Vähähiilihydraatinen pasta ja shirataki nuudelit

minä vain

Käytättekö? Onko se niin että tuosta pastasta ei imeydy tosiaan hiilarit, vaikka hiilareita on n. 40g/100g.
Nuudelit kuulostavat hyviltä, onko kokemuksia?
Linkki: http://www.hiilariton.fi/pasta-c-38.html

14

6914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artoj.

Se on mainosmiesten temppu. Kaikki hiilarit ovat pahasta, jos laihtumista ajattelee. Jos taas on muuten terveellinen ruokavalio on mielessä, niin sitä parempi on välttää pastaa, olkoot hiilarit sitten missä muodossa hyvänsä.
      Kysymyksessä on vähän kuin jotkut laihdutus jutut lisä aineineen.
      Ensinkään pasta ei sisällä mitään ravinteita. Pastan sijasta voi käyttää jotain kasviksia, kuten kesäkurpitsaa tai munakoisoa. Minun mielestä ne ovat jopa paremman makuisia, kuin pasta.
      Myönnän kylläkin maun muuttuneen seuratessani muutkin kuin kaupan prosessoituja eineksiä.

• sähkömies_itse

Älä ole noin Jntti

• Vaihtelua...

Kyllä se niin on ettei kaikki hiilarit imeydy eli VHHlla niitä voi käyttää.

• nuudelitestaaja

En noudata vähähiilihydraattista dieettiä vaan lasken kaloreita. Olen nyt ensimmäistä kertaa ostanut Shirataki-noodeleita. Niissä on kaloreita 5 kcal / 100 g. Niissä käytetty kuitu on Konjac-juurta Aasiassa. Kyseessä on siis sama kasvis, jota käytetään Euroopan vastaavassa laihdutus valmisteessa. Kyseinen valmiste on saanut EU:n hyväksymismerkinnän, sitä myydään apteekissa ja jo pelkkinä tabletteina tukee merkittävästi painon pudostusta. (http://www.sinunapteekki.fi/catalog/konjak/konjak-tehostamaan-painonpudotusta-p-4371.html)

Nyt itse ostin ensimmäistä kertaa elämässäni (ulkomailla asuessani) Shirataki-noodeleita. Ne olivat maultaan mielestäni todella hyviä, ja käytin niitä kasviswokkiin. Ne sisältävät siis imeytymätöntä kuitua, ja paketissa lukee 147kJ / 100g (eli 5 kcal?) energiamääräksi. Tosin, siellä kyllä luki hiilareissa, protskuissa ja rasvoissa täydet 0.

Käytännössä niiden pitäisi kuitenkin olla kalorittomia noodeleita. Aloitin tämän dieetin melko vasta, joten ajatuksenani oli pitää ns. nuudelidieetti. Syön noita kalorittomia nuudeleita hieman pitkin päivään. Välillä kasvisten kanssa wokattuna, välillä chilillä ja yrteillä höystettynä keittona, ehkä joskus kanan kanssa jne. Olivat kyllä jo raakana yksistään niin hyvän makuisia, että mulla ainakin tuli vesi kielelle jo ruoan valmistusvaiheessa!

• Kuis_olis

Sokerikorput on sydän merkillä varustettu. Pekoni ei ole varustettu sydänmerkillä.
      Sokerikorput ovat ehdottomasti terveysriski, jota pekoni ei ole.
      Sokerikorput ei pidä nälkää loitolla, kun sen sijaan pekoni pitää.
      Molemmissa on yhtä paljon energiaa

• serehellinenveku99991

Vähähilarinen pasta on pelkkää huijausta.

• nuudelitestaaja

Itse en pidä sokerikorppuja enkä pekonia hyvänä. Pekoni sisältää kovia rasvoja ja sokerikorput paljon hiilareita. Molempia voi syödä silloin tällöin, kohtuudella ja sovittaen yhteen kokonaisruokavalion kanssa.

En pidä vähähiilarista huijauksena. Lähinnä ratkaisevaa on kokonaisenergiansaanti. Jos vähillä hiilareilla hallitsee paremmin syömistään ja saa tarvittavat ravintoaineet, niin mikäpäs siinä.

En tosin ymmärrä, miten sokerikorput ja pekoni liittyvät millään tavalla shirataki-nuudeleihin tai koko keskusteluun.

• hpv

No pekoni kaikista huonoista puolistaan huolimatta (paljon kovaa rasvaa, nitriittiä ja punaista lihaa) kuuluu rasvaajien mielestä tärkeänä osana rasvaajien ruokavalioon ja sokerikorppu taasen virallisterveelliseen (vaikka se ei suosittele lainkaan makeisia tai leivonnaisia). Rasvaus on sekava uskonto sekaville kannattajille.

Shirataki-nuudeleita voi tehdä myös itse. Tarvikkeet on jo hommattu mutta muuton jäljiltä kateissa.

Rasvaajat eivät myöskään ymmärrä, että shirataki-nuudelin hiilihydraatti on kuitua, joka ei juurikaan imeydy. Osa siitä kylläkin imeytyy välillisesti, se käy suolistossa ja tuottaa lyhytketjuisia rasvahappoja. Se myös sitoo kolesterolia.

• TestattuOn

Ei imeydy vaan kulkee suoraan läpi, tosin joitakin voi pierettää. Voit hyvin itse testata jos omistat verensokerimittarin, ei "viisari" värähdä! Tosin ei noi hirveen herkullisia ole, mut jos mieli tekee niin kokeile huoleti.

• FaktaOnFaktaa

Mitäs te nyt taas sekoilette?
      Miracle Nuudeleita - Hiilareita 0g!

Penne nuudeleita. Valmistettu aineesta nimeltään glucomannan, jota saadaan "devil's tongue plant" -nimisestä kasvista (Yam), joka tunnetaan myös nimellä Konjac tai Konnyaku. Nuudeleitten rakenne on hieman kumimainen eikä niillä ole omaa makua, mutta ne imevät tehokkaasti aromit ja maun ruuasta jonka kera ne tarjoillaan.

Kaukoidässä Konnyakya on syöty jo 1500 vuotta ja sitä pidetään siellä terveyttä edistävänä ruokana. Lisätietoa esim: http://www.shakespeare-w.com/english/konnyaku/whatis.html

Käyttöohje: Huuhtele nuudelit hyvin kylmän juoksevan veden alla siivilässä. Keitä sitten minuutin ajan. Valuta ja lisää suosikkiruokaasi.

Koko 150g

Ravintosisältö
      100 g annos sisältää
      energiaa 42,5 kJ/10 kcal
      rasvaa 0 g
      josta tyydyttyneitä rasvahappoja 0 g
      josta tyydyttymättömiä rasvahappoja 0 g
      kolesterolia 0 g
      natriumia 0 g
      hiilihydraattia 2 g
      josta ravintokuitua 2 g
      josta sokeria 0 g
      proteiinia 0 g
      A-vitamiinia 120 RE
      kalsiumia 36 mg

Ainekset: vesi, kuitu (glukomannaani), happamuudensäätö- ja stabilointiaine (kalsiumhydroksidi). EI sisällä viljoja tai gluteinia.

Säilytä avattu pakkaus jääkaapissa (max. 2 päivää). Ei saa pakastaa.

• sekysyväveku4444

FaktaOnFaktaa

Kuka sekoilee????

• kuuntelulla
        sekysyväveku4444 kirjoitti:

FaktaOnFaktaa

Kuka sekoilee????

Siis 10 kaloria ja 2g hh! Huoleti voi popsia masun täyteen eikä varppina lihota!!
        Oliko jotain epäselvää????

• Minä käytän papupastaa kun tekee pastaa mieli ☺ Tykkään mausta ja koostumuksesta, ainoa huono puoli on hinta, älyttömän kallista :/

• senauravaveku4444

Viimeinen idiootti ei ole vielä syntynyt. Ja jo löytyville ja tuleville kauppias myy mielellään unelmia.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1259
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      804
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe