Te toimiston tulkinnat sallituista vapaa ehtoistyöstä työttömille omituisia...
"Te toimistot vahtivat, ettei työmyys etuutta käytetä palkkatyön korvikkeena.
Tässä on tavoitteena estää kilpailun vääristymät.
Te toimiston mielestä työttömyys etuudella ei saa tehdä palkatta töitä, jotka yleensä tehtäisiin ihan normaalissa palkallisessa työsuhteessa, ylitarkastaja Johanna Nyberg tähdentää."
Jopas on erikoiset ehdot Te toimistoilla, täysin ristiriidassa te-toimiston harjoittamia työttömien ilmaistyöhön pakottamis toimilla.
Te toimisto itse harjoittaa toimintaa, jota se pitää työmarkkina kilpailun vääristämisenä ja työttömyys etuudella työn teettämistä työttömillä palkan korvikkeena, eikä yrityksen tarvitse maksaa työstä oikeaa palkkaa, kuten oikealle työntekijälle.
Te toimiston imago ei salli sitä, että työtön itse löytään hänelle mieluisan vapaa ehtoistyön, vaan te toimisto haluaa käyttää sadistista määräys valtaansa ja laittaa työtön tekemään ilmaiseksi työtä työttömyys etuudella työhön, johon työtön ei edes haluaisi mennä.
Eikös tässä olekin suuri ristiriita, että te toimisto laittaa työttömiä työttömyys korvauksella tekemään yrityksiin oikeita töitä ilman minimipalkkaa ja samaan aikaan te toimisto on sitä mieltä, ettei työtön saa tehdä työttömyys korvauksella työtä, josta kuuluisi maksaa palkka.
Eikö tähän vedoten työttömien pitää alkaa kieltäytymään näistä talkootöistä, joita te toimistojen ylimieliset virkailijat työttömiä pakottavat.
Vedotkaa, että työstä täytyy saada vähintään minimipalkka, muuten se on työn teettämistä työmarkkinatuella oikean palkan korvikkeena, jota oikeasta työstä tulee maksaa.
Ei työharjoittelussa tehdä mitään leikkityötä, vaan sitä oikeaa työtä, josta tulee maksaa vähintään se minimipalkka.
Ei työtön harjoittele sitä työtä koko aikaa, vaan kun työn oppii, niin sitä tehdään se koko työharjoittelu aika, ihan samalla tavoin, kuin muutkin työpaikan vakituiset työntekijät, jotka saavat oikeaa palkkaa.
Tämä on suuri vääryys työttömiä kohtaan, jota te toimistot harjoittavat.
Te toimisto valehtelee itseään vastaan...
18
683
Vastaukset
- pas.ka puuseppä
Löysin itselle hyvän työpaikan jossa olisin voinut kehittyä ja tehdä mieluista työtä. No työkkärin ämmä sai tietää ja soitti sinne työpaikalle ja sanoi kaikkea pas.kaa niille joten mua ei otettukkaan sinne töihin. Se oli sellanen puusepän firma jossa olisin voinut rakentaa oikeita huonekaluja käsityönä joita olis myyty ihmisille.
Sit työkkäri olis halunnut mut yhteen pas.ka firmaan jossa olis pitänyt rakentaa jotain linnun pönttöjä. No kieltäydyin ja sit tulikin karenssi heti. Nyt olen kaks vuotta maannut kotona työttömänä.- Palkkaa KIITOS
Kauan sait karenssia kieltäytymisestä.Työttömällä ei ole oikeuksia vaan kohdellaan kuin orjia.Ilmaistyötä pitää tehdä loputtomiin.Kaunistellaan tilastoja.Suomen työllisyys ei parane näillä toimilla.
- se on siinä
kun teet valituksen karenssista (toivottavasti teet ) niin mainitseppa kyseinen firma ja se että olisit voinut työllistyä sinne ,mutta työvoimatoimiston soiton jälkeen et saanut mahdollisuutta mennä , mainitse myöskin se, ettei sinulle ole kerrottu syytä, miksi et saanut mahdollisuutta mennä tähän toiseen firmaan ja että sinut olisi työllistetty vastaavanlaiseen työhön, kerro myöskin se että olet itse oma aloitteisesti hakenut kyseisen paikan jonka työvoimatoimisto mokasi, käske heidän myös perustella miksi työvoimatoimiston paikka olisi ollut parempi kuin tämä sinun itse hakemasi, kun he perustelevat nämä asiat niin sitten sinun on helpompi laittaa perustelut vakuutusoikeuteen ja laita ihmeessä asia sinne asti, itsekkin olen taistellut työvoimatoimistoa vastaan ja luulin ettei vakuutusoikeuteen kannatte valittaa mutta itse voitin jutun työkkäriä vastaan.
- tee valitus
se on siinä kirjoitti:
kun teet valituksen karenssista (toivottavasti teet ) niin mainitseppa kyseinen firma ja se että olisit voinut työllistyä sinne ,mutta työvoimatoimiston soiton jälkeen et saanut mahdollisuutta mennä , mainitse myöskin se, ettei sinulle ole kerrottu syytä, miksi et saanut mahdollisuutta mennä tähän toiseen firmaan ja että sinut olisi työllistetty vastaavanlaiseen työhön, kerro myöskin se että olet itse oma aloitteisesti hakenut kyseisen paikan jonka työvoimatoimisto mokasi, käske heidän myös perustella miksi työvoimatoimiston paikka olisi ollut parempi kuin tämä sinun itse hakemasi, kun he perustelevat nämä asiat niin sitten sinun on helpompi laittaa perustelut vakuutusoikeuteen ja laita ihmeessä asia sinne asti, itsekkin olen taistellut työvoimatoimistoa vastaan ja luulin ettei vakuutusoikeuteen kannatte valittaa mutta itse voitin jutun työkkäriä vastaan.
Työkkärin ämmän on edistettävä työttömän työllistämistä, ei estettävä sitä. Valitettavasti työkkärin ihmisistä osa on sellaisia, että ne etsii syitä millä kieltää joku työllistymistä edistävä toimenpide. Eli asennevammaa on silläkin puolella.
- ...
se on siinä kirjoitti:
Kannattaisi tehdä tapauksesta hallintokantelu.
- 167-176
pas.ka puuseppä: Todella törkeää touhua työkkäriltä ja meillä päin tuollainen toiminta saattaa olla myös epäterveellistä. On se kumma kun jotkut työkkärin virkailijat eivät vaali omaa työturvallisuuttaan vaan tekevä törkeitä tekoja ajattelematta sitä että saattavat joutua vastuuseen niistä läheisillä pimeillä kujilla.
- NR393939
Ja tämä samainen Nyberg on lähettämässä ihmisiä karenssin uhalla eläkettä kartuttamattomaan työhön, ja lisäksi sellaiseen työhön missä ei ole työehtosopimusta. Tällaisia virkanaisia ne ovat norsunluutornissaan.
- trshnrnr
Olen pitkäaikaistyötön joka on ollut säännöllisin väliajoin useissa työharjoittelu/-kokeilupaikoissa TE-toimiston kehotuksesta ja määräyksestä. Olen opiskellut ammatin ja minä oikeasti haluaisin työtä - alalta joka vastaa opiskelemaani alaa. Palkallista työtä en ole kuitenkaan vain saanut ja minä olen oikeasti yrittänyt saada töitä yrityksistä joihin uskon sopivani!
Tänään TE-toimistolta tuli kirje, jossa määrätään ottamaan yhteyttä erääseen työpaikkaan jossa haetaan työnhakijoita ja kun olen ottanut yritykseen yhteyttä, minun pitää ilmoittaa siitä TE-toimistolle välittömästi. Asia olisi muuten minulle ihan ok, mutta tiedän kyseisen yrityksen olevan sellainen joka hakee jatkuvasti työntekijöitä, koska sieltä myös jatkuvasti lähtee työntekijöitä yhtä mittaa pois. Työ on myös stressaavaa ja en oikein tiedä vastaako koulutuksenikaan sitä. Yritys ei kiinnosta minua mutta kyllä, minä aion hakea sinne töihin, TE-toimiston määräyksestä.
Minusta on tuntunut jatkuvasti siltä, että TE-toimisto pitää minua ihmisenä, joka ei halua mihinkään töihin. Monesti TE-toimistolla käydessäni minua kohdellaan hyvin alentavaan sävyyn.- hmmmm?
Puhelinmyyntifirmaan? Vai millaiseen?
Kysyn ihan uteliaisuudesta, kun se tuosta puuttui ja muistikuva, että em. paikkoihin ei voida osoittaa, tai vuokratöihin.. mutta onko sekin taas muuttunut?
- herätysvihdoin
Systeemi ei pyöri jos pyörät puuttuu! Miettikääpä sitä.
- Palmroos
Tässä iloksenne laulu kuntouttavasta feikistä:
https://www.youtube.com/watch?v=IPmOH_XuFWI - pas.ka puuseppä.
Kyllä mun karenssi on ikikarenssi. Olin minä puol vuota yhes työharjoittelus mut ei karenssi poistunut. Valitukset ei auta koska valituksia käsittelee ne samat jotka antaa niitä karensseja.
- Infinitykö?
Eikö se muka poistu?!! Luulin että poistuis?
Jouduin itsekin ikikarenssiin viimeisenä mahdollisena päivänä (kai ne koitti saada mahdollisimman monta sinne) ja kuvittelin pääseväni siitä pois olemalla ilmaisena työharjoittelijana sen puoli vuotta, mutta eikö se poistakaan ikikarenssia?
Miten ne perusteli sen ettei se poistu?!
- Anonyymi
Kyllä vain täysia paskoja ovat kaikki te toimiston virkailijat amnattitaidottomia
- Anonyymi
Kusipäitä ja vammasia kaikki työkkäri sossut ja kandidaatit
- Anonyymi
Ei kannata kiukutella, vaan sen sijasta käyttäkää omia oikeuksianne mitkä lakikirjassa teille taataan.
Tulee paljon paremmat lopputulokset, kun ette joudu virkamiehen haukkumisesta ongelmiin, vaan sen sijasta virkamies joutuu ongelmiin kun on toiminut teitä kohtaan lainvastaisesti.
Suomessa mm. työn vapaa valinta on lakiin perustuva oikeus jonka on toteuduttava täydellisesti. Kyse on nimenomaan oikeudesta vapauteen jonka on aina kaikissa olosuhteissa toteuduttava.
Tämän lisäksi laissa vaaditaan myös valtiolta työttömille tarkoitetut toimenpiteet siten, että em. lakiin perustuva oikeus vapaaseen valintaan toteutuu täydellisesti.
Siitä vain lakipykälät pöytään ja selvittelemään että mikä se väite työkyvyttömyyksistä oli tai mikä se kiristysyritys karenssilla oikein oli, kun ei edes vapaasti valittavaa työtä ole saatavissa.
Valtiolla ei ole yhtään minkäänlaista toimivaltaa teidän työvalintoihinne, kas kun orjakauppa on lainvastaista toimintaa. Orjakauppaa ei voida harjoittaa myöskään palvelujen verukkeella kun palvelujen järjestämisvelvollisuuskin sen jokseenkin suoraan kieltää - rikoslaista puhumattakaan.
Tarvittavia lakipykäliä
Perustuslaki pykälä 18 (oikeus työn vapaaseen valintaan)
TSS-sopimus artikla 6 (myös oikeus työn vapaaseen valintaan, mutta tämän lisäksi määritellään myös valtion vastuista ja toimista sekä palveluista vähän tarkemmin)- Anonyymi
Lisäksi myös virkavastuulaki, joka edellyttää viranomaiselta huolellista toimintaa, sen lisäksi että sen toiminnan on oltava myös lainmukaista. Viranomaisen on myös käytännössä korjattava omat toimensa jos osoittautuu että lait ovat keskenään ristiriidassa (ja mitäs muuta kuin ristiriitoja onkaan mm. Työttömyysturvalaki tulkintoineen vs Perustuslaki)
- Anonyymi
Kyllä se on suoraan sanoen hanurista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu913057Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä4832383- 891622
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501336Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä701208- 78933
Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa17925- 32896
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal76842Tänään Uutisnuotassa !
Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh41777