Päänsärky hennasta

hennakainen

Onko kukaan huomannut olevansa allerginen henna hiusvärille? Siis tarkoitan puhdasta , aitoa luonnonhennaa.
Värjäsin itse kaksi kertaa peräkkäin, ja tokan kerran jälkeen iski jäätävä päänsärky joka kesti pari päivää! Mulla ei päätä säre koskaan normaalisti ja tää eteni migreenitasolle asti..
Mietin et oliskohan henna aiheuttanut allergisen reaktion koska muuta aiheuttajaa en keksi.

Mietin myös kuinka vakavaa henna-allergia voi olla pahimmillaan? Siis tyyliin kaupanväreistä voi pää turvota ja kuolla mut miten on ton kasvin laita.

Kellään kokemuksia vastaavasta?

4

2188

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kupariletti

Mulle on muutaman kerran tullut suht lievä päänsärky hennajauheella värjäämisestä. Nyt tauon jälkeen tuli taas. Toisinaan taas ei tule.
      Oon toisaalta miettinyt, voisko johtua niskajumista tms. Mulla on muutenkin päänsärkyjä usein. Kun itse peilin edessä epämukavista kulmista tulee sudittua hennapuuroa tukkaan.

• Luomutukka

Mulla myös tuli jäätävä päänsärky, kesti reilun vuorokauden. Mulla ei ollut pelkkää hennaa, vaan Khadin ruskea hiusväri, jossa myös indigoa mukana. Ei mitään muuta oiretta, vain tuo päänsärky. Mullakin kyllä niska jumittaa, ja tuo värimömmö on aika painavaa ja sitähän pidetään aika pitkään päässä, joten sekin varmaan osaltaan vaikuttaa.

• Ihanon

Sama kävi mulle. Väri sisälsi myös indigoa. En uskalla käyttää enää kasviväriä. Allergiaoireet jatkuivat mota päivää. Jos olette löytäneet värin joka on tumma (ei punainen) ja turvalliseksi luokiteltu niin kertokaa. Kasviväriä pidetään niin turvallisena....

• Anonyymi

Lawsonia inermis on aiheuttanut minullekin kahdesti kahden päivän migreenin, Voono-merkkinen. Tuntuu, että liian moni uskoo, ettei luonnollinen hiusväri aiheuta mitään pahaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      324
      5642
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5149
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4206
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      52
      3891
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3544
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      138
      3267
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      92
      3095
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2229
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2158
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      28
      2125
    Aihe