HENNAsta tietoa!?

kertokaahan kokeneet

Haluaisin tietää hennahiusväreistä seuraavia asioita:

-onko hennaa vain ja ainoastaan punaista ja mustaa, vai onko olemassa esim. tumman ruskeita hennahiusvärejä?

-Tuleeko hennalla värjästystä tukasta aina oranssi, jos omat hiukset vaaleat tai vaaleanruskeat?

-Onko missään saatavilla sitä mustaa hennahiusväriä ja kuinka musta hiuksista tulee, täysin musta ja miten oma väri vaikuttaa lopputulokseen?

-Lähteekö henna pesussa?

-Missä hennaa myydään ja onko sitä helppo käyttää?

-Voiko hennaa käyttää jo värjättyihin tai raidoitettuihin hiuksiin?


Kiitos paljon, jos joku tähän jaksaa ja osaa vastata!!!



-

7

2742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hennes dig

      -lopputulos on epävarmempi kun muil väreil. joukkoon voi kuulemma tulla myös vihreitä vivahteita!!

      -hennaa ei voi käyttää muiden värien kanssa!!!! ei ei ei!!

      en muuta tiiä. toivottavasti oli ees jotain hyötyy. silti suositan jotain muuta kun hennaa, paitsi jos haluut vaaraa elämään (=vihreiden/epätoivotun väriset hiukset:))!
      c(:

    • nczcb

      http://www.hennaforhair.com/

      musta henna ei ole hennaa vaan jotain muuta kasvia, perushenna on aina punaista. vaikutusajasta riippuu kuinka punaista. eri seosaineilla saa erilaisia sävyjä.

      hennalla saa upean kiillon ja hiukset todella hyvään kuntoon. iso plussa hennalle.

      ja miinukset: kirkkain väri haalistuu tosi nopeasti mutta oranssi pysyy. henna pitää KASVATTAA POIS kokonaan ennen normaalia värjäystä tai permanenttia. hennaseos on haisevaa sottaista mössöä, sopii vain konkareille. ennalta värjättyjen hiusten hennaus on ihan arpapeliä, riippuu kunnosta ja tekniikasta.

      hennaa saa muistaakseni ainakin bodyshopista ja monista basaarikaupoista.

      perinteistä hennasoosia (muovikelmu suojaksi) kannattaa pitää hiuksissa niin kauan kuin vain voi, vuorokausi ei ole liioittelua ja tunti on liian vähän. pitää vain olla todella tarkkana ettei hennaseosta jää iholle vaikuttamaan, on nimittäin sitten viikkoja nahassa (hennatatuoinnissa käytetään samaa tavaraa). eli hiusraja ja korvanlehdet kannattaa tosissaan suojata rasvalla ja pyyhkiä tarkasti puhtaiksi levityksen jälkeen ennen kelmun sitomista.

      eli plussia ja miinuksia löytyy, riippuu siitä jaksatko kyllästymisen jälkeen oikeasti kasvattaa hennan pois hiuksista ennen normaalia värjäystä tai muita käsittelyjä. todella hyvän kunnon se antaa ja jopa vaikuttaisi korjaavan kaksihaaraisia.

      • hmmm...

        Itse olen kyllä ymmärtänyt että värjättyjä hiuksia voi värjätä hennalla samoin kuin hennattuja hiuksia voi värjätä tavallisilla väreillä, MUTTA pointti on siinä että hiuksissa ei saisi olla käytetty väriaineita jotka ovat sisältäneet metallisuoloja tai -värejä. Metallihiukkaset reagoivat hennavärin kanssa niin että lopputuloksesta voi tulla hyvinkin kummallinen.

        Henna muuten EI ole kestoväri, vaan se kyllä haalistuu ajan mittaan. Tosin siihen voi mennä hyvinkin kauan, jopa 9 kk. Kesto riippuu siitä kuinka vahva väri ja kuinka montaa kertaa hennaa on laitettu päällekkäin. Se ei siis kuitenkaan ole kuin kestoväri joka kasvaa pois. Henna ei tunkeudu hiuksen rakenteeseen, vaan henna muodostaa hiuksen pinnalle kalvon - joko värillisen tai värittömän.

        Täältä saitilta löytyy paljon tietoa ja vinkkejä:


        www.everydayhenna.com


      • Hennaaja
        hmmm... kirjoitti:

        Itse olen kyllä ymmärtänyt että värjättyjä hiuksia voi värjätä hennalla samoin kuin hennattuja hiuksia voi värjätä tavallisilla väreillä, MUTTA pointti on siinä että hiuksissa ei saisi olla käytetty väriaineita jotka ovat sisältäneet metallisuoloja tai -värejä. Metallihiukkaset reagoivat hennavärin kanssa niin että lopputuloksesta voi tulla hyvinkin kummallinen.

        Henna muuten EI ole kestoväri, vaan se kyllä haalistuu ajan mittaan. Tosin siihen voi mennä hyvinkin kauan, jopa 9 kk. Kesto riippuu siitä kuinka vahva väri ja kuinka montaa kertaa hennaa on laitettu päällekkäin. Se ei siis kuitenkaan ole kuin kestoväri joka kasvaa pois. Henna ei tunkeudu hiuksen rakenteeseen, vaan henna muodostaa hiuksen pinnalle kalvon - joko värillisen tai värittömän.

        Täältä saitilta löytyy paljon tietoa ja vinkkejä:


        www.everydayhenna.com

        Henna kyllä on kestoväri eikä lähde millään pois (tietysti kasvattamalla mutta vaalennus ei esimerkiksi tehoa!)...


    • Punapää

      Itse olen värjännyt hiuksiani yli 20 vuotta hennalla. Parasta hennaa saa Marokosta irtomyynnistä, Turkissakin hyvää. Eli jos joku tuttusi on menossa jompaan kumpaan maahan, niin tilaapa pussukka sieltä. Teetä tai kahvia sekoittamalla hennan joukkoon saat mukavia värieroja, kahvilla ruskeamman ja teellä punaisemman.
      Henna tekee hiukset terveen näköisiksi ja vahvemmiksi, koska tosiaan tekee kalvon hiusten pinnalle. Ja punertava värihän on pirtsakka, joten suosittelen. Jos vaikka jäät samanlaiseen koukkuun kuin minäkin. Ehkä eläkepäivinä sitte lopetan, nyt olen yli nelikymppinen....
      Hennan suhteesta muihin väreihin en tiedä, mutta tosiaan hennaa saa muillakin sävytyksillä, eli mukana tulee väripussi luulisin ja saat silti myös hennan hoitavan vaikutuksen. Tuosta en ole varma, mutta mm. S-marketeissa myydään hennaa eri väreillä.

    • Punapää

      Henna on helppo käyttää. Se kannattaa sekoittaa jo vaikkapa edellisenä päivänä. Itse laitan sen lähes kuiviin hiuksiin, sitten päälle roskapussi kulmista solmuun. Kuumennan hiustenkuivaajalla pitkään, paksu pyyhe päälle ja sitten vaan kotihommia tekemään. Päässä pidän tunnista kahteen mielentilani mukaan. Joskus menen vielä löylyihin lopuksi niin pitkäksi aikaa, kun jaksan olla. Henna tykkää lämmöstä ja väri tarttuu paremmin, kun pidät sen lämpimänä.

    • Anonyymi

      hei, haluaisin itsekkin tietää, että mistä löydän hennaa täältä suomesta? :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 113
      2353
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2197
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1991
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1374
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1373
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe