Täytyykö asumislisähakemukseen liittää aina mukaan tuo T-lomake?
Tuntuu vain menevän kinkkiseksi.. Sen kun täyttää isännöitsijä, asunto on toisella paikkakunnalla ja anomuksien lähettämiselläkin olisi kiire.. =/
Onko nyt kuitenkin niin, että tukianomukseen vaaditaan tuo T-lomake nimenomaan siinä tapauksessa, jos osoitteenmuutos ei ole vielä voimassa? Jotain sellaista tuolla kelalla mutistiin.. =/
Kiitos pikaisista vastauksista!
Asumislisä&T-Lomake?
6
1001
Vastaukset
- Casey
Sellainen vielä, että voiko T-lomakkeen jättää liittämättä tuohon, MIKÄLI on jo tehnyt osoitteenmuutoksen, vaikkakaan tiedot eivät vielä varmasti ole päivittyneet väestörekisterikeskukseen?
Puuh.. :)- Casey
Jatkokysymyksen tarkennus: Kelan sivuilla kun lukee näin:
"T-lomaketta ei vaadita, jos asunnossa asuvien tiedot väestötietojärjestelmässä ajan tasalla eli vastaavat hakemuksen tietoja" - työtön
Casey kirjoitti:
Jatkokysymyksen tarkennus: Kelan sivuilla kun lukee näin:
"T-lomaketta ei vaadita, jos asunnossa asuvien tiedot väestötietojärjestelmässä ajan tasalla eli vastaavat hakemuksen tietoja"jos teet osoitteenmuutoksen, et tarvi t-lomaketta. Jos menee hankalaksi saada se, laita hakemus ilman ja tee ositteenmuutos kun muutat ja odottele miten kela reagoi.
- oppilas
Muistathan, että opiskelija-asunnoista ei tarivta Talonkirjaotetta.
- muuttolaatikko
Niin todellakin opiskelija-asuntoihin ei tarvita T-lomaketta. Itse muutin vastikään (en opiskelija-asuntoon) ja aluksi muutin vain postitusosoitteeni, sillä kotipaikkakuntani myöntää opiskelijoille kotiseuturahaa. Sitten marssin kelaan, mutta nämä sanoivat että väestörekisterissä ei ole minusta tietoja opiskelupaikkakunnallani eli minun täytyi tehdä väliaikainen muuttoilmoitus maistraatille. (ei vaikuta pysyvään kotipaikkakuntaani) (Mielenkiintoinen juttu sinällänsä että kaverilleni riitti vain että hän teki pelkän osoitteen muutoksen) Tämän jälkeen minun ei tarvinnut lähettää T-lomaketta, koska tiedot väestörekisterissä olivat ajan tasalla. Kaverini tosin toimitti T-lomakkeen, sillä hän sai sen suoraan asuntovälittäjältä. Jos olisin sinä, niin soittaisin muuttopuhelimeen (0203-456456) ja varmistaisin millä mallilla tietoni ovat (ja tarvittaessa niitä muuttaisin). Jos lappujen kanssa olisi oikein kiire niin lähettäisin laput ilman T-lomaketta ja aivan kuten edellinenkin neuvoi niin jäisin odottelemaan päätöstä.
- jasi
Jos lähetät vajaavaisen hakemuksen, niin eihän siitä nopeasta lähettämisestä ole mitään hyötyä, kun ne ei voi tehdä päätöksiä sellaisen hakemuksen perusteella. Eli joka tapauksessa jossakin vaiheessa joudut viemään puuttuvat osat hakemuksen liitteeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231215
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89894- 87777
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20749- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109626
- 32593
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet115511