Tukiporukkaa -40kg pudotukseen?

Pallo69

Heippa,
täältä etsiskelen tukiryhmää suureen ja pitkään pudotukseen! Puolitoista kuukautta itsenäisesti takana, -4,6kg. Ylipainoa on todella reippaasti, pituus 160 ja painoa 115,2. Eli pitkään ja kärsivälliseen jaksamiseen kaipaisin apuja, se kun ei ole mun parhaita puoliani... Olen aikoinaan harrastanut liikunta reippaastikin, siis ihan harrastelijatasolla, mutta 5-6 kertaa viikossa. Nyt muutaman sadan metrin kävely on jo tuskaa ja selkä huutaa hallelujaa. Puhumattakaan muista terveysvaikutuksista, joita tässä 44 iässä alkaa jo viimeistään miettimään. Olis mahtava tunne voida mennä jollekin ryhmäliikuntatunnille ja tietää, että selviää romahtamatta ainakin ekan puoli tuntia :) No, kävelyn opettelulla mennään toistaiseksi - pakko saada vaan rakennettua peruskuntoa ennen isompia rutistuksia.

Vaikka liikuntahaaveet on tuossa niin paljon esillä, niin ruoka tässä pudotuksessa on kuitenkin ykkönen. Olen pienituloinen ja tasapainottelen taloudellisten juttujen kanssa, samalla kun yritän miettiä terveellisyyttä ja sitä, mikä on mulle oikeasti hyväksi. Tämänkin suhteen olisi kiva vaihtaa kokemuksia ja vaikka ruokapäiväkirjoja, josta voisi saada uusia ideoita.

Tule mukaan?

22

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ikuisestilihava

      Minä voin tulla mukaan!

      -40kg on täällä myös tavoite näin alkuun!

      Kävitkin tuolla mun ketjussa pyytämässä mua tänne!

      Sain kaverilta vähän apuja, ja ekana aion varata lääkärille ajan ja sieltä kautta ravitsemusterapeutille, ja pyytää lääkettä nimeltä XENICAL. Se kuulemma aloittaa alkuun estämällä rasvan imeytymistä. Kallista se on (yli 100 euroa?), mutta todella tehokas yhdistettynä vähäkaloriseen diettiin.

      • Mieti vielä

        Parempi olisi opetella olemaan syömättä liikaa rasvaa. Ajaa saman asian ilmaiseksi. Hyviä öljyjä tarvitset kuitenkin laihtuaksesi ja pysyäksesi terveenä. Lue netistä lääkkeen haittavaikutuksista.


    • Pallo69

      Moi ikuisestilihava (sun kannattaa muuten vaihtaa nimimerkki, koska sitähän se et aio olla!!)

      Kiva nähdä sut täällä. Toi lääkärin apu on hyvä, se on hieno ensiaskel. Itse en aio tota lääkettä hankkia, vaikka olen siitä lukenutkin, koska se toimii vaan, jos syöt liikaa rasvaa...ja mä olen ajatellut mennä tosi vähärasvaisesti. Ja joku tuota kokeillut ystävä kertoi, että siitä voi tulla sellaisia rasvaisia pikku "vahinkoja" toisinaan... No mutta, kokeile ihmeessä, ja kerro miten toimii. Laihdutuksessa, sodassa ja rakkaudessa on kaikki keinot sallittuja :)

      Missä päin asut? Se oli ehkä sun ekassa ketjussa, mutta on voinut mennä multa ohi. Mietin vaan, että oisko meillä mahdollista kannustaa toisiamme lenkille tai uimahalliin yhdessä jossain vaiheessa? Asun itse Helsingissä.

      Hyvää jatkoa ja palataan!

    • Punkero88

      Moikka!

      Asun Vantaalla eli en kovin kaukana. :)

      Latasin puhelimeen ohjelman, joka laskee kalorit puolestasi vaikka kaupassa, pelkän viivakoodin avulla, eli ohjelma lukee viivakoodin ja laskee kalorit. Se samalla pitää kirjaa kuinka paljon kaloreita on vielä jäljellä päivälle ym. Tosi näppärä ohjelma, toimii hyvänä päiväkirjana! Suosittelen jos omistat älypuhelimen. Löytyy ilmaiseksi nimellä ShapeUp.

      Lenkkeilyä en lähde harrastamaan (vielä) mutta uimista olen aina rakastanut. Se kuulostaa hyvältä.

      Minkähän nimimerkin tässä nyt keksisi... :D Keksin jotain.

      T: ikuisestilihava

    • personal bitch

      No terve !
      Ja kiitos kutsusta, tottakai oon mukana vaikka nyt tarkotus on vaan pysyä tän hetkisessä painossa mutta töitä on tullut tehtyä sen eteen et tähän pääsin.
      Voi olla että on kilo-pari heittoa riippuen päivästä.
      Esim punttipäivän jälkeisenä aamuna on aina lähemmäs kilo enempi, johtuu siitä että lihas sitoo nestettä tuommoisen liikunnan aikana.
      Jos vetää pitkän matalasykkeisen lenkin, niin sillon se ylimäärä neste häviää
      Mulla on se etu että uudessa työpaikassa meillä alkaa parikin liikkumisryhmää, maanantaisin ja perjantaisin. Ma ulkona, pe sisällä, ja tän lisäksi omat jumpat, sekä muutama avutus (kehitysvammaisille) mutta ne ne ei juurikaan rasita.

      Nyt oon JOUTUNUT opettelemaan sauvakävelyä uudestaan.. en hirveesti tykkää mut sitä tule ohjelmaan.
      kannattaa hankkia askelmittari. Omani löysin kirpparilta ihan muutamalla eurolla mutta siitä on ollut hyötyä !
      Viime kesänä oli eri työpaikka, ja yksistään töissä askelia reilut kymmenen tuhatta per päivä.
      No eilen otin sen taas käyttöön, kauppareissulla tuli 5400, joten hyätyliikuntaa sekin. Kun siis unohtaa muut kulkuvälineet kun omat jalat.
      Kun ostat sen askelmittarin ,osta samalla reppu jos ei sitä vielä ole. Paluumatkalla kaupasta sulla on vielä repullinen tavaraa kannettavana .. aina muutama kalori enempi palaa.

      Kotikuntosali kantsii perustaa.
      Sopivasti semmoseen paikkaan et näkee telkkarin :o))) heheh.
      Jotain ihan perusvälineitä kuten jumppa-alusta (kokoontaitettava), pienet käsipainot (mulla zumba-painot) vastuskuminauha (maksoi 4 e) , kahvakuula tms... ei tarvia sitä kuntopyörää ja soutulaitetta, jotka on mun mielestä muutenkin menko turhakkeita. Aika yksipuolista liikettä tulee niissä , vievät tilaa, ja into lopppuu melkopian.

      Älä pelkää kipua. Jos joku paikka kipeytyy tai menee maitohapoille treenatessa; oot tehnyt sen semmosella teholla että se myös toimii. Kipuun auttaa aina kevyt liikunta.

      Kylppäristä tulee sun lempihuone-- senkin takia et se aineenvaihdunta pitää saada toimimaan ja suhkussa joutuu käymään joka ilta, koska oothan liikkunut itsesti kevyeen hikeen.
      Hiki on sun paras kaveri for now on...

      Tee lähtemisestä helppoa. Muilla on vissiin makkarissa romanttiset valot ja pitsiverhot- mulla rivissä aerobick kengät ja läjä treenivaatteita. Olkkarissa se nopeasti kasattava kotikuntosali. Jos tulee vieraita niin ne on raivattu nopeasti pois.

      Syömisistä... oon nyt karpannut semmosen reilun kuukauden verran. Painoon ei ole kovin vaikuttanut enää mutta olo on kymmenen kertaa parempi kun sitä ennen . Tähän sain kimmarin kun meiän teemajumpassa yksi nainen alkoi näyttämään todella hyvältä ja hän kertoi karpanneensa. Pitihän sitä alkaa kokeilemaan. Vehnäjauhot pois, samoin sokeri. Hermesetaksen liuos on hyvä maketus vaikkapa rahkoihin. Jos iskee hillitön makeanhimo: puoli purkkia rahkaa, saman verran raejuustoa, pakastemarjoja ja hermesetasta.
      Sen kun hotaset menemään niin mieti asiaa uudelleen, vieläkö hingut toffeeta...
      Karppaus on lyhentänyt yöunia 6-7 tuntiin ja herää virkeänä.

      Juhalapäiviin: Laitilan Oiva skumppaa, kuiva omena, siinä on tosi vähän energiaa ja hiilareita. Suklaata, vähintään 70 % -> ei jaksa kovin monta palasta vetää. Ihan täyttä absolutismia ei kannata edes yrittää.
      Sodastreamer- tätä vehjettä rakastan. Päivässä menee n 3-4 pullollista vettä, ja kaupasta saa eri makuja (tsekkaa hiilarit) tai sitten ihan omaa marjamehua.
      Kahvi- lisää aineenvaihduntaa. Ei tosin ihan koko päivää kantsi kittailla...
      Heivasin jo pakasteesta kaikki pullat tms ja lahjotin ne tyttärelle.
      (se onnellinen saa syödä vaikka hevosen eikä liho) ja sama tänään kuivakaapille. Vien duuniin kaikki vehnä- ja sämpyläjauhot. Tilalle tuli pakkaseen vihanneksia ja juustoja ( niitä joita voi pakastaa) . Kun ei ole käsillä mitään mikä ei ole hyvää, niin ei sitä viitsi lähteä hakemaankaan. Ai niin ja karkit viskasin roskiin !!
      Paitsi 80% suklaan ja lakrisal- jauhonapit.

      Sitä kevyttä liikuntaa sulle... vesijumppa ? Onko mahdollista ?
      Sen päälle vaikka puoli kilsaa uintia. Rohkeasti sekaan vaan altaaseen, se ei ole täynnä miss Suomia, vaikka sitä niin kuvittelee päässänsä.
      Niin ja vesijuoksu, jos ei ole jumpparyhmää.

      Lepo- ja palautumispäivät on tärkeitä. Muuten sun elimistö pistää jarrut päälle eikä luovuta grammaakaan pois.

      Vaikka näillä aluks.
      Googlaa semmoinen ruoka kun lassaka. Tätä tein viimeksi, runsaasti valkosipulia ja chiliä sekaan, nehän lisää aineenvaihduntaa. Namia !!!

      Jokohan mun naapuri ois herännyt... tarkoitus lähteä lenkittämään hänen koiraa, mahtava keli.. niin että ulos vaan.

      Voi hyvin, kuullaan :o)

    • Moikka!

      Miten menee, punkero & bitch? Onko xenical hankittu, kuinka muuten on alkanut? Itse olen tänään voittanut itseni ja kävellyt TUNNIN - hitaasti ja hikisesti, sekä välillä penkeillä istumassa käyden. Mutta niin vaan on, että kun ylipainoa on tuo yli 40, niin mulla se näkyy selän ja jalkojen hyytymisenä, ja siihen muutaman minuutin istuminen auttaa, niin kramppaukset saa loppumaan....ja sitten takas matkaan! Eli mulle tuo matka oli pitkä, ei kylläkään kilometreissä, oliskohan niitä ollut runsaat 5. Mutta aina kun paino vähän putoaa, niin liikkuminenkin on helpompaa, ja sitä enemmän sitä haluaa kokeilla lisää rajojaan.

      Olis kiva kuulla teidän historiasta lisää, millainen on bitchin pudotusmatka ollut ja kuinka punkero olet aikaisemmin tehnyt matkaa? Itse olen suuremmissa lukemissa kuin ikinä - olin lihava lapsi, nuorempana, 20-30 vuotiaana laihdutin hyvinkin kohtuulliseen kuntoon ja urheilin tosi paljon. Neljänkympin rajoilla sairastuin masennukseen (useita kuolemantapauksia perheessä) ja sen tuloksena lihoin ihan järjettömästi - sen jälkiä nyt olen pikkuhiljaa alkanut heräillä korjaamaan. Nyt pudotus tuntuu tosin huomattavan paljon vaikeammalta kuin tuolloin 10-20 vuotta sitten, ja siihen mietin syitä. Osittain voisi tietysti syyttää ikää ja edelleen syömiäni masennuslääkkeitä, mutta mutta... Loppujen lopuksi ihminen tekee sitä mitä haluaa, ei siitä mihinkään pääse.

      Toi kotikuntosalin perustaminen, tai siis lihaskuntoiluun ryhtyminen on seuraavana listalla. On muuten ollut jo ainakin vuoden...tässä olen siis sikasaamaton. Ja ennen mä rakastin juuri lihaskuntoharjoittelua... Käsipainot, alusta ja jumppakuminauha on, sekä tieto hyvistä liikkeistä, enää toteutus puuttuu. Aina vaan tuntuu löytyvän huomisia, jolloin sen voi aloittaa. Ja toisaalta, luulen että mietin sitä liian kokonaisvaltaisesti, siis niin, että kaikki mahdolliset lihakset pitäisi tehdä yhdellä kertaa, jolloin koko homma tuntuu ihan ylivoimaiselta... Voihan vee!

      • personal bitch

        Tuossa jossain jo kerroinkin että mulle tuli rapiat 9 kiloa leikkauksen jälkeen ja sain ne pois tahdilla viitisen kuukautta.
        Sillon kun oma mitta tulee täyteen niin se tapahtuu motivaation kautta...tai ryhmätuen.
        Sua kun mietin: tukiryhmästä ois tosiaankin hyötyä.
        Tulin justiin kolmen tunnin (työ)tapaamisesta jossa eri paikkakuntien edustajat , jotka tahollaaotaan tekee samaa hommaa , keskusteltiin aiheesta pitkään ja antaumuksella. Siis yhteisön ja yhteydenpidon ja kommunikaation merkityksestä ihmisen kamppaillessa kohti tiettyä päämäärää.
        Vertaistukea ja yhteisen "voiman" ilmapiiriä kannattaa hakea ympärilleen. Olkoon sitten kyseessä vaikka laidutus.

        Tää tapaaminen meni vähä ketuiks ruoan suhteen, no kolme tuntia viimassa ja sateessa grillikodalla .. menihän siinä lettu, makkara ja paljon pannukahvia sokerilla, mut haitanneeko tuo pitkässä juoksussa. Nyt hellalla porisee fenkoli-lohikeitto, ja siinä onki sitten ns iltapala, mahd kuumana kiitos !

        Päivällä oli terveystarkastus, osa 1.
        Ja sieltä tulikin hämmentävää uutista, valittelin kun paino jummaa samassa tällä hetkellä... eipä paljon muutu.. hoh- hoh hoo sanoi tippatäti. Se kaikki proteiini mitä on tullut vedettyä lihaskuntotreenin kanssa on siis toimiva sapluuna. Nipisteli sieltä täältä ( ei ollu rasva% mittaria) ja arvioi että eihän täälä kyllä ole juuri sitä ihteensä, siis läskiä.
        Piti vielä naapuritla äsken pyytää vahvistusta että kato nyt, kato sinäkin , mitäh ? Totes vaan että en minä nyt tiiä mutta haiset ainakin savulle kun tervaskanto.......

        Soppa valmis, kanto suihkuun ja tsempataan taassiinsa


    • Liikettä niveliin

      Huhu tuli googlattua toi lasakka vai mikä lie ollut,kyllä tolla safkalla menee verisuonet tukkoon ja silmät muurautuu kiini.Voi sitä rasvan ja suolan määrää.Tehkää toi tomatti pohjaisena ja käyttäkää paljon eri yrttejä,mausteita jossa ei ole suolaa.Ei missään nimessä kermaa 40% rasvaa huhu..Kehiin kevyvemmät versiot jos haluatte laihtua.Liikunta on kaikkein tärkeintä..varsinkin vesijuoksu ei rasita niveliä (polvet) kuluttaa paljon kaloreita ja kiinteyttää.Kurkku hehiin melkein 100% vettä,tomaatti,kukka-parsakaalit ja tavallinen kaali.Eiku ulos ja lenkille! ! HOPI HOPI..

      • personal bitch

        Lassakasta saa ihan niin kevyen , suolattoman ja vähärsasvaisen version kun itse tahtoo, ei tarvitse olla orjallinen ohjeen suhteen. Sikstoisekseen munakoisossa ja kesäkurpitsassa on vähempi hiilareita kun tomaatissa. Mausteita tottakai kannattaa suosia ja paljon , runsaalla kädellä varsinkin valkosipulia.
        Vesijuoksu on jees mutta tympeää, jos pääsee vesijumppaan niin se on kivempaa. Korvalappu"reteot" ei oikein toimi altaassa, jumpassa on musaa ja seuraa ..
        Viime pe allasjumpasta meni rintalihakset niin kipeiksi että pari päivää piti venytellä. Tällä viikolla tulee vielä 2 x sama. Outs.

        On se jännä että nyt kun pääsi kevään makuun niin ulos lähteminen on vähän tympeämpää viimassa ja räntäsateessa kun pakkasilla !
        Pitihän se kirjastolenkki silti sutasta fillarilla ja lämmitellä sitten
        parin jumppa dvd:n parissa.

        Wappuriennot taitaa jäädä (ei haittaa) pipo ei oikein istu minihameeseen ja terassilla ei tarkene ilman :o)))


    • joleena

      Mulla on pudotettavaa noin 30kg ja taloudellisesti myös tasapainottelen... ei pysty ostamaan ihan kaikkea mikä olisi hyväksi mutta pärjäilen kuitenkin jotenkuten :)
      Pituutta on 160cm ja painoa taitaa olla noin 94kg. Se kävi jo 92:ssa mutta pari tuli takaisin. Enimmillään olen painanut 104kg joten onneksi jo 10kg on pudonnut! Ikää kun alkaa olla kans neljänkympin toisella puolella niin ei se paino enää putoakaan niin helposti!
      Kuntosalilla käyn vähintään kahdesti viikossa, joko ihan salilla tai sitten erilaisilla ohjatuilla tunneilla, ja vain viime hädässä irtisanon jäsenyyteni. Yleensä käyn 3-4 kertaa viikossa.

      Ruokarytmi onneksi mulla on aika säännöllinen ja pääosin syön aika terveellisesti, toki parannettavaa on. Tietysti, enhän muuten olisi 30kg ylipainoinen! Etenkin se siiderin tissuttelu pitäisi laittaa kokonaan pannaan vähäksi aikaa...
      Tsemppiä!!!

    • Liikettä niveliin

      Pallero69 miten olisi jos ottaisit kävelysauvat mukaan lenkille olisi tukea ei rasittaisi niin paljon jaikoja.Kerron oman historiani lähtö paino 103kg en pystynyt kävelemään sataa metriä enempää selkää särki ja jalat puutuivat.Sitten otin saunat mukaan niihin oli hyvä lepäillä ja matka jatkui..n 2 viikossa selästä kipu poistui, jaloissa ei ollut puutumista.Kävelin tai taapersin 5 kertaa viikossa 1 tunti kerrallaan ja 2 lepopäivää.Tietysti laitoin ruoka-asiat kuntoon.

      Jätin sokerit pois,suolan,rasvaiset,pastat kaikki niin sanottu lihottavat safkat


      Paljon juureksi,kurkkua,kesäkurpitsaa, kaalia kaikissa muodoissa (Hapankaalia)ym..

      Nyt olen lisänyt paljon paljon liikuntaa sauvakävelyä,vesijuoksua ym...
      4kk olen saanut n 20kg pois toinen mokoma vielä jäljellä.Mutta ei kauvan...menen vaikka harmaan kiven lävi periksi ei anna...

      Yhtenä päivänä testasin kuinka paljon läskiä olen kantanut...kasseissa oli kummassakin 10kg kiersin pienen lenkin..hikihän siinä tuli.Kukkaan ei arvaa mitä siitä sain itselleni..Olen pirun ylpeä itsestäni,kyllä kannatti.


      Tsemppiä kaikille ja liikunnan riemua ! !

    • Moi joleena ja liikettä niveliin ja kaikki muutkin :)

      Kiitos vinkeistä ja tuesta! Toi sauvakävely on tosi hyvä, ja sauvatkin on. Päivisin koetan kävellä ainakin kauppaan, ennen en tehnyt sitäkään. Ylipäänsä koetan siis alkaa korvata kaikki matkat kävelyllä, sen mukaan kun kunto kehittyy. Se ei ehkä ole painonpudotuksen kannalta kaikken merkityksellisintä, mutta pään kannalta on! Eli joka askel, jonka huomaan menevän helpommin on sekä kunnon kohoamisen että painon pudotuksen ansiota - ja kumpikin on minulle tärkeä.

      Mainitsit joleena ton siiderin pikku palkintona - itselläni on vähän samaa vikaa, mutta punaviinin suhteen. En sitä hörppäile joka päivä, mutta muutaman kerran viikossa kyllä, ja satamäärin kaloreitahan siinä on... On vaan niin vaikea luopua viimeisestäkin "herkusta", kun kaikki muu on jo pannassa. Mietin, että laitanko itseni liian lujille ja romahduksen alkuun, jos kiellän kaiken? Noh, tässähän sitä mietin...

      Paino menee alaspäin pikkuhiljaa, eli en ainakaan tee mitään suunnattoman väärin. Heti kun on varaa, liityn tuolle läheiselle "vain naisille" salille - kuntosalia kaipaan kovasti! Sitä, ja luottotietojen menetystä odotellessa :)

    • rva ikiläski

      Heippa!

      Mä oon entinen todella ylipainoinen, nyt enää ylipainoinen 3-kymppinen nainen :) Tarvisin tsemppiä viimeisten kilojen pudottamiseen ja uskaltauduin tähän ketjuun koska olen laihduttanut ison määrän. Lähtötilanne 161,5cm ja 113kg 31.8.2012. Tuon lukeman nähtyäni joku naksahti päässä ja sillä tiellä ollaan.. Nyt reilu 8kk myöhemmin painoa on lähtenyt reipas 40kg. Vaaka näyttää nyt lukemia 71-72kg. Tavoite olis päästä kutosella alkavaan lukuun :) Alkuun paino tippu aikamoista vauhtia, nyt vauhti on hidastunut melkoisesti mutta tyytyväinen olen tietenkin siihen että alaspäin mennään, vaikka hitaastikin.

      Mun historia on sellanen et oon aina ollu pullero mutta aikuisiällä vasta lihonu sairaalloisesti. Useaan otteeseen oon laihduttanu isoja määriä (20-30kg) mutta aina kilot on tullu hiljalleen takas.. Tällä kertaa teen kaikkeni ettei niin kävisi, niin paljon mukavampaa on olla hoikempi. Ei hengästytä ja hikoiluta ja väsytä ollenkaan sillain ku viime kesänä lihavimmillani.

      Liikuntaa olen lisännyt melkoisesti painon tippumisen myötä, ja melkein olen jopa löytänyt liikkumisen ilonkin :D

    • teksasi

      Hei!

      Päätinpä minäkin liittyä viestiketjuun mukaan. On mielettömän ihanaa lukea onnistujien kirjoituksia, mutta myös epäonnistumisista; tietää etten ole ainut ongelmieni kanssa. Kenellekkään en toki mitään epäonnistumisia toivo, päinvastoin! :)

      Olen 29v nainen. Lapsena olin vielä laiha, mutta teini-iässä pyöristyin koko ajan, mistä sukulaiset jaksoivat huomauttaa; "Tyttö kasvaa vaan leveyttä". Kyllä kolahti teini-ikäiseen tyttöön. Varsinainen lihomiseni alkoi täysi-ikäisenä.
      Oon koko aikuisiän kamppaillut läskieni kanssa. Aina epäonnistuen.
      Kuukausi sitten puntari näytti 112kg (olen 163cm). Silloin viimeistään tajusin, että nyt tai ei koskaan on toimittava! Kokonaisvaltainen elämänmuutos on tehtävä, tai kuolen läskieni kanssa nuorena.
      Moni ei usko, että painan yli 100kg, olen kuitenkin aika roteva luustoltani. Ja peruskunto on kuitenkin ok kaikesta huolimatta. Tavoitteenani olisi laihduttaa n.30kg. Kaikki muu olisi vain plussaa :)
      Ruokavalioni on siis mennyt uusiksi. Olen jättänyt pois pullat, vaaleat leivät ja vähentänyt huomattavasti sokerin määrää. Olen päättänyt, että liian ehdoton en ole minkään asian suhteen, koska se kostautuu. Pyrin pitämään n. kerran kahdessa viikossa "herkuttelupäivän". Sitten täytyy vain liikkua enemmän. :)
      Ruokavalioon kuuluu kuitenkin nykyään liha, kala, kana, paljon vihanneksia ja hedelmiä. Raejuustoa, rahkaa jne.
      Pyrin käymään lähes päivittäin reippaalla puolen tunnin-tunnin kävelyllä, ja nyt sain kaverilta zumba dvd:n josta olen innostunut. :)
      Ajattelin hommata kotiin myös kahvakuulan jne. Sali- ja ryhmäliikuntakortti olisi hommattava. Kuhan nyt saan vaan homman kunnolla käyntiin. :) Koitan olla maltillinen, ettei laihdutusurakka loppuisi, vaan liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta tulisi elämäntapa.
      Tänään painoni on 109. Kolme kiloa on siis lähtenyt, ja iso urakka on vielä edessä...
      Olisi hienoa vaihtaa ajatuksia "kohtalotovereiden" kanssa. Motivoida ja tsempata toisiamme! :)
      Kovasti tsemppiä!

    • rva ikiläski

      teksasi: sun kirjoitus on kuin omaani lukisin :) tällä laihdutuskerralla on just aatellu noin että en ole liian ehdoton. joskus lipsahtaa vahingossa ja joskus ihan sallittuakin herkuttelua harrastan mutta sitten taas jatketaan :) maltista todellakin on apua, tiedän että se on toisinaan hankalaa kun haluaisi kuitenkin tuloksia nopeasti. mä olen kans liikuntaa lisännyt ja ihan innostunutkin saliharjoittelusta sekä juoksusta, ja toivon että ne motivois mut pitäytyyn myös terveellisessä ruokavaliossa :)

      tsemppiä tuhannesti!!! :)

    • teksasi

      Rva ikiläski: Huomasin saman, että meillä lähtötilanne ja ikäkin on lähes sama. :) Sun mahtava suoritus kyllä motivoi minuakin todella paljon. Laihtuminen todellakin ON mahdollista. :) Sie oot siitä hyvä esimerkki.
      Olisin tosi kiitollinen, jos laittaisit jotain vinkkejä? Miten treenasit alkuun, miten söit jne.? Noudatitko jotain tiettyä diettiä vai menitkö ns.maalaisjärjellä? :)
      Oot tehnyt jo niiiiin suuren urakan, että ihan varmasti pääset 6-alkavaan painoon. :) Perässä koitan tulla ;)
      Tsemppiä mielettömästi! :)

    • joleena

      Enpä ole siideriä maistanutkaan pariin viikkoon ja painokin on laskenut, yhteensä 12kg on pudotettu ja vielä vähintään 25 jäljellä. Olen nyt saanut taas pitkästä aikaa jotenkin rytmistä kiinni, niin ruokailun kuin liikunnankin suhteen, toivottavasti tämä kestää! Mulla on onneksi tuttuja joiden kanssa olemme perustaneet pienen ringin ja tsemppaamme toisiamme. Osa pudottaa painoa mutta osa haluaa vain kohentaa kuntoaan.

    • Liikettä niveliin

      Tulin pitkästä aikaa katsomaan miten teillä on mennyt.Aivan mahtavaa joleena, minulla on kaikki peukut pystyssä...jatka samalla tavalla,onnes sulla on tukijat tsemppaamassa se auttaa tosi paljon.Olen tosi iloinen puolestasi..

      Missäs tää pallo69 luuraa...toivottavasti olet mukana kamppailussa läskit pois,ei ole mikään helppo juttu kokemusta on.

      No niin rva ikiläski nyt nimi vaihtoon,positiivisimpi nimi kehiin..olet tosi mahtava esimerkki kaikki on mahdollista, mikään ei ole ikuista kun lujasti tahtoo ja uskoo itseensä.Tolla asenteella saat loputkin pois.

      teksasi olet tosi järkevästi aloittanut jatka samalla tavalla niin pääset loppuun asti.Jos yrittää liikää niin antaa helposti periksi.Muista tankata...siis vettä ainakin 2 litraa päivässä.

      Minulla on nyt jumitus päällä..ei nouse eikä laske.Ei auta muu kuin lisätä liinkutaa ja tarkkailla syömistä.

      KAIKILLE PALJON TSEMPPIÄ ! ! !

    • Liikettä niveliin

      Voihan perhonen, yksi jäi joukosta pois..

      personal bitch Sinä sitten pääsit maaliin,onnea!

    • rva ikiläski

      heippa!

      ihana kesä menee kovaa vauhtia, mites teillä menee?

      mun on tullu syöpöteltyä viime aikoina, jätski etenkin mun heikkous. kaktus-jättikset on niin hyviä :) hölkkäkään ei oikein tahdo kulkea kun tuntuu että ei saa henkeä kun on ollu niin kuuma ja kostea ilma. vaaka näyttää nyt 68,2kg. olen tyytyväinen vaikka painon aleneminen hidasta onkin.

      tsemppiä kaikille laihdutusprojektiin :)

    • ikuinenlaihduttaja

      Jos joku kiinnostunut vaihtelemaan ajatuksia, vinkkejä ja tsemppikaveria vailla, ni laittakaa viestiä [email protected].

      mullakin edessä se -30kg-40kg riippuen mitä peilistä näkyy. :)

    • anna.93

      Moi. Täällä ois yks 20- vuotias neitonen jonka pitäs laihtua n. 38 kg. Tavoitepaino on 65 kg eli sarkaa jonkin verran piisaa. Olen kuitenkin periksiantamaton luonne ja koitan parhaani mukaan olla piittaamatta muiden ilkeistä katseista. Aloitin käymään kuntosalilla vakituisesti joka toinen päivä keskiviikkona. Perjantaina menin ja huomenna sunnuntaina meinasin mennä taas. Latasin puhelimeeni tuon shapeupin, saa nähdä miten toimii. Mielellään tänne päivittelen kun jotain mielenkiintoista tapahtuu. Uskokaa kaikki itteenne, siitä se lähtee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe