Oikeaoppinen penkkipunnerrus

mies 554

Eli siis miten tehdään oikea oppinen penkkipunnerrus, kun jostain kuulin että olkapäät taakse ja per*e penkissä ja niin ees päin, mutta toisaalta kuulin että joo olkapäät takana mutta per*e ylhäällä niin että selkä menee vähän mutkalle.

Kiitos vastauksista!

12

866

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outrgklllll

Lavat yhteen, olkapäät alas, alaselkä kaarelle, perse penkissä, hyvä jalka-asento. Tuossa tärkeimmät.

• mies 554

Kiitoksia!

• Pench Bresser

Molemmat kädet penkille ja etunojapunnerruksia on oikein.

• tjn

Aiempaan vielä lisäyksenä: Kyynärpäät ei saa päästä leviämään liikaa sivuille vaan ne pidetään mielummin lähellä kylkiä. Oteleveys semmonen ettei kyynärpäiden kulma mee ala-asennossa paljoa alle 90asteen. Kunnolla happea ylhäällä ja noston loppupuolella vahva uloshengitys, lisää happea ja uudestaan. Telineet kannattaa säätää kans tarpeeks korkealle = ranteet tangon tasalla kun suoristat kädet.
      Näitähän riittää mut eiköhän tässä ala olla kaikki oleellinen.

• Squat! And grow!

Oikeaoppinen penkkipunnerrus on olla tekemättä penkkiä. Yliarvostetuin liike eva.

• 25vkokemusta

Ei selkää kaarelle, mitä hyötyä. Jos kilpailet silloin ehkä. Paras suoritus jalat penkillä, rauhallinen lasku, hartioiden levyinen ote ja tanko suorassa ylös/alas. Haetaan voimaa ja lihasta rinta, olkapäät ja ojentajat. Perusliike ja hyvä.

• eqweqwqeweqwewq

Tukevampi asento nostaa kun laittaa pienen kaaren ja jalat maahan.

• eqweqwqeweqwewq kirjoitti:

Tukevampi asento nostaa kun laittaa pienen kaaren ja jalat maahan.

Pieni kaari ja jalat tukevasti maahan niin saat rautaa enemmän tankoon.....

• Juuri tulin Kisiksestä.......jalat ylhäällä ristissä mummupenkkaamiset olen tehnyt jo muutaman vuoden...menee sinne minne pitääkin ja ei ota alaselkään....

Silloin oli aivan eri asia kun ns. voimannostopenkkiä pungertelin.......

• voimannostoja

voimanosto penkki ja tavallinen bodari penkki ovat vähän erinlaisia tekniikoiltaan. itse teen voimanosto tyyppistä penkki tekniikka tai yritän ainakin tehdä :D. mutta voimanosto tyylinen penkki on sellainen että jalat ovat tukevasti maassa kantapäitä myöten jalat eivät saa liikkua sivuittain noston aikana. perse pitää olla olla penkissä kiinni eikä saa nousta. kaari oman tyylin mukaan :D (itse teen pienellä kaarella). lavat kiinni. (auttaa tukemaan eniten. saattaa tuntua omituiselle alussa) tanko silmien kohille suunilleen. tangosta otetaan oman tottumuksen mukainen ote. (itse otan merkeistä kiinni.) tanko nostetaan tavallaan lavoilla ja lasketaan mieluiten rinta lihaksen alakohtaan. siksi koska se ei rasita niin paljon olkapäitä eikä aiheuta niin paljon olkapää kipuja. kun nostetaan ei saisi katsoa tankoon vaan suoraan ylös päin jokin hyvä kiintopiste katossa. siksi koska muuten saattaa niska nousta penkistä ja se rasittaa niskaa ja vie energiaa väärään paikkaan. työnnetään tavallaan itseä vain penkkiä vasten kun pusketaan tankoa ylös päin näin se nousee paremmin. ojentajat pitää liikkua oikein en osaa nyt selittää sanoilla sitä mutta niiden oikea oppinen liike on tärkeinmpiä.

• Ranold

Minkälainen on vasenoppinen penkkipunnerrus?

• 165kg natuna_lue!

http://www.penkkipunnerrus.fi/

Tuolla kaikki tieto penkkaamisesta mitä kenenkään tarvitsee tietää. Oli sitten body tai voimanosto kyseessä. Isot raudat ja volyymi tuo rintaan massaa. Se että joku tekee penkkiä hienostellen kyynärpäät sivuilla ja hajottaa olkapäänsä ni sillä ei pitkälle pötkitä. Tärkeintä löytää semmonen asento mikä tuntuu hyvältä ei satu mihinkään ja tuntuu et voimaa löytyy. Sit vaan fiksua progressiota, eli 2,5kg lisää aina kun tulee tavoitetoistot. 2-3min sarjatauot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1777
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1109
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1000
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      790
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe