Hei!
Auttakaa joku tällaista vasta-alkajaa...
Olen aloittamassa monen vuoden harkinnan jälkeen bailatino-harrastuksen. Olen muutoin tanssinut koko "pienen" ikäni, mutta tuo on minulle uusi aluevaltaus. Parinkymmenen vuoden takaa ovat myös kilpatanssin alkeet tuttuja.
Nyt onkin ongelmana varusteet - ja lähinnä jalkineet! Ohjeissa kerrotaan, että aerobic-kengät taikka vastaavat sisätossut... Mutta kun kävin vilkaisemassa ohimennen, millaisia nuo kengät ovat, niin järkytyin - voiko niin kömpelön näköisillä kengillä tanssia???
Mikä olisi kevyempi vaihtoehto kuin tuo virallinen aerobic-kenkä? En haluaisi vahingossa ostaa ennakkoon sellaisia jalkineita, joita en kuitenkaan tykkäisi käyttää!
Kiitos neuvoista jo ennakkoon!!!
Bailatino
4
835
Vastaukset
- Salsa-fan
Itselläni on Capeziot (Ostettu Footlightista Helsingistä) ja olen ollut erittäin tyytyväinen niihin. Niitä on saatavilla sekä matalalla että korkealla varrella ja ne ovat nahkaa.
Kenkiä löytyy myös Piruetista, muistaakseni Rumpf merkkiset. Ystäväni on ollut niihin tyytyväinen.
Tavallisten aerobic-tossujen ongelma on se, että ne ovat liian jäykät, eli jalka ei pääse taipumaan normaalissa asennossa. Itse siirryin tanssitossuihin vasta vuosi sitten käytettyäni sitä ennen korkeavartisia aerobic-tossuja ja on kyllä täysin erilainen tunne tanssia kunnollisilla tanssitossuilla.
En tiedä missä salilla harrastat Bailatinoa, mutta meillä ohjaaja hankkii kerran tai kaksi kertaa vuodessa tossuja tanssijoille tuntuvalla alennuksella.
Vastaan mielelläni lisäkysymyksiin mitä sinulla on kengistä tai ehkäpä vaatetuksesta.- Tanssityttö
Hei!
Kiitos noista valaisevista vinkeistä - ajattelin tosiaan itsekin, että aerobic-kengät voisivat olla melkoisen jäykät.
Ongelmana on vaan, että täällä Savonmaalla ei pahemmin noita erikoisliikkeitä ole, mistä "oikeita" tanssikenkiä löytyisi...
Tosin joitakin kiertäviä tanssikenkäkauppiaita täällä käy, mutta en tiedä onko niillä muita kuin normaaleihin tansseihin ja kilpatanssiin tarkoitettuja korkokenkiä.
Yksi työtoveri kuuli ongelmastani ja lupasi tuoda omat kenkänsä kokeiltavaksi, joten pääsen sitä kautta ainakin vähän eteenpäin tässä asiassa.
Palataan asiaan jos asiaa ilmenee.
Tanssin iloa!!!
- bailahirmu
Ei bailatinossa ole niin tarkkaa, millaiset varusteet on. Se ei ole mikään tiukkis tanssitunti vaan aerobicin ja tanssin sekoitus, joten suurimmalla osalla ihmisistä on siellä samat kuteen kuin aerobicissäkin. Ihan verkkareista jazzhousuihin ja pikku topeista löysiin t-paitoihin. Kengät on useimmilla jotkin crosstrainerit tai aerobic-tossut, mutta jotkut tykkäävät tanssia paljasjaloin ja muutamilla olen nähnyt sellaisia jumppatossujakin mitä pienenä pidettiin liikkatunnilla :) Älä ota liikaa stressiä vaatteista... bailatinossa tärkeintä ja hauskinta on se rento meininki, ei täydelliset liikesarjat! (mihin kukaan ei muuten kiinnitä huomiota) Joten jos olet tähän asti käynyt oikeilla tanssitunneilla, unohda ne sellaiset opit sillä bailatino on enemmänkin "jumppaa" kuin tanssia ;) Itselläni crosstrainerit ovat kelvanneet aina ihan hyvin. Joku kevyempi kenkä voisi olla huonokin koska jalka tarvitsee kyllä jotain tukea.
- tyttö
Ite oon kans bailatinoa tuolla tanssiskellut ja aerobickengät ovat ulkonäöstään huolimatta tosi hyvät kyseisessä lajissa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o3406345Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki483786- 81953
- 52870
- 41820
- 56816
- 68800
Tämä kikka tekee lihapullista entistä maukkaampia - Tämä "ihmeaine" löytyy keittiön kaapista
Lihapullat ja ruskea kastike on arkiruokien kunkku! Paistatko itse lihapullat pannulla vai uunissa? Näin saat ruoasta v8793Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,135782Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue14691