Onko kukaan huomannut olevansa allerginen henna hiusvärille? Siis tarkoitan puhdasta , aitoa luonnonhennaa.
Värjäsin itse kaksi kertaa peräkkäin, ja tokan kerran jälkeen iski jäätävä päänsärky joka kesti pari päivää! Mulla ei päätä säre koskaan normaalisti ja tää eteni migreenitasolle asti..
Mietin et oliskohan henna aiheuttanut allergisen reaktion koska muuta aiheuttajaa en keksi.
Mietin myös kuinka vakavaa henna-allergia voi olla pahimmillaan? Siis tyyliin kaupanväreistä voi pää turvota ja kuolla mut miten on ton kasvin laita.
Kellään kokemuksia vastaavasta?
Päänsärky hennasta
4
2188
Vastaukset
- Kupariletti
Mulle on muutaman kerran tullut suht lievä päänsärky hennajauheella värjäämisestä. Nyt tauon jälkeen tuli taas. Toisinaan taas ei tule.
Oon toisaalta miettinyt, voisko johtua niskajumista tms. Mulla on muutenkin päänsärkyjä usein. Kun itse peilin edessä epämukavista kulmista tulee sudittua hennapuuroa tukkaan. - Luomutukka
Mulla myös tuli jäätävä päänsärky, kesti reilun vuorokauden. Mulla ei ollut pelkkää hennaa, vaan Khadin ruskea hiusväri, jossa myös indigoa mukana. Ei mitään muuta oiretta, vain tuo päänsärky. Mullakin kyllä niska jumittaa, ja tuo värimömmö on aika painavaa ja sitähän pidetään aika pitkään päässä, joten sekin varmaan osaltaan vaikuttaa.
- Ihanon
Sama kävi mulle. Väri sisälsi myös indigoa. En uskalla käyttää enää kasviväriä. Allergiaoireet jatkuivat mota päivää. Jos olette löytäneet värin joka on tumma (ei punainen) ja turvalliseksi luokiteltu niin kertokaa. Kasviväriä pidetään niin turvallisena....
- Anonyymi
Lawsonia inermis on aiheuttanut minullekin kahdesti kahden päivän migreenin, Voono-merkkinen. Tuntuu, että liian moni uskoo, ettei luonnollinen hiusväri aiheuta mitään pahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m3245642- 745149
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484206- 523891
- 433544
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo1383267Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv923095- 432229
- 492158
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami282125