Yamaha F310P, Thomann

justincases

Olen hankkimassa itselleni ensimmäistä kitaraa. Olen aloittelija enkä haluaisi laittaa suuria summia kun en tiedä miten pitkään tämä harrastus kestää. Olen katellut netistä edullisia teräskielisiä akustisia. Yamahaa on ainakin paljon kehuttu hinta/laatu suhteeltaan.
Löysin Thomannin verkkokaupasta edullisen Yamaha F310P jonka mukana saa kaikenlaisia tarvikkeita mm. gig bag, strap, strings. Mutta mitä tuo P tarkoittaa nimen perässä, miten F310P eroaa F310:stä? Olisi kiva kuulla jos jollain on kokemusta tuosta kitarasta, onko sillä helppo soittaa, mikä on sen action? Onko hyvä aloittelijalle ym? Vai olisko jotain muita kitaraehdotuksia?
Entä tuo Thomannin vekkokauppa, onko se luotettava? Miten nopea on toimitus ja tuoko ne tilauksen kotiovelle?

10

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erikoko

      En kommentoi muuhun kuin thomann verkkokauppaan liittyen. Olen tilannut sieltä kitarakotelon, nuottitelineen, kuulokkeita ja kaikkea muuta tavaraa. Tilaus hoituu suomeksi ja yhteyshenkilökin on suomalainen (jos tulisi ongelmia). Tilausta voi seurata ja se saapuu noin viikossa. Todella hyvä verkkokauppa!

    • unto muttei mononen

      samaa tavaraa saa suomesta ja suomeen veronsa maksavilta soitinkauppiailta. Ostaminen ulkomailta takaa sen että soitinkauppa suomessa näivettyy, tai on jo tehnyt sitä. hinnatkin ovat melko lähellä ellei jopa halvempia kuin saksassa. itse hankin soittimeni suomesta ja usein oon saanut jopa halvempia tarjouksia paikallisesta liikkeestä kuin millä thomanni olis myyny.

      • Kalakkuna

        Jos samaan hintaan saisi tavaraa niin minäkin ostaisin kaiken Suomesta.
        Toki verkkis on alkanut myymään jopa edeullisemmin tavaraa kuin mikään muu.


    • Kalakkuna

      Töömännistä hieman:
      n. viikko toimitus ja on turvallinen ja luotettava Suomalaisella asiakaspalvelulla, tulee ovelle tai postiin jos et vastassa ole.

    • Ostettu_on

      Itsekin olen tilannut pari kertaa Thomannilta. Ihan asiallisesti ovat tulleet. Pienet paketit postiin ja isommat toimittavat suoraan kotiin. Kysyä voi asiakaspalvelusta suomenkielellä, jos joku tilauksessa tai sen toimituksessa askarruttaa. Jotkut tuotteista eivät ole vastanneet odotuksiani, mutta tuleehan sitä puutaheinää ostettua lähikaupastakin. Hohnerin Student Fire -melodikaa en ainakaan onnistunut löytämään Suomesta, ja brittiläisessä nettikaupassa olisi maksanut monin verroin Thomanniin verrattuna, joten Thomann oli järkevä ostopaikka.

      Toiset mainostavat kovasti, että Suomesta pitäisi ostaa. Mielestäni ei ole sen suurempi synti ostaa köyhän soitinta Thomannilta kuin ruokansa Lidlistä. Tuskinpa lompakon lihavuudesta kärsivät valuttavat lomarahojaan Suomeen ja jäävät itikoiden syötäviksi, vaan menevät Thaimaaseen tai jonnekin. Itse soittelen suomalaisen järven rannalla saksalaista melodikaa ja syön itse poimittuja sieniä ja marjoja. Voi kauheaa, lähikaupan toiminta näivettyy.

      Digipianosetin ajattelin Thomannilta tilata, ja kaiken lisäksi firman omaa merkkiä Thomannia. Itselleni ratkaisu on helppo: tuttu ja toimivaksi todettu nettikauppa ja suoraan kohtuullisen lyhyessä ajassa kotiin toimitettu tuote. Hankalinta ainakin itselleni on satuttautua kotiin sellaisena aikana, kun paketti tulee. Ainaan viimeksi eivät soittaneet tai laittaneet viestiä etukäteen.

      • justincases

        Ostin kitaran suomalaisesta musiikkikaupasta. Sain paremman kitaran kuin tuo mitä olin katsonut thomanilta. Ja vielä hyvällä hinnalla.


      • ällihoiäläjätä

        Kirjoitit

        "Toiset mainostavat kovasti, että Suomesta pitäisi ostaa. Mielestäni ei ole sen suurempi synti ostaa köyhän soitinta Thomannilta kuin ruokansa Lidlistä. Tuskinpa lompakon lihavuudesta kärsivät valuttavat lomarahojaan Suomeen ja jäävät itikoiden syötäviksi, vaan menevät Thaimaaseen tai jonnekin. Itse soittelen suomalaisen järven rannalla saksalaista melodikaa ja syön itse poimittuja sieniä ja marjoja. Voi kauheaa, lähikaupan toiminta näivettyy.
        "

        Näin kun ajattelee muutama miljoona ihmistä niin työpaikkojen menetys lasketaan muutamien kymmenien tuhansien ellei satojen tuhansien menetyksenä.
        Oletko muuten tietoinen minnekkä ne Lidlin omistajien voitot kärrätään tai Thomannin? jos et tiedä niin ehkei kannata puhua kovinkaan isoon ääneen kuinka köydä voi ostaa tavarat noista liikkeistä jne.

        Jos kaikki ajattelisvat kuin sinä niin täällä ei olis yhtään työpaikkaa. EU:n vika kun juurkin on kaksi asiaa a)työpaikkojen menetys aasiaan b)rahojen virtaaminen veroparatiiseihin eli kaikki hyöty on valutettu ulkomaille, mutta voithan sä toki tuudittautua siihen kuinka olet köyhä ja ostat halpaa, näin ajateltuna vielä 20 vuoden kuluttua olet edelleen köyhä :D


      • rownefwbfwefo
        justincases kirjoitti:

        Ostin kitaran suomalaisesta musiikkikaupasta. Sain paremman kitaran kuin tuo mitä olin katsonut thomanilta. Ja vielä hyvällä hinnalla.

        Tämän kun suurinosa tajuaisi niin hyvää tulisi eikä todellakaan ole sama mistä ostaa.
        Mutta kun porukat monet istuu persiillään ja ostaa netistä eikä tajua minne ne voitot menee ja luulee vielä saavansa halvemmalla niin köyhiä riittää täällä jatkossakin ;)


      • Kalakkuna
        rownefwbfwefo kirjoitti:

        Tämän kun suurinosa tajuaisi niin hyvää tulisi eikä todellakaan ole sama mistä ostaa.
        Mutta kun porukat monet istuu persiillään ja ostaa netistä eikä tajua minne ne voitot menee ja luulee vielä saavansa halvemmalla niin köyhiä riittää täällä jatkossakin ;)

        Riippuu vähän, 29€ rumpusofta ja kotiseudulla 59€.
        Tosin kitarassä kävi niin että Saksanmaalla eräs kitara maksoi 1200€ ja kotiseudullani 780€ sama vehe.


    • sfjasdfd0fbsfpbb

      Kyllähän tuo Thomann toimittaa ja on luotettava, hintojen suhteen sitten kannattaakin hieman olla tarkkana mikä on se halvin, meinaan vaan, ettei Thomann ole mitenkään halvin paikka ostaa.

      Tuo sun mainitsema on ihan peruskitara, vaikka Yamahaa aina laadukkaaksi sanotaan niin jostain syystä niiden viime vuosien tuotanto kitaroiden puun laadussa jättää toivomisen varaa akustisissa ja tarkoitan tällä sitä miten ne puut soi, ikävä kyllä mä olen sitä mieltä, että Yamahoiden halvemman pään kitaroiden puut on soinniltaan yllättävän "kuolleita" hyvin moni, hyvin soiva on poikkeus, ennen oli toisin, liekö tähän sitten mikä syynä niin en osaa sanoa miksi näin.

      Sitten sellainen asia kuin "helppo soittaa" "mikä on sen action" jne.
      Kyllä joikaisen soittajan pitää itse osata sanoa mikä on hänen käsiinsä hyvä kitara. Se mikä on muilla helppo ja esim. sopiva action ei sitä ole välttämättä sulle.
      Siksi olisikin ihan hyvä jos sä menisit itse soitinliikkeeseen testaamaan kitaroita ja päättelisit itse mikä sun käsiisi sopii.

      Niin ja Yamaha ei ole ainoa merkki, hyviä löytyy mm. Walden, Ibanez, Tanglewood ja muutamista muista merkeistä ja sanoisin, että puut on noissa mun mainitsemissa merkeissä tuon hintaluokan vehkeissä paremmin soivia.

      Eli takamus irti tuolista ja liikkeelle, pieni seikkailu musaliikkeeseen on vaan kivaa vaikka olisikin pidemmällä :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2819
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      386
      2690
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2210
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1876
    5. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      74
      1855
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1793
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1784
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      143
      1718
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1603
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1502
    Aihe