaa mieltä! Tuputtamista ja haukkumista. Jos kerroit omia heikkouksia niistä kyllä kuulit monen monta kertaa ja siitä, ettet itse pysty asialle tekemään mitään. Omista heikkouksista tehtiin aseita, joilla sopparia tuputettiin. Melkein kaksi tuntia siellä pienessä huoneessa kohdelampun valaisemana istuin, mutta sain kieltäydyttyä. Onneksi! Paha maku jäi vain suuhun, kun omat heikkoudet jäivät päällimmäiseksi ja kertomani onnistumisen kokemukset eivät olleetkaan enää mitään. Itku kurkussa sain lähteä.


    • Petkutettu

      Kokemusta on Jyväskylän Kuntoportin toiminnasta,on pelkkää rahastamista,pitäisi olla hyvinvointia edistävää toimintaa.Eroon ei pääse edes lääkärin todistuksella,pitäisi olla kuolintodistus ja sittenkin jää vielä perikunnan maksettavaksi.Harkitse tarkkaan sopimusta tehdessäsi!

    • Ex-kuntoporttilainen

      Omituista, minä sain sopimukseni irtisanottua ilman ongelmia. Oliko siinä kuukauden irtisanomisaika jos oikein muistan. Minulla on vain hyviä kokemuksia kyseisestä salista, ja monella salilla on tullut käytyä ympäri Suomea.

      Minua vähän ihmetyttää että miten soppari tulee allekirjoitettua "kun olin heikoilla". Siis ettekö te ihmiset ymmärrä mihin nimenne laitatte? Jos ette ymmärrä niin sitten kannattaa jättää allekirjoittamatta. Vai pitäisikö kalastella allekirjoitusta jossa luovutte kaikesta omaisuudestannekin, oletteko te sittenkin niin heikossa hapessa ettette ymmärrä mihin nimenne laitatte?
      Minä ainakin luen sopparit aina kunnolla ja aina kun olen saanut jäsenyyden peruttua jossain salilla, jopa kesken jäsenyyskautta (vuosi) niin aina on onnistunut kun selkeästi keskustelee asiasta ja perustelee.

      Mitä tulee musiikkiin, kaikkia ei voi aina miellyttää. Ei minuakaan kiinnosta uusin poppi mutta pääasia onkin rytmi ja liikkuminen, en mene salille ajatuksena että se on jokin sävellahjan toiveradio. Sama poppi soi muillakin saleilla.

    • Vanhuuseläkeläinen

      Kyllä on kokemus . Voitin 2viikon ilmaisen kuntosalin käytön . Kävin tutustumassa kyseiseen paikkaan ,remontin keskellä nurkassa istuttiin ohjaajan kanssa ja sovittiin päivä milloin menisin sopimaan aloituspäivän . Ensin piti tehdä persoonakohtainen ohjelmä , siis minulle sopiva , ottaen kertomani vammat huomioon. Pääsin kotiin hädin tuskin ,niin lasku tuli .Toinen lasku tuli enkä ollut saanut tutustua kyseiseen kuntolaitokseen,puhumattakaan sovitusta . Nimen saivat paperiin , ei auta kk den irtisanominen eikä lääkärintodistus. Saa nähdä voittaako oikeus sekä onko inhimillisyyttä olemassakaan . Minut on laitettu maksamaan heidän työpaikkansa remonttia . Olen myös henkisen väkivallan uhri. Sen sain Kuntoportilta .

    • juristi5

      Tehkää joukko kanne po. yritystä kohtaan.

    • Valittajatsuohon

      Te jotka valitatte: mitäs teette sopimuksen lukematta papereita, mummot ne aina valittaa joka asiasta ja eikä mene millään perille mikään asia ja sit yllätytään kun laskuja tippuu postista.

      Kyllä personal trainer selittää kun kysyy ja on epäselvää,mut mummot ja liika lihavat haluavat yleensä päästä hyvään kuntoon vähällä vaivalla (sori vaan yleistys mut näin on asia) ymmärrän jos on heiveröinen ja sairas mut miksi sitten tahtoo käydä salilla jos yllättyy että laskuja tippuu postista ja ei jaksa/kerkiä käydä usein?

      Kyllä personal trainer myös laatii kunnon mukaan oman ohjelman

      Itse olen tykännyt,vaikken käytäkkään ryhmäliikunta tunteja enää kuin tosi harvoin , mulla 40 e/kk. Ja olen kanssa tehnyt 2 vuoden sopimuksen. Vaikka voisin useammin käydä (käyn 3 krt/vko) niin tykkään.


      Se myös riippuu siitä se hinta milloin liityt,toiselle saattaa olla esim 40 ja toiselle 60 euroa maksaa kuukaudessa.

      Te syylistytte valittajat kunnianloukkaukseen ja mustamaalamiseen

      • Anonyymi

        Vai kunnianloukkaukseen, onko harhauttajilla edes kunniaa puhumattakaan ihmisystävyydestä !


    • J3min4

      Itse sali ja henkilökunta ovat kokemukseni mukaan ihan mukavia, rahoilleen saa vastinetta, kun 4 kuukauden aikana oli 3 PT-tapaamista ja pienryhmäohjausta ja nämä sisältyivät hintaan. Itse sopimus on asia erikseen. Voit huoletta liittyä salille, jos:

      -Pystyt varmasti sitoutumaan väh. 14 kuukaudeksi. 12 kuukauden sopimus pitää sisällään 14 laskua, koska laskuttavat esim. 55 e/4 vko eikä /kk kuten useimmat muut salit. 12 kuukaudessa tulee siis 13 laskua, eikä 12, kannattaa ottaa huomioon kun vertailee hintoja muihin saleihin.
      - Asut varmasti samalla paikkakunnalla seuraavaan vuoden ajan. Sopimustahan ei käytännössä voi irtisanoa vaikka muuttaisit Rovaniemelle. Sen voi kyllä yrittää vuokrata eteepäin.
      - Tingi hinnasta, toinen maksaa sopimuksesta 45 e/4vko, toinen 65 e. Sivuillahan ei edes löydy hinnastoja!

      Itsestäni sen verran, että olin tyhmä kun allekirjoitin. Luulin lukeneen sopimuksen tarkkaan. Mutta olenpahan nyt paljon viisaampi ja katson tarkemmin mihin uskallan liittyä.

    • 87-vuotias-pyörätuoli
    • pakottamista

      Samaa mieltä myös, että yritys huijaa asiakkaita, sieltä ei pääse millään irti. Tytär liittyi tai oikeastaan pakotettiin liittymään, hänet puhuttiin ympäri "heikolla" hetkellä, jolloin tyttärellä oli monenlaisia ongelmia. Kuluttaja-asiamiestä myöten olemme yrittäneet perua tätä sopimusta, mutta Kuntoportille tai niiden laittomille sopimuksille ei voida tehdä mitään.
      Tytär perui allekirjoittamansa sopimuksen ennen 14 vrk päättymistä, mutta se ei riittänyt Kuntoportille, nyt sitten tässä vaan maksetaan 24 kk oikeastaan ihan tyhjästä, huono homma kun opiskelijalla ei noita rahavaroja liikaa ole.

      ÄLKÄÄ VAAN KUKAAN LIITTYKÖ KUNTOPORTTIIN, EN TODELLAKAAN SUOSITTELE.
      Terveisin, harhaan johdetun tyttären äiti

    • Igor.Petroskoista

      Laitonta harhauttamista. Uhatkaa oikeudella! Köyhä eläkeläinen saa ilmaista oikeusapua. Kohderyhmä kuntoportilla on lievästi dementoituneet eläkeläiset. Näihin kusetuksiin ei kyllä kukaan oikea yliopisto-opiskelija mene.

    • spinatus

      Olen nyt ollut toista vuotta Kuntoportin vankina ja saanut Kuluttajariitalautakunnalta päätöksen jossa minut velvoitetaan maksamaan koko vuoden harjoittelumaksumaksu ja liittymismaksu. Toki olin tyhmä kun allekirjoitin aikanaan sopimuksen, johon minut taivuteltiin epärehellisin keinoin. En ole käyttänyt salia kertaakaan - en myöskään sitä "ilmaista" kahta viikkoa, jonka olin voittanut "arpajaisissa". Olen kertonut kuluttajariitalautakunnalle perusteet joiden vuoksi halusin perua sopimuksen. Allekirjoitus katsottiin ainoaksi perusteeksi irtisanomisen hylkäämiseksi. Lautakunta ei voi tietää ovatko vastapuolten kirjalliset kommentit totuudenmukaisia. Ja näin kuluttajan suojaa ajava lautakunta asettui myyjän puolelle. - Nyt olen lisäksi loukannut olkapääni, jonka paraneminen toimintakykyiseksi on epävarmaa ja kestää joka tapauksessa vuosia ( olen nyt 70v ). Kuntoportti vaatii minua maksamaan myös sairauden ajan maksut, jotka se hyvittää karenssin jälkeen "ilmaisella" harjoittelulla - rahaa ei palauteta! Siis olen vielä vuosia kiinni salin käytänteissä.
      Aikaisemmissa kommenteissa on ehdotettu joukkokanteen tekemistä. Voisiko joku kertoa miten ko. asiassa voi edetä, koska meitä huijattuja on ilmeisesti satoja.

      • tidididaa

        Voithan yrittää myydä jäsenyytesi jollekin toiselle? Omaan sopimukseeni ainakin sisältyy sellainen vaihtoehto, että voin kokonaisiksi kuukausiksi siirtää jäsenyyden. Itse myös "voitin" sen 2 viikon ilmaisen kokeiluajan... Minkä siis sai vain, jos sen jälkeen jatkaa vuoden sopimuksella. (En itse nukkuisi kyllä öitäni, jos noin kierolla pelillä huijaisin asiakkaita.) Kokemattomana salilla kävijänä, minua harmittaa eniten se, että en esittelykäynnillä tutustunut kunnolla laitteisiin. Hintataso tuntuu olevan aika kohtuuton suhteutettuna laitteiden laatuun. Ja joo... Se nykyinen Elefit... hehheh, eivät yhtään tyhmempää nimeä keksineet. Varmaan koittaneet säästää tarrakuluissa ym. antamalla mahdollisimman lyhyen nimen joka vielä "nerokkaasti" ahdetaan kolmeen kirjaimeen, niin ettei kukaan tajua siitä nimestä mitään. Olisi vain jatkanut Kuntoporttina.


      • spinatus

        Olen kyllä jo laittanut jäsenyyden myyntiin. Tuskin ostajia löytyy - saman firman jäsenyyttä myy jo moni muukin! Joten maksan täyden maksun joko kuukausierinä jota yritän (odotan juuri ELEFITin vastausta) tai sitten kerralla - pitää varmaan ottaa velkaa!


    • Huvittunut

      Kuntoportti nykyisin elefit, saanko nauraa!! Ei se nimen vaihtaminen auta korvaamaan huonoa mainetta

      • Huijaripissiksiä

        Ei niin! Huijattu olo itsellä,peruuttaa ei pysty,maksan monta euroa kuussa,en edes pysty käymään kovin usein siellä,koska työ ja pitkä matka,ei kelvannut selitykseksi ei vaikka lääkärintodistuksen vie hermokipujen takia! Vittu mitä huijareita,kertaakaan ei vuoden aikana tarkastettu tai uudistettu kuntosali ohjelmaa minkä sain,vaikka sanottiin alussa että aina 3 kuukauden välein aina tarkistetaan


    • kipittäjä

      Olipa onni etten laittanut nimeä paperiin! Aika ikäviä tarinoita :(

      • Huijattu09

        Juu ja sit kun kokoajan tulee lisää ja lisää asiakkaita,ettei saliin edes ei mahdu tekemään omia treenejä.pitäisi olla joku asiakas raja,muutenkin pieni sali. Meitä huijattuja on paljon,onneks itseltä loppuu keväällä sopimus niin.ei tarvitse jatkaa siellä


    • Ak49

      Erittäin ihana ja kodikas ympäristö.

      Voin suositella jokaiselle. Jäsenyyteeni kuuluu Pt-palvelut.

      Ryhmäliikunta ohjaajat ovat loistavia ja tunteja on erittäin paljon tarjolla.

      Kuntoportti sopii nuorille ja vanhemmillekin naisille.

    • Anniinakerttu

      Loistava, aito ja iloinen henkilökunta.

      Asiakkaana on aina tervetullut olo!

      Varsinkin meidän vanhemmat naiset huomioidaan lämpimästi.

      • Huijattuuu

        Höpöhöpö taidatte olla itse noita työntekijöitä tai työntekijöitten kavereita,,turha yrittää tehdä mustaa valkoiseksi,,ne metkut on nähty tuolla "elefitillä" ahdistava paikka; omia saliohjelmia et pääse tekemään kun aina on.täynnä sali,,liian pieni tila,,miehiä jotka siellä työskentelee kyylää vaan nuorien naisten perseitä ja tissejä,,saattaa jäädä kyylää pitkäksi aikaa,,samoin muut asiakkaat,,varsinkin vanhemmat rouvat;joku ämmien juoruilu paikka,,laitteisiin et pääse,kun jää vaan istumaan sinne ja juoruilemaan muitten saman ikäisten kanssa,,minkä vitun takia ne käy salilla? Eiks vois mennä muualle juoruilemaan jostain mitä tapahtui vittu vuonna nakki ja muussi


    • En_vaihdakkaan

      Lähdin etsimään 24/7 kokemuksia, mutta tämä ketju toki poisti toisen vaihtoehdon "salin vaihto vaihtelun vuoksi"-ajatukseltani. Itse olen käynyt nyt n. 2v GoGo:lla ja nyt taidan olla vaihtamattakaan. Ovat kuulemma Seppälään uusimassa juuri nyt laitteetkin joten odotellaan sitä vielä. Ei ainakaan ole minkäänlaista huijausta tai muutakaan tyrkyttämistä vastaan. Heti liittyessä kerrottiin hinnat ja ehdot, ne luki selkeästi sopparin takana joka erikseen vielä näytettiin. Kuukauden tyytyväisyystakuu oli, mutta tyytyväinen olen ollut kokoajan. Vuoden soppari tehdään eka, mutta senkin voi irtisanoa muutto- tai lääkärintodistuksella ilman sakkomaksuja. Vuos kun tulee täyteen niin seuraavan kuun loppuun irtisanoutuminen. SUOSITTELEN!

    • huiputettu

      Ei kannata mennä. Huijauksen makua, kun ensin luvataan ilmainen 2 viikkoa, mutta painostettiin allekirjoittamaan. Kallista alkumaksu 109 e, 45 kkmaksu ja 10 euroa pantti.Maksoin tyhjästä, kun en jaksanut käydä. Vuoden sopimus ja vielä maksettava yksi ylimääräinen irtisanomiskuukausi. Piti käydä eri ihmisille irtisanomassa ja sitten eri ihmiselle pantti. Kannattaa mennä muille saleille.

      • khgla

        Olisi kannattanut vain jaksaa. Ite jouiduin myös "huijatuksi", mutta siitä sisuuntuneena päätin ottaa ilon irti koko rahan edestä. Asialle ei enää voinut mitään sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Nyt treenaamisen tulokset näkyvät ja tuntuvat, tyytyväinen olen. Heti kun tuo määräaika umpeutuu, niin vaihdan kylläkin salia tai sitten alan treenaamaan kotona samalla tyylillä.


    • SuomalainenHäviääAina

      Jyväskylässä aina huijataan ihmisiä,ala kuin ala.Oma kuntosali on itsellä olohuoneen lattia jossa matto ja on riittänyt pyykkilautavatsaan asti...miksi pitäisi maksaa kun saman voi tehdä omassa velattomassa kodissa joka EI sijaitse jyväskylässä!!!

    • Ikäväämuttotta

      Puhuttiin kyin vähäjärkiselle kun en halunut jatkaa sopimusta,olisin saanut peräti 5 euroa halvemalla sopimuksen:D tyhmänä pidettiin sitkun sanoin ei kiitos voidaanko nyt allekirjoittaa irtisanomis sopimuksen,,sen jälkeen se ylipirteä ukko kysyi miksi olen niin agressiivinen:D pakottamista,tyrkyttämistä ja halveksuntaa saa vaan:D no kannatais pitää kunnostaan kuitenkin huolen sanois se mies kun kerroin perhetilanteeni.

      Mitään hyvää en sieltä saanut

      • Kauheeita

        Juu sama homma:/ siis toi,et tunsin itseni nurkkaan ahdistetuksi ja minä voitin kanssa mukamas 2 viikon treenit ilmaiseksi vaikka en ollut edes osallistunut.mihinkään kilpailuun


    • Mätäri

      Haha kirjotanpa vielä tähänkin ketjuun kun oli niin järkky kokemus Elefitillä. Otin siis kuukauden tarjouksen hintaan 9,90eur silläkin uhalla että tiesin puljun huonon maineen. Pyysin kokeilutarjouksen aikana laiteopastusta, ja sain kuulla että se kuuluu PT palveluihin ja vain yli 12 kuukauden jäsenyyden omaaville. Vastaanoton tyyppi alkoi välittömästi myymään jäsenyyttä ja käytännössä sanoi ettei mun ole mitään järkeä käydä kuukauden ilmaista kokeilua, koska en saa mitään tuloksia ilman laiteopastusta ja PT palveluita. Kun sanoin etten halua sitoutua jäsenyyteen vielä tässä vaiheessa, tyyppi tokaisi että voit sitten käydä kuukauden ja yrittää tehdä jotain mitä osaat, mutta se ei hyödytä mua juurikaan ja laiteopastusta en saa. Tyypillä oli todella hyökkäävä ja vihamielinen asenne enkä voinut uskoa että tällä muutenkin vähän paskan maineen saaneella kuntosalilla oli tommosta "asiakaspalvelua". Kukaan ei myöskään tuntunut tietävän mitä tarkoittaa nettisivuilla mainostettava "tyytyväisyystakuu" :D Ei todellakaan tehnyt mieli jäädä tolle salille enää hetkeksikään.

      • Viiviiiop

        Hei! Minulla samat kokemukset,,tuo 9,90 pelkkää silmänlumetta! Jos et ole valmiiksi timmi tai hoikka sua katsotaan kuin halpaa makkaraa ja naureskellaan. Todella hyökkäävä asenne joillakin työntekijöillä siellä,,painostetaan,hiillostetaan viimeiseen asti,vähätellään kipuja jne,,onneksi pääsin ihme kyllä eroon,vaikka ukko naureskelikin ja oli yli imelän tekopirteä ja hyökkäävä suorastaan:/


      • Sondeere

        Ohhoh, taisinpa väistää lentävän luodin. Elefitiltä soitettiin ja tarjottiin ilmaista kehonkoostumismittausta ja sovinkin jo ajan. Vähän jo innostuin heidän sivujen perusteella ja ajattelin jo aloittavani pitkään suunnittelemani uuden kuntoharrastuksen. Kunnes googlasin kokemuksia ja päädyin tähän keskusteluun. Antaapahan olla.
        Harmi sinänsä, yrittäjän on tällaisen jälkeen vaikea ellei jopa mahdoton siistiä maineensa. Mutta sitä saa mitä tilaa...


      • Huonomainehuono

        Jotkut urheiluhullut on tyytyväisiä ikivanhan sopimukseen,eivätkä tajua että työntekijän vaihdon ja omistavaihdon jälkeen asiakaspalvelu huonontunut,,tuo nimi on naurettava ja kusetus vielä naurettavampaa, pitää rähistä ja huutaa siellä et saa jotenkuten tahtonsa läpi,multa huijattiin vielä tarpeettomia maksuja kostoksi sen jälkeen kun en halunnut enää siellä jatkaa,vielä 2 kuukautta,kunnes uhkasin s-postissa poliisilla,jos noita maksuja vielä tulee


    • Ihanokeii

      Itsellä ihan ok,vaikka vähän nyrpistettiin nenää kun sanoin etten halua jatkaa heillä,on halvempiakin paikkoja,pitää vaan olla reipas ja tiuskaista kyllä tahdon saa läpi,ei saa olla lampaantissi:D esim go go:la 18 e/kk

    • Paskaaajtjyvaskylä

      Voi vittu niitten kanssa:D taas tuli kostolasku

    • Ärtynyt

      Mullekin soitettiin ilmaisesta kehonkoostumusmittauksesta ja tietenkin menin. Siinä ylipuhuttuna ja hetken innostuksessa päätin sitten allekirjoittaa sopimuksen kun tarjosivat 30e normaalia halvemmalla. Se kyllä ärsyttää etteivät hetken harkitsemisaikaa anna!! Kunnon kiristystä! Nyt kyllä alkoi hieman harmittamaan, varsinkin se että menin pöljänä allekirjoittamaan 24kk sopimuksen vaikka en tiedä kuinka pitkään Jyväskylässä edes asun. Toivotaan että muutto olisi riittävä syy sopimuksen purkamiseen jos tilanne tulee eteen.

      • gadgasd

        Nehän voivat laittaa normihinnaksi vaikka 200 € ja antaa 150 € alennuksen, silti jäljelle jäävä 50 € on muihin saleihin verrattuna korkea kuukausihinta.


      • Anonyymi
        gadgasd kirjoitti:

        Nehän voivat laittaa normihinnaksi vaikka 200 € ja antaa 150 € alennuksen, silti jäljelle jäävä 50 € on muihin saleihin verrattuna korkea kuukausihinta.

        Naulankantaan sanoit, noin tekevät. Antavat ymmärtää saavasi hohdokasta kiitetyn pt: n läsnä olevaa tukea , vaan Kuinkas sitten käykään! Korreloisipa palvelu hintaa, eikä lypsettäisi umpimähkään mitä vain irti saavatkaan vaikka palvelu minimoitu. Voi Venäjä !


    • HUIJATTU900

      MINÄ SAIN KOSTOLASKUN TAAS!!! REILU KUUKAUSI SITTEN IRTISANOMIS LOMAKKEEN TÄYTIN JA NYT TULLUT VIIMEISEN KUUKAUDEN AIKANA KOSTOLASKUJA

      • asdasdadsadasdsadsad

        miksi ihmiset ei lue sopimusehtoja....
        siellä paperissa kyllä lukee printillä miten hommat menee.....
        vinkki vitoinen ihan elämään ylipäätän, jos et tiedä, KYSY. Jos et ymmärrä, kysy uudestaan.


      • Merjairmeli

        80-vuotiaalle äidilleni soitettiin ja kutsuttiin kehonkoostumusmittaukseen Elefitiin, väkisin aika varattiin. Onneksi äitini kertoi asiasta minulle ja kerroin hänelle, että huijaavat tekemään sopimuksen. Niinpä hän ei mennyt sinne. Myös muille vanhoille naisille samassa senioritalossa ovat soittaneet ja joillekin jopa useaan kertaan. Näillä naisilla on suoramarkkinointikiellot. Kyllä on kuntosali epätoivoisessa tilanteessa.


    • elefitkuntoportti

      Menin 8.8.17 elefitille ilmaiseen kuntokartoitukseen tarkoituksenani tutustua elefitin lisäksi myös muihin saleihin ja sitten päättää missä alkaisin käydä. Olen pienituloinen yksinhuoltaja ja minulla on vakituinen työsuhde toisella paikkakunnalla jonne suunnittelin paluuta tammikuussa koska hoitovapaani päättyisi silloin. Mukanani oli 2,5 v lapsi joka vaati huomiota. Minulle tehtiin kehonkoostumusmittaus ja kerrottiin että niillä tuloksilla kuntoileminen pitäisi aloittaa välittömästi. Pyysin saada ensin kuitenkin tutustua saliin sekä mahdollisesti yhteen ohjattuun tuntiin että tietäisin onko sali minun tarpeitani vastaava. Kerroin tilanteestani yksinhuoltajana, taloudellisesta tilanteesta, työpaikasta toisella paikkakunnalla sekä siitä että harkitsemme jäämistä nykyisella paikkakunnalle jos töitä löytyy. En halunnut sitoutua ja pyysin useaan kertaan että saisinko edes päivän tutustua johon minulle lopulta vastattiin että ihmiset käyvät vaan tutustumassa ja lähtevät sitten pois. Minulle tarjottiin tutustumisen sijaan pikainen esittelykierros jossa kuljetin mukana lasta ja rattaita. En muista esittelystä puoliakaan sillä ihmisiä vilisi siellä täällä sekä jouduin katsomaan lapsen perään. Sopimusta muuteltiin kokoajan että suostuisin. Sitten mentiin saliin jossa ei ollut muita ja tarjottiin 3kk ilmaista treeniaikaa sekä 39,90e kuukausihinta 12kk sopimuksella. Se kuulosti hyvältä mutta kun en ollut kuullut kaikkea mitä mies kertoi niin tyhmänä suostuin. Sopimus kirjoitettiin ihmisvilinän keskellä käytävällä. Sitten kerrottiin että tuon 3kk jälkeen alkaisi sitten se varsinainen 12kk sopimus.. Sopimuksessa kuitenkin oli 2kk ilmaista treeniä ja tuon 12kk jälkeen olisi vielä 1kk irtisanomisaika eli 13kk maksullista aikaa kuitenkin! Kotona katsoin vielä tarkemmin ja tajusin että muutto ei onnistu purkamaan sopimusta sillä muutto toiselle paikkakunnlle tulisi maksamaan minulle 89,90e/kk siitä lähtien kun muutan. Toisella paikkakunnalla tuota salia ei edes ole eli maksaisin tyhjästä. Jos saisin nykyisellä paikkakunnalla töitä niin minun olisi mahdotonta käydä salilla koska siellä ei ole lapsiparkkia. Minulla ei ole ketään kuka hoitaisi lastani joka viikko. Sopimusta tehdessä minun elämäntilannettani ei otettu huomioon eikä kerrottu tarkasti tiettyjä kohtia kuten muutto jolloin maksan tyhjästä vaikka tiedettiin että sellainen mahdollisesti olisi edessä. Käytettiin hyväksi elämäntilannettani sekä kiirettä tehdä sopimus heti koska olin kuulemma niin huonossa kunnossa jo ettei kannattanut viivytellä. Halusin pian irtisanoutua ja pyydettiin ottamaan yhteyttä laskutukseen. Sieltä olivat sitä mieltä että sopimus on pitävä. Jostain syystä toimitusjohtajan numeroa en saanut vaan kerrottiin että hän tekee töitä ulkomailla joten tavoittaminen on hankalaa. Päätin ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan ja kerroin siitä heille mutta heidänkin mielestään sopimus oli allekirjoitettu ja pitävä. Sitten minulle tarjottiin sopimusta 3kk jolloin hinta olisi ollut 388e! 89,90kk 10korttimaksu sekä liittymismaksu 109e. En suostunut ja päätin ottaa yhteyttä lakitoimistoon. Jos joku haluaa tehdä paikasta joukkokanteen niin lähden mukaan.

      • HuijaritKuriin

        "Jos joku haluaa tehdä paikasta joukkokanteen niin lähden mukaan. " Olen kiinnostunut. Mikä sinun tilanne on nyt?


      • Huijattuolo

        Minä samoin! Mikä tilanne tällä hetkellä?


      • Anonyymi
        HuijaritKuriin kirjoitti:

        "Jos joku haluaa tehdä paikasta joukkokanteen niin lähden mukaan. " Olen kiinnostunut. Mikä sinun tilanne on nyt?

        Onko kannediili vielä ajankohtainen?


    • femal

      Samantapainen väkisinmyyntikokemus minulla

    • Joukkovoimaa

      Kuluttajaneuvontaan soittamalla saa apua, hain itse ja heti otettiin tosissaan kun puhelun soitin. Asiaa lähdetään viemään eteenpäin, joten suosittelen kaikille ketkä ovat kokeneet omalla kohdalla väärää toimintaa (painostavaa myyntiä, vaikeuksia päästä eroon tai laskuja satelee jälkeenpäin) että ottakaa yhteyttä kuluttajaneuvojalle! Pitäkää puolenne. Mitä enemmän ilmoituksia tulee sitä enemmän on näyttöä kyseistä yritystä vastaan.

    • annamp

      Kävin itsekin 2017 talvella Elefitillä "voitetussa" kuntoanalyysissä, ja tilaisuus oli ihan kauhea. Itse pääsin tilanteesta pois lupaamalla harkita asiaa, mutta en todellakaan harkinnut sen paikan jäsenyyttä. Kirjoitin kuluttajaneuvontaan tällaisen palautteen:

      Kuntokeskus Elefitiltä soitettiin minulle ja kerrottiin, että olen voittanut kehonkoostumusmittauksen ja kuntokartoituksen. Sovittiin tapaamisaika. Salilla tehtiin pieni esittelykierros esittelijän/personal trainerin/myyjän toimesta ja sen jälkeen kehonkoostumusmittaus Hurlabs Tanita MC-780 -laitteella ja esittelijä/pt tulosti raportin ja vei minut kanssaan kahdestaan pieneen huoneeseen. Hän alkoi käydä raporttia läpi ja kertoi, että tilanne näyttää huolestuttavalta ja että kehoni on alkanut selvästi rappeutua, mikä on tavallista ikäiselleni naiselle. Hän ympyröi paperista kohtia, kuten viskeraalisen rasvan määrän, ja että lihakseni ovat epätasapainossa ja että lihasta on esim alaraajoissa aivan liian vähän. Hän sanoi olevansa nyt suora ja kertovansa, että minua uhkaa metaboliset sairaudet tällä menolla. Hän myös huomautti jotain huolestuttavaa metabolisesta iästäni (joka paperin mukaan oli oikeasti 10 vuotta nuorempi kuin oikea ikäni), lisäksi rasvaprosenttini oli aivan huolestuttavan korkea ikäiselleni naiselle (oikeasti ei mitenkään huolestuttavan korkea). Hän myös sanoi näkevänsä papereista, että olin menossa rasvaprosentissa ja lihasten kehityksessä aivan väärään suuntaan (kehitykseen suuntaa ei yhdestä mittauksesta oikeasti voi nähdä).

      Esittelijä kysyi jo aiemmin liikuntatottumuksistani ja piti liikutaani liian yksipuolisena ja riittämättömänä, mikä hänen mielestään selitti kehonkoostumuksen huonot tulokset. Tilanne jatkui esittelijän esittämillä kysymyksillä, jotka hän luki paperista ja kirjasi vastaukseni ylös. Kysymyksiä olivat mm. mitä haluan liikunnalta, mitä kohtia vartalossani haluaisin parantaa (piti mainita vähintään 2), mitä ajattelen, kun katson itseäni peilistä, jonkinlainen kysymys, miten tunnen tai miten kuvailisin vartaloani, mitä kipuja minulla on, ja kun mainitsin joitain kipuja, niin sitten kysyttiin, mitä ajattelen ja tunnen niinä hetkinä, kun olen kipeä. Koin kysymykset johdatteleviksi ja minua yritettiin saada kuvailemaan itseni lihavaksi, aiemmassa liikunnassani epäonnistuneeksi ja sairaaksi. Loppua kohden esittelijä kysyi mm., että mitä uskon itseni ajattelevan sitten, kun olen saavuttanut unelmani hoikasta keskivartalosta (en ollut kertaakaan itse maininnut, että unelmoisin tietynlaisesta vartalosta vaan yritin kertoa ihan muita syitä liikunnalle). Sitten esittelijä alkoi piirtää minulle kaavioita (muka) huonosta kuntoilustani ja selittää minulle, miksi minä ja ihmismieli toimii niin laiskasti ja mukavuusalueella pysyen ja miten hän aivan kohta esittäisi minulle tarjouksen, josta en voisi kieltäytyä. Salijäsenyystarjous esitettiin niin, että ensin esittelijä kirjoitti paperiin korkeampia hintoja madaltaen niitä koko ajan ja muka parantaen tarjoustaan juuri minulle.

      En suostunut ostamaan jäsenyyttä. Pääsin lähtemään tilanteesta lopulta pois ja pyysin tilaisuuden lopuksi paperit itselleni ja sainkin ne, poislukien kysymyspaperi, johon esittelijä oli kirjoittanut vastaukseni. Tutkin kehonkoostumusmittausta kotona ja vertasin sitä mittauslaitteen internet-sivuilta löytyviin tulkintaohjeisiin, jolloin minulle selvisi, että toisin kuin esittelijä/myyjä väitti, tulokseni olivat normaalit ja monilta osin jopa todella hyvät. Korostan, että olen hoikka ja liikunnallinen ihminen enkä kokenut mainostustilaisuutta epäsoveliaana siitä syystä, että elämäntavoissani ja terveydessäni olisi oikeasti niin paljon pielessä kuin mitä esittelijä antoi ymmärtää, vaan siksi, että tilaisuus oli todella painostava ja esittelijän toiminta pelottelua ja totuuden vääristämistä.

      Tilaisuudessa oli selvästi kaava, että ensin pelotellaan asiakas, sitten ruokitaan hänen negatiivisia käsityksiään vartalostaan, yritetään myydä asiakkaalle unelma täydellisestä vartalosta ja lopuksi esitetään tarjous, joka saadaan näyttämään erityisen hyvältä vertaamalla sitä korkeampiin hintoihin.

      Markkinointi oli minusta harhaanjohtavaa näistä syistä:
      - pelkkä kehonkoostumusmittaus ei ole luotettava menetelmä arvioida ihmisen tämänhetkistä terveyttä ja tulevaisuudessa uhkaavia sairauksia
      - esittelijä/myyjä tulkitsi kehonkoostumusmittauksen tuloksia tahallisesti väärin pelotellakseen asiakastaan, sanoisin jopa, että esittelijä valehteli
      - myyntitilanteesta tehtiin psykologisesti painostava, kun tilanne toteutettiin kahdestaan vastakkain istuen pienessä takahuoneessa ja myyntitilanne kysymyksineen perustui paitsi tahallisesti virheellisesti tulkittuihin mittaustuloksiin, myös manipulointiyrityksiin johdattelevilla kysymyksillä.
      - tällainen markkinointi on vaarallista, koska esittelijä ei tiedä asiakkansa taustoja, esim vakavia syömishäiriöitä
      - kaikki asiakkaat eivät varmaan osaa tulkita kehonkoostumustuloksia omatoimisesti, joten heille jää tilanteestaan väärä kuva.

      • Jeejee1234

        Hei, minulla oli juuri tänään täsmälleen melko samallalailla edennyt painostava myyntitilaisuus! Voisin nyt tähän ladella kaikki kirosanat, mutta eipä hyödytä. Tuttuni käyvät tuolla, joten oletin että se on ihan ok. Loppujen lopuksi täytyy myöntää että kun lähdin sieltä ainoa hyvä asia oli myyjän sanomana että osteoporoosi tuskin uhkaa koskaan :D muuten ihan rapakunnossa, syöpä yms uhkaa jne...hän arvosteli myös toisen minua hoitaneen ihmisen ammattitaitoa!... valitettavasti nyt soppari 12kk ...no ensimmäinen kuntosalijäsenyys ja luultavasti viimeinen. Ps. Jos olisin mennyt tuonne 10v. sitten jolloin olin ylipainoinen niin olisin varmaan masentunut, ei ihmisille voi puhua noin tietämättä taustoja eli samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa sanomisien vaarallisuudesta.


      • Anonyymi

        Sama meno jatkui vielä tänäkin päivänä. Olen aina ollut suht hyvässä kunnossa, normaali mitoissa. Sitten koostumus mittauksessa rasvaprosentti onkin liian korkea ja lihasmassaa liian vähän, myyjä haukkui suoraan sanottuna minua mm. huonon ryhtini takia.

        Ainoa mikä sai miettimään tarjousta oli monipuolinen ryhmäliikunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama meno jatkui vielä tänäkin päivänä. Olen aina ollut suht hyvässä kunnossa, normaali mitoissa. Sitten koostumus mittauksessa rasvaprosentti onkin liian korkea ja lihasmassaa liian vähän, myyjä haukkui suoraan sanottuna minua mm. huonon ryhtini takia.

        Ainoa mikä sai miettimään tarjousta oli monipuolinen ryhmäliikunta.

        Olen ongelmia saanut tästä salista. Suusanallisesti minulle luvatut asiat eivät ole päteneet, koska tein selväksi oman tilanteeni jollekin PT:lle voitettuani arpajaisissa, ei minulle kerrottu hintoja, sopimuksen purkamisen mahdottomuutta eikä sitä että minkälaista PT- palvelua EI VOIDA ikinä järjestää juuri vkonloppuina, jolloin ainoastaan siellä kykenen käymään. On huijattu olo ja laskuja sataa enkä ole saanut vieläkään (kolme kk:en) ketään kiinni joka vastaisi edes jostain asiasta kyseisen salin toiminnassa. Siis nyt tämä nykyään ELEFIT.


    • Anonyymi

      Minäkin kävin Elefitillä kehonkoostumusmittauksessa, jonka voitin arvonnassa. Kokemukseni oli samankaltainen kuin tässä ketjussa on muutkin kertoneet: rasvaprosenttini perusteella tämä pt (?) antoi ymmärtää, että minulla on vaarallista ylipainoa n. 10 kg. Tarkistin luvut kotona (onneksi sain paperin mukaan) ja katsoin netistä, että rasvaprosenttini on kyllä normaalin rajoissa eikä edes yläkanttiin. Joka tapauksessa annettiin sellainen kuva, että olen hirvittävän huonoon suuntaan menossa ja yritettiin parhaan mukaan tehdä erikoistarjouksia jne. Näyttelin kiinnostunutta kohteliaisuudesta mutta onneksi pääsin livahtamaan pois suostumatta mihinkään. Seuraavana päivänä kun kävin omalla vaa'alla niin se näytti kyllä 5 kg vähemmän kuin mittaustulos.. heräsi kysymys onko heidän mittaustuloksensakaan luotettavia (kyllä sanoi että luvusta oli vähennetty vaatteiden paino), mutta en osaa varmaksi sanoa onko omassa vaa'assani vikaa. Ei kai naisen paino voi randomisti 5 kilolla heitellä.
      Äsken soittivat minulle vahingossa uudestaan tarjoten ilmaista mittausta "kaikille jyväskyläläisille naisille", en tiedä mistä olivat numeroni saaneet mutta varautukaa siis soittoihin...

    • Anonyymi

      Aivan samanlaisia kokemuksia! Olen kääntynyt kuluttajalautakunnan puoleen ja sieltä paljon hyviä neuvoja ja tukea. Kannattaa tosiaan olla sinne heti yhteydessä, mikäli tuntuu, että sopimukset eivät pidä tai ovat kohtuuttomia.

    • Anonyymi

      Hänellä on tarjolla pakkoliittymä Suomi100 liittymä, josta ei voi päästä koskaan eroon, vaikka sopimus olisi jo päättynyt, kokemuksesta tiedän, en voi suositella kenellekkään. Laskuja tulee vaikka sopimus on päättynyt ja ne on siirretty Ropokapital perintätoimistolle lisäkuluilla höystettynä. Perintätoimisto lupasi katkaista aiheettomien laskujen perinnän, mutta sekin oli valetta. Ropo kapital perintä lähettää vain lisää laskuja sopimuksen päättymisen jälkeiselle ajalle. Ropo kapital on saman huijarin pyörittämä pulju kuin VK Liikuntapalvelut Ropo Laskutupalvelu ELE. Seuraavaksi joudun laittamaan turbovaihteen päälle ja siirrän asiankäsittelyn poliisille.
      Rikoksen uhri itseni ja monien kaltaisteni puolesta

      • Anonyymi

        Mullekin lähetettiin aiheettomia laskuja, Ropo capital tietää nää jutut, mutta heillekin vaan raha ratkaisee,,


    • Anonyymi

      Kävin vemppaan siäl naistevvessas. Iha hyvä juttu.

      Urpo 74v

    • Anonyymi

      Erittäin huono kokemus, menin johonkin mittaukseen jonka olin voittanut ja saisin 3kk ilmaisia käyntejä, korona oli jo alkanut ja saunakin suljettiin viime keväänä, allekirjoitin paperin uodeksi, hirveä sotku tuli, kukaan ei vastaa puheimeen koskaan, jouduin pyytämään apua sosiaalitoimistosta muutamaan kk maksuun vaikka e n edes käyttänyt palveluja kuin muutaman kerran ja nyt en ole käynyt puoleen vuoteen, mutta maksanut koko ajan, joka kk 63e, koronan vuoksi jos menin olisi voineet irtisanoa aiemmin kun pyysin etten pysty tuollaisia summia maksamaan, mutta ei kun ketään ei ole olemassakaan missään kun ei ketään tavoita, eikun maksa vaan tyhjästä prle.... mitä huijausta... sa... tana, tv köyhä pieneläkeläinen

    • Anonyymi

      Yhdeksänkymppinen ystäväni hairahtui lokakuussa kuntotestaukseen. Hänelläkin väitettiin olevan ylipainoa - jota ei ole. Liukaskielinen nuorimies puhui hänet kuntosalin asiakkaaksi, ja kiltti ystäväni ei osannut kieltäytyä. Nyt hänelle on tullut kolmesta kuukaudesta: loka-, marras ja joulukuu, lasku. Kolme kertaa 44.90 euroa ja ja jokaiseen kuukauteen on lisätty liittymismaksu eli kolme kertaa 34.90. Lisäksi korttimaksu. Kun ihminen on 90-vuotias ja jo vähän degeneroitunut, on uskomatonta, että Elefit käyttää häntä hyväkseen tällä tavalla. Eihän marraskuusta lähtien ole ollut sallittuakaan, että vanha ihminen liikkuu muiden joukossa. Ettei saa koronatartuntaa. Elefitin pukuhuoneet ovat siivottomia. Kuntosali on myös hyvin likainen. Minusta tämä on täysin moraalitonta. Kirjoitan tästä vielä lehteen myöhemmin, jotta muutkin saavat tietää Elefitin sydämettömästä kohtelusta

      • Anonyymi

        Järkyttävää kertomus, ihan uskomattoman julma toimintatapa, kiitos jakaamisesta! Lauantaina 27.3.2021 oli juttu Elefitistä Keskisuomalaisessa: https://www.ksml.fi/paikalliset/4065558. Tästä olisi hyvää saada jatkokertomuksia, jotta tämän paikan toimintatapoihin tulisi pikimmiten muutosta. Uutispäälikkö ottaa vastaan ehdotuksia.


    • Anonyymi

      Ihme ja kumma, tämä firma se porskuttaa edelleen. Kun näin Keskisuomalaisen otsikon painostuksen kohteeksi joutuneesta rouvasta, olisin voinut lyödä vetoa, että kyseessä on entinen Kuntoportti. No mikäs muukaan - ilmankos vaihtoivat nimensä, kun vanhalla nimellä löytyy vähän liikaa jo näitä totuudenmukaisia kokemuksia. :) Suosittelen pysymään kaukana. Kunnollinen sali ei soittele perään, tai painosta asiakkaaksi.

    • Anonyymi

      En todellakaan suoittele. Irtisanominen tosi vaikeeta.

    • Anonyymi

      Uusia kokemuksia elefitistä? Oon ite taistossa heitä vastaan ja yritin päästä sopparista irti. Olen siis maksanut jo sovitun ajan eli kaks vuotta, mutta nyt he meinaavat laskuttaa 2v lisää.

      • Anonyymi

        Yritän*. Niin ja kuluttaja asiamiehen kanssa setvitään tätä. Pelkään että häviän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yritän*. Niin ja kuluttaja asiamiehen kanssa setvitään tätä. Pelkään että häviän.

        Et sinä mitään häviä. Jos ja kun kyse on suunnitelmallisesta huijaamisesta, jätä huijaukseen perustuvat laskut maksamatta. Eivät varmasti mene oikeuteen. Uhkaavat perintätoimilla, mutta ne riittää aina kiistää.

        Eikä mitään ilmaisjaksoa tarvitse erikseen irtisanoa, ellei siinä sopimuksessa ole ollut täysin selvästi näkyvillä tälläinen ehto. Ei riitä, että se on jollekin toiselle kerrottu suullisesti joskus jossakin tapauksessa tai se on piilotettu pitkään tekstin sekaan. Eli ehdon pitää näkyä heti "ilmainen" sanan jälkeen yhtä isolla tekstillä kirjoitettuna.

        Jokainen tapaus käsitellään aina erikseen. Asiakas on aina oika oikeassa, epärehellinen huijari ja hänen palkkaamansa epärehelliset provisiopalkkaiset apulaiset aina väärässä.


    Ketjusta on poistettu 23 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe