Varusteina vain puukko.
Mitä tekisit jos eksyisit pimeällä metsään?
44
203
Vastaukset
- mitä muutakaan
Kävelisin puukko ojossa eteenpäin.
- :DDDDD
Kilauttaisin kaverilleni, iivar-runoilijalle
keksisin macgyvermaisesti räjähteen eri maalajikkeita sekoittamalla ja lyömällä sillä puukolla kipinää jotain kiveä vasten tietysti,
enmää tiiä mitä hittoo mää sillä räjähteellä tekisin, mut ainahan jotain pittää räjäyttää..
mur- [huoh]
No, soittaisin apua tietysti.
Miesten logiikka...Miten puukolla soitetaan? Vai oliko ajatus, että puukon lisäksi on mukana kännykkä, jossa hyvällä tsägällä on myös taskulamppu, navigaattori ja muita elämää helpottavia herkkuja. Voisihan sitä vaikka tilata pizza-taksista eväät korpeen.
- Ratikkakuski(kok)
Ratikkakuski kirjoitti:
Miten puukolla soitetaan? Vai oliko ajatus, että puukon lisäksi on mukana kännykkä, jossa hyvällä tsägällä on myös taskulamppu, navigaattori ja muita elämää helpottavia herkkuja. Voisihan sitä vaikka tilata pizza-taksista eväät korpeen.
Minulla on huono suuntavaisto, enkä pärjää labyrinttitesteissäkään:(
Olen useamman eksynyt Kallion puhelinkoppiinkin
He-hee! :D Ratikkakuski kirjoitti:
Miten puukolla soitetaan? Vai oliko ajatus, että puukon lisäksi on mukana kännykkä, jossa hyvällä tsägällä on myös taskulamppu, navigaattori ja muita elämää helpottavia herkkuja. Voisihan sitä vaikka tilata pizza-taksista eväät korpeen.
Äläs yritä kiemurrella mihinkään vastaamatta tähän ensin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11420710
- Che navigator
Ratikkakuski(kok) kirjoitti:
Minulla on huono suuntavaisto, enkä pärjää labyrinttitesteissäkään:(
Olen useamman eksynyt Kallion puhelinkoppiinkin
He-hee! :DMuista puhelinkopeissa et mahdu kääntymään, joten löydät pois astumalla taaksepäin
Che navigator kirjoitti:
Muista puhelinkopeissa et mahdu kääntymään, joten löydät pois astumalla taaksepäin
Tuli mieleen Reinikaisen jakso, jossa se Hullu-Anselmin hengenheimolainen juuttui puhelinkoppiin, kun ei löytänyt ovea. ;-)
modelli kirjoitti:
Äläs yritä kiemurrella mihinkään vastaamatta tähän ensin. http://keskustelu.suomi24.fi/node/11420710
Kävin vastaamassa ja päätin samalla myydä asunnon Hullu-Anselmin alta.
- Raikkakuski(kok)
Ratikkakuski kirjoitti:
Tuli mieleen Reinikaisen jakso, jossa se Hullu-Anselmin hengenheimolainen juuttui puhelinkoppiin, kun ei löytänyt ovea. ;-)
Kerran eksyin sumussa Töölönlahdellakin. Neropattina löysin läppärristäni navigaattorin ja annoin tiedot---navigaattori sanoi: Olet perillä jo"
Ratikkakuski kirjoitti:
Haahahah anna sille vaihdossa se sun merkonomi Taunus:D
- Nero-Anselmi
Ratikkakuski kirjoitti:
Eipäs onnistukaan----udmurtti ei saa omistaa kiinteisöä Thaimaassa
- eksynyt mies.
Mä oon eksynyt kerran lapsissa 2 päiväks mettään kun olin vaeltamassa ja kalassa. Vaimolle soitin et oon eksyksissa ja se meni ihan paniikiin ja luulin et kuolen sinne. Sit helikopteri löysi mut 30 kilsaa pohjoisempaa missä mun olis pitänyt olla. Luulin et osaan suunnistaa mut en osannutkaan.
- pusikkolisko
Ihan kauheeta. Onneks selvisit, vaik oli tollanen vaimo.
Aatella, miten paljon hyvästä mielikuvituksesta voi olla apua.
Noh, jospa ensin teen laavun, pedin ja nuotion ja tämän jälkeen magnetisoin sen puukon ja käytän sitä kompassina (ihan huvikseni, sillä ilmansuunnathan näkee muutenkin).
Aamulla tekisin koukun ja narun, jonka jälkeen kalastaisin aamiaisen.
Ansalangat toimivat pikkuriistaan myös näppärästi.
Jos olisi kirves, niin tekisin pienen mökin, mutta puukolla se on hiukan hidasta.- viIipili
Hiljaa!
- piIIupiipari
Vualisin pajuupillin ja alakaasin soittamahan.
Ilman vaatteita vois tulla orpo olo, puukko ei paljoa lämmitä. Kai mä ekana veistäsin lehtipuusta helmat ympärilleni. Sitten vois yrittää vaikka nukkua ja aamulla lähteä ettimään kotio.
- (:)
Naukuisin!
*piipittää*
hihi - nainen.
Kesä, talvi, syksy vai kevät? Olisiko petoja vieressä vai yksin?
Kylmällä säällä puukolla ei tekisi mitään. Lämpimällä voisi veistää puuhun merkkejä pimeässä, jos olisi hengenhätä... Tai kehittää puuta nuotioon. Palovaara alueella kuivassa ei voisi sytyttää mitään. Puukolla voisi taittaa jotain syötävää lähistöltä jos pimeässä näkisi. Kuksakin kävisi puukolla. Nuotion ympärille voisi tehdä kivetyksen.
http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/kitkatuli.htm - Kyöstix
Istusin alas ja kuorsaisin kovaan ääneen nukkuessani ja aamulla virkeenä kuin peipponen talsisin himppeen.
- eteenpäin mars
Miten mettään voi edes eksyä. Ei suomes ole niin isoo mettää ettei joku talo tai tie löytyis jossain vaihees kun eteenpäin kävelee. jos kännykkä toimii niin poliisi tai joku sen voi paikantaa joku 5 mertin tarkkuudella
- almameed..
Huutaisin äiteä ja sit vaan kuulostelisin, kun se vastaa. Sit kohti kotia. Vois tietty metässä yöpyäkn, mutta ilman pyjamaa se ei oikein miellytä.
- Che erämies
Jos olen Artiksella nylkisin jääkarhun turkin lämmikkeeksi nukkumaan mennessä
lihat söisin iltapalaksi--nukuttuani suunnistaisin tähtien mukaan lähimpään ilotaloon - Angst-Jani
Viiltelisin itseäni ja kutsuisin saatanaa avukseni.
TRVE VNDERGROUND DEATH KVLT!- Satanic Warmaster
wat
hyvä kysymys.. koska mitä ihmettä tekisin pimeällä metsässä?
no mutta eipä tuossa lie paljoa voine vielä tehdä, pimeällä nimenomaan.. istahtaa ja saaha ajatus järjestykseen paniikilta, kuulostella ympäristöä ja oottaa päivänvaloa.. puukkoki sentään jonkulainen suoja mahdollisilta pedoilta.- Oasis
Kai sitä viimeiseen asti yrittäisi etsiä poispääsyä. Jatkaisin siis kulkua pimeässäkin niin kauan kuin jaksaisin jos se suinkin olisi mahdollista maastosta riippuen. Pelottaisi kyllä niin maan julmetusti. Kun pelon lisäksi epätoivo valtaisi, pääsisi todennäköisesti itku, mutta kun tajuaisi ettei se auta, pitäisi varmaan yrittää löytää jokin suht mukava yöpymispaikka.
Puukon avulla voisi esim havuista tehdä pedin ja riippuen saatavilla olevasta materiaalista jonkinlaisen suojan yrittää kyhätä, mikä tosin pimeässä olisi äärimmäisen haastavaa mutta eiköhän sitä parit havut saisi irti revittyä.- Che viidakkosissi
Silloin on aika nöyrtyä ja huhuilla mies pelastamaan, miehellä on spatiaaline havaseminen 13 kertaa parempi, eikä eksyile
Varmaan kävelisin himaan.
- Pappa betala
Sama juttu.
Tai ottaisin taksin? Pappa betala kirjoitti:
Sama juttu.
Tai ottaisin taksin?Jos pappa maksaa? Edellyttää kyllä, että tietää, missä on. Juontuu tästä mieleeni yksikin reissu, kun lähdinjkaverini luokse paikallisliikenteen bussilla "hieman" ottaneena ja seuraava muistikuva bussiin astumisen jälkeen oli jostain vitun pellolta yltäpäältä kuraisena nouseminen. Onneksi paikalle sattui joku koiran ulkoiluttaja, joka mielellään infosi paikan ja ajan.
Vaihtoehdot:
1. Istuskelisin metsässä aamuun ja kävelisin aamulla pois.
2. Istuskelisin metsässä niin kauan, että tulisivat hakemaan pois.
Jos eksyy, kannattaa pysyä aloillaan. Jos ei tiedä edes suuntia tai yhtään hehtaarillekaan missä on, ei kannata lähteä harhailemaan.
Ääntä kannattaa pitää.
Kannattaa haketua avoimille paikoille tai muuta maastoa korkeammalle paikalle.
Puukkoa ei kannata pimeässä käyttää, sen hukkaa kuitenkin, joten puun alle vaan istuskelemaan tai jonnekin muuhun suojaan, ja aamulla valoisan aikaan vasta jotain muuta.- määmy
Meilpäin o ni paljo valosaastet, etten eksyis, vaik yrittäisin.
Pimeel kuiteski turha yrittää, kuulostelisin onks jossain liikennet.
Pilvettömält taivaalt voi tsekkaa tähtien asennot ja niist suunnat. Muistaisin mihi ilmansuuntaan olin lähteny. - määmy
Mä venaisin aamuu.
Mikäli kuuluis moottorie äänii, suuntaisi sinne. - Ikisinkku M
Ihan ensimmäiseksi katkoisin sillä puukolla vähän risuja, raapisin koivun kyljestä syttyjä ja sitten sytyttäisin nutskin (tupakat ja sytkä olisi varmaankin mukana, en laske niitä varusteiksi). Kun lämmöstä olis huolehdittu ja olisi vähän valoakin siinä nuiotion loimussa kuorisin jostain pajusta kuorta naruksi jolla sitoisin sen puukon jonkin sopivan vasaman varteen niin että minulla olisi keihäs. Nyt olisi myös turvaa ja metsästysväline, varmaan siinä nuotiolla sitten istuskelisin aamuun, sitten aamusella tarkkailisin havupuista jäkälää ja puista yleensä millä puolella on tuuheammin oksia määrittääkseni etelän, sinne suuntaan sitten tai vastakkaiseen lähtisin menemään. Tai sitten vaan katsoisin puhelimesta missä mennään.
- 11+11
Et voi katsoa puhelimesta, sulla on vaan puukko mukana. Eikä stidejä, tai stendaria, et voi tehdä noin helposti nuotiota.
"Varusteina vain puukko. " !!!! - Ikisinkku M
11+11 kirjoitti:
Et voi katsoa puhelimesta, sulla on vaan puukko mukana. Eikä stidejä, tai stendaria, et voi tehdä noin helposti nuotiota.
"Varusteina vain puukko. " !!!!Tupakat, sytkä ja puhelin ovat automaattisesti aina mukana, ne eivät ole varusteita kun en kai minä nyt ilman niitä minnekään lähtisi :) Varusteita ovat sellaiset tamineet jotka erityisesti sitä metsää varten ovat siellä eli siis se puukko. Tosin jos etukäteen tuosta tietäisin että sinne pitää mennä eksymään niin varmaan retkikirveen sitten mieluummin ottaisin kun sellainenkin kotoa löytyy.
- h..
Rakentaisin puukosta kompassin ja löytäisin pois...
Varusteina vain puukko. Just. - ...
silloin ku eksytään, niin sillo lähetään kotia
- Ai häv thö soluussön
.
"Pelaisin tietysti pasianssia koska heti tulisi joku sanomaan ETTEI NOIN"
Har!
. Alkushokin jälkeen yrittäisin koota ajatuksia järkevään muotoon. Mitä ihmettä teen yksin pimeässä metsässä? Täysin oman elementin ulkopuolella.
Istun ison puun juurelle katselemaan tähtiä (tai kuunteleemaan vesisateen ropinaa) ja odotan aamun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain647556Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1242979- 1431813
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651669Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1211501Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1711451- 1321182
- 78869
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47812- 53774