Alkoholisti työpaikalla

neuvotonna

Onko mitään tehtävissä, kun oma esimies on pahasti alkoholisoitunut? Kysessä on melko pieni yksityisyritys, ja en enää jaksa kuunnella pomon känniuhoiluja (tulee usein humalassa vi*tuilemaan ja aukomaan päätään). Tilanne mennyt pahemmaksi vuosi vuodelta ja viime kerralla satuin sitten sanomaan suoraan pomon tiedustellessa puhumattomuuttani "että minulla ei ole mitään asiaa hänelle, ellei ole selvinpäin". Ilmeisesti osui aika pahasti hermoon, sillä nyt olen joutunut oikein silmätikuksi ja tuntuu, että jokaista liikettäni kytätään.

Viimeksi pomo tuli kyselemään (humalassa, yllätys), joskos haluaisin varoituksen jostain kuukauden takaisesta parin minuutin myöhästymisestä. Samalla haukkui minut keskustelukyvyttömäksi työntekijäksi, ja on nimitellyt muutenkin. Joka tapauksessa itselleni on nyt tullut tunne, että hän yrittää savustaa minua pihalle ja etsimällä etsii virheitä/huomautettavaa. (Olen muutenkin hankala/kallis työntekijä, kun vaadin noudattamaan tessiä omalla kohdallani). Tiedän käsisydämellä olevani enemmän kuin hyvä työntekijä. Asiasta ei ko. henkilön kanssa voi oikeasti keskustella, sillä hän juo päivittäin, Eli onko mitään tehtävissä (irtisanoutumisen vaihtoehtona) kun kysessä on yksityisyrittäjä. Otanko kiltisti olemattomia varoituksia vastaan---> potkut? Seuraako niistä karenssi? Ei voi ilmeisesti valittaa mihinkään?

2

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • akavan_erityisalat

      Hei!

      Tilanne työpaikallasi on todella kurja ja selkeästi työturvallisuuslain vastainen. Työturvallisuuslain kieltämää häirintää ja epäasiallista kohtelua on hyvän tavan vastainen ja työhön sopimaton käyttäytyminen sekä työsuorituksen perusteeton arvostelu. Mikäli olet liiton jäsen, niin sinun kannattaa ottaa yhteyttä omaan liittoosi. Muussa tapauksessa voit ottaa yhteyttä aluehallintoviraston työsuojeluosastoon.

      ystävällisin terveisin
      Akavan Erityisalat

    • sdrfvsdffffddcdc

      Ole itekkin kännissä siellä niin menee paljon leppoisammin ja
      olette samalla aaltopituudella muutenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe