Joogaopettajaksi

joogailula

Moikka,
olen parikymppinen nainen ja olen kiinnostunut jatkamaan harrastustani ehkä ihan työksi asti. Milloin olisi mielestänne sopiva aika aloittaa jokin joogakoulutus? Olen harrastanut joogaa intensiivisesti nyt vähän päälle vuoden (4-5 krt/viikossa). Kannattaako lähteä ulkomaille (Intia, Thaimaa) vai käydä koulutuksen Suomessa?

2

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunut.....

Hei, olen vähän päälle parikymppinen nainen ja muakin on kiinnostanut tämä sama asia, olisi kiva kuulla vastauksia. Kauhan vaikealta kyllä jotenkin tuntuu tälläisen koulutuksen saaminen, koska tietoakaan ei meinaa löytyä ja vaatii kyllä aika paljon rohkeutta "jättää kaikki" ja lähteä jonnekin kauas saamaan oppia.. Toisaalta joskus pitää vaan uskaltaa elää....

• Joogaohjaaja

Kävin itse Suomessa koulutuksen.

Voi katsoa www.anandaseva.fi lisätietoja siitä koulusta, jonka minä kävin. Seuraava heidän koulutuksensa alkaa tammikuussa 2014. Koulutus on monimuotoa, eli pidennettyjä viikonloppuja, kesällä joku viikon jakso ja harjoitustöitä kotona tehtäväksi. Tykkäsin itse tästä koulutuksesta.

Sitten tietysti on Saarijärven koulutus, mutta siitä en itse tiedä enempää kun en siellä ole käynytkään. Joku tuttu lähti Intiaan opiskelemaan joksikin aikaa. Sanoi olevan tehokkaampaa koulutusta kun on intensiivisempää, kun opiskellaan kaikki viikot yhtä päätä. Ja toki sellainen sitten vie vähemmän aikaa kuin tuollainen monimuoto. Mutta maksaa sitten tietysti sen matkan koulutukseen vielä lisää.

Kansainvälinen järjestö yoga alliance pitää sivuillaan www.yogaalliance.org listaa heidän hyväksymistään kouluista. Tällaiseksi kouluksi pääsemisessä on tiettyjä kriteereitä, jotka koulun opetuksen täytyy täyttää. Sieltä vilkaisin, että Suomessa olisi 7 sellaista koulua. Sivuilla voi hakea maittain, tai vaikka koulun nimen mukaan. Kannattaa tsekata. En tiedä, tekeekö se sitten koulusta erinomaisen hyvän, että on heillä listattuna, mutta ainakin silloin koulutus täyttää jotain kriteereitä.

Uskon että erivaihtoehtoja etsimällä löytää itselleen sopivimman koulutusmuodon. Ja milloin mennä koulutukseen? Toki sinne voi mennä vaikkei olisi edes joogannutkaan. Jotku ottavat koulutuksen itselleen opiksi, että itse oppii tekemään asanat oikein, toiset suunnittelevat ammatiksi asti. Itse olin jooganut rapiat kymmenen vuotta ennen koulutusta. Tuskin kukaan muu voi sanoa, milloin toiselle on oikea aika opiskella ohjaajaksi. Itse sen tuntee sisällään. Ja eikö se, että ylipäätään miettii koulutukseen menoa, kerro jo jotain?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe