Ongelmia! WEIDER PRO 4500

Weideriin pettynyt

Muutamia vuosia sitten hankin WEIDER PRO 4500 kuntolaitteen kotiini. Puoli vuotta sen kasaamisesta osa painopakoista alkoivat muovikuoristaan halkeilla ja painopakan sisältä tuli hiekan ja betonin kaltaista ulos. Teetin amiksen metallipuolella uudet painopakat rikki menneiden tilalle. Nyt laitteessa on sekä alkuperäisiä, että uusia teetettyjä painopakkoja. Onko muilla tullut tällaisia ongelmia kyseisen laitteen kanssa? Tämä on WEIDER PRO 4500 se vanhempi malli vuonna 2010 ostettu. (Tää sama juttu on kirjoitettu toisessakin Weideriä täällä käsittelevässä viesti ketjussa toisintona, eli mun juttu. Laitoin myös tähän että saa paremmin näkyvyyttä.)

31

9893

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kfkfkkfkf

      Heitähän tunkiolle moiset romut ja osta tanko ja painoja...

    • Sekundapainopakat

      Kuulin huhun että eräällä kaverilla olis käynyt painopakkojen kanssa tismalleen samalla tavalla kuin sulla, nimimerkki: Weideriin pettynyt. Ja syy-yhteys olis muutama vuosi sitten olleet kuumat kesät. Painopakkojen kuori muovia ja sisällä jotain betoni-hiekka seosta. Kesän kostea kuuma ilma on laajentanut jotenkin tän seoksen painopakan sisällä ja kun kuoret vain ohutta muovia niin haljennut. Se mikä tässä ihmetyttää on että ymmärtääkseni koko härveli valmistetaan jossain Kauko-Aasiassa jossa on todellakin kuuma helteinen sää aika tavallista. Miten ne rikkimenneet painopakat siellä on kestäneet? Vai onko ne painopakat tehty jossain muualla? Joku tossa joka tapauksessa mättää, koko jutussa.

      • V.O.P

        Ei siellä kuumankosteassa Aasiassa ole ihmisillä varaa veivailla joutavia vaan tekevät töitä. Ilmaston kanssa ei mitään tekemistä. Akustiset soittimet on eri asia. Huono laatu on huono laatu joka puolella.


    • tiki@@@@@@@@@@

      Ööööö olisko kannattanu ostaa kyykkyhäkki,tasapenkki ja levysarja eikä mitään tommosta romua?????

      • Mieihaite

        Painonnostopenkin varustettuna jalkopäähän sijoitetulla ylätaljalla tilasin aikoinaan muistaakseni Sport Metal tai sinnepäin nimisestä puljusta. Tekivät voimanostoskaboihinkin kilpapenkit vuonna yks ja kaks. Lupasivat hyvää nopeasti ja yhdessä sovittuun hintaan. Eivät koskaan saaneet aikaiseksi tilaamaani. Ressukat. Siksi Weider 4500. Vaijeri pyrkii avaamaan kierteensä ja vetää itsensä taljapyörineen mutkalle siinä koristepellin edessä. Jumittaa, vaijeri hyppää pois rullalta maston alapäässä ja muovikuori... niin... kuoriutuu. Ylätalja liian alhaalla 182 senttiselle jäbälle. Täytynee laittaa maston ylävaakaputken alle klossia väliin, että saisi vetokahvan viitisen senttiä ylemmäs. Jos vielä snadimman silmukan väliin niin nousisi enemmän. Sitten saisi ehkä myös lavat ja hartiat liikeradan yläpäähän.

        Kysy muuten bottisuojauksessa kuvia moottoripyöristä mutta oli pakko myös klikata skootteria.


    • kohtuus kaikessa

      Kannattaa ostaa kunnon raudasta tehtyjä painopakkoja. Rautahiekkaa on lähinnä halvoissa käsipainoissa ja jalkapainossa.

    • Weideriin pettynyt

      No, onko vastaavia kokemuksia muilla, kun tän laitteen painopakat kuoristaan halkeaa ja hiekka sora mitkä lie pasha jyvät sieltä käsille levähtää? Sen olen kyllä jo sisäistänyt että olis pitänyt ostaa... pitänyt ja pitänyt.., eli se siitä. Kiinnostaa nyt vaan tietää kuin yleinen ongelma muilla lie on nää just tän vehkeen painopakat???

      • V.O.P

        Siis olet ratkaissut ongelman laittamalla umpirautaa tilalle. Asia OK. Mitä sä kostut siitä, että joku muukin on kärsinyt samasta ongelmasta? Sitähän sä vaan vonkaat tässä etkä motiiveitas paljasta. Takuuaika on ohi ja silleen. Pitäiskös laatia ryhmäkanne vai mitä?
        Noi ressukat jotka tarjoo häkkiä ja levypainoja, imekää itteänne. Jokaisen budjettiin ja kämppään ei mahdu mitä tahansa. Kysehän on kotikuntokeskushan on idealtaan ihan loistava mutta monen toteutukseltaan käytännössä koristeita. Jos ne, kestäis minkä pitää, ne maksais päälle tonnin. Tosin kotisuolesahan välistävetäjän osuus on yleensä puolet, joten niitten pitäis maksaa nykyhinnan ja kestää pitkään.
        Nää on ikuisuusjuttuja jotka ei periferiassa parane, kun on pienet markkinat.


    • Weideriin pettynyt

      Äidinkielellinen oikaisu, kun olen kirjoittanna painopakka olen tarkoittanna paino. Eli oikaisen tässä itse itseäni, ja toisessa viestiketjussa eräs toinen jo oikaisi minua, kun Weider pro 4500 sekunda painoista haastoimme. Rapatessa roiskuu ja näin.

    • pertsa7

      Omistan kuntokeskuksen, jossa on käytössä painoina levypainot ja haluaisin vaihtaa ne painopakkaan. Löytyykö kenelläkään edullista painopakkaa, voisin antaa levypainoja vaihdossa?

    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      Mulla on kans tuo weideri rupeaa sieltä täältä vähän vaijereiden kuori pullisteleen että pitäs vaijerit vaihtaa! Ei muuten kovin laadukkaita nuo vaijerit vähä toista vuotta vaan kesti.

      • V.O.P

        Metritavaraa rautakaupasta muovipäällysteiset vaijerit. Vaijerilukot samasta paikasta. Veneilytarvikkeina myös myyrään.


      • Botypilderi

        Tuossa Weiderissä on pari suunnitteluvirhettä. Alavaijeri hankaa runkoon kahdessa kohdassa. Etummaisen rullan alla rungon läpi kulkevaan jalkalaitteen putkeen ja heti seuraavan rullan takana aukon reunaan.


      • V.O.P
        Botypilderi kirjoitti:

        Tuossa Weiderissä on pari suunnitteluvirhettä. Alavaijeri hankaa runkoon kahdessa kohdassa. Etummaisen rullan alla rungon läpi kulkevaan jalkalaitteen putkeen ja heti seuraavan rullan takana aukon reunaan.

        Vaijeri sivuun ja hiomalla liika pelti reitiltä pois.


    • Weider ok

      Sama laite, oma painopakka kestänyt 5 vuotta hyvin, ei ongelmia. Säilytetty aina asuintiloissa, ei varastossa ym. Vaijerit tosiaan pitää kohta uusia, muuten hyvässä kunnossa.

      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

        Mun weideriin 2 eri vaijeria joutunu vaihtaan yksi on vielä hyvä että sitä ei oo tarvinnu uusia. En ostanu alkuperäisiä vaijereita olis ollu niin saa-tanan kalliita jotain 75e kaikki eli ei mitään järkeä. Rautakaupasta alle 20kymppiä kaikki. Ainut ongelma tulee vaan siinä jos ei oo alkuperäiset vaijerit niin pitää ostaa hyvät kiinnikkeet että kestää. Itsellä oli aluksi huono ratkaisu niin vaijeri irtos ylätaljasta mutta sitten kun laitoin paremman niin rupesi kiinnitys kestämään.

        Ihan kohtuu tyytyväinen oon kaiken kaikkiaan weideriin. Suunnittelu virheitä laitteessa on mielestäni kaksi juurikin tuon alhaalla oleva aukko hankaa vaijerin kuorta mutta toinen suunnittelu virhe on että jos vaikka alataljalla vetaa seisaaltaan vaikka hauiksia ja jos laittaa useamman painolevyn vastukseksi niin koko laite rupeaa keulimaan kun on edestä kevyt laite. Muut liikkeet onnistuu hyvin.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Mun weideriin 2 eri vaijeria joutunu vaihtaan yksi on vielä hyvä että sitä ei oo tarvinnu uusia. En ostanu alkuperäisiä vaijereita olis ollu niin saa-tanan kalliita jotain 75e kaikki eli ei mitään järkeä. Rautakaupasta alle 20kymppiä kaikki. Ainut ongelma tulee vaan siinä jos ei oo alkuperäiset vaijerit niin pitää ostaa hyvät kiinnikkeet että kestää. Itsellä oli aluksi huono ratkaisu niin vaijeri irtos ylätaljasta mutta sitten kun laitoin paremman niin rupesi kiinnitys kestämään.

        Ihan kohtuu tyytyväinen oon kaiken kaikkiaan weideriin. Suunnittelu virheitä laitteessa on mielestäni kaksi juurikin tuon alhaalla oleva aukko hankaa vaijerin kuorta mutta toinen suunnittelu virhe on että jos vaikka alataljalla vetaa seisaaltaan vaikka hauiksia ja jos laittaa useamman painolevyn vastukseksi niin koko laite rupeaa keulimaan kun on edestä kevyt laite. Muut liikkeet onnistuu hyvin.

        Hyvä idea tuo vaijerit rautakaupasta. Nimittäin olen yrittänyt jo kuukausia tilata alkuperäisiä, mutta ei tunnu onnistuvan mistään kautta. Ja tuon hinnan epäilin myös olevan jopa mainittua kalliimpi. Mutta lisäkysymys tuosta rautakauppavaihtoehdosta: pitääkö olla päällystettä vai käykö ilman alkuperäisen kaltaista muovikuorta?


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        raminu kirjoitti:

        Hyvä idea tuo vaijerit rautakaupasta. Nimittäin olen yrittänyt jo kuukausia tilata alkuperäisiä, mutta ei tunnu onnistuvan mistään kautta. Ja tuon hinnan epäilin myös olevan jopa mainittua kalliimpi. Mutta lisäkysymys tuosta rautakauppavaihtoehdosta: pitääkö olla päällystettä vai käykö ilman alkuperäisen kaltaista muovikuorta?

        Eikat sillä taida olla väliä ehkä päällystämätön voi olla jopa parempi tai sen saa ainakin paremmin kiinnitettyä! Hommaa hyvät kiinnikkeet joilla vaijerit pysyy. Neuvoa kannattaa kysyä ja kiinnike ja vaijeri vaihtoehtoja. Älä osta semmoisia alumiini lätkiä joiden väliin vaijerit laitetaan ja sitte se lätkä hakataan läjään semmoinen ratkaisu ei kestä itsellä irtosi jo ekalla treenillä ylätalja joka oli semmosella aluksi kiinni. Nyt mulla on semmoset U:n malliset pienet niinkuin puristimet jotka ruuvataan pulteilla kiinni niin semmoinen ratkaisu on kestänyt ja mulla on jälkeenpäin laitettu vähän lisääkin pakkaa eli mulla on enemmän kuin maximi pakka. Kannattaa hyvin selittää paikanpäällä mihin tarkoitukseen jne. niin ne varmaan osaa auttaakin sua ja ehdottaa sopivia kiinnitys mahdollisuuksia.


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        Eikat sillä taida olla väliä ehkä päällystämätön voi olla jopa parempi tai sen saa ainakin paremmin kiinnitettyä! Hommaa hyvät kiinnikkeet joilla vaijerit pysyy. Neuvoa kannattaa kysyä ja kiinnike ja vaijeri vaihtoehtoja. Älä osta semmoisia alumiini lätkiä joiden väliin vaijerit laitetaan ja sitte se lätkä hakataan läjään semmoinen ratkaisu ei kestä itsellä irtosi jo ekalla treenillä ylätalja joka oli semmosella aluksi kiinni. Nyt mulla on semmoset U:n malliset pienet niinkuin puristimet jotka ruuvataan pulteilla kiinni niin semmoinen ratkaisu on kestänyt ja mulla on jälkeenpäin laitettu vähän lisääkin pakkaa eli mulla on enemmän kuin maximi pakka. Kannattaa hyvin selittää paikanpäällä mihin tarkoitukseen jne. niin ne varmaan osaa auttaakin sua ja ehdottaa sopivia kiinnitys mahdollisuuksia.

        Monet kiitokset erinomaisista vinkeistä. Uskon, että niistä on konkreettista hyötyä minulle ja muillekin, jotka jotuvat ähräämään näiden ongelmien kanssa. :-)


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        raminu kirjoitti:

        Monet kiitokset erinomaisista vinkeistä. Uskon, että niistä on konkreettista hyötyä minulle ja muillekin, jotka jotuvat ähräämään näiden ongelmien kanssa. :-)

        raminu terve mitenkäs siinä kävi saitko ne vaijerit vaihdettua ja onko liitokset kestänyt?


      • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        raminu terve mitenkäs siinä kävi saitko ne vaijerit vaihdettua ja onko liitokset kestänyt?

        Kesäkiireiden takia syksyyn jää, mutta sen verran etenin asiassa, että paikallisen pienkaupungin ainoan rautakaupassa näytti olevan riittävän laaja valikoima päällystämättömiä vaijereita. Sitä vaan aloin epäillä, että kuluuko sitten rissat enemmän niillä? Niitä taas ei saa rautakaupan hyllystä ja jos sellainen menee rikki, niin sitten taitaa vaikeaa olla, jos näiden vaijereidenkin saanti on kiven alla?


      • P.O.V
        raminu kirjoitti:

        Kesäkiireiden takia syksyyn jää, mutta sen verran etenin asiassa, että paikallisen pienkaupungin ainoan rautakaupassa näytti olevan riittävän laaja valikoima päällystämättömiä vaijereita. Sitä vaan aloin epäillä, että kuluuko sitten rissat enemmän niillä? Niitä taas ei saa rautakaupan hyllystä ja jos sellainen menee rikki, niin sitten taitaa vaikeaa olla, jos näiden vaijereidenkin saanti on kiven alla?

        Rissa hajosi muutaman ekan vedon jälkeen ja sain takuuna uuden tilalle. On niissä hentoiset laakerit. Kapeammat, kuin itse rissa joten jos hiemankin snujussa niin kampeaa äkkiä itsensä pskaksi. Saman kokoisia kunnon laakereita löytty netistä mutta hintaakin on pari kybää kipale helposti. Siitä voikin päätellä miksi halpa on huonoa. Jos jokainen laakeri olisi asiallinen, se tekisi sataviis kybää lisää hintaa koko masinaan.


    • veskku

      Oon tässä miettiny kyseisen laitteen ostoa ja herää kysymys, että saako tälläkin kunnolla tuloksia verrattuna siihen, että kavisi salilla?

      • no choice

        Salikortti ehdottomasti.


      • Oman laitteiston hankinta on perusteltua sikäli, että ne on aina ja heti käytettävissä. Toki salilta voi vielä hakea täydennystä ja monipuolisuutta jos on tarpeen ja fyrkkaa riittää. Meillä tämä liittyy pienen rivitalon yhteishankintaan, kun tehtiin käyttövajetta poteneesta kerhohuoneesta kuntosali. Every body happy!


      • P.O.V

        Ei sun "lihas" tiedä millä sitä rääkätään. Kunhan rääkätään. Moni vatvoo, että tulee painopakassa nopeasti raja vastaan mutta liki kaikille kotikuntolaitteen hankkijalle tulee ensin vastaan laiskuus ja saamattomuus. Penkkiprässiä lukuunottamatta riittää vastusta joka ikisen plösön kunnonkohotukseen. Suurin vastus on korvien välissä.


    • Aerosmith64

      Meillä mokoma laite on kalteva kuin Pisan torni

      • Johni60

        Väärin kasattu


    • ähkii

      Joo, sama vika Rahikaisella. Vaijerin päällinen hankasi aukon reunaan ja meni suorastaan puhki, ennenkuin älysin pienellä rälläkällä vetää se putkenpään halki alapuolelta ja nyt ei hankaa vaijeri siihen enää. Vaijeri kerkesi kuitenkin kuoriutumaan siltä kohtaa ja sainkin hyvää vinkkiä, että uusi vaijeri kantsii hommata rautakaupasta, jos alkuperäisiä on niin vaikea saada ja ovat vielä kalliitakin.
      Uudet vaijerit saa kyllä kiinni sopivilla sakkeleilla, joita on olemassa oikein sitä varten.
      Weider on muuten ihan hyvä laite ja meillä ainakin kovassa käytössä.

    • Johni60

      Muovikuoret halkeilee jos painopakkaa pudottelee alas.

    • Mieihaite

      Kantsiskos jo uutena laittaa toppausta painopakan punttien väliin? Jotain itseliimautuvaa ohutta kumimattoa snadit viipaleet. Häh?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3047
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      544
      2886
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2068
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1942
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1795
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1761
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1492
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1247
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1198
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1152
    Aihe