Oikeaoppinen penkkipunnerrus

mies 554

Eli siis miten tehdään oikea oppinen penkkipunnerrus, kun jostain kuulin että olkapäät taakse ja per*e penkissä ja niin ees päin, mutta toisaalta kuulin että joo olkapäät takana mutta per*e ylhäällä niin että selkä menee vähän mutkalle.

Kiitos vastauksista!

12

870

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outrgklllll

Lavat yhteen, olkapäät alas, alaselkä kaarelle, perse penkissä, hyvä jalka-asento. Tuossa tärkeimmät.

• mies 554

Kiitoksia!

• Pench Bresser

Molemmat kädet penkille ja etunojapunnerruksia on oikein.

• tjn

Aiempaan vielä lisäyksenä: Kyynärpäät ei saa päästä leviämään liikaa sivuille vaan ne pidetään mielummin lähellä kylkiä. Oteleveys semmonen ettei kyynärpäiden kulma mee ala-asennossa paljoa alle 90asteen. Kunnolla happea ylhäällä ja noston loppupuolella vahva uloshengitys, lisää happea ja uudestaan. Telineet kannattaa säätää kans tarpeeks korkealle = ranteet tangon tasalla kun suoristat kädet.
      Näitähän riittää mut eiköhän tässä ala olla kaikki oleellinen.

• Squat! And grow!

Oikeaoppinen penkkipunnerrus on olla tekemättä penkkiä. Yliarvostetuin liike eva.

• 25vkokemusta

Ei selkää kaarelle, mitä hyötyä. Jos kilpailet silloin ehkä. Paras suoritus jalat penkillä, rauhallinen lasku, hartioiden levyinen ote ja tanko suorassa ylös/alas. Haetaan voimaa ja lihasta rinta, olkapäät ja ojentajat. Perusliike ja hyvä.

• eqweqwqeweqwewq

Tukevampi asento nostaa kun laittaa pienen kaaren ja jalat maahan.

• eqweqwqeweqwewq kirjoitti:

Tukevampi asento nostaa kun laittaa pienen kaaren ja jalat maahan.

Pieni kaari ja jalat tukevasti maahan niin saat rautaa enemmän tankoon.....

• Juuri tulin Kisiksestä.......jalat ylhäällä ristissä mummupenkkaamiset olen tehnyt jo muutaman vuoden...menee sinne minne pitääkin ja ei ota alaselkään....

Silloin oli aivan eri asia kun ns. voimannostopenkkiä pungertelin.......

• voimannostoja

voimanosto penkki ja tavallinen bodari penkki ovat vähän erinlaisia tekniikoiltaan. itse teen voimanosto tyyppistä penkki tekniikka tai yritän ainakin tehdä :D. mutta voimanosto tyylinen penkki on sellainen että jalat ovat tukevasti maassa kantapäitä myöten jalat eivät saa liikkua sivuittain noston aikana. perse pitää olla olla penkissä kiinni eikä saa nousta. kaari oman tyylin mukaan :D (itse teen pienellä kaarella). lavat kiinni. (auttaa tukemaan eniten. saattaa tuntua omituiselle alussa) tanko silmien kohille suunilleen. tangosta otetaan oman tottumuksen mukainen ote. (itse otan merkeistä kiinni.) tanko nostetaan tavallaan lavoilla ja lasketaan mieluiten rinta lihaksen alakohtaan. siksi koska se ei rasita niin paljon olkapäitä eikä aiheuta niin paljon olkapää kipuja. kun nostetaan ei saisi katsoa tankoon vaan suoraan ylös päin jokin hyvä kiintopiste katossa. siksi koska muuten saattaa niska nousta penkistä ja se rasittaa niskaa ja vie energiaa väärään paikkaan. työnnetään tavallaan itseä vain penkkiä vasten kun pusketaan tankoa ylös päin näin se nousee paremmin. ojentajat pitää liikkua oikein en osaa nyt selittää sanoilla sitä mutta niiden oikea oppinen liike on tärkeinmpiä.

• Ranold

Minkälainen on vasenoppinen penkkipunnerrus?

• 165kg natuna_lue!

http://www.penkkipunnerrus.fi/

Tuolla kaikki tieto penkkaamisesta mitä kenenkään tarvitsee tietää. Oli sitten body tai voimanosto kyseessä. Isot raudat ja volyymi tuo rintaan massaa. Se että joku tekee penkkiä hienostellen kyynärpäät sivuilla ja hajottaa olkapäänsä ni sillä ei pitkälle pötkitä. Tärkeintä löytää semmonen asento mikä tuntuu hyvältä ei satu mihinkään ja tuntuu et voimaa löytyy. Sit vaan fiksua progressiota, eli 2,5kg lisää aina kun tulee tavoitetoistot. 2-3min sarjatauot.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe