hiilihydraatti dietti

moi,

hei,onko kukaan kokeillu sitä hiilihydraatti diettiä....miten se toimii?mitä kannattaa syödä mitä ei?

17

9349

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnekas onnistuja

olin aloittanut nyt niin muodiksi tulleen hilarittoman ruokailutottumuksen. Minun muutos prosessi terveellisemmän ruoa syömiselle alkoi ns rasvanpolttokeitolla ja siihen kuuluu etei syödä mitään missä on runsaasti hiilihydraatteja. Aloitus on vain tehtävä ja sallittava muutoksen tapahtua. Ei ajatustakaan määräaikaisesta dietistä kielletyistä aine osista vaan rakennetaan aluksi kasvispohjalle ja korvataan nopeat hiilihydtaatit niillä (jätin pois sämpylät, peruna, vaalea riisi, pasta) itse korvaan ne riisinuudeleilla, kasviksilla lihalla. Nyt minulla on hyvää aikaa tehdä toimiva ruokailu rytmi ja uudet tavat.

• moi.

en oo koskaan kuullukkaan riisi nuudeli???

• heips

mitä tää riisi nuudeli on?

• tarkkuutta
        moi. kirjoitti:

Riisinuudeli on riisistä valmistettu "pasta". Riisihän kuuluu myös vältettäviin, joten unohda koko nuudelit.

• taru
        moi. kirjoitti:

Riisinuudeli on riisijauhoista, öljystä ja suolasta tehtyä, vähän spagetin tyylistä, nopeasti keitettävää ruokaa, joka sopii hyvin esim. lihan lisukkeeksi perunan, pastan tai riisin asemasta. MUTTA MITEN IHMEESSÄ SE VOI SOPIA TÄHÄN HIILARIDIETTIIN? Miksi riisijauhot sopivat nuudelien muodossa?

• moi,

jos ei voi syödä perunaa,pastaa,riisiä,mikä ois sellanen mitä kannattaisi syödä...missä on vähän hiilihydraatteja?? hedelmissä ei ole?? mitä tehdä ruuaksi pelkkää lihaako?kiitos.

• mitävaan

Hammi kaupan vihannestiskiltä kärry täyteen. Mitä hyvänsä kasviksia kannattaa syödä. Salaatteja, kerä-, kukka- ja parsakaalta, kesäkurpitsaa, munakoisoa, pinaattia, kurkkua, lanttua... 1/2-1 kg päivässä. Ja hedelmien sijasta mielummin marjoja.

• jo kokeillut

Minäkin luulin ettei jää mitään syötävää, kun poistaa kaikki kielletyt aineet ja hilarit, mutta yllätys onkin suuri kun huomaa miten paljon jää syötävää.Eilenkin söin amiaiseksi viilin myslin kera, tomaattia, edellis päivänä jääneet uunissa haudutetut kasvikset, vettä. Lounaalla runsaasti kasvishöystöä ja päivälliseksi ison pihvin runsaasti haudutettuja kasviksia (uunissa, kukka--parsa-ja varhaiskaalia, naurista, paprikaa,selleriä,palsternakkaa,mausteeksi pippuria, öljyä ja vasikanmaustelientä.)Tänään kaasviksia riisinuudelia ja lihaa tosi tehokasta. Ja jätä ranskalaisittain leipä pois aterialta. Pitkään olinkin ihmetellyt miten ransakassa voivat syödä monta ruokalajija samalla -aterialla mutta kun jättää leivän pois niin kyllähän mahtuu muuta tosi paljon tilalle.

• sokeri

Hedelmissä on melko paljon hiilihydraatteja! (=hedelmän oma sokeri) Lihan, kalan, kanan, munien ja juustojen lämpimiksi lisukkeiksi sopii hyvin esim kukkakaali (ed. vastauksissa mm. ihana kukkakaalimuusi. Lueskeleppa palstan vanhempia juttuja!) ja kaikki muutkin kaalit. Erilaiset salaatit, joita voi höystää pähkinöillä, raejuustolla, majoneesillakin ovat oiva lisä pihville. Muistathan tarkistaa tuoteselosteet valmistuotteissa! Esim.HK:lta löytyy täysyn hiilariton meetvursti, mutta monissa muissa metukoissa hiilihydraatteja on (luettelossa gluteiini=sokeri)
        Pikkusuolaisen nälkään siis meetvurstisiivu ja salaatinlehti vaan rullalle!

• ...

Hedelmissä on paljonkin hiilihydraatteja (=hedelmäsokeri)

• moi.

mitä tää riisi nuudeli on?en oo kuullukkaan?

• taru

Riisinuudeli on vähän spagetin tyylistä, riisi- tai vehnäjauhoista tehtyä, nopeasti kiehautettavaa herkkua. Sopii hyvin lisukkeeksi esim. pastan tai perunan sijasta. Mutta MITEN IHMEESSÄ RIISINUUDELI SOPII TÄHÄN DIETTIIN? Eikös se riisijauho ole kiellettyä?

• dieetti
        taru kirjoitti:

Riisinuudeli on vähän spagetin tyylistä, riisi- tai vehnäjauhoista tehtyä, nopeasti kiehautettavaa herkkua. Sopii hyvin lisukkeeksi esim. pastan tai perunan sijasta. Mutta MITEN IHMEESSÄ RIISINUUDELI SOPII TÄHÄN DIETTIIN? Eikös se riisijauho ole kiellettyä?

Nuudelit eivät missään nimessä kuulu tähän dieettiin, oli ne sitten vehnästä tai riisistä tehty. Heikkilä kirjassaan suosittelee muuten välttämään myös mm. porkkanaa ja monia muitakin juureksia. Tärkkelys lienee yhtä haitallista kuin hiilarit, porkkanan karoteenin taas on todettu aiheuttavan keuhkosyöpää. A-vitamiini pitäisi saada maksasta.
        Ostakaa nyt hyvät ihmiset joku Atkinsin kirja tai A.Heikkilän Hyvän olon keittokirja, jossa lisänä myös kivoja ruokaohjeita (sehän ei siis ole mikään keittokirja) Tällaisella palstalla ohjeet ovat paljon "mustatuntuu"-juttuja!

• taru
        dieetti kirjoitti:

Nuudelit eivät missään nimessä kuulu tähän dieettiin, oli ne sitten vehnästä tai riisistä tehty. Heikkilä kirjassaan suosittelee muuten välttämään myös mm. porkkanaa ja monia muitakin juureksia. Tärkkelys lienee yhtä haitallista kuin hiilarit, porkkanan karoteenin taas on todettu aiheuttavan keuhkosyöpää. A-vitamiini pitäisi saada maksasta.
        Ostakaa nyt hyvät ihmiset joku Atkinsin kirja tai A.Heikkilän Hyvän olon keittokirja, jossa lisänä myös kivoja ruokaohjeita (sehän ei siis ole mikään keittokirja) Tällaisella palstalla ohjeet ovat paljon "mustatuntuu"-juttuja!

Kiitos dieetti sinulle. Kerrotko vielä (tai joku muu) mikä on tarkemmin tämän Heikkilän kirjan nimi, kiitos!

• ONKO PALJON?

onko se iso määrä jos kalapuikko paketissa on 16g hiilihydraatteja?onhan ananas purkissakin 14g hiilihydraatteja?

• sus-sie

Olen ollut sillä dietillä pari kuukautta. En ole tosin lihava vaan aloitin dietin oman hyinvoinnin vuoksi. Minulla turposi maha aivan palloksi aina viljoista ja perunasta ja niiden jätettyä olo on mitä mainioin. Kuukaudessa -6 kg, mutta liikun paljon päivittäin.
      Söin vain salaattia, erinlaisia lihoja eri muodoissa, rahkaa, hedelmiä, raejuustoa, vihreää teetä join paljon.. Eli kaikki viljat pois, peruna, riisi, makarooni, herkut, pullat, roskaruoka, jne.. Nyt olen pitänyt kerran viikossa sellaisen normi ruokailu päivän eli syö mitä haluat. Varoitan kuitenkin, että kilot tulevat nopeasti takaisin, kun lopettaa dietin ja aloittaa normi ruokailun.

• Sus-sie

Unohdin mainita, että vettä tulisi juoda erittäin runsaasti. Itse juon noin neljä litraa päivässä. Kahvia en ole jättänyt, mutta käytän vain maitoa. Sokerit pois!Lihan lisäksi kala on ehdoton suosikki.Kalasta saa tärkeimmät vitamiinit. Kananmuna on myös hyvä lisä salaattiin proteenin vuoksi. Tämän vuoksi kannattaa syödä paljon proteenia, että nälkä pysyy kauan poissa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe