7v yhdessä, nyt vasta paljastuu todellinen luonne

pettynyt rakkauteen

Vai muuttaako avioliitto miestä?

Ennen niin ihana ja ymmärtäväinen mies on muuttunut ilkeäksi ja mielettömän itsekkääksi. Käytös muuttui häiden jälkeen kuin taikaiskusta.

Mies on koko ajan huonolla tuulella, kiroilee ja räyhää pienimmästäkin asiasta. Väittää että syy ei ole minussa vaikka räyhäys alkaa kun teen tai jätän tekemättä jotain. Jos loukkaannun tai ahdistun hänen käytöksestään, hän suuttuu lisää koska ei mulla ole oikeutta loukkaantua. Hän ei käyttäydy agressiivisesti minua kohtaan, mutta paiskoo tavaroita ja rikkoo paikkoja jota pelkään ja poistun tilanteesta. Rauhoituttuaan hän on kuin mitään ei olisi tapahtunut tai käyttäytyy kuin minä olisin loukannut häntä.

Yleisin syy näihin raivokohtauksiin on se, että pyydän häntä tekemään minulle jotain, lainaan hänen konettaan liian pitkään, teen ruokaa itselleni ensin kun en tiedä että hänelläkin on nälkä (hän ei yleensä syö minun tekemää ruokaa, vaikka hyväksi väittää), ilmoitan haluavani lähteä lenkille tai ystävien kanssa ulos jne jne.

Yritän kaikkeni miellyttääkseni häntä, olen koko ajan varpaillani etten vain suututa häntä mutta aina teen jotain väärin.
Mies ei tue eikä lohduta jos mulla on paha olla, kääntää puheen itseensä ja omaan tilanteeseensa. Kärsin kausimasennuksesta, vaikka mulla ei ole "oikeutta eikä syytä" olla masentunut tai huonolla tuulella. Tämä tilanne ja miehen käytös ahdistaa ja masentaa vain enemmän. Enää en puhu omista tunteistani tai oikeastaan mistään eikä miehellä ole mitään sitä vastaan koska saa keskittyä vain itseensä. Tosin, en minäkään enää kuuntele häntä, en vain jaksa.

Olen yrittänyt puhua ja puhua asiasta mutta mies ei tunnusta tehneensä mitään väärää. Hänellä on oikeus kiukutella ja olla stressaantunut, loukata ja kontrolloida mua. Ymmärrän että häntä stressaa, mutta hän ei ota piristystä tai neuvoja vastaan miten sitä voisi helpottaa. Jos minä kerron olevani stressaantunut tai loukkaantunut mies suuttuu eikä pyydä edes anteeksi.

Nämä ensimmäiset kuusikuukautta avioelämää ovat olleet helvettiä. Olisi sääli luovuttaa, mutta en jaksa tätä enää kauan. En jaksa uskoa että mies muuttuisi yhtäkkiä ihanaksi entiseksi itsekseen, hän on niin laiska ja haluton muuttamaan tilannettaan.

Mitä tässä tilanteessa pitäisi tehdä, erota puolenvuoden avioliiton, ja ihanan 6 vuoden yhdessä olon jälkeen? Vai yrittää jatkaa tässä huonoksi muuttuneessa suhteessa jossa mies polkee lattianrakoon?

21

946

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä vaan

      Jotain vastaavaa kokeneena sanoisin että yrittäkää mennä pariterapiaan tai vastaavaan puhumaan suhteenne kuntoon tai jos mikään ei auta enää niin eroa ajoissa. Muutoin kaikki vain mutkistuu.
      Jos ei ole lapsia niin se on tosi helppoa vain lähteä jättää kaikki.

    • alottaja pettynyt

      Miehen mielestä meillä menee hyvin, joten varmasti alkaa armoton paskamyrsky jos edes sanon pariterapia..

      Eräänä päivänä etsin vuokra-asuntoja ja ai sitä riehumista.. Mitähän erosta tulisi, hän ei varmasti siihen edes suostuisi.
      Huoh, vielä puolivuotta sitten olimme "yhdessä ain, rinnakkain", nyt jo ero mielessä

    • 6+10

      Tervetuloa avioliittoon sellaisena kuin liian monet miehet sen kokevat.

      Mutta asiaan. Olet erittäin onnekas, koska teillä ei ole lapsia. Sinulla on vapaus yrittää korjata suhdettanne ja erota hyvillä mielin, jos olet yrittänyt tosissasi eikä siitä ole ollut apua.

      Oletko muuten huomattavasti miestäsi varakkaampi? Jos olet, onko teillä avioehtoa?

    • ????

      Hääkaussa on ollut jotakin ylimääräistä?

      • alottaja pettynyt

        Tällaista en kyllä osannut odottaa. olen yrittänyt kuunnella, lohduttaa ja auttaa miestä tämän ongelmissa mutta tuntuu turhalta kun sitä ei arvosteta.
        Ollaan molemmat pienituloisia, minä vaan käytän rahaa maltillisemmin.


    • Kuulostaa että....

      ..elämän pelissä, sulle on tainnut jäädä persoonallisuushäiriöinen mustapekka käteen:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Epävakaa_persoonallisuus

      Vakavammin, sun on pakko mennä juttelemaan jonkun psykologian ammatti-ihmisen kanssa, jos kotiolot ei parane. Voi olla että jopa pahenevat.

    • Monenlaista hulllua!

      Jos tilanteenne on noin tulehtunut, ette todellakaan elä edes kohtalaisessa parisuhteessa. Teidän molempien toiminta ja asenne on jotenkin lapsellinen minäpäs-sinäpäs -luokkaa.

      Miksi ihmeessä teet kaikkesi miellyttääksesi miestäsi? Minne hukkaat oman tahtosi ja järkesi? Ei kukaan tahdo puolisokseen ihmistä, joka luulee tietävänsä, mitä toinen tahtoo ja toimii siten miten luulee toisen haluavan ja vain siksi, että tuo toinen haluaa.

      Vaikka olet naimisissa, olet kuitenkin yksilö ja sinulla on samat oikeudet kuin kenellä tahansa, ei miehesi voi päättää oikeuksistasi esim. loukkaantumiseen.

      Herätys!!!!

    • ...jatkuu

      ..ai niin, toinen mahdollinen syy on että mies pettää. Kakkossuhde on sitten mennyt vakavaksi, että miehen huono omatunto on laittanut sen itsensä suureen sisäiseen ahdistukseen ja sen myötä sen keksimään kotona riitaa ja sun syyttämistä mistä tahansa.Jotta voi selitellä itseleen, että teidän avioliitto ei toimi.

    • huuouh

      Muuttaako avioliitto miestä? Muuttaa se, mutta ei kai sentään pysyvästi. Jostain syystä jonkinkaltaista häiden jälkeistä vittuilua esiintyy pitkissäkin suhteissa, pitemmissä kuin teidänkään, mutta ei ihan noin pahana ja kyllä se siitä aikanaan tasaantuu. Jos tietäisin mistä johtuu niin kertoisin, mutta miehet ei myönnä mitään tietenkään. En osaa auttaa, mutta ehkä neiti-ihmisten kannattaa miettiä sittenkin kaksi kertaa haluaako rouvaksi. Sitä on vähän toisen luokan kansalainen sen jälkeen.

      • aloittaja pettynyt

        Olen yrittänyt miellyttää jotta raivokohtaukset vähenisivät, ja että hänellä olisi helpompi olla. Ei ole auttanut vaikka selvästi ollut tyytyväinen näin.

        Nyt olen alkanut ottaa omaa elämääni takaisin, alkanut itsekkäämmäksi mutta tilanne on vain pahentunut. Hän yrittää määräillä kaikkia tekemisiäni, ja suuttuu ja raivoaa jos teen omanpään mukaan. Tuntuu kuin mun pitäisi olla häntä varten, en saa huolehtia itsestäni vaan kaiken pitää tapahtua hänelle.

        Olen sitäkin pohtinut, pettääkö hän. Mistäs sen tietäisin.

        Eilen yritimme taas sopia yhtä riitaa, mutta hän selvästi loukkaantui kun kerroin melkein pelkääväni häntä nykyään. Lupasi kyllä muuttua ja lirkuti lirkuti, mutta hänen olemuksestaan näkyi ettei hän ollut tosissaan.
        Tänään aamulla oli vaikea nousta sängystä masennuskohtauksen takia eikä miestä kiinnostanut pätkääkään lohduttaa, yritti vain pysyä mahdollisimman kaukana. Yllättäen alkoi taas paiskia ja kirota kun en jaksanut syödä hänen tekemää ruokaa. Ja taas ollaan niin loukkaantuneita.


    • Käytöksestä menoista

      "Olen sitäkin pohtinut, pettääkö hän. Mistäs sen tietäisin"

      Järjettömät raivokohtaukset ja ärjyily ilman järjellisiä ja tunteeton käyttäytyminen kotona on merkkejä pettämisestä. Muita mm. täällä:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9232093

    • alottajainen

      Mjoo-o, kyllä noissa hyvin moni kohta nappas..

    • Minä olen sitä mieltä, että sinun tulisi erota ennen kuin tilanne muutuu pahemmaksi. Jonakin päivänä miehesi kohdistaa väkivaltaa sinuun ellet tee jotakin.

      Näyttää siltä, että miehesi onnistui teeskentelemään 6-vuoden avoliiton aikana kilttiä miestä ja häiten jälkeen tuntee olevansa vapaa kohtelemaan sinua miten lystää. Voisit vaika kysyä siltä, miksi samat asiat eivät häirineet häntä niiden 6 vuoden aikana ennen aviotumista.

      Muista pari asiaa: 1. Hakeutu aluksi jonkun tutun, sukulaisen tai turvakotiin, jotta olisit miehltäsi turvassa. Älä anna osoitetietoa miehellesi ja kiellä väestörekisteriltä antamasta sinusta osoitetietoa. Menetele samoin puhelinnumerosi suhteen: Muuta se salaiseksi.

      Hanki oma asunto, jonka osoite on salainen.

      2. Pane avioero vireille pikana sen jälkeen kun olet muutanut miehesi luota.

      Eroprosessin voi panna vireille myös yksin ilman puolison suostumusta.

      Ei tässä sitten muuta. Toivotan onnea elämässäsi.

    • Mistä miinus? Eikö aloitajan kuvailema tilanne vaikutakin olevan kuvailemani kaltainen?

    • Chickkk

      Kuulostaa silta, että miehellä on esim töissä tosi vaikeaa, tai än on narsisti tai hän on pettänyt sinua. Pettäjät ovat sivusuhteensa aikana aviovaimolle usein paskoja.

    • aloittaja pettynyt

      Mies ei ole väkivaltainen minua kohtaan, sitä en pelkää. Hän ei ikinä ole satuttanut tahallaan millään tavalla. Pieniä vahinkoja on tietysti sattunut, esim astunut varpaille tms, niistä pyytää aina anteeksi ja pussaa päälle.

      Hän on kai vain kyllästynyt nykyiseen työpaikkaansa vaikka siellä ei kuulemma ole suurempia ongelmia. Nyt kun luin tekstini, löysin todellakin paljon yhtäläisyyksiä narsismiin.. Olen myös miettinyt olisiko miehen hormoneissa jotain vikaa kun seksi ei maistu, ja silloin harvoin kun harrastetaan hänellä kestää kauan tulla eikä penis meinaa pysyä kovana niin kauaa. Tai sitten minussa on vikaa, tai hän mieluumin runkkaa, tai.. Tai tai...

      Miehellä on kyllä ollut nyt viimeaikoina paljon menoja, aina sellaisiin aikoihin ja sellaisia joihin minä en pääsisi mukaan. En kyllä ole huomannut että pimittäisi puhelinta, enemmänkin päinvastoin. En ole huomannut outoja puheluita tai viestittelyjä, tietokoneella hän kyllä istuu kokoajan kun on kotona mutta sivuhistoriasta ei löydy aukkoja tai epämääräisiä sivuja. Sähköpostiakin saan lukea vapaasti..

      Tuon viimeisimmän riidan jälkeen saimme puhuttua kunnolla asiasta ja tilanne on nyt hieman rauhoittunut. Ei enää raivokohtauksia, auttaa kotitöissä ja pyydettäessä. Jopa erikoisen iloisella tuulella.

    • jotain tälläistä

      no jos narsistinen, niin tekee tuon pitääkseen sut koukussaan.
      Jos oikeasti normaali mies, niin haluaa selvittää asiat keskustelemalla jne.
      Ja yrittää muutosta tosissaan, että sullakin tulisi parempi mieli.
      Narsistiset luonteet eivät paranna tapojaan eivätkä keskustele. Vaan antavat vain käskyjä tai sanovat miten tehdään, sun mielipiteistä välittämättä.
      Ei siis kuuntele, vaan sanelee miten tehdään.

    • ...

      Ehkä hiukan voisit vaklailla noita hänen menojaan, menisit paikan päälle pienen kiikarin kanssa ja sitä rataa. Voihan tietysti olla, että hän pyörii vain poikaporukoissa ja haluaa olla ilman aviovaimoa. Kumpi teistä ehdotti naimisiinmenoa?

    • nainen umpikujassa
      • 11+3

        Tavaroiden paiskominen ja hajottaminen on jo väkivaltaa. Suosittelen väestöliiton sivuja.


    • ....................

      Minulla on vähän samankaltainen tilanne, paitsi mies ei paisko tavaroita eikä käyttäydy aggressivisesti. Hän on vain suurimman osan ajasta kaikkeen tyytymätön. On ihan sama mitä tekee, hän näkee siitä ensin vain negatiiviset puolet enkä oikeastaan juuri koskaan kuule häneltä mitään positiivista. Se on johtanut siihen, ettei minulla ole häntä kohtaan enää mitään tunteita. Kaikista absurdeinta tässä on se, että hänestä meillä muka menee hyvin. Ilmeisesti sitten hänen olo tulee hyväksi kun saa toista moittia ja olla naama nurinpäin. Hän on myös sanonut ettei luota siihen, että osaisin tehdä asioita. En esim. saa käyttää tulisijaa ollenkaan, koska kuitenkin savustaisin koko talon enkä kuulemma voi sitä oppiakaan kun se pitää osata :D...mitta on tullut niin täyteen tuota miehen aliarviointia minua kohtaan, että en välitä hänestä enää ollenkaan. Olen alkanut elää omaa erillistä elämääni, tapaan ystäviäni, liikun paljon yms. nautin elämästäni ja pidän häntä ns. kaverina ja kumppanina jonka kanssa elän. Eroon tämä tietysti johtaa valitettavasti. Puhe kun ei mieheen tehoa. Hän ei ole narsisti, mutta on melko itseriittoinen tapaus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe