Joogaopettajaksi

joogailula

Moikka,
olen parikymppinen nainen ja olen kiinnostunut jatkamaan harrastustani ehkä ihan työksi asti. Milloin olisi mielestänne sopiva aika aloittaa jokin joogakoulutus? Olen harrastanut joogaa intensiivisesti nyt vähän päälle vuoden (4-5 krt/viikossa). Kannattaako lähteä ulkomaille (Intia, Thaimaa) vai käydä koulutuksen Suomessa?

2

594

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiinnostunut.....

      Hei, olen vähän päälle parikymppinen nainen ja muakin on kiinnostanut tämä sama asia, olisi kiva kuulla vastauksia. Kauhan vaikealta kyllä jotenkin tuntuu tälläisen koulutuksen saaminen, koska tietoakaan ei meinaa löytyä ja vaatii kyllä aika paljon rohkeutta "jättää kaikki" ja lähteä jonnekin kauas saamaan oppia.. Toisaalta joskus pitää vaan uskaltaa elää....

    • Joogaohjaaja

      Kävin itse Suomessa koulutuksen.

      Voi katsoa www.anandaseva.fi lisätietoja siitä koulusta, jonka minä kävin. Seuraava heidän koulutuksensa alkaa tammikuussa 2014. Koulutus on monimuotoa, eli pidennettyjä viikonloppuja, kesällä joku viikon jakso ja harjoitustöitä kotona tehtäväksi. Tykkäsin itse tästä koulutuksesta.

      Sitten tietysti on Saarijärven koulutus, mutta siitä en itse tiedä enempää kun en siellä ole käynytkään. Joku tuttu lähti Intiaan opiskelemaan joksikin aikaa. Sanoi olevan tehokkaampaa koulutusta kun on intensiivisempää, kun opiskellaan kaikki viikot yhtä päätä. Ja toki sellainen sitten vie vähemmän aikaa kuin tuollainen monimuoto. Mutta maksaa sitten tietysti sen matkan koulutukseen vielä lisää.

      Kansainvälinen järjestö yoga alliance pitää sivuillaan www.yogaalliance.org listaa heidän hyväksymistään kouluista. Tällaiseksi kouluksi pääsemisessä on tiettyjä kriteereitä, jotka koulun opetuksen täytyy täyttää. Sieltä vilkaisin, että Suomessa olisi 7 sellaista koulua. Sivuilla voi hakea maittain, tai vaikka koulun nimen mukaan. Kannattaa tsekata. En tiedä, tekeekö se sitten koulusta erinomaisen hyvän, että on heillä listattuna, mutta ainakin silloin koulutus täyttää jotain kriteereitä.

      Uskon että erivaihtoehtoja etsimällä löytää itselleen sopivimman koulutusmuodon. Ja milloin mennä koulutukseen? Toki sinne voi mennä vaikkei olisi edes joogannutkaan. Jotku ottavat koulutuksen itselleen opiksi, että itse oppii tekemään asanat oikein, toiset suunnittelevat ammatiksi asti. Itse olin jooganut rapiat kymmenen vuotta ennen koulutusta. Tuskin kukaan muu voi sanoa, milloin toiselle on oikea aika opiskella ohjaajaksi. Itse sen tuntee sisällään. Ja eikö se, että ylipäätään miettii koulutukseen menoa, kerro jo jotain?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe