Itsemurha elokuun lopussa

neitikesäheinä9

Olen päättänyt. Kesän haluan vielä nähdä. Mutta jos en minä ja elämäni ala paranemaan se on elokuun viimeinen päivä hyvästit tälle maailmalle, kuolemanvarjon laaksolle. Minulla on ikävä kuolleita rakkaitani. Haluan heidän seuraan ikuiseen rauhaan.

14

537

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestunut

      Itsemurha ei ole ratkaisu. Voitko selventää miksi et halua elää täällä? T: voinko jotenkin auttaa

    • jokaisella on aika

      Ajattele sun vanhempia, mahdollisia sisaruksia. Sulle se voi olla helppoa mutta ajattele heitä kaikkia jotka jäävät ja hae apua mielenterveystoimistosta. Tee ratkaisusi vasta sitten kun olet keskustellut heidän kanssaan.

      Toki on parempi tappaa itsensä kuin muita ihmisiä eli jos sun on pakko mennä menet sitten multiin mutta älä vie muita mennessäsi. Oman ratkaisusi voit tehdä ja päättää elämäsi jos oikeasti siltä tuntuu. Kaikkia ihmisiä ei ole tarkoitettu elämään. Ellei ammattiapu auta ja jatkuvasti on alapaine eikä mikään kiinnosta, ratkaisu on sinun mutta muista, ketään muuta ei saa vahingoittaa, jokaisen on saatava päättää itse.

      Ammattitaholta, kirkolta, seurakunnilta voit saada apua, kriisipuhelin ja he ohjaavat jatkohoitoon. Jokaisella on ainutkertainen elämänsä ja en ymmärrä miten olet päätynyt tällaiseen ratkaisuun. Nuoruuteen usein kuuluu päättömiä ratkaisuja mutta elettyään niiden yli moni päätyy auttamaan toisia samankaltaisia. Ehkä sinullekin olisi elämään merkitystä mikäli liittyisit johonkin seurakuntaan jaalkaisit tekemään nuorisotyötä. Se on vaikeaa mutta voisi antaa sisältöä tylsyyteesi. Itsemurhan ajattelu johtuu usin tylsistymisestä. Elämän merkityksen menettämisestä. Elämällä on kuitenkin laajemmat merkitykset kuin se että päätänpä päiväni nyt. Entä jos tulevaisuudessa on henkilö jolle sinulla olisi merkitystä. Mennessäsi pois tämä rytmi häiriintyisi, mietipä sitä. Haluatko matojen syövän sinut? haluatko olla 3 metriä maan alla loassa ja liassa, arkkusi murskaantuessa kun täyttävät haudan? Ehkäpä sinullekin on parempia vaihtoehtoja täällä maan päällä. Tsemppiä.

      • neitikesäheinä9

        Olen 35v nainen. Viimeiset vuodet ovat kuluttaneet traagisilla tapahtumilla ja ongelmilla. Minulla on ennestään mt-ongelmia. On ollut masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriötä, burn-out jne.

        Koin kamalan eron entisestä miehestäni. Tapahtui paljon. Löysin uuden ihanan miehen. Kolme vuotta meni onnellisesti, mielenterveysongelmista huolimatta. Viiime syksynä sairastuin syöpään. Kävin läpi kaiken, rankat hoidot, kuolemanpelon, väsymykset ym. Nyt hoidot loppu, edessä kontrollit.

        Elämä tuntuu tyhjälle. En tunne itseäni parantuneeksi. Kuolemanpelko ja taudin uusimisen pelko ovat päivittäiset. synkät ajatukset kiertävät päässäni aamusta iltaan. Syön rauhoittavia pillereitä, että pysyn jotenkin kasassa. Olen vielä väsynyt ja heikko, sekin masentaa.

        Itsemurha-ajatukset hiipivät päähäni jo hoitojen aikana. Jotenkin vain tuntuu, että on liikaa vielä kaiken jälkeen tämä sairaus. Ja nyt sen uusimisen pelkääminen joka päivä. Elämä on pilalla. En tunne enää elämäniloa. Haluaisin päästä vain kaikesta eroon.

        Jos en selviä tästä on mieheni luvannut tehdä itsemurhan kanssani, joten yksin ei tarvitse lähteä. Mieheni on ainoa asia elämässäni, joka merkitsee.

        Haluan henkimaailmaan. Haluan vihdoinkin sen ruusutarhan, jota en täällä maan päällä saanut.


      • voimia eteenpäin
        neitikesäheinä9 kirjoitti:

        Olen 35v nainen. Viimeiset vuodet ovat kuluttaneet traagisilla tapahtumilla ja ongelmilla. Minulla on ennestään mt-ongelmia. On ollut masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriötä, burn-out jne.

        Koin kamalan eron entisestä miehestäni. Tapahtui paljon. Löysin uuden ihanan miehen. Kolme vuotta meni onnellisesti, mielenterveysongelmista huolimatta. Viiime syksynä sairastuin syöpään. Kävin läpi kaiken, rankat hoidot, kuolemanpelon, väsymykset ym. Nyt hoidot loppu, edessä kontrollit.

        Elämä tuntuu tyhjälle. En tunne itseäni parantuneeksi. Kuolemanpelko ja taudin uusimisen pelko ovat päivittäiset. synkät ajatukset kiertävät päässäni aamusta iltaan. Syön rauhoittavia pillereitä, että pysyn jotenkin kasassa. Olen vielä väsynyt ja heikko, sekin masentaa.

        Itsemurha-ajatukset hiipivät päähäni jo hoitojen aikana. Jotenkin vain tuntuu, että on liikaa vielä kaiken jälkeen tämä sairaus. Ja nyt sen uusimisen pelkääminen joka päivä. Elämä on pilalla. En tunne enää elämäniloa. Haluaisin päästä vain kaikesta eroon.

        Jos en selviä tästä on mieheni luvannut tehdä itsemurhan kanssani, joten yksin ei tarvitse lähteä. Mieheni on ainoa asia elämässäni, joka merkitsee.

        Haluan henkimaailmaan. Haluan vihdoinkin sen ruusutarhan, jota en täällä maan päällä saanut.

        Mitä syöpää sairastat? Sinulla on mahdollsita parantua.


      • Keissa
        neitikesäheinä9 kirjoitti:

        Olen 35v nainen. Viimeiset vuodet ovat kuluttaneet traagisilla tapahtumilla ja ongelmilla. Minulla on ennestään mt-ongelmia. On ollut masennusta, ahdistusta, paniikkihäiriötä, burn-out jne.

        Koin kamalan eron entisestä miehestäni. Tapahtui paljon. Löysin uuden ihanan miehen. Kolme vuotta meni onnellisesti, mielenterveysongelmista huolimatta. Viiime syksynä sairastuin syöpään. Kävin läpi kaiken, rankat hoidot, kuolemanpelon, väsymykset ym. Nyt hoidot loppu, edessä kontrollit.

        Elämä tuntuu tyhjälle. En tunne itseäni parantuneeksi. Kuolemanpelko ja taudin uusimisen pelko ovat päivittäiset. synkät ajatukset kiertävät päässäni aamusta iltaan. Syön rauhoittavia pillereitä, että pysyn jotenkin kasassa. Olen vielä väsynyt ja heikko, sekin masentaa.

        Itsemurha-ajatukset hiipivät päähäni jo hoitojen aikana. Jotenkin vain tuntuu, että on liikaa vielä kaiken jälkeen tämä sairaus. Ja nyt sen uusimisen pelkääminen joka päivä. Elämä on pilalla. En tunne enää elämäniloa. Haluaisin päästä vain kaikesta eroon.

        Jos en selviä tästä on mieheni luvannut tehdä itsemurhan kanssani, joten yksin ei tarvitse lähteä. Mieheni on ainoa asia elämässäni, joka merkitsee.

        Haluan henkimaailmaan. Haluan vihdoinkin sen ruusutarhan, jota en täällä maan päällä saanut.

        Noin rankka sairaus ja hoidot ottavat voimille ja masentavat, mutta kun aikaa kuluu mieli alkaa kirkastua ja usko elämään voittaa,


    • turhaansanoit

      no mitä joku sillä tiedolla tekee täällä?

    • neitikesäheinä9

      Juuri sinunlaisesi henkilöt, kuin ylläoleva..saavat minut masentumaan. Kiitos, vahvistit juuri päätöstäni. Siksi kirjoitin tarkemmin, koska syitä kysyttiin.

      • Keissa

        Viimeiset sanani TV yle 1 voisi olla sinun hyvä katsoa. Suosittelen tätä Ilonan, siis sarjan viimeistä osiota. Ilona ei kuollutkaan.


    • SOS-kriisikeskus vastaa

      Hei Neitikesäheinä,

      Toivottomalta tuntuvan elämäntilanteen pohtiminen yksin on raskasta. Tällaisessa tilanteessa usein tarvitsee ulkopuolista apua. Asioista keskusteleminen auttaa jäsentämään omia ajatuksia ja tarjoaa uusia näkökulmia, mikä voi helpottaa jaksamista. Kunnallisten palvelujen lisäksi ulkopuolista keskusteluapua on saatavilla esim. auttavista puhelimista.

      Yksi vaihtoehto on Valtakunnallinen kriisipuhelin. Puhelut maksavat vain operaattorin veloittaman puhelumaksun. Valtakunnallisen kriisipuhelimen numero on 010 195 202. Puhelin päivystää arkisin klo 9-06, lauantaisin ja juhlapyhinä 15-06, sunnuntaisin 15-22.

      Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voit varata ajan ja tulla keskustelemaan paikan päälle. Kriisikeskusten yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/sos-kriisikeskus/kriisikeskusverkosto/alueelliset_kriisikeskukset
      Käynnit eivät maksa mitään.

      Jos koet, että haluat kertoa olostasi kirjoittamalla voit ottaa meihin yhteyttä Tukinetin kautta (www.tukinet.net).
      Tukinet päivystää joka arkipäivä 15-19. Tukinetissä on myös foorumeita, joista on mahdollista löytää vertaistukea ihmisiltä, joilla on samankaltaisia kokemuksia.

      Ystävällisin terveisin,
      SOS-kriisikeskus / Viivi

    • niinvihainen

      Minkä takia neitikesäheinä kävi syöpähoidot läpi? Olisihan voinut jättää hoitamatta ja kuolla pois. Täällä on monia jotka ei oikeasti voi auttaa itseään tai läheisiään. Jonkun lapsi kuolee ilman syytä.
      Mitä sä neiti oikein haluat kirjotuksellasi? Huomiota!

      • Itsemurhaa yrittänyt

        Ajattelin ihan samaa kuin niinvihainen kin.

        Mie jos sairastun syöpään tai johonkin muuhun pahaan tautiin niin oon päättänyt olla ottamatta hoitoja vastaan.


    • jkjck

      niinkkö

    • voimia eteenpäin

      Oletko varma että itsemurhan kautta saavutat tuon rauhan ja näät rakkaasi? Mihin parustat vakaumuksesi? Raamattu sanoo, että etttei kenessäkään murhaajassa (siis myös itsemurha ) ole iankaikkista elämää. 1 Jh 3:15. Myös Ilmestyskirja vittaa että Jumalan valtakunnan ulkopuolella ovat murhaajat, Ilm. 21: 8 - ja 22:15 -
      Ei ihmisellä ole lupa poistua täältä oman käden kautta.
      Älä ajattele elämää liian pitkälle: silloin se ei tunnu liian raskaalta. Jos olet nyt äsken menttänyt rakkaasi niin ajan myötä suru helpottaa ja muuttaa mutoaan ja lopulla sen vain hyväksyy osana tätä ajallista. Itsekukin vuoron perään synnymme ja myös kuolemme.

    • Toivoa on!

      Hei kesäheinä! Sulla on ollut tosi rankkaa ja toivut vielä syöpähoidoista! Anna itsellesi aikaa vielä tämä vuosi katsoa, jospa se ruusutarha löytyisi kuitenkin. Piikithän ovat sua jo pistäneet kipeästi, niin vielä on odotettavana se upeampi puoli ruusuista. Jos sulla on mahdollista niin vaihda maisemia ja mene vaikka johonkin yhteisöön katselemaan elämää esim. Salossa oleva paikka. Uskon että ruusutarhasi löytyy!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      48
      3511
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2561
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1900
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1683
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1127
    6. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      46
      1052
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1016
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      936
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      916
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      854
    Aihe