Sanokaapa miksi mopon pakoputkesta tulee öljyä?? Öljypumpun säädötkin pitäisi olla kohdallaan kun viivat ovat vastakkain joten ei pitäis liian rikkaallakaaan käydä.
miks mopon putkesta öljyä?
14
18447
Vastaukset
- ghyuyjtyujh
tuleeko se siis jostai välistä vai ihan putken reiästä mistä savukin tulee
- jarde30
putken päästä kyllä
- keeway f-act
Taitaa olla 2-tahti moposta kyse? 2-tahdin voitelu tulee polttoaineen mukana ja jos tutkit vähän 2-tahdin rakennetta huomaat, että osa polttoaineseoksesta menee raakana läpi. Tästä johtuen pakoputken päähän kertyy ajan mittaan vähän öljyä.
Jos taas 4-tahti niin siinä on jotain vikaa.- Anonyymi
Mitä tapahtuu, jos osa polttoaineesta ei menekää raakana vaan kypsänä läpi ja mistä läpi?
- jarde30
Juu 2-tahti vehe on kyseessä. Ei ole kyllä ihan normaalia että tulee öljyä putkesta!!!
- gsaagageaee
2-tahti mopoissa on normaalia että öljyä tulee putken päästä, koska kakstahti päästää bensa/öljyseosta suoraan palamattomana putkeen niinkuin ylempänä lukee :) http://science.howstuffworks.com/transport/engines-equipment/two-stroke2.htm:
- Anonyymi
Onko normaalia, että sieltä tulee öljyä? Meinaa aikasemmista mopoista ei ole kertaakaan tullut mut nyt päätti derbi sylkästä öljyä aikas paljon ?
- Anonyymi
Siis todella paljon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis todella paljon
Kannentiiviste taisi pettää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannentiiviste taisi pettää.
Itellä tulee pakoaukosta niinku sylkästä kun putki lähtee siitä niin sieltä alhaalata puskee öljyä paljon nii mikä vois olla vikana oon just laittanu kyllä kiinni uuden sylkkä sarjan ni voisko olla putkesta kiinni ettei se sovi siihen kyseiseen sylkkään?
- Anonyymi
Ite oon ajanu jo vuosikymmeniä mopolla ja aina tullu öljyä. Tavallista se on. 4 thati jos on nii sit on kyllä vikaa vehkeessä.
- Anonyymi
Kaksitahtisesta tulee aina pikkuisen öljyä. Se on merkki siitä, että voitelu pelaa.
Paitsi meidän käytettynä ostetusta moposta tuli todella reippaasti öljyä. Syynä oli reippaasti pielessä ollut tuoreöljyvoitelun säätö. Edellinen omistaja oli käyttänyt mopoa merkkihuollossa kahdesti, mutta siellä asiaa ei oltu huomattu. Ilmeisesti pumpun säätöä ei tarkasteta, jos putki ei sylje öljyä valtoimenaan ja tässä tapauksessa mopossa oli ollut katalysaattoriputki joka polttaa kaiken öljyn.
Todella nopeahan tuo on AM6-moottorissa tarkastaa ja säätää. - Anonyymi
kun yleensä tekevät 2-tahtibensaa 95-bensasta lisäämällä siihen ainetta: NIIN SEKOITELLA JA HÖLSKYTLLÄ sitä seostas muutoin pohjalle menee se yli-öljy joka savuttaa sitten heh, NÄION ONPI.
pitää hölskytellä ja sekoitella ravistella sitä seosta :)- Anonyymi
Tai sitten paljon helpompaa elämää oikean tuoreöljyvoitelun kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv262486- 1142106
- 1221779
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?911732Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91527Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161271086Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901085Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891001Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35967Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15959